Iloontje...
Het maakt in principe helemaal niks uit of je het nu met je vinger doet of met een lepeltje doet.
Een sensor is en blijft een sensor... of deze nu geprikkeld wordt door je vinger of een stukje plastic maakt helemaal niks uit.
Furby zal je continu vragen om aandacht.
Ze kan uitzich gaan dansen, zingen, een mop vertellen, vertellen hoe ze zich voelt, vragen of ze alsjeblieft gebriebeld wil worden, of geaaid.
Je weet nooit hoe ze reageert.
Er zit een intelligente chip in Furby die ook echt het humeur van Furby bij houdt wat ook invloed heeft op haar uit eigen initiatief genomen acties.
Als ze zich zielig voelt kan ze behalve de vele voorbeelden zoals hier genoemt ook spontaan zeggen dat je niet leuk bent (omdat je niet tegen haar praat)!
De diverstiteit en mogelijkheden zijn dus echt eindeloos en je weet nooit hoe Furby zal reageren uit haar zelf.
(Ze kan ook zelfs besluiten om te gaan slapen, dit de ene keer sneller dan de andere keer.)
Het stemmetje van de Nederlandse Furby is wel degelijk anders dan die van de oude Furby.
De geluids kwaliteit en de helderheid van haar stem is ook vele male beter dan die van de oude Furby.
Dit o.a door het geheugen van Furby dat maar liefst maal ZES keer groter is dan de oude generatie.
Foto's doen Furby inderdaad geen justice.
Toen ik Furby in het echt zag was ik meteen verkocht.
Wat mij ook opvalt is dat het grijze Engels sprekende model die je ziet in het filmpje in de eerste post van dit topic heeeel anders is dan de gene die je hier in de winkels ziet.
Alleen al die oren zijn huge... zoals je ziet zijn die van mijn Shirley echt veel kleiner.
Nee sorry... misschien op foto's lijken ze op Gremlins, maar ik vindt juist de oude generatie nog het meest lijken op de Gremlin's in tegenstelling tot de nieuwe generatie.
Je hebt een betere discepline dan ik.
Want ik wilde een grijze en die hadden ze niet, dus kon ik het niet laten en dan maar de zwarte genomen.
Hier was ik achteraf best blij mee, maar merkte dat ze een "plakkerige" vacht had to the touch.
"Gelukkig" kreeg de deze mankementen en kon ik in mijn eigen dorp bij hetzelfde filiaal (Intertoys) deze ruilen na veel gedoe en heb ik een witte met een geel buikje.
Deze is nog cuter dan de grijze eigenlijk.
Ik hoop dat ik je antwoorden uitgebreid genoeg heb toegelicht!
Hou ons op de hoogte, want ik weet zeker dat als jij je next-gen Furby hebt zeker niet teleurgesteld zal zijn.
Zeker omdat ik tot nu toe weinig heb gelezen van wat mensen ervan vinden in vergelijking met de oude generatie.