quote:
neej dit bericht van Rio:
-Klaas P*****
*****laan 21
-Alkmaar, 9 januari 2003
-Blackworld Electronics BV
Antwoordnummer 16
4536 PA Alkmaar
-Betreft: klachten reparatiekosten televisie
-Geachte heer/mevrouw,
-Ongeveer een maand geleden kocht ik voor 299,- euro een tv van het merk: Blackstar One. Toen ik thuis dit apparaat wilde installeren, was mij de gebruiksaanwijzing niet geheel duidelijk. Toch lukte het me uiteindelijk om alle zenders in te stellen. Al snel bleek het toestel niet naar behoren te werken. Op onverwachte momenten sprong de tv naar andere zenders.
-Een neef van mij is toen langsgekomen. Hij heeft de tv opnieuw ingesteld. Dit veranderde echter niets aan het feit dat het toestel nog steeds kuren vertoonde. Mijn neef heeft toen de achterklep van de televisie erafgehaald omdat hij dacht er wat aan te kunnen doen. Het bleek een ander systeem te hebben dan hij had verwacht. Hij heeft er dus niet aangezeten en meteen de klep er weer opgeschroefd.
De dag daarop ben ik met de tv teruggegaan naar het warenhuis. Daar vertelde de verkoper mij dat het toestel naar de importeur teruggestuurd zou worden om onderzocht en eventueel gerepareerd te worden. Hij was ervan overtuigd dat dit wel onder de garantie zou vallen; zeker omdat het toestel nog geen 2 dagen oud was.
Twee weken later kreeg ik het apparaat weer terug, gerepareerd en wel. Het bleek echter dat deze reparatie niet gratis was; doordat mijn neef de klep van de tv er af had gehaald had, bleek ik geen recht meer op garantie te hebben. De rekening van de reparatie bedroeg 186,- euro. De verkoper van Halo zei dat dit niet hem, maar de importeur aanging, dus ik heb de rekening betaald. De tv deed het prima.
-Het vervelende is dat ik nu een rekening heb betaald die eigenlijk onder de garantie zou moeten vallen. Mijn neef heeft alleen de achterklep van de tv erafgehaald om te kijken; hij heeft niets met de inhoud ervan gedaan. De prijs van de televisie is mij nu behoorlijk tegengevallen.
Graag zou ik willen vragen of het niet mogelijk is de kosten die ermee zijn gemoeid om de televisie te laten repareren terug te krijgen. Tenslotte was mijn neef niet verder gegaan dan het openen van de achterklep. Hij heeft niet geknoeid met de binnenkant.
-Ik hoop snel iets van u te horen.
-Met vriendelijke groet,
-Bijlagen: garantiebewijs en kopie afschrift reparatiekosten
week voor de vakantie nog gemaakt op school