Ik heb een klithood piercing, even denken hoor, een jaartje of 5? nu...
Het wordt niet minder gevoelig, wel is het zo dat je eraan went, in het begin is traplopen en fietsen enzo een zeer aparte ervaring, erg aangenaam te noemen(veeeeeeeeeel gevoeliger dus alles), maar dat neemt wel af zodra je eraan went.
In vergelijk met zonder piercing blijft het wel gevoeliger, die van mij is er 1 keer uit geweest(bolletje losgegaan tijdens de seks, piercing eruit, grove ellende
![]()
) en dat was erg naar, ik miste mijn piercing afschuwelijk.
Gevoeligheid neemt dus niet af, je wordt juist op meer plekker gestimuleerd door de piercing.
Wat pijn betrefd, tja, lekker gaat het nooit worden om een piercing te laten zetten, maar gelukkig is het zo dat als je pijn voelt het alweer over is, het is dus een hele korte en scherpe pijn als ze de naald erdoor laten zakken, dan nog even een iets minder felle pijn als ze het piercingsieraad erdoor zetten en klaar is klara, een enkele seconde van felle pijn en het leed is geleden.
Het blijft nog wel even wat gevoelig natuurlijk, maar geen pijn meer(en ik ben echt een watje met dat soort dingen).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.