abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30091817
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 22:09 schreef Brilaap het volgende:
Duitse kunststof kozijnen .
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:06:22 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30091993
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 11:59 schreef Barcelona het volgende:

[..]
Ooit zou ik het heel erg met je eens geweest zijn, maar als je hier: Kunststof Kozijnen. Iemand enig idee wat dat kost? kijkt zie je dat het echt heel mooi kan zijn en worden, en dan ben ik liever lui dan moe. Scheelt toch mooi verven eens in de 2 jaar of zo.
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:14:32 #78
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_30092172
De betere (lees duurdere) 11 centimeter blokprofiel kozijnen hebben glaslatten aan de binnenzijde! Ik heb er in ieder geval op gelet bij het uitzoeken van mijn kozijnen!

En als je de kozijnen selecteerd op het politiekeurmerk veilig wonen is er in ieder geval een ander geweest die op de inbraak veiligheid heeft gelet!
pi_30100393
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:14 schreef SjacoBaco het volgende:
De betere (lees duurdere) 11 centimeter blokprofiel kozijnen hebben glaslatten aan de binnenzijde! Ik heb er in ieder geval op gelet bij het uitzoeken van mijn kozijnen!
Normaal bij duitse of poolse (profielen komen gewoon uit duitsland meestal) zitten ook de glaslatten aan de binnenkant. Het probleem ontstaat als de ramen naar buiten moeten draaien wat in duitsland bijna niet voorkomt (eigenwijze hollanders)

Er zijn verschillende constucties mogelijk om toch de glaslatten aan de binnen kant te krijgen:

Optie 1
Buitendraaiend raam
Buitendraaiend raam

De verdiepte kant komt hierbij aan de binnenkant, dit is de goedkoopste manier.
Nadelen van buitendraaiende ramen: geen kiep stand, scharnieren aan buitenkant, vaak geen stelmogelijkheden.

Optie 2
Andere optie is om onderstaand profiel (adaptor/omkeer):

in onderstaand profiel te klikken zodat de sponning word omgekeerd en dus naar buiten draaiend word zondat dat de mooie kant binnen komt.

Nadeel is dat ook weer de scharnieren buiten komen maar wel te verstellen zijn (bij ons ten minste). Wel is deze optie wat duurder en je verliest wat licht door door het extra adaptor profiel.

Zo ziet het er irl uit:

En dit is het raamscharnier wat 3D verstelbaar is:

Bron: www.zkkf.nl - Mike Zwetsloot
Ps, maakte ik voor m'n klanten maar z'n mooie presentatie

[ Bericht 11% gewijzigd door mikezwet op 30-08-2005 17:03:16 ]
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:23:08 #80
29690 csar
Rock On With Yo Bad Self
pi_30158323
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 12:14 schreef SjacoBaco het volgende:
En als je de kozijnen selecteerd op het politiekeurmerk veilig wonen is er in ieder geval een ander geweest die op de inbraak veiligheid heeft gelet!
Met zuignappen en glassnijder kom je gewoon door iedere raam
Freedom is a road seldom traveled by the multitudes
pi_30159483
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:23 schreef csar het volgende:

[..]

Met een kango kom je ook door de muur
Je kan ook gewoon aanbellen en de bewoner bewusteloos slaan, trek je gewoon de deur weer dicht als je hebt wat je wil

Politie keurmerk en skg (stichting kunststof gevelelementen) waarbij je je kan aanmelden is overigens onzin (imo), je moet als bedrijf een bepaalde hebben omzet om mee te mogen doen en een x aantal procenten daarvan betalen om er lid van te zijn. En wat krijg je dan, een keurmerk

Wij verkopen gewoon standaard goed hang en sluitwerk wat je met geen mogelijkheid open krijgt. Ook hebben we een kleine meerprijs voor nog extra veilig en tevens een afsluitbare raamkruk.
Deuren idem, 3 punten + 2 rolnokken, skg cilinder, degelijke deurkruk ect. ect.

[ Bericht 9% gewijzigd door mikezwet op 01-09-2005 11:19:58 ]
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:21:15 #82
129311 Scumbucket
Life Long and Prosper
pi_30307048
Hallo fokkers

Ik heb een huisje in Almelo (Twente) en ik ben op zoek naar een betrouwbare een een goedkope oplossing om mijn huisje te voorzien van kunstof kozijnen.
Alle tips zijn welkom.

MVG

Roel
  dinsdag 6 september 2005 @ 07:26:34 #83
120391 Brilaap
Snel verveeld
pi_30310311
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:21 schreef Scumbucket het volgende:
Hallo fokkers

Ik heb een huisje in Almelo (Twente) en ik ben op zoek naar een betrouwbare een een goedkope oplossing om mijn huisje te voorzien van kunstof kozijnen.
Alle tips zijn welkom.

MVG

Roel
Heb je het topic al doorgelezen? Staan best nuttige tips in.. .
pi_30313057
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:23 schreef csar het volgende:

daar zal je je in vergissen

het is niet zo dat jij net als in de films een rondje snijdt in het glas, je het glas een tikje geeft, en je er doorheen bent. Ik heb het een keer geprobeerd met een oud stuk dubbelglas, en mij lukte het niet.
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:07 schreef mikezwet het volgende:

Politie keurmerk en skg (stichting kunststof gevelelementen) waarbij je je kan aanmelden is overigens onzin (imo), je moet als bedrijf een bepaalde hebben omzet om mee te mogen doen en een x aantal procenten daarvan betalen om er lid van te zijn. En wat krijg je dan, een keurmerk

Wij verkopen gewoon standaard goed hang en sluitwerk wat je met geen mogelijkheid open krijgt. Ook hebben we een kleine meerprijs voor nog extra veilig en tevens een afsluitbare raamkruk.
Deuren idem, 3 punten + 2 rolnokken, skg cilinder, degelijke deurkruk ect. ect.
SKG = stichting kwaliteit gevelbouw ipv stichting kunststof gevelelementen, maar qua inhoud heb je wel gelijk. als je niet betaald, worden je gevels en hang en sluitwerk niet gekeurd, en krijg je geen keurmerk dus.
Als je erbij aangesloten bent, krijg je haast automatisch één skg ster op je producten.
Toch is het wel een betrouwbaar keurmerk, want twee sterren skg is voldoende, en drie sterren skg is echt wel sterk en betrouwbaar spul.(dat is wat ik iig op de bouw heb geleerd)
pi_30336603
quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:08 schreef Coventry het volgende:
Heeft iemand ervaring met exakta kunststof kozijnen?
Wij zijn voornemens de bovenverdieping te voorzien van deze kozijnen en zojuist is een adviseur van dit bedrijf geweest. Ze noemen zich marktleider, maar zijn ze ook kwalitatief goed?
pi_30336689
Je zit al gauw op zo,n ¤ 5,000 en dat is niet niks kwa prijs !
pi_30445957
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:21 schreef Scumbucket het volgende:
Hallo fokkers

Alle tips zijn welkom.

MVG

Roel
probeer eens www.radepo.nl
ik heb mijn hele huis laten doen voor ongeveer ¤8500,- inclusief voordeur, en die kost toch al snel tussen de 1500 en 2000 euro
pi_30446970
Als ik iedereen een kleine tip mag meegeven: Het prijsverschil tussen kunstof kozijnen en hardhout is vrijwel te verwaarlozen en zeg nou eerlijk; is hardhout nou niet veel mooier dan zoon plastic rand?
In mijn huidige huis zijn de kozijnen 83 jaar oud en de laatste 19 jaar is er ook geen likje verf overheen gegaan; je begrijpt dat deze nu ook vervangen moeten worden.
Heb veel offerte's aangevraagd kom tussen de 6000 en 11000 euro uit voor EXACT hetzelfde product (Profel 2000 serie, marantihout, dubbelglas).
Gaat om vervanging van:

2x 120cm x 240cm met vastraam en bovenlicht met kiep
1x Voordeur met bovenlicht
1x dubbelkozijn 2x75cm x 240cm en bovenlicht met kiep

Heb voor de goedkoopste gekozen aangezien die hier uit Den Haag komt en ik bij referentiepanden heb gekeken waar het er mooi uit zag + de mensen tevreden zijn. Aardige vent, is een Belg
Doet ook kunstof (klinkt als reclame maar aangezien ik alleen goede dingen over de beste man zijn bedrijf hoor en hij ook nog id de goedkoopste is plaats ik dit).

Oh ja, Jacky Luys Ramen & Deuren in Den Haag telefoonnummer heb ik even niet bij de hand.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30449983
Als je er bovenop gaat staan zie je dat het kunststof met verdiept profiel geen hout is. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Nog een tip: het is handig als je kozijnen een kiepstand naar binnen hebben. Dan kan je ook het raam open laten als het regent, en het gebeurd nogal vaak dat het regent en toch heet is hier helaas.

Verder heb je in ieder geval bij de kozijnen van Belisol nog een extra stand naast de draai- en de kiepstand, namelijk de ventilatiestand. Je bent geloof ik verplicht om doorluchten van je huis mogelijk te maken ofzo, het fijne weet ik daar niet van. In ieder geval is het daarom nodig om van die roosters boven je ramen te hebben. Die roosters maken de boel snel duur.
Daarom heeft Belisol dus een ventilatiestand. Je kunt door de hendel van je kozijn op een bepaalde manier te zetten je kozijn in zijn een halve centimerer uit de sponning laten komen. Dit is net zo inbrekerproof als je raam dicht laten. Zo kan je altijd luchten, ook in je vakantie oid.

TS, hoe ver ben je inmiddels met je kozijnen?
Spoilers!
pi_30453667
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:59 schreef Ballebek het volgende:
Als ik iedereen een kleine tip mag meegeven: Het prijsverschil tussen kunstof kozijnen en hardhout is vrijwel te verwaarlozen en zeg nou eerlijk; is hardhout nou niet veel mooier dan zoon plastic rand?
Hardhout, wordt dat niet steevast in donker houtskleur geleverd?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 10 september 2005 @ 15:18:21 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30454232
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
TS, hoe ver ben je inmiddels met je kozijnen?
TS is nog helemaal nergens.
We krijgen pas over 1 maand de sleutel van het huis en kunnen dan pas offertes vragen en op laten meten enzo.

Ik ben het met iedereen eens dat hardhout op zich mooier is, maar van een afstandje maakt het niet veel uit (1e en 2e verdieping) en dan kies ik toch voor kunststof zodat ik niet op een steigertje hoef te gaan staan om te verven om de paar jaar...
pi_30454400
Ik heb zelf zojuist (topic volgt vanavond, hoop ik) de zolder laten uitbouwen en voor en achter kunststof kozijnen laten zetten. (4x 2.00 meter bij 1,50 hoog, alle 4 hetzelfde, wat wil zeggen: 1 vast raam en 1x klap/kiep-raam, naar binnen)

De totale verbouwing (en dan heb ik het over een "dakkapel" van 5,20 breed en 2 meter diep en een totale hoogte van 2,50 aan voor- en achterzijde heeft hier ongeveer 13.500 euro gekost (inclusief het opnieuw bekleden van het complete dak en afwerking binnenzijde met gips + kozijnen a/d binnenzijde)

Ik kan dus niet zeggen hoeveel de kozijnen apart kosten, maar het merendeel hier zat hem in de manuren, neem ik aan. (heeft twee weken geduurd)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 10 september 2005 @ 15:46:32 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30454920
Valt enorm mee moet ik zeggen, als dat inclusief alles is, idd 2 weken werk dan vind ik het op zich niet echt duur... (Wel een hoop geld natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. )

Ben benieuwd naar het topic = foto's!
pi_30455551
Wat ik mij afvraag: het zijn best grote bedragen. Hoe lang duurt het wel niet voor je dat eruit hebt, energiebesparenderwijs? ("Ja, maar je doet het ook voor het milieu en zo Dude!" Inderdaad, maar stel dat je het daar niet voor zou doen )
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:19:20 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30455664
Ik doe het meer tijdbesparenderwijs.
Het moet sowieso vervangen worden, dan maar op de manier die voor mij het meest gemak oplevert. Ik heb nog niet eens nagedacht over enerie/milieu voordeel
pi_30455829
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik doe het meer tijdbesparenderwijs.
Het moet sowieso vervangen worden, dan maar op de manier die voor mij het meest gemak oplevert. Ik heb nog niet eens nagedacht over enerie/milieu voordeel
O dat is ook een goede reden toch? kan ik me alles bij voorstellen

Veel mensen doen het voor de energiebesparing en dan denk ik altijd: Ben je niet aan het investeren voor de mensen die het huis ná jou bewonen:? Zelfs als je kosten voor de schilder, eens per drie vier jaar, zou meetellen, vraag ik me dat af.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30457617
Tegen ons werd gezegd dat je je investering er met energiebesparing in ongeveer 10 jaar uithaalt. Je huis wordt trouwens ook meer waard natuurlijk he. Precies het bedrag dat je uitgeeft aan kozijnen.

En toen wij dit huis kochten was het houtwerk niet een beetje rot, maar echt extreem. Je kon een potlood van buiten naar binnen steken op sommige plekken. De voordeur kon je zo intrappen, en de achterdeur had aan de onderkant een tochtspleet van 20 centimeter.
Ik heb het eerste jaar dat we er woonden, voor de verbouwing, altijd een heel ranzig rolgordijntje naar beneden gerold gehouden voor het voorraam. Zo leek het alsof er niets te halen viel, maar van binnen zag het er al prachtig uit. Wel leuk als er nieuwe mensen binnenkwamen, die verbazing
Spoilers!
pi_30458026
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tegen ons werd gezegd dat je je investering er met energiebesparing in ongeveer 10 jaar uithaalt. Je huis wordt trouwens ook meer waard natuurlijk he. Precies het bedrag dat je uitgeeft aan kozijnen.

En toen wij dit huis kochten was het houtwerk niet een beetje rot, maar echt extreem. Je kon een potlood van buiten naar binnen steken op sommige plekken. De voordeur kon je zo intrappen, en de achterdeur had aan de onderkant een tochtspleet van 20 centimeter.
Ik heb het eerste jaar dat we er woonden, voor de verbouwing, altijd een heel ranzig rolgordijntje naar beneden gerold gehouden voor het voorraam. Zo leek het alsof er niets te halen viel, maar van binnen zag het er al prachtig uit. Wel leuk als er nieuwe mensen binnenkwamen, die verbazing
Dat van meer waard geldt niet voor alle huizen. En het ligt er érg aan hoe het is gedaan. Sommige huizen gaan je geld kosten omdat je na aankoop de plastic kozijnen eruit moet halen en het oude hout opnieuw moet laten maken, of kunststof er in moet laten zetten dat bij het huis past. Lang niet iedereen kiest voor de stijlvolle oplossingen die Be liet zien
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30458337
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 14:54 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hardhout, wordt dat niet steevast in donker houtskleur geleverd?
Leverbaar in practisch all RAL kleuren
Verder over de waarde: Kozijnen kan je max 60% mee tellen met de waarvermeerdering van je huis.
Dit komt omdat er al kozijnen in zitten (duh) en die hebben altijd nog een waarde van 40%
Zo rekenen de taxateurs (klootviolen).

Ik ga trouwens voor net niet wit en als ik mij goed heb laten voorlichten is het zo dat ALS je kozijnen goed in de verf zijn gezet en gespoten je de eerste 5 a 7 jaar er geen omkijken naar hebt dus als je het 1x in de zeg 6 jaar goed schilderd waar praten we dan over?

Nou heb ik makkelijk praten met mijn beneden woning maar toch, hoogste punt vanaf de grond is ook 3.10m en moet dus ook ik de ladder op
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_30459810
Kunststof is trouwens ook leverbaar in alle Ral-kleuren, wij hebben donkergroen met creme. Ons huis was niet duur omdat de kozijnen dus echt niets waard waren. Na de plaatsing moesten we opnieuw laten taxeren, er kwam precies 16.000 euro bij. Dus het bedrag wat de kozijnen kostten.

En ons huis is meer dan 100 jaar oud, dus we hebben inderdaad goed gekeken naar wat past. We hebben best veel buren die dat platte, witte kunststof hebben. Wat is dat lelijk zeg! In een kantoorpand of een ziekenhuis ofzo is het nog wel om aan te zien, maar een woonhuis?

Ballebek: eens in de 6 jaar schilderen? Dat geloof je toch zelf niet? Mijn ouders en zo'n beetje iedereen die ik ken doen het om het jaar....
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')