Klopt, deze koker voor voordeuren is vierkant en geen gezet hoekjes ofzo. Sommige fabrikanten gebruiken voor voordeuren een abalkondeur profiel waarin alleen stalen hoekje of u-profiel zit. Dit is absoluut niet aan te raden omdat je dan een "zwabbber" deur krijgt. Daarom gebruiken voor alle soort deuren de versie met een koker profiel erin (60x40x2mm) Om het nog gekker te maken zetten we in die hoeken ook en soort prop van kunststof die ervoor zorgt dat de hoekverbinding helemaal masief is in plaats van dat alleen de randjes aanelkaar hechten. Dit doen overigens meerdere fabrikanten. (Staat altijd zo alsof wij dat als enigste doen en er patent op hebbenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kunststof deuren, zeer stevig. Er zit aan de binnenkant een metalen frame, net als in de kozijnen.
Glas in lood kan in dubbele beglazing worden gezet, ook de oude ruiten of frames. Nieuw is echter ook mogelijk. Omdat het in de spouw van het dubbelglas zit is het glas makkelijk schoon te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:26 schreef realbase het volgende:
afbeelding[/url]]
ik heb echter in de 2 bovenste 2 raampjes glas in lood.
Dat wil ik graag houden. Weet iemand als je deze kozijnen vervangt voor kunstof kozijnen met dubbel glas wat de mogelijkheden zijn om het glas in lood te behouden ?
Wij hadden er 4 voor 3000 euro, en ze werden geplaatst ja door een Belgisch bedrijf.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:00 schreef mikezwet het volgende:
De reactie van "een raam van 60x70 wat voor 600tot1000 euro wel moet lukken" kan ik wel om lachen. Of bedoel je dat het ook word geplaatst?
Wij hebben heel veel particulieren die zelf kozijnen gaan plaatsen, met name het bedrag van het plaatsen is het hoogst. (Als regel kan je nemen 1 kozijn per dag per man incl afwerken en slopen ect of de prijs van een kozijn maal 2).quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:08 schreef Brighteyes het volgende:
Nog even over dat zelfdoen... is dat wel te doen dan? Ik had daar niet eens bij stil gestaan dat dat ook nog zou kunnen namelijk, maar het lijkt me best heel moeilijk en precies werk... Het is niet zo dat ik 2 linkerhanden heb, maar ik kan me weinig bij zelfdoen voorstellen...
Eigen fabriek hoeft niet per see, een aannemer haalt het ook bij die fabriek en dat veranderd niets aan de kwaliteit, wel aan de prijs. Hoeft trouwens ook niet want een aannemer die bij ons koopt gooit vaak niks op de kozijnen maar berekend alleen zijn arbeidsloon en materialenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou sowieso in zee gaan met een bedrijf dat een eigen fabriek heeft, en door eigen mensen laat plaatsen. Wij hebben ook een offerte gekregen van een bedrijf dat de verkoop regelde, de kozijnen bij een externe leverancier bestelde en het liet plaatsen door een aannemer. Als er dan iets niet klopt heb je met 3 bedrijven te maken en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Welk bedrijf was dat en waar komen ze vandaan als ik vragen mag?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmm, Mikezwet, je zult er wel verstand van hebben dan. Ik zou het absoluut niet zlef proberen iig. Maar een raampje proberen lijkt me geen slecht idee.
Wij hadden 2 deuren, een groot voorrraam, vrij groot keukenraam, wc-raam. 2 middelgrote ramen en een van 3 bij 80. Inclusief alles waren ze in 4 dagen klaar met 2 man. Ze hebben buiten ook nog veel moeten afwerken met keralietplaten omdat we een verlaagd plafond hebben beneden.
Aha zoiets dacht ik al. En van welke vesteging kwamen die jongens?quote:Op zondag 14 augustus 2005 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat was Belisol.
Mijn pa plaats oa voor Belisol.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze kwamen van de vestiging in Breda, hoezo?
Die heeft een bedrijfje wat mensen 'verhuurd' aan bedrijven die in kunststof doen. En hij verhuurd oa zijn mensen aan Belisol.quote:
Afwerken is een beetje puzzelen en je tijd ervoor nemen. Kost meer tijd dan een kozijn erin te trekken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij haden als monteurs John en Trevor, supergezellige Limbo's die snel en zeer goed werk hebben verricht. Ook de afwerkingen binnen hebben ze prima verzorgd.
Over afwerking gesproken, als je zelf kozijnen plaatst, moet je dat dus ook nog allemaal doen he, en dat is nog veel meer werk dan de kozijnen plaatsen.
Ik heb gehoord dat ze 960 euro per vierkante meter rekenen voor keralit, het mooiste is nog dat ze het soms nog verkopen ook (normaal 62 euro m2)quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:17 schreef QuBeck het volgende:
Hier moet ik even op reageren.
Aangezien ikzelf bij een kunststof kozijnen fabriek werk, kan ik je niet aanraden om naar belgie te gaan.
Daar hebben wij meer klachten van dan wat anders.
De prijs is dan wel een stuk lager, maar de kwaliteit is ook minder, is het niet in het product, dan is het in de service die men kan verwachten (garantie tot aan de grens)
Wij kunnen veel klachten van de belgische leveranciers oplossen daar deze niet meer komen opdagen.
Nog een tip, laat nooit iemand van de firma Exacta binnen, zij hanteren een agressieve verkoop en de kozijnen kan men met een rente plan af betalen waardoor je uit eindelijk 20% duurder uit bent.
Mijn advies is, zoek in de omgeving een betrouwbare firma uit, vraag naar referentie adressen, en laat een vrijblijvende offerte maken.
Ik bedoelde 'het' profiel. Niet een belgische leverancier. Het profiel wat op dit moment word gebruikt bij goed bekendstaande leveranciers (Belisol, Schipper Kozijnen, Kumij, etc) is geënt op het Belgische profiel, oftwel daarvan afgeleid. Dat bedoeldie ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:17 schreef QuBeck het volgende:
Hier moet ik even op reageren.
Aangezien ikzelf bij een kunststof kozijnen fabriek werk, kan ik je niet aanraden om naar belgie te gaan.
Daar hebben wij meer klachten van dan wat anders.
De prijs is dan wel een stuk lager, maar de kwaliteit is ook minder, is het niet in het product, dan is het in de service die men kan verwachten (garantie tot aan de grens)
Wij kunnen veel klachten van de belgische leveranciers oplossen daar deze niet meer komen opdagen.
Nog een tip, laat nooit iemand van de firma Exacta binnen, zij hanteren een agressieve verkoop en de kozijnen kan men met een rente plan af betalen waardoor je uit eindelijk 40% duurder uit bent.
Mijn advies is, zoek in de omgeving een betrouwbare firma uit, vraag naar referentie adressen, en laat een vrijblijvende offerte maken. Of ga naar Duitsland ( da ist alles besser, en dat is ook nog waar.)
Je moet ervan uitgaan dat een "normale woning" ongeveer 10 a 13 elementen kozijnen bezit. prijs gemiddeld ¤ 6000 a ¤ 6.500. Dit is ook weer afhankelijk van de indeling van de kozijnen.
Voorbeeld: bij ons kost een achterdeur ¤ 850, kompleet, geplaatst, afgewerkt binnen en buiten, btw, beveiligd hang en sluitwerk (5puntssluiting), slopen en afvoer oude materialen en HR++ glas neutraal gekleurd.
Voor een draaikiep raam van 1 bij 1 meter moet je ongeveer 450 euro tellen.
Voor een dubbele tuindeur ¤ 1600.
Oja, ik vergat nog te vermelden:
Offerte is vrijblijvend en wij hebben geen voorrij-kosten en geen aanbetalingen.
Men betaald pas bij oplevering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groeten John
Jullie fabriek heeft eigen monteurs in dienst? En als ik het goed begriip gaat het in het noorden alleen maar om grote projecten zoals scholen, kantoren, etc?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:48 schreef QuBeck het volgende:
Graag gedaan.
Wij zitten in het zuiden van het land, maar plaatsen ook verder naar het noorden toe
Briele, Deurne Alpen aan de Rijn en verder.
Maar..... alleen als het om grotere bedragen gaan i.v.m. reizen en overnachtingen van de monteurs,
John
Als je moet puzzelen om af te werken, is de werkvoorbereiding verkeerd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:03 schreef Brilaap het volgende:
[..]
Afwerken is een beetje puzzelen en je tijd ervoor nemen. Kost meer tijd dan een kozijn erin te trekken.
Voor welk bedrijf werk je als ik vragen mag? En wb die afwerking, heb je dit zelf wel eens gedaan? En ik bedoel niet 1 keertjequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:52 schreef QuBeck het volgende:
Even voorop gesteld brilaap. ik reageerde niet op jou bericht. Maar ik snap je helemaal.
[..]
Als je moet puzzelen om af te werken, is de werkvoorbereiding verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |