ik was vroeger een vrij negatief typje, wat "lullige dingetjes" meegemaakt en hoppa, ik ben veranderd in een veel vrolijker en dankbaarder menspersoontje.quote:op maandag 15 augustus 2005 11:46 schreef zero2nine het volgende:
[..]
dat hangt dan weer van je karakter af en toch een beetje van je ervaringen denk ik. als je tegenslag op tegenslag krijgt is het denk ik niet gek als je daardoor een negatief beeld krijgt van het leven. mensen kunnen zeggen dat het leven zo mooi is, maar als dat niet lijkt om jouw werkelijkheid tja.
je hebt gelijk, life sucks and then you die.quote:op maandag 15 augustus 2005 14:13 schreef #ANONIEM het volgende:
bind iemand voor zijn hele leven vast in een kooi en sla hem 100 keer per dag tot hij dood is. karakter helpt dan niks, hij kent geen geluk, de situatie zorgt dat hij kapot gaat. helemaal niks gelukkigs aan.
dit is een extreem voorbeeld waardoor sommigen hier misschien eens begrijpen dat karakter gewoon in sommige situaties niks helpt. mensen kunnen maar een bepaalde hoeveelheid aan en de mensen die zeggen dat je de 'leukere momenten meer waardeert' mogen zelf wel eens zien hoe leuk zulke momenten dan zijn in vergelijking met de rest van het leven![]()
jezus wat zijn die mensen gelukkig want ze hebben ook een keer een gelukje na al hun erge dingen die ze zijn overkomen, wat een slap gelul![]()
mijn leven is wel goed. jullie moeten alleen niet zo naief doen.quote:op maandag 15 augustus 2005 14:38 schreef pepper_961 het volgende:
je hebt gelijk, life sucks and then you die.
vooral ook lekker vaak tegen jezelf zeggen, daar wordt je pas echt gelukkig van.![]()
ik bagataliseer niet.quote:op maandag 15 augustus 2005 14:42 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
mijn leven is wel goed. jullie moeten alleen niet zo naief doen.
kan ook tegen jou zeggen dat je vooral alles moet bagataliseren en dat je daardoor gelukkig wordt![]()
jullie kunnen het ook niet eens zijn met een middenweg he.
dit is wel een heel extreem voorbeeld, waarbij er inderdaad geen leukere ervaringen tegenover staan. kijk ik echter naar de topics op fok dan zijn mensen ongelukkig en gebrandmerkt voor het leven omdat hun ex het heeft uitgemaakt, hun huisdier overleden is of hun ouders gescheidenquote:op maandag 15 augustus 2005 14:13 schreef #ANONIEM het volgende:
bind iemand voor zijn hele leven vast in een kooi en sla hem 100 keer per dag tot hij dood is. karakter helpt dan niks, hij kent geen geluk, de situatie zorgt dat hij kapot gaat. helemaal niks gelukkigs aan.
stom gedicht? dan heb je de diepgang ervan niet begrepen. maar goed jouw advies aan ts is dus dat ze het bijltje er maar bij neer moet gooien omdat het toch nooit beter wordt?quote:op maandag 15 augustus 2005 14:15 schreef #ANONIEM het volgende:
en xenia zo'n stom gedicht helpt voor dat soort mensen ook geen zak hoor meid. mensen plegen geen zelfmoord ofzo omdat ze zo gelukkig zijn en nog blijer worden van zo'n gedicht. dat doen ze omdat niks hen meer gelukkig kan maken en dat komt door hun verleden.
ik kan een boek schrijven over wat ik heb meegemaakt, waar je stil van wordt maar dat doe ik nietquote:zo'n gedicht past nog wel bij de mensen die nog niet zulke erge dingen hebben meegemaakt en daardoor nog denken dat iedereen maar met hun karakter gelukkig kan worden als ze willen![]()
ik bagataliseer niet. ik heb nergens gezegd dat ts maar een aansteller is en dat ze niet zo moet zeuren. ik probeer slechts de aandacht te richten op wat ze wel heeft, wat haar mogelijkheden zijn zodat ze daaruit kan putten. ik heb niet gezegd dat dit makkelijk is.quote:op maandag 15 augustus 2005 14:42 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
mijn leven is wel goed. jullie moeten alleen niet zo naief doen.
kan ook tegen jou zeggen dat je vooral alles moet bagataliseren en dat je daardoor gelukkig wordt![]()
jullie kunnen het ook niet eens zijn met een middenweg he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |