Interessant onderwerp!
Over katten: ik ben ooit (7 jaar geleden, volgens mij zelfs op de dag af...) gebeten door een kat. Ik heb soms nog steeds last van de wond, hoewel die meteen fors is aangepakt met allerlei zalfjes en pilletjes... Je wil niet weten wat er voor ellende tussen kattentanden zit.
Over de beruchte vaatdoekjes: niemand heeft mij ooit kunnen betrappen op Perfect Huishouden (snik), maar qua vaatdoekjes ben ik bijna manisch.
Geheel tegen mijn consuminderprincipes prefereer ik papieren keukenrollen boven doekjes, en als ik een doekje gebruik, gaat die na gebruik linea recta richting wasmachine.
Met rauw vlees ben ik ook weer voorzichtig. Zeker met kip! Alles dat met rauw vlees in aanraking is geweest, gaat rechtstreeks de vaatwasser in.
Ik heb plastic snijplanken (waren goedkoper, hi hi hi!) maar wel houten lepels, of nee, het zijn houten spatels. Die doe ik (tegen alle voorschriften in) in de vaatwasser en als ze echt uit elkaar vallen, doe ik ze weg.
Ik moet bekennen dat ik een grote voorkeur voor die zwarte plastic spatels heb ontwikkeld, recentelijk! Mijn houten spatels worden dan ook niet meer vervangen.
Borden afspoelen voor die de vaatwasser ingaan doe ik weer wel. Niet eens omdat er een hygieneregel aan vast zit, maar omdat ik er gewoon ontieglijk de schurft aan heb telkens weer door de knieën te moeten om dat filter schoon te krijgen...!
Moet ik sowieso al te veel, want je wil niet weten wat er aan bagger in dat filter blijft hangen... maar dat weegt toch niet op tegen dagelijks moeten afwassen
Koelkast: volgens "richtlijnen" moet die op 4... en de vriezer op -18 (diepvries bedoel ik).
Gescheiden snijplanken: ik heb dankzij een aantal sterfgevallen in de familie een redelijke stapel planken. Als ik rauw vlees snij, gebruik ik daar 1 plank voor, en dan gaat die de vaatwasser in. Daar ben ik echt een pietje precies in.
Kat op het aanrecht: ze krijgen hun eten daar anders vreet de hond dat op (de hufter). Ik zorg ervoor dat dat extra vaak schoon wordt gemaakt, en eten bereiden doe ik aan de andere kant van het aanrecht. Ik ken mensen die om die reden niks te eten bij me willen hebben
![]()
maar zelf leef ik nog steeds
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)