mighty_myte | zondag 7 augustus 2005 @ 00:29 |
Ik wil mijn auto eens goed schoonmaken van buiten. De lak is dof, zit vol met rare plekjes en vlekjes en hier en daar roest (bij deurhendels bv). Ik ben al met de hogedrukspuit in de weer geweest bij de benzinepomp, maar er zitten nog steeds een half miljoen vliegjes voorop de auto. ![]() Ik kreeg van iemand de tip om commandant 4 en daarna 5 te gebruiken na hem goed gewassen te hebben. Helpt dat tegen die vliegjes of is dat niet de bedoeling? | |
Salvad0R | zondag 7 augustus 2005 @ 00:33 |
foto? | |
Mad-Matt | zondag 7 augustus 2005 @ 00:55 |
geen idee, maar zodra het eraf is niet weer een half jaar wachten met je auto schoon te maken, gewoon regelmatig doen. Oh ja en je vingers gebruiken om de vliegjes eraf te krabben kan ook wel, je lak is harder dan je nagel is ![]() | |
SpanCo | zondag 7 augustus 2005 @ 00:57 |
Wat regelmatiger schoonmaken ![]() | |
yup | zondag 7 augustus 2005 @ 01:04 |
Hoge drukspuit maakt voor geen meter schoon... Ik had dat gedaan (echt goed gedaan ook) en ik kon gewoon erna met mijn vinger stofvlekken van de lak halen... Als ik heel goed wrijf met een doekje + water zie je dat die plek waar ik heb gewreven heel mooi glanst... Volgens mij is het slimst om eerst met de hand te wassen (borstel + geschikte doekje om die shit eraf te krijgen...) Na de hand was (dus alle vliegen en dat soort bullshit eruit) naar de pomp, en effe hogedruk derover knallen... (kan ook eerst shampoo, daarna hogedruk shampoo, daarna hogedruk zonder vlekken opdrogen)... | |
StefanP | zondag 7 augustus 2005 @ 01:14 |
Clayen moet je. De enige manier op oppervlakte rommel er af te krijgen. 1. Was de auto met een auto shampoo. Niet drogen. 2. Claybar en sopje of claybar detailing spray nemen. Spuit op auto, clayen, herhalen. 3. Auto weer wassen, nu wel drogen. 4. Auto polijsten. 4. Lak sealen met bv Klasse AIO. 5. Auto waxen. 6. Auto waxen. 7. Auto waxen | |
yup | zondag 7 augustus 2005 @ 01:51 |
quote:Volgens mij gaat dat nog meer kosten dan de auto zelf ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 7 augustus 2005 @ 02:17 |
Uh commandant voor de vliegjes? Je moet even van dat insect-spray weekmiddel halen.. dat spuit je op de auto zodat de vliegjes zacht geweekt worden, en dan spuit je het er zo af met de hoge drukspuit | |
mighty_myte | zondag 7 augustus 2005 @ 02:33 |
quote:Hahaha, gewoon wel. Hij kostte 80 euro. ![]() | |
mighty_myte | zondag 7 augustus 2005 @ 02:33 |
quote:Aha, maar waar kan ik dat kopen? Er moet snel iets gebeuren aan die rijdende grafzerk. | |
yup | zondag 7 augustus 2005 @ 02:50 |
quote:Omg het is nog waar ook ![]() | |
Ballebek | zondag 7 augustus 2005 @ 10:56 |
Als het een Toyota is, is het het geld waard. Elke andere niet Jap auto; doe het niet ![]() | |
Ivo_de_vis | zondag 7 augustus 2005 @ 18:11 |
wasstraat, duurste programma, klaar | |
StefanP | zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:58 |
Uitmuntende online instructional videos over hoe je -wast -polijst -clayt -waxt enz. Aanrader ![]() | |
jochem8 | zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:12 |
quote:Vet ![]() | |
PteV | zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:22 |
quote:Nee, schoon ![]() | |
Whiskers | dinsdag 10 januari 2006 @ 10:12 |
schopje Ik ga binnenkort voor het eerst helemaal zelf mijn auto wassen in een doe het zelf autowasbox. Wat moet ik allemaal zelf meeslepen? Ik had al bedacht: autoshampoo spons Glasex Window Cleaner Aanvullingen zijn welkom ![]() | |
StefanP | woensdag 11 januari 2006 @ 03:17 |
Spons ![]() Sheepswool washmit zul je bedoelen. Met een spons doe je je lak geen plezier. | |
DeeCruise | woensdag 11 januari 2006 @ 03:21 |
quote:Naar aanleiding van je posts wordt ik erg nieuwsgierig naar jouw auto... | |
DeeCruise | woensdag 11 januari 2006 @ 03:21 |
quote:-edit- ziet ondertitel.... ![]() Zucht, en de edit wordt een nieuwe post....het is al laat.... ![]() | |
wimmel_1 | woensdag 11 januari 2006 @ 03:23 |
Als je vliegjes wil verwijderen : Was je auto gewoon met (auto) shampoo ... en terwijl 'ie nog nat is poets je de lokatie's waar de vliegen/muggen (whatever) zitten even op met een oude panty. Die léén je maar ff van je vriendin / moeder | |
wimmel_1 | woensdag 11 januari 2006 @ 03:29 |
quote:Je ramen ff goed droog maken met een paar oude kranten .... ontvet erg goed. én voor het wassen van je ramen zou ik geen glassex gebruiken maar een verdunde amonia oplossing...... daarna ff met kranten droog maken en je hebt géén strepen of blauwe (vet) waas | |
DeeCruise | woensdag 11 januari 2006 @ 03:50 |
quote:Toevoeging hieraan, laat je ramen ff open staan en laat t doortochten....Anders kom je aan t kotsen als je zo wegrijdt na je ramen ontvet te hebben met ammonia ![]() | |
shaun81 | woensdag 11 januari 2006 @ 03:54 |
tvp | |
wimmel_1 | woensdag 11 januari 2006 @ 03:59 |
quote:Uiteraard , maar dat staat als het goed is al op de fles ammonia ![]() Maar toch voor de meeste mensen een nuttige toevoeging.... RTFM gebeurd meestal te laat... ![]() | |
PLAE@ | woensdag 11 januari 2006 @ 04:09 |
Ik ben van plan om er gewoon een nieuwe laklaag over te laten spuiten binnenkort. ![]() | |
wimmel_1 | woensdag 11 januari 2006 @ 04:11 |
quote:hoop ik ![]() | |
PLAE@ | woensdag 11 januari 2006 @ 04:16 |
Uiteraard hehe. | |
PNG | woensdag 11 januari 2006 @ 06:27 |
Vanaf spuiter, sodeju dan is het een spiegel:![]() Zelfde resultaat: laat je auto ff door goede poetser doen: ![]() ![]() | |
DeeCruise | woensdag 11 januari 2006 @ 06:43 |
quote:Zelfde resultaat? Toch een iets andere kleur geloof ik ![]() | |
PNG | woensdag 11 januari 2006 @ 06:58 |
quote:Zelfde kleur. E266. You can never beat alssie net vanaf de spuiter komt. | |
Pietverdriet | woensdag 11 januari 2006 @ 15:02 |
quote:wat is dat voor een auto? als ik zo naar de ruimte tussen de deur kijk, en hoe de naden sluiten vraag ik me af of het loonde te laten spuiten. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 januari 2006 @ 00:03 |
quote: ![]() | |
lipje | donderdag 12 januari 2006 @ 00:11 |
quote:je moet toch wat met je valse euromunten ![]() | |
yup | donderdag 12 januari 2006 @ 00:33 |
quote:Dat is een Astra F GSi (al dan niet 16v) volgens mij. Verder zie ik niks vreemds ![]() | |
DeeCruise | donderdag 12 januari 2006 @ 00:58 |
quote:Is het ook, niet elke autodeur fungeert als luchtdichte sluis ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 12 januari 2006 @ 09:57 |
quote: ![]() Je kan de rechterkant van de foto verdelen in 3 delen met die naden, die niet aansluiten op de naden er tegenover. Kijk eens hoe die spleet tussen de deur en de rest van de auto loopt. Onderste deel rechts steekt stuk naar voren, de naad daartegenover staat als een " < " en de spleet is onder smaller dan boven. | |
yup | donderdag 12 januari 2006 @ 11:33 |
Ik zie wat je bedoelt maar volgens mij is dat wel redelijk normaal bij oude auto's. Dat is een Astra F, en volgens mij een <1994 model ook nog... | |
PNG | donderdag 12 januari 2006 @ 11:39 |
Is ook maar net welke hoek je pakt. hier issie weer te smal:![]() En de auto kwam uit de verbouwing, wat betekend dat je altijd een maand erna terug gaat om de slotplaat e.d. ff te stellen als de deur uitgewerkt is. Je mag wel keer komen kijken hoor verdrietpiet. Effe terug naar TS, zoek een goeie poetser en voor een euro of 100 glimttie als een spiegel. Inslagdeukjes kunnen er "uitgemaseerd" worden via bv de raamrubbers of bv via het achterlicht in de achterkasten. | |
BertV | donderdag 12 januari 2006 @ 11:41 |
quote:Heb jij een adres van zo'n poetsservice? In combinatie met kleine deukjes eruit heb ik wel interesse. | |
Pietverdriet | donderdag 12 januari 2006 @ 11:45 |
quote:ah hij heeft dus idd in elkaar gezeten? | |
MikeyMan | donderdag 12 januari 2006 @ 11:53 |
quote:Bijvoorbeeld Carfinish in zoetermeer... | |
Anne | donderdag 12 januari 2006 @ 12:01 |
![]() Ik heb zelf mijn auto met commandant gepoetst. Met fijne korrels en grove korrels. Ik heb er flink wat krassen uit gekregen en flink wat roest weg gewerkt. Voorheen was mijn auto ook meer geel dan wit, maar na de poetsbeurt was ie weer witter dan wit. Daarna nog met een poetsmachine eroverheen gegaan en voila "bling bling" ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 12 januari 2006 @ 13:07 |
quote:Logisch, je ziet nu je grondlak ![]() | |
Anne | donderdag 12 januari 2006 @ 13:09 |
quote:Dat snapte ik ook nog wel ![]() Maar dat red je niet met alleen de auto 'wassen'. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 januari 2006 @ 16:25 |
quote:yep ![]() ![]() Hoe is dat eigenlijk gekomen PNG? | |
master_X | donderdag 12 januari 2006 @ 16:28 |
ik was mijn auto altijd eerst met water daar doe ik dan dreft in werkt echt super goed doe niet zuinig goed in vrijven en dan niet laten opdrogen anders geeft het wel eens witte vlekken water afspoelen en dan met valema wax in waxen weinig gebruiken en dan genieten | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 januari 2006 @ 16:29 |
quote:pardon? ![]() | |
PNG | donderdag 12 januari 2006 @ 16:31 |
Inkopper van Belg gehad:![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 12 januari 2006 @ 16:31 |
quote: ![]() Belg was fout neem ik aan? Wel weer mooi geworden dan ![]() | |
PNG | donderdag 12 januari 2006 @ 16:59 |
Ik stond stil, die Belg was ff vergeten dat zijn Berlingo rechts 2 cm breder is dan zijn thuismini ofzo. Bij mijn vorige auto kwam ik thuis van me werk, had een bestelbus vol naar achter de hele deur deruitgereden. En een andere keer had iemand (dit keer een multipla) besloten mijn auto een paar cm weg te duwen (gelukkig stondtie op de handrem en niet in de versnelling) en dat leverde weer een voorbumper op die cm naar binnen stond, en maar weer terug naar schadebedrijf. Was een grapje van die meneer, met de schadeafhandeling schreef die nog een e-mailtje dat "ik dan maar die auto in het autotron moest zetten als museumstuk als ik geen krassen wilde". Bij mijn oude auto nog een keer een Golf achterop geklapt. Dus van de 4 ongelukken stond de auto 3 keer stil, en zat ik er 2x niet eens in. ![]() Zo nu weer ontopic: Poetser ? De Sonax is franchise en zit overal in Nederland. |