abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29490122
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Plat dak van beton. Moet toch heel wat gebeuren wil dat naar de knoppen gaan lijkt mij...
Ook aan een dak van Beton moet wel eens onderhoud aan plaats vinden.
Maar het kan ook opeens ergens gaan lekken, en dan zijn de kosten ook behoorlijk hoog.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_29491521
Plus dat dat dak vast niet alléén uit beton bestaat...
pi_29504345
Bedankt alvast voor alle reacties

Om het een en ander op te helderen. Het gaat hier slechts om 1 pand die is onderverdeeld in 3 appartementen een zeer kleine VvE dus

Maar het geval is dat de vorige eigenaar van mijn appartement de bestuurder was en volgens mij nog nooit ene flikker uitgevoerd heeft.

Ik ben eens goed door mijn papieren gaan stoeien en ben een oud onderhoudsplan tegengekomen. Aan de hand daarvan heb ik besloten een brief op te stellen met de volgende inhoud:

Beste buren,

Zoals jullie wellicht hebben begrepen van de gemeente Den Haag (zie bijlage 1) heeft het pand van de buren inmiddels een aanschrijving gekregen om noodzakelijk onderhoud uit te gaan voeren.

Een deel van dit onderhoud betreft ook ons pand en zal dus ook deels door onze VvE bekostigd moeten worden. Omdat in het verleden er wel een VvE is opgericht maar sinds de oprichting weinig is gedaan aan het bestuur van de VvE en het onderhoud aan het pand wil ik jullie vriendelijk verzoeken mee te helpen met het opnieuw in leven blazen van de VvE “183-185-187”.

In het verleden was de bestuurder de heer ---- die zijn appartement inmiddels heeft verkocht aan mij de heer -----.

Ik wilde voorstellen om binnenkort opnieuw te gaan kijken naar de stand van het onderhoud. Als bijlage 2 treffen jullie aan het onderhoudsplan uit 1999 maar nu omgerekend in euro’s. Ik stel voor om aan de hand van dit bestaand plan een nieuw onderhoudsplan op te stellen wat ingaat vanaf 2005/2006.

Ook wilde ik met jullie bespreken of het jullie goedkeuring heeft om het bestuur uit te besteden aan een VvE bestuurskantoor die dan voor ons de administratieve en technisch bestuur kan uitvoeren en slechts om onze goedkeuring zal vragen bij onderhoud. Bijgevoegd zit de opgevraagde offerte voor de omkosten van dit extern beheer (bijlage 3). De kosten zullen op maandbasis voor ons ieder 17,25 euro worden bovenop de bestaande VvE bijdrage van 11,34 euro die wij ieder op dit moment betalen als VvE bijdrage.

Aan de hand van het onderhoudsplan (bijlage 2) lijkt het mij niet meer dan redelijk dat de VvE bijdrage wellicht verhoogd moet worden naar EUR 65,- (ruwe schatting op basis van onderhoudsplan. nader te bespreken) per maand Om het onderhoudsplan te kunnen financieren en voldoende reserveringen op te bouwen voor calamiteiten.
Tevens wil ik eventueel met jullie goedkeuren wellicht een gezamelijke verzekering afsluiten op het pand om te voorkomen dat de verzekeringen die wij ieder afzonderlijk hebben afgesloten de situatie creëert waarin wij misschien onderverzekerd zullen zijn.
Dit zal eventueel besproken kunnen worden met de VvE bestuurder “woningbeheer” mochten wij ervoor kiezen om het bestuur inderdaad uit te besteden of eventueel is dit onderling te bespreken.

Hopelijk kunnen we binnenkort een VvE vergadering of onderonsje houden om het een en ander duidelijk te krijgen.

Graag heb ik hierop jullie reactie en hoop ik spoedig samen tot een besluit te kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

De buurman van nr 187

Wat denken jullie is dit een goed begin om de VvE weer actief te krijgen?
Profiel opgeheven.
pi_29507278
Lijkt me een prima brief.
pi_29509144
Goed de brief is inmiddels bij de buren van mijn VvE in de bus gedaan ben benieuwd naar de reacties... Houd jullie op de hoogte.

Ben ook voor het eerst de buurvrouw van het aangrenzend pand tegengekomen. ik wees haar op het feit dat haar VvE een aanschrijving had van de gemeente maar ze sprak alleen maar chinees en engels en wist niet eens wat haar boven het hoofd hangt totdat ik het uitlegde

Ze zou eens gaan overleggen met haar partner. Zeker nadat ik aangaf dat het niet gehoor geven van de aanschrijving een flinke boete zou opleveren volgens de brief van de gemeente...
(Voor de duidelijkheid ik ben als bestuurder op de hoogte gesteld door de gemeente van het schrijven aan het naastgelegen pand omdat wellicht onze medewerking nodig was ivm een gedeelde portiek).
Profiel opgeheven.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:46:29 #56
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29514153
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Plat dak van beton. Moet toch heel wat gebeuren wil dat naar de knoppen gaan lijkt mij...
Mwah, wij hadden vorig jaar lekkage aan het platte dak van beton. Geen feest kan ik je zeggen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 15:30:27 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_29520884
Onze servicekosten zijn zo.n 80 euro
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_29522410
Goede brief idd.

Blij dat ik in een goedlopende grote VvE zit; niet bepaald de leukste materie om nu eens even lekker in te duiken en de boel op poten te zetten. Succes dus!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_29527586
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 17:44 schreef Roquefort het volgende:
Goede brief idd.

Blij dat ik in een goedlopende grote VvE zit; niet bepaald de leukste materie om nu eens even lekker in te duiken en de boel op poten te zetten. Succes dus!
Ik vind het in die mate vervelend dat ik voor m'n gevoel wel een beetje appartement af ben. Mijn volgende woning zal hoogstwaarschijnlijk dan ook een eengezinswoning zijn oid waarbij ik alleen en ik de verantwoordelijke zullen zijn van het onderhoud.

En tja feit is dat ik dit beter had moeten uitzoeken voordat ik een appartement kocht. Maar met schade en schande word je wijzer. (helaas )
Profiel opgeheven.
pi_29534627
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:07 schreef Bierie het volgende:
waarbij ik alleen en ik de verantwoordelijke zullen zijn van het onderhoud.
Multiple Personality Syndrome?
pi_29537084
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Multiple Personality Syndrome?
Ja een beetje. Ik en ikzelf hebben het graag zoals ik het hebben wil en daar zijn anderen niet handig bij toch? Ja vind ik ook.
Profiel opgeheven.
pi_29554892
Misschien loop ik wel een beetje op de zaken vooruit, maar toch voor de zekerheid.
Is er iets wat je kan doen als je mede VvE leden weigeren actief een bijdrage te leveren?

Het is nu 2 dagen geleden dat ik de brief heb verzonden en ik begin sterk het gevoel te krijgen dat 1 van de buren waarmee ik normaliter een vrij normale buurrelatie mee heb mij actief probeert te ontwijken.

Wat kan je eigenlijk doen als je in een VvE zit die je als enige zijn plichten na wilt laten komen en de anderen steken hier geen moeite, tijd of geld in? Wachten totdat de boel wegrot en de gemeente gaat klagen oid?
Profiel opgeheven.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 11:08:27 #63
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_29556202
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 10:04 schreef Bierie het volgende:
Wat kan je eigenlijk doen als je in een VvE zit die je als enige zijn plichten na wilt laten komen en de anderen steken hier geen moeite, tijd of geld in? Wachten totdat de boel wegrot en de gemeente gaat klagen oid?
Gewoon de procedures volgen die je moet volgen en dus uiteindelijk desnoods zónder die buur de beslissingen nemen.

Wat die procedures precies inhouden ben ik vergeten. Maar als je ergens een stelletje info-boekjes opduikelt over het hoe en wat van een VvE, dan kun je het daarin vast en zeker vinden.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_29581032
Nou goed nieuws.

1 van de buren heeft telefonisch contact met mij gezocht over de brief die ik heb verzonden en is het met mij eens dat het wellicht een goed idee is om het bestuur uit te besteden aan een bureau en dat het tijd is om er iets aan te doen. Wel wil hij zeker weten of 65,- euro niet wat hoog is (iets wat ik al verwachte vandaar dat ik bewust een hoge schatting heb gemaakt).

Hij wil dus binnenkort afspreken in persoon om het een en ander af te spreken en wat knopen door te hakken samen met de andere buurman. En waarom het leek dat hij me ontweek, hij bleek uit logeren te zijn bij zijn kinderen grinnik

Houd jullie op de hoogte.
Profiel opgeheven.
pi_29581485
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:30 schreef Bierie het volgende:
Nou goed nieuws.

1 van de buren heeft telefonisch contact met mij gezocht over de brief die ik heb verzonden en is het met mij eens dat het wellicht een goed idee is om het bestuur uit te besteden aan een bureau en dat het tijd is om er iets aan te doen. Wel wil hij zeker weten of 65,- euro niet wat hoog is (iets wat ik al verwachte vandaar dat ik bewust een hoge schatting heb gemaakt).
Zeg 'm maar dat-die 65 euro net genoeg zijn voor de verplichte verzekeringen en 't aller-hoogst-noodzakelijke onderhoud. Waar ik zit betaal ik 113 euro per maand, en daar komt nog een jaarlijkse afrekening bovenop van 600 euro. Dus netto iets van 160 euro per maand.

...of is jouw buurman in staat om in een keer nieuwe kozijnen/dakpannen/ander groot onderhoud te betalen?
pi_29889580
Meer positief nieuws. Ook de andere buurman heb ik inmiddels kunnen spreken. Deze is het dus juist wel weer roerend eens met het verhogen van de bijdrage. Wat hem betreft mocht het zelfs wel een stuk meer worden dan 65,- euro.

Daarbovenop komt nog dat we het nu allen eens zijn over het samen werken met een VvE bestuurskantoor. Papierwerk wordt rondgemaakt op dit ogenblik.
Profiel opgeheven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')