Bedankt alvast voor alle reacties
![]()
Om het een en ander op te helderen. Het gaat hier slechts om 1 pand die is onderverdeeld in 3 appartementen een zeer kleine VvE dus
Maar het geval is dat de vorige eigenaar van mijn appartement de bestuurder was en volgens mij nog nooit ene flikker uitgevoerd heeft.
Ik ben eens goed door mijn papieren gaan stoeien en ben een oud onderhoudsplan tegengekomen. Aan de hand daarvan heb ik besloten een brief op te stellen met de volgende inhoud:
Beste buren,
Zoals jullie wellicht hebben begrepen van de gemeente Den Haag (zie bijlage 1) heeft het pand van de buren inmiddels een aanschrijving gekregen om noodzakelijk onderhoud uit te gaan voeren.
Een deel van dit onderhoud betreft ook ons pand en zal dus ook deels door onze VvE bekostigd moeten worden. Omdat in het verleden er wel een VvE is opgericht maar sinds de oprichting weinig is gedaan aan het bestuur van de VvE en het onderhoud aan het pand wil ik jullie vriendelijk verzoeken mee te helpen met het opnieuw in leven blazen van de VvE “183-185-187”.
In het verleden was de bestuurder de heer ---- die zijn appartement inmiddels heeft verkocht aan mij de heer -----.
Ik wilde voorstellen om binnenkort opnieuw te gaan kijken naar de stand van het onderhoud. Als bijlage 2 treffen jullie aan het onderhoudsplan uit 1999 maar nu omgerekend in euro’s. Ik stel voor om aan de hand van dit bestaand plan een nieuw onderhoudsplan op te stellen wat ingaat vanaf 2005/2006.
Ook wilde ik met jullie bespreken of het jullie goedkeuring heeft om het bestuur uit te besteden aan een VvE bestuurskantoor die dan voor ons de administratieve en technisch bestuur kan uitvoeren en slechts om onze goedkeuring zal vragen bij onderhoud. Bijgevoegd zit de opgevraagde offerte voor de omkosten van dit extern beheer (bijlage 3). De kosten zullen op maandbasis voor ons ieder 17,25 euro worden bovenop de bestaande VvE bijdrage van 11,34 euro die wij ieder op dit moment betalen als VvE bijdrage.
Aan de hand van het onderhoudsplan (bijlage 2) lijkt het mij niet meer dan redelijk dat de VvE bijdrage wellicht verhoogd moet worden naar EUR 65,- (ruwe schatting op basis van onderhoudsplan. nader te bespreken) per maand Om het onderhoudsplan te kunnen financieren en voldoende reserveringen op te bouwen voor calamiteiten.
Tevens wil ik eventueel met jullie goedkeuren wellicht een gezamelijke verzekering afsluiten op het pand om te voorkomen dat de verzekeringen die wij ieder afzonderlijk hebben afgesloten de situatie creëert waarin wij misschien onderverzekerd zullen zijn.
Dit zal eventueel besproken kunnen worden met de VvE bestuurder “woningbeheer” mochten wij ervoor kiezen om het bestuur inderdaad uit te besteden of eventueel is dit onderling te bespreken.
Hopelijk kunnen we binnenkort een VvE vergadering of onderonsje houden om het een en ander duidelijk te krijgen.
Graag heb ik hierop jullie reactie en hoop ik spoedig samen tot een besluit te kunnen komen.
Met vriendelijke groet,
De buurman van nr 187
Wat denken jullie is dit een goed begin om de VvE weer actief te krijgen?