abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29448390
Na het succesvolle topic van vorig jaar is hier het nieuwe deel. Discussieer hier mee over alles wat met de zaterdag hoofdklasse C te maken heeft!

Het belooft weer een erg leuke competitie te worden. Maarliefst vier promovendi maken komend seizoen deel uit van C. (De Drachtster Boys, Go Ahead Kampen, Flevo Boys en SVZW) Dit had tot gevolg dat SDC Putten en VVOG naar B zijn verhuisd. Verder gaan de Harkemase Boys na de soap die zich de afgelopen maanden heeft afgespeeld (conflict tussen de spelersgroep en de sponsgroep) met een compleet nieuw elftal van start. Zullen zij ondanks dat een rol van betekenis kunnen spelen? En zou Excelsior'31 de stunt van vorig jaar kunnen herhalen?

De teams:

Excelsior'31: De selectie van de verrassende kampioen van vorig jaar is bijna intact gebleven. Wel heeft Excelsior'31 afscheid moeten nemen van de dynamische Sjors Brugge op het middenveld, hij vertoont zijn voetbalkunsten dit seizoen bij Go Ahead Eagles. Maar gezien de vervanger die er is gekomen, Sander ter Harmsel van Enter Vooruit en de aanstormende jeugd (Isa en Schalk) moet dit verlies op te vangen zijn. Verdedigend heeft Excelsior er meer mogelijkheden bij gekregen door ex-Heracles Almelo speler Erwin Leurink aan te trekken die zowel op de linksback positie als in het centrum uit de voeten kan. Al met al is Excelsior'31 met spelers als Leurink, Scheppink, Hoekstra en Looms zeker een van de favorieten voor de titel.

WHC: De ploeg die vorig jaar kampioen worden als doel had gesteld heeft het doel voor dit seizoen niet gewijzigd. Ook de WHC selectie is nagenoeg in tact is gebleven. Het goed ingespeelde team, met ex-prof Jochem de Weerdt in voorste linie is ook dit jaar zeker een kanshebber om aan het eind van de competitie bovenaan te staan. De nieuwe trainer Jan Peters mag voortborduren op het goede werk van succestrainer Bert Ebbens die naar Spakenburg is vertrokken. In de voorbereiding haalde de ploeg het nieuws door het nipte verlies van Ajax (3-4). Dit geeft wel aan dat het een ploeg is om rekening mee te houden.

Urk: Over Urk valt niet meer te zeggen dan de afgelopen seizoenen. De selectie is bijna helemaal dezelfde als het voorgaande seizoen. Alleen Paul Smid van Staphorst komt de selectie versterken. Ik denk dat Urk een gevaarlijke outsider voor de titel is. Ook Urk zal veel voordeel hebben van een ingespeeld elftal.

SC Genemuiden: Hoewel SC Genemuiden vorig seizoen een dramatisch seizoen heeft doorgemaakt zijn ze dit seizoen weer een kanshebber voor de titel. De selectie is nog altijd sterk en zal zich willen revancheren voor het afgelopen seizoen. De nieuwe spelers Luuk Drost (Be Quick'28) en Björn Schilder (Appingedam) moeten voor nieuw elan zorgen.

Harkemase Boys: Wat er de afgelopen maanden bij de Harkemase Boys heeft afgespeeld komt maar zelden voor. De gemoederen tussen de spelersgroep en het sponsorcollectief laaiden na een zorgeloos en goed seizoen flink op. In drie weken liep het totaal uit de hand. De gevolgen: de technische staf en 9 spelers vertrokken. Er moest dus in alle haast gezocht worden naar nieuwe spelers en een nieuwe trainer. Dat is al met al toch wel aardig gelukt. Pieter Bijl is volgend jaar de nieuwe hoofdverantwoordelijke en de spelersgroep is vooral aangevuld door spelers van het tweede elftal van Cambuur Leeuwarden en andere ex-profs. Een tegenvaller voor de Friese ploeg is dat ex-Veendam spits Paul Weerman die in Harkema zou gaan spelen de voorkeur heeft gegeven aan het Duitse Preußen Munster. Anton Jongsma en clubtopscorer van vorig seizoenTony Alberda (zij bleven wel) zullen de ploeg op sleeptouw moeten nemen. Het zou zowel een top als een flopseizoen kunnen worden.

de meest opvallende nieuwelingen: Anne Jelmer de Boer (Cambuur L), Patrick Goedhart (BV Veendam) Stephan van Hoving (Cambuur L) Stefan Lier (Cambuur L), Jelmer Mullender (Cambuur L), Davy Veltman (Cambuur L), Marc Hegeman (FC Emmen), Egbert Darwinkel (BV Veendam)

ACV: ACV gaat naar alle waarschijnlijkheid een overgangsjaar tegemoet. De club uit Assen heeft zeven nieuwe spelers aangetrokken (onder andere Rutger Feijer van FC Emmen) en zal dit seizoen bouwen aan een team dat in de komende jaren voor de prijzen moet gaan spelen. Ze zullen dit seizoen in de middenmoot bivakkeren.

Be Quick'28: Is ook een ploeg die ik in de grote middenmoot verwacht. Al belooft een 2-1 overwinning op RBC in de voorbereiding wel wat. Met speciale ogen zal gekeken worden naar de prestaties van de onberekenbare aanvaller Marino Promes. Be Quick heeft ook een nieuwe trainer. Nadat de beoogde nieuwe trainer Schulting voor FC Omniworld koos klopten de Zwollenaren bij Bert van Sas aan.

HHC Hardenberg: De club uit Hardenberg zal gaan voor een plek in het linkerrijtje. Met Stefan Buitenhuis ( hij komt van WHC) hebben ze er een goede speler bij gekregen, verder is er weinig veranderd. Succestrainer Michel Jansen kan dit seizoen verder bouwen aan zijn elftal en gaat waarschijnlijk een grotere rol met zijn team spelen dan vorig seizoen.

ONS Sneek: De Friese club die zich onder leiding van Marcel Valk knap handhaafde is er zeker beter op geworden. De club heeft geprofiteerd van de malaise bij Harkemase Boys. Willem Faber, Jan Roelofsen en Albert-Jan van Zwol komen over van de concurrent. ONS zal de grote middenmoot completeren.

Drachtster Boys: Is de nieuwkomer waarvan ik verwacht dat ze zich handhaven op het hoogste niveau. De Friese club heeft maarliefst 11 nieuwe spelers aan zich verbonden, waaronder drie ex-Harkema spelers. Met de kwaliteit van de nieuwkomers zit het wel goed, het blijft de vraag hoe snel er een ingespeeld elftal op het veld staat.

DOS Kampen: De ploeg die vorig jaar op het nippertje aan de nacompetitieplek ontsnapte krijgt het dit seizoen ook weer lastig en zal onderin meedoen. De selectie is nagenoeg hetzelfde gebleven. Misschien dat de van gevaarlijke aanvaller Joseph Kanyike (overgekomen van WHC) en de van FC Zwolle afkomstige Bilal Kasar meer schwung en vernuft in het team kunnen brengen.

Go Ahead Kampen: Zal het net als de andere ploeg uit Kampen erg lastig krijgen. Waarschijnlijk nog wel lastiger. De club heeft door het late promoveren weinig tijd gehad om nieuwe spelers aan te trekken. De meest bekende speler aan Kampen kant is Kees Kostwinder (ex- SC Heerenveen) De ploeg zal moeten strijden om directe degradatie te ontlopen.

SVZW: Is een nieuwkomer die nog wel eens voor een verrassing kan zorgen komend seizoen. Vorig seizoen zijn ze met fris voetbal overtuigend kampioen geworden. Opvallende spelers aan SVZW kant zijn de twee Polen (Marcin Kalinski en Michaw Zaporowski) die vorig seizoen naar Wierden zijn gehaald. De club heeft dit seizoen geshopt in de tweede elftallen van Heracles, FC Twente en FC Zwolle. De selectie is wel voor een groot deel dezelfde gebleven. Ik denk dat de resultaten in het begin van de competitie cruciaal zullen zijn voor het competitieverloop en de eindplek op de ranglijst. Handhaving is mogelijk.

Flevo Boys: Na de degradatie van ASV Dronten moet Flevo Boys de eer van Flevoland hooghouden. De ploeg werd vorig seizoen derde in de Eerste Klasse (Drachtster Boys werd kampioen) en verraste in de nacompetitie. De vereniging uit Emmeloord heeft door de extra wedstrijden weinig tijd gehad om zich te versterken. Ik denk dat de ploeg flink aan de bak moet om degradatie te ontlopen. Met Go Ahead Kampen is Flevo Boys een favoriet voor de laatste plaats.

De delen van vorig seizoen:
Hoofdklasse C Zaterdag seizoen 2004/2005
Hoofdklasse C Zaterdag seizoen 2004/2005 deel 2

[ Bericht 0% gewijzigd door -Vaduz- op 06-08-2005 13:06:39 ]
That's all folks!
pi_29448853
Leuke voorbeschouwing!

Jantje Peters is wel een succestrainer geweest bij De Treffers zondag, benieuwd of ie het bij WHC kan.

Mooi beschreven ook, dat gedoe bij Harkema.

Met Promes heeft Be Quick ook de lelijkste speler uit C onder contract, vermoed ik?

Ik zet in op WHC en Excelsior '31 als topkandidaten.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29448914
Dank je.

Marino is wel een kandidaat denk ik.
That's all folks!
pi_29448934
Hup ACV . Sinds ik een fanatieke ACV-er ken, heb ik een zwak voor die club...

Mooie OP trouwens Vaduz!
pi_29449034
Wijs hem eens op dit topic, zou leuk zijn als hij hier ook eens langskomt.

en dank voor je compliment!
That's all folks!
pi_29449162
Ik spreek hem niet vaak meer (op msn), maar zal ik doen .
pi_29453242
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:00 schreef Yeahinho het volgende:
Hup ACV . Sinds ik een fanatieke ACV-er ken, heb ik een zwak voor die club...

Mooie OP trouwens Vaduz!
Wie? Ik ken er ook één. .

Mooie OP trouwens. .

Maar ACV gaat gewoon kampioen worden hoor, niks overgangsjaar. . En de Amstel Cup erbij en Europa in. .
Hoi.
pi_29464284
De OP is nu alweer gedateerd, Paul Weerman die bij Harkemase Boys zou gaan spelen heeft getekend bij Preußen Münster dat in de Regionalliga speelt.

Ik pas de tekst even aan nu het nog kan.
That's all folks!
pi_29465120
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 12:54 schreef -Vaduz- het volgende:
De OP is nu alweer gedateerd, Paul Weerman die bij Harkemase Boys zou gaan spelen heeft getekend bij Preußen Münster dat in de Regionalliga speelt.
Geldwolf dattie is.
Hoi.
pi_29466146
Hup Flevoboys!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_29467060
Prachtige nieuwe topic heb je ervan gemaakt Vaduz (complimenten)
pi_29468531
Ach, van Weerman viel wel te verwachten, die ging niet voor niets nog zo lang op zoek.
www.thuisuiteten.nl
pi_29473855
Wat verwacht jij van SC Genemuiden Hayder en op wie moeten we speciaal letten dit seizoen?
That's all folks!
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:33:48 #14
67174 Dos37
Come on Twente
pi_29482314
Mooie OP

ik zie nou al uit naar de onderlinge wedstrijden tussen Wierden en Rijssen. Toch blijf ik erbij hup Excelsior
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_29482384
goede op!

Na de voorbereiding die HHC Hardenberg heeft gehad is de hoop op het linkerrijtje inderdaad geen gok die ze zo maar nemen. Ik zelf denk ook dat het team alleen maar sterker is geworden in opzichte van het vorige seizoen.

Ik verwacht in HHC Hardenberg dan ook de verassing van het seizoen 2005/2006
top 5 zou leuk zijn
pi_29483637
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 21:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat verwacht jij van SC Genemuiden Hayder en op wie moeten we speciaal letten dit seizoen?
ik verwacht wel veel van SC-Genemuiden want het was vorige jaar heel slecht, maar daar gaat wel verandering inkomen.

Waar jullie op moeten letten is Bjorn Schilder (fc-Groningen-BV Veendag-Appingedam) is een goede speler en heeft veel ervaring.
Waar ook op moeten letten is Martijn Jansen die vorige jaar van FC-Zwolle over kwam.
Ik denk dat ze dit jaar wel binnen de top 4 zitten.

nog wat anders Vaduz : je heb in de voorbereiding bij genemuiden luuk drost maar dat is een keeper die gaat alleen keepen als Albert FLier 1e keeper van genemuiden gebleseerd raakt of zo, dus hij kan best weg uit die voorbereiding.
pi_29485947
Luuk Drost is een zeer ervaren keeper die ook bekend staat als sfeermaker pur sang. Dus dan kan de tekst nog wel. Sfeermakers zijn ook erg belangrijk voor een team.

Ben je er trouwens iedere thuiswedstrijd bij of voetbal je zelf?
That's all folks!
pi_29486635
weet ik nog niet zie wel maaar de eerste wedstrijd zeker
nee ik voetbal niet.
pi_29487927
Excelsior'31 verloor gistermiddag terecht de eerste oefenwedstrijd met 0-1 van DOVO door een doelpunt van Derk Schut. Hoewel er nog maar een week getraind wordt en er nog een groot aantal spelers op vakantie zijn of net terug zijn. was het een nuttige test tegen een tegenstander die al langer in training is. Excelsior speelde redelijk de eerste helft. Het elftal doet vooral ritme en probeerde zoals altijd de bal goed en snel rond te laten gaan. Daaruit kwamen aardige kansen. De tweede helft was DOVO meer in balbezit.

Achterin wordt het er alleen maar degelijker op met Leurink. De andere nieuweling Ter Harmsel moet zijn draai nog vinden op het hogere niveau, vooral met de snelheid van het spel. Maar ik ben niet bang dat dat niet goed komt, technisch is hij begaafd genoeg hiervoor. Hij is niet vergelijkbaar met Brugge die een speler is van veel loopacties. Ter Harmsel moet het meer hebben van zijn inzicht en passing.

Een van de beteren aan Excelsior kant was jongeling Jan Borghuis, hij speelde erg goed als linksback. Een aantal spelers die tegen het eerste elftal aan zitten kregen de kans om zich in de selectie van 21 man te spelen. Jan Borghuis overtuigde wel, de andere jongens wat minder. Vooral Jelte van der Berg viel zwaar tegen.

Dinsdag staat de Amstelcupwedstrijd uit bij ADO'20 op het programma.

Opstelling Excelsior'31:
Doel: Vicente Fernandez Hesselink (75. Alex Calkhoven)
Achter: Arno Luby, Harald Eertink (46. Amanuel Isa), Erwin Leurink en Jan Borghuis
Midden: Maarten Dangremond, Sander ter Harmsel en Nick Hoekstra (65. Arnaud Gerritsen)
Voor: Jelte van der Berg, Erwin Looms (46. Björn Calkhoven) en Hubert Dijk
That's all folks!
pi_29487945
Dus je komt niet naar HIA de 27e?
www.thuisuiteten.nl
pi_29499254
iemand nog transfers van de hoofdklasse C
pi_29505079
Wat bedoel je precies?
That's all folks!
pi_29507849
lama zitten

Ik ga nog een kleine Verslag maken van de oefenwedstrijd van Sc-Genemuiden tegen Alcides 13 augustus
pi_29512252
Leuk, elk verslag is welkom hier.

Op Voetbalopzaterdag.nl kun je de transfers van elke club bekijken trouwens.
That's all folks!
pi_29516120
bedankt voor de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')