Het moet natuurlijk wel kunnen, maar ik verwacht van mijn partner toch wel enige interesse voor mij en wat ik doe en wil en enige overlap in de dingen die we willen doen. Als je nooit iets samen kunt doen, werkt dat niet! Als je geen belangstelling deelt op enig gebied (boeken, films, muziek, musea, vrienden, uitgaan, wat dan ook, hoeft echt niet alles) dan gaat het niet werken. Je hebt dan ook zo weinig meer om over te praten.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het moet kunnen, maar onder een moderne relatie verstaat men toch dat je wat meer interesse in elkaar toont, maar dan nog...als jullie beide gelukkig zijn met de situatie dan boeit dat verder toch niet
maar er zijn vast mensen die minder van een relatie verwachten, of waarbij deze verwachtingen door de jaren heen wat minder groot zijn geworden...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel kunnen, maar ik verwacht van mijn partner toch wel enige interesse voor mij en wat ik doe en wil en enige overlap in de dingen die we willen doen. Als je nooit iets samen kunt doen, werkt dat niet! Als je geen belangstelling deelt op enig gebied (boeken, films, muziek, musea, vrienden, uitgaan, wat dan ook, hoeft echt niet alles) dan gaat het niet werken. Je hebt dan ook zo weinig meer om over te praten.
Ik ben bang dat die vlieger voor minstens driekwart van de mensen niet opgaat... Kijk om je heen... Hoeveel mensen zijn bij elkaar omdat ze het écht willen en omdat ze zo gelukkig met elkaar zijn? In mijn omgeving zijn dat er niet zo heel erg veel...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Maar daar neem je toch geen genoegen mee, als het goed is? Je bent toch bij je partner omdat je dat wilt, niet omdat je dat toevallig bent?
Ben ik dan te veeleisend?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:02 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar er zijn vast mensen die minder van een relatie verwachten, of waarbij deze verwachtingen door de jaren heen wat minder groot zijn geworden...
geen idee, misschien niet...dat ligt aan je partner...als je partner mee kan gaan in jouw eisen en jij in die van hem zie ik geen problemen...althans niet op het vlak van die eisenquote:
Ik kan dat nietquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben bang dat die vlieger voor minstens driekwart van de mensen niet opgaat... Kijk om je heen... Hoeveel mensen zijn bij elkaar omdat ze het écht willen en omdat ze zo gelukkig met elkaar zijn? In mijn omgeving zijn dat er niet zo heel erg veel...
nou ja, als het is zoals hier gesteld wordt en de meeste mensen zo verder leven als hun relatie daarin verzandt, en ik niet, dan ben ik kennelijk veeleisender dan de gemiddelde mensquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
geen idee, misschien niet...dat ligt aan je partner...als je partner mee kan gaan in jouw eisen en jij in die van hem zie ik geen problemen...althans niet op het vlak van die eisen
Ik denk dat er relatief maar weinig mensen zijn die geleerd hebben dat ze zelf hun leven in de hand hebben, en hebben geleerd om keuzes te maken wanneer dat nodig is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar daar neem je toch geen genoegen mee, als het goed is? Je bent toch bij je partner omdat je dat wilt, niet omdat je dat toevallig bent?
Ik denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen te zijn. Veel mensen zijn dat ook niet gewend. Ik heb nu vier jaar alleen gewoond en het is me prima bevallen. Ik weet dat ik alleen kan zijn en alleen gelukkig kan zijn en daarom zou de drempel voor mij om een (lange) relatie te verbreken misschien minder hoog zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan dat niet
Dan ga ik liever alleen zitten zijn, maar ik blijf niet bij iemand alleen omdat ik hem al heb en niet in wil ruilen. Geen enkel probleem is dan onoverkomelijk. De enige reden om te blijven is omdat je bij elkaar wilt zijn.
is jouw relatie nog niet verzand ? of is het wel zo en ga je daar nu wat aan doen ?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nou ja, als het is zoals hier gesteld wordt en de meeste mensen zo verder leven als hun relatie daarin verzandt, en ik niet, dan ben ik kennelijk veeleisender dan de gemiddelde mens
Ik denk niet dat je veeleisender bent, maar eerder iniatief neemt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
nou ja, als het is zoals hier gesteld wordt en de meeste mensen zo verder leven als hun relatie daarin verzandt, en ik niet, dan ben ik kennelijk veeleisender dan de gemiddelde mens
Hoewel ik jaren zelfstandig en alleen gewoond heb, bezig ik me de laatste jaren toch een beetje bang te worden om alleen te zijn.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen te zijn. Veel mensen zijn dat ook niet gewend. Ik heb nu vier jaar alleen gewoond en het is me prima bevallen. Ik weet dat ik alleen kan zijn en alleen gelukkig kan zijn en daarom zou de drempel voor mij om een (lange) relatie te verbreken misschien minder hoog zijn.
Waarom?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:14 schreef Monus het volgende:
Hoewel ik jaren zelfstandig en alleen gewoond heb, bezig ik me de laatste jaren toch een beetje bang te worden om alleen te zijn.
Waarom denk je dat ik er zo mee bezig ben?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is jouw relatie nog niet verzand ? of is het wel zo en ga je daar nu wat aan doen ?
Ik heb dus ook alleen gewoond, en vind dat ook prettig. Sterker nog, ik mis dat wel eens! De angst om alleen te zijn/blijven zou mij ook niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:07 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen bang zijn om alleen te zijn. Veel mensen zijn dat ook niet gewend. Ik heb nu vier jaar alleen gewoond en het is me prima bevallen. Ik weet dat ik alleen kan zijn en alleen gelukkig kan zijn en daarom zou de drempel voor mij om een (lange) relatie te verbreken misschien minder hoog zijn.
Ik begon al eea te vermoeden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Waarom denk je dat ik er zo mee bezig ben?
Goh, wat goed van jequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik begon al eea te vermoeden.
Denk dat dat voor veel mensen de grootste drempel is... Red ik het wel in mijn eentje? Kan ik alleen wel gelukkig zijn? Zal ik niet vereenzamen? Wat als ik nooit meer een partner vind? Etcetera.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:20 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb dus ook alleen gewoond, en vind dat ook prettig. Sterker nog, ik mis dat wel eens! De angst om alleen te zijn/blijven zou mij ook niet tegenhouden.
Ik denk dat iedereen het erg moeilijk vind, daarom duren die processen vaak ook lang en voor je het weet zit je op allerlei manieren vast aan iemand. kinderen, niet financieel onafhankelijk...dan is de beslissing alleen nog maar moeilijker en kiest men misschien de op het oog makkelijkste weg.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik er zo mee bezig ben?
Maar ik vind het wel erg moeilijk hoor.
Als ik doodga lig ik een paar jaar in m'n huis te stinkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Denk dat dat voor veel mensen de grootste drempel is... Red ik het wel in mijn eentje? Kan ik alleen wel gelukkig zijn? Zal ik niet vereenzamen? Wat als ik nooit meer een partner vind? Etcetera.
Ik heb nog nooit gekozen voor de gemakkelijkste weg of de algemeen aanvaarde weg. En ik weet dat ik prima voor mezelf kan zorgen en altijd overal goed uitkom, ook al is dat soms moeilijk en pijnlijk. Toch heb ik het idee dat ik het nu moeilijker vind, en ik wil ook uitzoeken waarom dat zo is. Het is in ieder geval een lang proces, want je moet elkaar ook een kans geven, denk ik.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het erg moeilijk vind, daarom duren die processen vaak ook lang en voor je het weet zit je op allerlei manieren vast aan iemand. kinderen, niet financieel onafhankelijk...dan is de beslissing alleen nog maar moeilijker en kiest men misschien de op het oog makkelijkste weg.
Binnen nu en 2 jaar heb je een relatiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:29 schreef het_fokschaap het volgende:
Als ik doodga lig ik een paar jaar in m'n huis te stinken
Daar heb je zelf weinig last van.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:29 schreef het_fokschaap het volgende:
Als ik doodga lig ik een paar jaar in m'n huis te stinken
Ik denk dat ik nu helemaal gewend ben om altijd iemand om me heen te hebben die mij lief vind dat het mij erg veel moeite zal kosten om alleen te zijn.quote:
Heb je voorspellende gaven?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Binnen nu en 2 jaar heb je een relatie![]()
De profeet spreekt!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:31 schreef livEliveD het volgende:
Ik herken drang, zelfs als ik iemand doorgaans online spreekquote:
We zijn oud miss...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gekozen voor de gemakkelijkste weg of de algemeen aanvaarde weg. En ik weet dat ik prima voor mezelf kan zorgen en altijd overal goed uitkom, ook al is dat soms moeilijk en pijnlijk. Toch heb ik het idee dat ik het nu moeilijker vind, en ik wil ook uitzoeken waarom dat zo is. Het is in ieder geval een lang proces, want je moet elkaar ook een kans geven, denk ik.
Zou dat er iets mee te maken hebben?quote:
mja, die angst voor hier een paar jaar dood in m'n huis liggen vind ik geen geschikte reden om een relatie te beginnenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
als dat al geen goede reden is, dan weet ik het niet meerquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, die angst voor hier een paar jaar dood in m'n huis liggen vind ik geen geschikte reden om een relatie te beginnen
Als je in je eentje dood ligt heeft juist niemand er last van. Een partner zou dan weer moeten zorgen dat de troep wordt opgeruimd.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, die angst voor hier een paar jaar dood in m'n huis liggen vind ik geen geschikte reden om een relatie te beginnen
Ging over Fokschaapje, niet over mij.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:43 schreef Averon het volgende:
Hey, en Lupa, je had toch die goedlopende date? Ik sluit me aan bij de profetie hoor.
We wachten af.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:44 schreef het_fokschaap het volgende:
waarschijnlijk... we hebben onze dromen om de ware te vinden al opgeven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou dat er iets mee te maken hebben?
Dat wel, maar of dat met mijn leeftijd te maken heeft, weet ik neit hoorquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:54 schreef Monus het volgende:
[..]
waarschijnlijk... we hebben onze dromen om de ware te vinden al opgeven.![]()
ik heb geen gewetensbezwaren in ieder geval. maar ik zit er niet op te wachten ofzoquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:54 schreef livEliveD het volgende:
[..]
We wachten af.Op zich zie je een relatie best wel zitten toch? (ideaal is misschien anders)
quote:My psychiatrist told me I was crazy and I said I want a second opinion. He said okay, you're ugly too.
Rodney Dangerfield
Echt wel!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
http://www.giantmicrobes.com/
Ze zijn zó leuk![]()
![]()
Ik vind dat we er eentje moeten nemen als WFL-mascotte. Bij voorkeur eentje uit de Venereals-collectie.quote:
of dezequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zijn zó leuk![]()
![]()
Humor, een vorm van schild om dingen te verbergen. Maar das een ander onderwerpquote:
Leuk cadeautje op een eerste date.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:08 schreef Averon het volgende:
That's so cute it's wrong.
Zie me al aankomen, ik heb een knuffel voor je gekocht, kijk Ebola!
Alweer zoiets cutesquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ze zijn zó leuk![]()
![]()
Ik zou zoiets dus geweldig vinden.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:08 schreef Averon het volgende:
That's so cute it's wrong.
Zie me al aankomen, ik heb een knuffel voor je gekocht, kijk Ebola!
Is het niet eerder een manier om erge dingen te relativeren?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:09 schreef livEliveD het volgende:
Humor, een vorm van schild om dingen te verbergen. Maar das een ander onderwerp![]()
Ow, die zijn ook leukquote:
Ik ook; ben ik ook raar?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zou zoiets dus geweldig vinden.![]()
Maar ik ben wel op meer gebieden vreemd.
om problemen te voorkomen gaan we de mascotte rouleren. hij komt eerst een half jaar bij mijquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |