quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 15:47 schreef Panthera1984 het volgende:Omdat hier in Apeldoorn iig (weet niet of dat op meer plaatsen zo is?) het Asiel best wel ver buiten de stad ligt. Ik zie dat toch wel als een obstakel om er zomaar op een doordeweekse dag lieve beestjes te gaan kijken (zeker als je toch niet van plan bent er 1 mee naar huis te nemen).
Vrijwilligerswerk... Ik vraag me altijd af wat dat dan inhoudt, kan je er wat meer over vertellen? *nieuwsgierig mode aan*
Ik begin altijd met de honden op de velden zetten, zodat de kennels schoongemaakt en ontsmet kunnen worden, als je pech hebt kan je protest-poep opruimen.
![]()
.
Dekens uitkloppen of in de wasmachine stoppen, vloer schuren en schoonspoelen, met de trekker er overheen. Bakken met hondenvoer klaarzetten, honden weer naar binnen, eventueel de buitenkennels nog schoonmaken. Voerbakken als ze leeg zijn weer ophalen en afwassen, honden weer naar buiten.
Bij de katten doe ik de ziekenboeg en de quarantaine. Kleedjes verschonen, kattenbakken schoonmaken, alle voerbakjes afwassen en opnieuw vullen, hokken schoonmaken, de zwerfkatten en de bange katten wat extra aandacht geven. Buitenverblijven schoonmaken (schrobben en dweilen, kattenbakken, voerbakken).
Als er nieuwe katten binnenkomen moeten deze goed bekeken worden (ivm eventuele vlooien of rare plekken etc), eventueel in bad...
Dat was het wel zo'n beetje geloof ik
![]()
.