abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29492878
ja inderdaad! dan was ik al lang rijk!
pi_29492910
quote:
dan schijnt de buitenwereld je nogal bot te vinden.. heel raar... iets met sociale vaardigheden enzo
je moet geen dingen gaan vertellen omdat de "buitenwereld" je dan bot vindt. wees gewoon jezelf. voor mij staat het niet willen prijsgeven van prive-informatie niet gelijk aan het wel of niet hebben van sociale vaardigheden. mensen moeten niet denken dat omdat anderen alles doorvertellen jij dat ook maar moet doen. dat heeft totaal niks met sociaal zijn te maken.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29493226
wat de opmerkingen hierboven betreft: bij mij vraagt nooit iemand of ik getrouwd ben oid. ofwel ik straal uit dat dat volkomen vanzelfsprekend is en dus niet gevraagd hoeft te worden. ofwel men is gewoon niet echt geinteresseerd in de medemens. beide zal voorkomen maar ik denk dat de tweede stelling eerder het geval is.
het is wel zo dat je in je houding en gedrag moet uitstralen dat je de ander interessant vind. wanneer je altijd maar objectief de dingen probeert te bekijken gaat de spontaniteit en het "menselijke" contact verloren. kritisch zijn, al is het nog zo goed bedoeld, werkt averechts. beter is het om iemand met een lach te benaderen en desnoods de dingen positiever voor te stellen dan je eigenlijk meent.
enkele praktijkvoorbeelden uit het leven van een kwarktaart:
he! heb je een nieuwe jurk gekocht? (beter dan: heb je het tafelkleed verbouwd?)
goh, ik wist niet dat je zwanger was. (tegen een collega die ineens nogal dik werd.)
dat soort dingen...
volgens mij is dat de kunst van het "goed overkomen". (versieren heeft een beetje een lading van een vrouw het bed in krijgen en dat het niet uitmaakt wie of wat ze is.)
je moet het wel willen natuurlijk.
pi_29493537
quote:
op zondag 7 augustus 2005 22:29 schreef neuralnet het volgende:

[..]

je moet geen dingen gaan vertellen omdat de "buitenwereld" je dan bot vindt. wees gewoon jezelf. voor mij staat het niet willen prijsgeven van prive-informatie niet gelijk aan het wel of niet hebben van sociale vaardigheden. mensen moeten niet denken dat omdat anderen alles doorvertellen jij dat ook maar moet doen. dat heeft totaal niks met sociaal zijn te maken.
dat wil nog niet zeggen dat ik een antwoord geef op die vraag...... dat gaat ze inderdaad niks aan, je kunt zoiets ook wat subtieler zeggen.. naar wij dachten...
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:18:15 #230
125182 PiotrRasputin
Bloodpumpin' fury
pi_29493797
quote:
op zondag 7 augustus 2005 20:54 schreef sjorsie het volgende:
ik heb in mijn omgeving en vriendenkring ontzettend veel 26+ mannen zitten die nog vrijgezel zijn en zij komen mij soms inderdaad wel wat wanhopug over en wat sociaalschuw\raar. andere jongere mannen die hetzelfde hebben, hebben wel een vriendin. dus het kan wel weer...
dan maar even een anekdote van mijzelf. alhoewel ik wel al op een gangbare leeftijd mijn eerste vriendinnetje had, is het daarna wel heel lang rustig geweest op dat vlak.
toen ik op een gegeven moment op vakantie was met vrienden raakten zij aan de praat met een stel meisjes van onze leeftijd, en ik ging er bijstaan en maakte ook een praatje met 1 van hen.
in minder dan 5 minuten vroeg ze "heb jij eigenlijk wel eens een vriendin gehad?"

ik heb wel gewoon 'ja' kunnen zeggen, maar als je bedenkt dat zij binnen 5 minuten zo'n indruk van me had dat het op z'n minst twijfelachtig was voor haar... dan doe je toch echt wat verkeerd toch?

het rare is dat je geen idee hebt van hoe je jezelf opstelt ten opzichte van anderen, totdat je ziet hoe het anders kan. dan pas zie je bij andere jongens de fouten die je zelf ook maakte, maar gewoon niet kon zien... fouten in je lichaamshouding, de manier waarop je vragen stelt, vanalles.
quote:
op zondag 7 augustus 2005 22:46 schreef kwarktaart het volgende:
volgens mij is dat de kunst van het "goed overkomen". (versieren heeft een beetje een lading van een vrouw het bed in krijgen en dat het niet uitmaakt wie of wat ze is.)
zoals ik het zie is de kunst van het goed overkomen heel simpel. behandel een ander (jongen of meisje) zoals je zelf graag behandeld zou willen worden. wat jij al zei, wees geinteresseerd. wees opgewekt. vertel leuke verhalen tussendoor. dit is misschien maar 1 van de mogelijkheden, maar wel een die voor mij goed werkt en logisch aanvoelt.

kortom, ga bij jezelf te rade: met wie zou jij graag kennis willen maken? met een jongen die niet veel zegt en de kat uit de boom kijkt, of iemand die geinteresseerd overkomt en zelf genoeg leuke dingen meemaakt waarover hij kan vertellen?
...and if you've never heard that silence, it's a god-awful sound...
pi_29493879
benje wel eens naar de hoeren geweest?
Nothing to see here, carry on
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:25:01 #232
125182 PiotrRasputin
Bloodpumpin' fury
pi_29493923
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:22 schreef rijstnatie het volgende:
benje wel eens naar de hoeren geweest?
tegen wie heb je het?
pi_29494006
quote:
dat wil nog niet zeggen dat ik een antwoord geef op die vraag...... dat gaat ze inderdaad niks aan, je kunt zoiets ook wat subtieler zeggen.. naar wij dachten...
dat kan zeker, maar mensen zijn geneigd om door te vragen. waarom? waarom? waarom? net als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. en weet je waarom ze dat doen? niet omdat ze nu echt geïnteresseerd in jou zijn of dat ze wat kunnen met die informatie. ik zie het wel vaker gebeuren en het komt er meestal uit alsof ze zeggen: "wat ben jij een sukkel dat je nog geen vriendin hebt. leg eens uit hoe het komt? nee laat maar, ik wil eigenlijk gewoon een bevestiging van jou dat je gewoon een nerd bent". let maar eens goed op de volgende keer als ze het je vragen.
quote:
kortom, ga bij jezelf te rade: met wie zou jij graag kennis willen maken? met een jongen die niet veel zegt en de kat uit de boom kijkt, of iemand die geinteresseerd overkomt en zelf genoeg leuke dingen meemaakt waarover hij kan vertellen?
om eerlijk te zijn zou ik van beiden graag meer willen weten dan zo'n eerste indruk. sommige mensen kunnen heel makkelijk heel "interessant" lopen doen en de meest fantastische verhalen vertellen: "hey man, moet je horen. ik heb het hbo met 1 vinger in m'n neus gehaald maar kon er net geen diploma voor halen. ik heb door veel lullen een baantje gekregen waar ik systeembeheerder ben van de wc's en 4 ruggen netto verdien. ja, ik krijg slechts 900 maar dat is bijzaak. hey man, ik heb al 10 vrouwen gehad. ja, ik ben dan wel maagd, maar dat is een sterrenbeeld snap je?"

terwijl die stille water als hij eenmaal gewend is veel interessanter kan zijn.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:39:36 #234
125182 PiotrRasputin
Bloodpumpin' fury
pi_29494228
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:28 schreef neuralnet het volgende:
ik zie het wel vaker gebeuren en het komt er meestal uit alsof ze zeggen: "wat ben jij een sukkel dat je nog geen vriendin hebt. leg eens uit hoe het komt? nee laat maar, ik wil eigenlijk gewoon een bevestiging van jou dat je gewoon een nerd bent". let maar eens goed op de volgende keer als ze het je vragen.
ik hoop dat je ziet dat dat niet het echte probleem is? ze horen gewoon niet eens het idee te krijgen dat je nog nooit een vriendin zou hebben gehad. blijkbaar doe je iets wat anderen meteen doorhebben...
quote:
om eerlijk te zijn zou ik van beiden graag meer willen weten dan zo'n eerste indruk. sommige mensen kunnen heel makkelijk heel "interessant" lopen doen en de meest fantastische verhalen vertellen: "hey man, moet je horen. ik heb het hbo met 1 vinger in m'n neus gehaald maar kon er net geen diploma voor halen. ik heb door veel lullen een baantje gekregen waar ik systeembeheerder ben van de wc's en 4 ruggen netto verdien. ja, ik krijg slechts 900 maar dat is bijzaak. hey man, ik heb al 10 vrouwen gehad. ja, ik ben dan wel maagd, maar dat is een sterrenbeeld snap je?"

terwijl die stille water als hij eenmaal gewend is veel interessanter kan zijn.
dat is niet geinteresseerd zijn of leuke verhalen vertellen, dat is opscheppen. niemand zit op dat soort mensen te wachten. of dan iig niet lang.

leuke verhalen zijn anekdotes die je vertelt omdat er een grote kans bestaat dat de ander het leuk vindt, niet omdat je zelf graag wilt praten. weer: als jij niet op zo'n verhaal van een ander zit te wachten, dan zit hij of zij waarschijnlijk ook niet op jouw verhaal te wachten.
pi_29494257
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:25 schreef piotrrasputin het volgende:

[..]

tegen wie heb je het?
sorry was tegen ts
Nothing to see here, carry on
pi_29494409
quote:
ik hoop dat je ziet dat dat niet het echte probleem is? ze horen gewoon niet eens het idee te krijgen dat je nog nooit een vriendin zou hebben gehad. blijkbaar doe je iets wat anderen meteen doorhebben...
ik heb er 2 verklaringen voor. of iedereen praat over relaties en seks en iemand die dat niet doet valt dan in die groep automatisch heel erg op. daar valt niet zoveel tegen te doen. of men vraagt dat aan iedereen die alleen is en waarvan men de liefdesgeschiedenis niet kent.
quote:
dat is niet geinteresseerd zijn of leuke verhalen vertellen, dat is opscheppen. niemand zit op dat soort mensen te wachten. of dan iig niet lang.
daarom heb je meer nodig dan de eerste indruk om te kiezen met wie je wilt kennismaken. helaas kiezen veel mensen voor iets wat meteen interessant lijkt. als het dan niet interessant blijkt te zijn kiezen ze bij een volgende gelegenheid weer iemand die interessant lijkt. er zijn inderdaad maar weinig mensen die het initiatief nemen om met een stil iemand te praten. waarschijnlijk omdat zij, ondanks dat ze onder de "normalen" vallen, toch ook die hulp nodig hebben om aan contact te komen en liever naar iemand toe gaan die het makkelijker maakt om contact mee te krijgen.
pi_29494518
ik ken een meisje dat superstil is en eigenlijk ook gewoon dodelijk saai, en die heeft en al heel lang een vriendje en krijgt dag in, dag uit hordes mannen op haar af.

ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe dat komt?
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:53:54 #238
125182 PiotrRasputin
Bloodpumpin' fury
pi_29494564
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:47 schreef neuralnet het volgende:

[..]

ik heb er 2 verklaringen voor. of iedereen praat over relaties en seks en iemand die dat niet doet valt dan in die groep automatisch heel erg op. daar valt niet zoveel tegen te doen. of men vraagt dat aan iedereen die alleen is en waarvan men de liefdesgeschiedenis niet kent.
ik geloof echt dat onervaren mensen een aantal trekjes hebben (teruggetrokken persoonlijkheid, snel geintimideerd door de aandacht van een ander, en nog een aantal dingen) waardoor ze sneller in de bak met 'groentje' worden ingedeeld.
quote:
daarom heb je meer nodig dan de eerste indruk om te kiezen met wie je wilt kennismaken. helaas kiezen veel mensen voor iets wat meteen interessant lijkt. als het dan niet interessant blijkt te zijn kiezen ze bij een volgende gelegenheid weer iemand die interessant lijkt. er zijn inderdaad maar weinig mensen die het initiatief nemen om met een stil iemand te praten. waarschijnlijk omdat zij, ondanks dat ze onder de "normalen" vallen, toch ook die hulp nodig hebben om aan contact te komen en liever naar iemand toe gaan die het makkelijker maakt om contact mee te krijgen.
jouw laatste zin is echt voor 100% waar. ik denk dat je het zelf ook doet.

waarom noem je het dan 'helaas'? je weet blijkbaar hoe het werkt, waarom speel je er niet op in? want het maakt niet uit wat je gelooft, je weet wel wat het resultaat is: mensen zoeken in eerste instantie de 'open' mensen op, en laten de stille mensen links liggen.
  zondag 7 augustus 2005 @ 23:56:08 #239
125182 PiotrRasputin
Bloodpumpin' fury
pi_29494601
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:51 schreef thaleia het volgende:
ik ken een meisje dat superstil is en eigenlijk ook gewoon dodelijk saai, en die heeft en al heel lang een vriendje en krijgt dag in, dag uit hordes mannen op haar af.

ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe dat komt?
ze heeft dikke tieten en een lekkere kont

en hoeveel jongens ken jij die "superstil [...] en eigenlijk ook gewoon dodelijk saai" zijn, en die een relatie hebben terwijl ze hordes vrouwen op hun afkrijgen?
een stuk minder, of niet? laten we zeggen... ongeveer nul?
pi_29494624
degenen die eruitzien als brad pitt, gok ik
pi_29494781
quote:
op zondag 7 augustus 2005 23:57 schreef thaleia het volgende:
degenen die eruitzien als brad pitt, gok ik
als hij(iemand met zijn uiterlijk) ineengedoken als een contactgestoorde rondloopt en geen oogcontact maakt dan denk ik dat hij ook weinig aanspraak krijgt.
het draait ook om uitstraling.
nuff said.
pi_29494834
dat gaat idd misschien wat ver. maar, afgaand op wat ik bij dat meisje zie, glazig glimlachend voor je uitstaren werkt in elk geval goed genoeg, en na aangesproken te zijn bitter weinig te melden hebben ook. als je er godsgruwelijk lekker uitziet, dus

(dit alleen maar even in reactie op 'stille mensen maken geen schijn van kans' hoor, gaat u allen gerust verder waar u gebleven was)
pi_29495096
quote:
op maandag 8 augustus 2005 00:06 schreef thaleia het volgende:
(dit alleen maar even in reactie op 'stille mensen maken geen schijn van kans' hoor, gaat u allen gerust verder waar u gebleven was)
je profileert je nu als iemand die niet wil opvallen in gezelschap.
ben jij stiekem een contactgestoord meisje met dikke tieten?
nuff said.
pi_29495156
quote:
ik geloof echt dat onervaren mensen een aantal trekjes hebben (teruggetrokken persoonlijkheid, snel geintimideerd door de aandacht van een ander, en nog een aantal dingen) waardoor ze sneller in de bak met 'groentje' worden ingedeeld.
dit is zeker interessant, maar dat zou dan ook moeten betekenen dat jonge mensen die logischerwijs nog een groentje zijn ook onzeker overkomen en merken dat anderen ze vermijden.
quote:
waarom noem je het dan 'helaas'? je weet blijkbaar hoe het werkt, waarom speel je er niet op in? want het maakt niet uit wat je gelooft, je weet wel wat het resultaat is: mensen zoeken in eerste instantie de 'open' mensen op, en laten de stille mensen links liggen.
helaas voor de stille mensen. ze maken al moeilijk contact en als anderen ze dan ook nog eens links laten liggen wordt het al helemaal onmogelijk voor ze.
quote:
en hoeveel jongens ken jij die "superstil [...] en eigenlijk ook gewoon dodelijk saai" zijn, en die een relatie hebben terwijl ze hordes vrouwen op hun afkrijgen? een stuk minder, of niet? laten we zeggen... ongeveer nul?
vreemd genoeg krijgen ze wel mensen achter zich aan als ze een relatie hebben. hebben ze geen relatie dan is het ongeveer nul ja.
pi_29495210
ik denk dat leeftijd niets te maken heeft met het krijgen van een relatie. waarom zou je je al 26 jarige triest voelen. je trekt aan wat je uitstraald.

ik ben dus 24 en net 1,5 maand single na 4,5 jaar relatie. voel me beter zelfverzekerder dan ooit. enne might be lucky again soon.

zorg er gewoon voor dat je jezelf accepteerd en goed voelt. dat zien anderen ook!!!!

zelfvertrouwen is stap 1....

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2005 00:23:35 ]
pi_29495532
quote:
op maandag 8 augustus 2005 00:20 schreef neuralnet het volgende:
vreemd genoeg krijgen ze wel mensen achter zich aan als ze een relatie hebben. hebben ze geen relatie dan is het ongeveer nul ja.
gaat bij het meisje uit mijn voorbeeld niet op hoor. ik ken d'r al van voordat ze dit vriendje had.

om wat algemener ontopic te gaan: ik ken meerdere mensen van rond de 30 die hooguit tot een keer zoenen zijn gekomen, en de mate van gefrustreerdheid en "het uitstralen" varieert gigantisch hoor. dat hangt niet zozeer af van de hoeveelheid sex en/of relaties als gewoon van je neiging tot gefrustreerdheid. ik ken mensen die al aan hevige zelftwijfels gaan lijden als ze twee maanden zonder relatie zitten, en da's dan niet gespeeld.

een vriendin van me (met nogal wat ervaring op relatiegebied) woont nu twee jaar samen met een jongen voor wie zij de eerste was, en hij was 29 toen hij haar ontmoette. dat klinkt vrij triest, je eerste vriendinnetje op je 29e, maar in zijn geval was het dat totaal niet. die gast is gewoon superrelaxed, heeft zich altijd uitstekend vermaakt met zijn vrienden, en hij mag dan wat 'onervarener' zijn geweest dan haar vorige vriendjes, maar dat waren eersteklas klootzakken. daar helpen een paar vriendinnetjes niets aan hoor, als je een eersteklas klootzak bent. en andersom als je gewoon een leuke gast bent neemt het niet hebben van een vriendinnetje die positieve karaktertrek ook niet weg.

ik ga mee met thefrankey, zelfvertrouwen is waar het om draait. nou kan ik me wel voorstellen dat dat daalt als je lange tijd niet aan je trekken komt, maar dat werkt dus bij de een veel sterker zo dan bij de ander, afhangend van hoe frustratiegevoelig je bent.
pi_29496901
het blijft jammer genoeg op het vage niveau. wat is zelfvertrouwen? ik geloof niet dat als iemand nu opeens tegen zichzelf gaat zeggen dat hij geweldig is hij opeens een vriendin krijgt. eigenlijk wordt er verwacht van iemand dat hij zich beter voelend voordoet dan hij zich eigenlijk voelt.

zelfvertrouwen... tja. iemand die 40 jaar is en op het gebied van relaties weinig heeft bereikt heeft weinig bereikt. wat moet hij doen dan? tegen zichzelf zeggen dat het niet zo is? dat is gewoon niet waar. zelfvertrouwen als vaag concept bestaat volgens mij in de praktijk niet eens. tenzij je eronder verstaat dat je jezelf wijs maakt dat iets waar is terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.
pi_29498757
neuralet: wie heeft jou beloofd dat we een oplossing zouden vinden?
die is er kennelijk niet, anders zou iedereen hem wel gebruiken!
het blijft dus vaag!
  maandag 8 augustus 2005 @ 07:22:53 #249
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29498791
in sommige gevallen is zelfvertrouwen niet meer dan jezelf voor de gek houden. vertrouwen hebben in jezelf terwijl al vaak gebleken is dat vrouwen je minderwaardig/onwaardig vinden? waarom zou je?
For great justice!
pi_29498845
quote:
op zondag 7 augustus 2005 22:06 schreef neuralnet het volgende:
volgens mij stond er in de eerste zin van de alinea duidelijk dat het ook om de omgeving gaat.
we hebben het over twee verschillende dingen.
ik heb het erover dat vrijgezel zijn op zich m.i. geen achterstand met zich mee hoeft te brengen, omdat je op allerlei manieren ervaringen kunt opdoen die je voor een relatie 'nodig hebt'. dit schreef ik als antwoord het laatste deel van je een-na-laatste alinea en je laatste zin.

jij hebt het erover dat vrijgezellen van 20-25(?) jaar geen rare reacties tegenkomen, maar dat 'de mensen' vanaf 30-40 jaar toch vreemd gaat kijken. is wel waar ja, maar dit komt deels ook omdat het tegen de verwachting in gaat. een niet helemaal passende vergelijking; maar je kunt het ook zien als een vrouw die veel van formule 1 racen houdt of een man die verpleger wordt.
een aantal mensen zullen geen relatie willen met iemand van 40 die altijd vrijgezel is geweest ('daar zal wel iets mis mee zijn'). andere mensen maakt het verder niet zo veel uit, zie het verhaal van thaleia. ik ken ook een paar mensen die (al) heel lang vrijgezel zijn (geweest); sommigen zijn erg sympathiek, grappig, relaxt etc., maar ze zijn gewoon pas op latere leeftijd iemand tegengekomen of ze hebben geen behoefte aan een relatie/ niet echt moeite willen doen ervoor.

ik wil het allemaal niet bagatelliseren. tuurlijk ondervind je vreemde reacties als (vrijwel) altijd vrijgezel bent geweest en kan het voor twijfels zorgen. aan de andere kant denk ik dat je het ook niet moet overdramatiseren. het is sowieso een stuk minder zeldzaam dan je denkt (heb ooit eens op tv gehoord dat 10% van de 30-plussers maagd is).

[ Bericht 1% gewijzigd door femmeChantal op 08-08-2005 09:12:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')