abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 september 2005 @ 21:54:10 #251
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_30497488
Overigens iets heel anders, wat ik net op Villamedia las en wel leuk is:

Journalist citeert slechter dan hij denkt
Journalisten overschatten hun vermogen om correct te citeren schromelijk. Ze citeren zelfs minder letterlijk dan Tilburgse studenten journalistiek, hoewel die weer de helft vergeten. Dat blijkt uit onderzoek onder ervaren redacteuren van 6 redacties, aangehaald in vakblad De Journalist. Nederlanders spreken 5 lettergrepen per seconden; schrijf dat allemaal maar eens op. Met steno kun je 5 keer sneller noteren, maar uit een enquête blijkt dat 70% daar niets voor voelt; de helft van de ondervraagden heeft wel een eigen kortschrift. Een bandopname uitwerken kost veel tijd, maar met een MP3 voicerecorder kun je per vraag een opname maken en aantekenen waar de mooie antwoorden zitten.
Seriously!?
pi_30667612
Hele artikel staat in De Journalist van een paar weken terug.

Iets anders: iemand van Tilburg die zo'n notebook via Fontys heeft aangeschaft? Is dat wat?
pi_30672282
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 16:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hele artikel staat in De Journalist van een paar weken terug.

Iets anders: iemand van Tilburg die zo'n notebook via Fontys heeft aangeschaft? Is dat wat?
gaat geloof ik om dezelfde als we via onze school kunnen bestellen, pcprojecten website of niet?

heb die van 800 e en tot nu toe een prima ding
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_30672330
ja dat bedoel ik. Ik kreeg de brief vandaag terwijl er een datum van mei opstond. Niet erg netjes Maar ik wil een laptop die lang mee kan dus ik denk dat ik die duurdere neem.
pi_30779743
tvp, voor wat het nog waard is.
  woensdag 21 september 2005 @ 14:02:58 #256
117312 Sil.As.If
life's complex simplicity
pi_30790320
het is allemaal een beetje uitgestorven hier!
  woensdag 21 september 2005 @ 14:40:35 #257
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_30791391
Druk aan de studie allemaal
pi_30792601
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 19:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ja dat bedoel ik. Ik kreeg de brief vandaag terwijl er een datum van mei opstond. Niet erg netjes Maar ik wil een laptop die lang mee kan dus ik denk dat ik die duurdere neem.
hou er rekening mee dat de levering daarvan erg vertraagd is ( lees: mensen uit mn klas die hem voor augustus besteld hadden hebben hem nu nog niet allemaal in huis). Ik had geluk dat er voor mij wel een was.

beetje n vaag bedrijfje, maja als de spullen die ze leveren goed zijn..
pi_30792735
Héél, héél druk.

Journalistiek slokt je op, maakt je eigen met het vak, van de grijze massa die Campus heet naar de onnavolgbaar indrukwekkende oase binnen de muren van gebouw D.

(in Zwolle dan he?)
  Moderator woensdag 21 september 2005 @ 15:24:06 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30792739
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:18 schreef HaPpY_MuShRoOm het volgende:

[..]

Ja, hier! Nouja, Utrechter. Ik moet elke dag 4 uur reizen Ben naarstig op zoek naar een kamer...
Ik bedoel mensen die in Utrecht studeren, woon zelf in Amsterdam. Hoeveelste jaars ben je en bevalt het? Ik vind het een leuke studie maar ik zal geen traan laten als ik volgend jaar afgestudeerd ben
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_30796216
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:23 schreef Waxxer het volgende:
Héél, héél druk.

Journalistiek slokt je op, maakt je eigen met het vak, van de grijze massa die Campus heet naar de onnavolgbaar indrukwekkende oase binnen de muren van gebouw D.

(in Zwolle dan he?)
vind het wel n gezellig gebouw

( hoewel ik wel n keer de weg n beetje kwijt ben geweest door die trappen die niet overal op dezelfde plek zitten )
pi_30802796
Hier nog een vierdejaars Zwollenaar
pi_30806027
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik bedoel mensen die in Utrecht studeren, woon zelf in Amsterdam. Hoeveelste jaars ben je en bevalt het? Ik vind het een leuke studie maar ik zal geen traan laten als ik volgend jaar afgestudeerd ben
Nou, ik zal ook geen traan laten als ik afgestudeerd ben! Misschien van vreugde dan... Ik hoop dat het voor mij zo ver mag komen, eerst nog maar eens die propedeuse zien te halen.

Hoe is dat in andere plaatsen geregeld met het halen van je P? Ik moet nu in de herfstvakantie nog een vak herkansen van het eerste jaar, dat is de enige kans. Ik vind het nogal een strenge maatregel, al schijnt dit heel normaal te zijn.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:34:44 #264
113712 Freshthinking
Het kan áltijd decadenter
pi_30820493
quote:
Op woensdag 21 september 2005 17:20 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vind het wel n gezellig gebouw

( hoewel ik wel n keer de weg n beetje kwijt ben geweest door die trappen die niet overal op dezelfde plek zitten )
Haha, daar wen je snel genoeg aan hoor
Let's go fucking Mental.
pi_30829112
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:13 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Nou, ik zal ook geen traan laten als ik afgestudeerd ben! Misschien van vreugde dan... Ik hoop dat het voor mij zo ver mag komen, eerst nog maar eens die propedeuse zien te halen.

Hoe is dat in andere plaatsen geregeld met het halen van je P? Ik moet nu in de herfstvakantie nog een vak herkansen van het eerste jaar, dat is de enige kans. Ik vind het nogal een strenge maatregel, al schijnt dit heel normaal te zijn.
Ik moest (in Zwolle) mijn P uiterlijk het derde blok van het tweede jaar gehaald hebben
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:53:57 #266
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_30851877
Artikel uit het eindhovens dagblad:
quote:
Vooruitbetaald geld notebooks kwijt
Fontys-studenten dupe bankroet pc-bedrijf
Vrijdag 23 september 2005 - EINDHOVEN – Duizenden studenten van Fontys Hogescholen en andere hogescholen zijn honderden euro’s kwijt door het faillissement van ISL Groep in Venlo. De firma bood studenten notebooks (schootcomputers) aan tegen gereduceerde prijzen na vooruitbetaling via automatische incasso.

Fontys Hogescholen in Eindhoven maakt studenten in een nieuwsbericht attent op het faillissement van ISL, dat woensdag is uitgesproken door de rechtbank van Roermond. Een woordvoerster zegt dat komende dagen wordt uitgezocht hoeveel studenten zijn gedupeerd.

De curator, mr. J. van den Heuvel, is bezig met een inventarisatie. Hij onderzoekt ook de mogelijkheid van een doorstart van het bedrijf. Vooralsnog weigert hij verdere mededelingen te doen. De leveringen van bestelde en betaalde notebooks zijn tot nader order stopgezet. Een van de gedupeerden is Wouter Wisse uit Eindhoven, die commerciële economie studeert bij Fontys. Volgens hem gaat het om notebooks van 799 en 1149 euro. Studenten waren niet verplicht om van het aanbod gebruik te maken, maar volgens hem ging bijna iedereen erop in.
pi_30852269
ja dat klopt, het stond ook bij ons op blackboard.

er zijn bij mij een paar klasgenoten bij wie hij al wel is afgeschreven maar nog niet bezorgd is, zouden die hun geld nog terug kunnen krijgen? Anders ben je wel flink genaaid...

ow en iemand enig idee hoe het nou kan zitten met de garantie?
pi_30854536
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:53 schreef Zoot het volgende:
Artikel uit het eindhovens dagblad:
[..]
tot zover mijn plan om daar een PC aan te schaffen Lullig voor de mensen die daar zaken mee hebben gedaan. Fontys MOET dit geld natuurlijk terug betalen. Toch vreemd dat ik die brief voor de aanschaf van een notebook nog vorige week bij mijn bewijs van inschrijving zat. Hoe dom kun je als school zijn.
pi_30855035
Dat is wel een erg domme actie zeg. Dat krijg je als je met vage, goedkope bedrijfjes in zee gaat. Ben benieuwd of Fontys dat ook gaat doen.
pi_30855143
quote:
Laatste nieuws update 23-09-05 11.00 uur

1. Doorstart besprekingen

Sinds donderdagmiddag 22 sept j.l. voert de curator gesprekken met overnamekandidaten met het oog op een beoogde doorstart van de ISL Groep. Het streven is erop gericht de besprekingen in het komend weekend af te ronden, waarna duidelijkheid kan worden gegeven omtrent de doorstart.

2. Studenten

Een aantal studenten hebben bestellingen geplaatst bij ISL via universitaire notebook-projecten. Op dit moment is het niet meer mogelijk om bestellingen te plaatsen. De positie van de studenten die reeds een (aan)betaling hebben gedaan en wachten op levering van het notebook, heeft bijzondere aandacht en vormt onderdeel van het overleg in het kader van bovenomschreven overname
Van hun eigen site.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:52:42 #271
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_30858269
Gelukkig heb ik ze al binnen, ze zijn bij mij vorige week zaterdag uitgeleverd via de ptt.

Lucky me
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_30861065
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:52 schreef jacco het volgende:
Gelukkig heb ik ze al binnen, ze zijn bij mij vorige week zaterdag uitgeleverd via de ptt.

Lucky me
maar wel garantie weg
pi_30887315
Ik doe HBO journalistiek in Brussel
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:14:38 #274
117312 Sil.As.If
life's complex simplicity
pi_30894784
hey littledrummergirl... ken ik jou niet ergens van hahaha
pi_30898951
Wat een lol
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')