Voor mij is het ook het soort muziek. Singer-songwritermuziek is vaak akoestisch (piano of gitaar, dus) en het gevoel wat de muziek uitdraagt. Meestal is het een beetje somber, of in ieder geval erg gevoelig en persoonlijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:29 schreef Tokus het volgende:
Wat ik me altijd afvraag, is waarom men hier zo de nadruk op legt? een beetje zanger schrijft z'n eigen nummers. Toch worden mensen als Marco Borsato en Anouk niet onder de singer-songwriters geplaatst. Wat is het verschil?
Die heeft nog een erg mooi duet gedaan met Shea Seger, maar ik heb nooit de moeite genomen om meer van 'm te gaan beluisteren. Zal ik toch eens gaan doen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:32 schreef methodmich het volgende:
Ron Sexsmith
jason mraz wou ik ook net noemen. Verder ook nog David Hodges, volgens mij James Blunt ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:46 schreef mark_03 het volgende:
John Mayer natuurlijk. Room for squares is geweldig... tweede album een stuk minder maartoch.
Jason Mraz
en daarom vind ik het eigenlijk gewoon een benaming die totaal niet klopt. Ja ok, ze schrijven hun eigen nummers en zingen ze, maar ik kan genoeg zangers noemen die dat doen die totaal ander soort muziek maken dan wat meestal onder singer-songwriter genoemd wordt.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:35 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Voor mij is het ook het soort muziek. Singer-songwritermuziek is vaak akoestisch (piano of gitaar, dus) en het gevoel wat de muziek uitdraagt. Meestal is het een beetje somber, of in ieder geval erg gevoelig en persoonlijk.
agreed, de meeste bandjes schrijven hun eigen muziek en zingen die ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
en daarom vind ik het eigenlijk gewoon een benaming die totaal niet klopt. Ja ok, ze schrijven hun eigen nummers en zingen ze, maar ik kan genoeg zangers noemen die dat doen die totaal ander soort muziek maken dan wat meestal onder singer-songwriter genoemd wordt.
Ane Brun is heel erg leuk. Op haar laatste album heeft ze ook een duet met Ron Sexsmith. Alhoewel haar eerste album toch beter is.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:30 schreef pak_melk het volgende:
Ane Brun
Misschien moet je het zo zien, dat Singer-Songwriters meestal als eenmansband (kunnen) functioneren. Dus zowel zanger, als schrijver, als begeleider. Soms hebben ze wel een band mee, maar die leden zijn over het algemeen inwisselbaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:00 schreef Tokus het volgende:
[..]
en daarom vind ik het eigenlijk gewoon een benaming die totaal niet klopt. Ja ok, ze schrijven hun eigen nummers en zingen ze, maar ik kan genoeg zangers noemen die dat doen die totaal ander soort muziek maken dan wat meestal onder singer-songwriter genoemd wordt.
Luistert nu naar lisa's song van Allison crowe, klinkt wel lekker op zich, ik ben benieuwd naar de restquote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:03 schreef Massive het volgende:
Dit topic heeft natuurlijk mijn zegen.
De genoemde singer-songwriters door Tom zijn inderdaad heel goed, en raad ik ook iedereen die een beetje van dat soort artiesten houd, aan.
[..]
Ane Brun is heel erg leuk. Op haar laatste album heeft ze ook een duet met Ron Sexsmith. Alhoewel haar eerste album toch beter is.
Voor 3voor12 heeft ze een paar nummertjes in een lift gespeelt, welke je hier terug kunt zien. Erg leuk.
Verder raad ik iedereen inderdaad Allison Crowe aan. Je kunt aardig wat MP3tjes van haar site afplukken, en ik ben in contact met haar manager op zoek naar een plek waar ze in Nederland kan optreden. Waarschijnlijk wordt het een kleine zaal in de buurt van Utrecht, maar de hoop ligt op Amsterdam. Als iemand nog een geschikte plek weet voor 50-150 man met zowieso één piano, laat me dan graat even weten. Het wordt waarschijnlijk maar één optreden in Nederland, in verband met kosten. Maar toch, het wordt leuk.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:03 schreef Massive het volgende:
Verder raad ik iedereen inderdaad Allison Crowe aan. Je kunt aardig wat MP3tjes van haar site afplukken, en ik ben in contact met haar manager op zoek naar een plek waar ze in Nederland kan optreden. Waarschijnlijk wordt het een kleine zaal in de buurt van Utrecht, maar de hoop ligt op Amsterdam. Als iemand nog een geschikte plek weet voor 50-150 man met zowieso één piano, laat me dan graat even weten. Het wordt waarschijnlijk maar één optreden in Nederland, in verband met kosten. Maar toch, het wordt leuk.
En was zo vriendelijk om haar talenten te lenen aan het laatste album van Jeff Beck (wat hier dramatisch niet thuishoortquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:51 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik weet niet zeker of ze hier ook thuishoort, maar Imogen Heap is ook zeer de moeite waard. Ze zong eerst in Frou Frou, maar is nu solo en gaat enorm doorbreken met het nummer Hide & Seek (wat erg doet denken aan Laurie Anderson's O Superman).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |