Ik kwam niet verder dan: "o ja, da's die Indiër met die lange naam........"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:16 schreef Nuongirl het volgende:
Ik had hem in ieder geval nooit geraden
In ieder geval verder dan ikquote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik kwam niet verder dan: "o ja, da's die Indiër met die lange naam........"![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:05 schreef pyl het volgende:
Dat moet haast wel Hendrik VII zijn.
Hmfp...... pyl en vorstenhuizen.......![]()
Zo te lezen is de beste man nooit paus geweest ? Dus een bekende geestelijke van tig tijd terug maar geen paus if i'm correct ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:20 schreef pyl het volgende:
Ik ben geboren in de 13e eeuw, als kind van een adellijke familie, nabij Napels. Ik ging school te Monte Cassino en studeerde nadien te Napels, maar ook in Parijs en zelfs in het verre, koude Keulen. Inmiddels was ik toen al tot priester gewijd en toegetreden tot de Orde der Dominicanen. Daarna ging ik theologie doceren en erover schrijven, waarmee ik grote roem oogstte, een roem die tot op de dag van vandaag voortduurt. Ik was nog geen vijftig toen ik stierf.
Maar gelukkig werd ik later wel heilig verklaard!![]()
![]()
Jazeker (ofschoon ik als degelijk opgeleid historicus bij dezen graag gepaste afstand neem van de term "van tig tijd terug"................quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:24 schreef jozef444 het volgende:
Zo te lezen is de beste man nooit paus geweest ? Dus een bekende geestelijke van tig tijd terug maar geen paus if i'm correct ?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:32 schreef pyl het volgende:
[..]
Jazeker (ofschoon ik als degelijk opgeleid historicus bij dezen graag gepaste afstand neem van de term "van tig tijd terug"................)
Ja, heel hard...........quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:37 schreef jozef444 het volgende:
maar hmmm één van de de medici's valt dan waarschijnlijk al wel af
Jazeker, maar helemaal niet toevallig hoor!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:11 schreef Nuongirl het volgende:
Is het Thomas van Aquino toevallig ?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:17 schreef pyl het volgende:
[..]
Jazeker, maar helemaal niet toevallig hoor!
![]()
Bordewijk ?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:27 schreef Nuongirl het volgende:
Ik ben schrijver, geboren in Amsterdam en studeerde rechten in Leiden. Na die studie werkte ik op een advocatenbureau in Rotterdam.
Mijn debuut maakte ik met de dichtbundel Paddestoelen, die ik publiceerde onder het pseudoniem Ton Ven, maar dat werd geen succes.
Daarna kreeg ik meer erkenning met drie korte en twee langere romans. In mijn loopbaan ontving ik onder meer de P.C. Hooftprijs en de Constantijn Huygensprijs. Voor mijn vrouw, die componiste was, schreef ik onder andere het libretto voor haar opera Rotonde.
Wie ben ik ?
and we have a winnerquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:52 schreef ComComMer het volgende:
Rommel?
Het hoeft niet altijd supermoeilijk te zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:53 schreef jozef444 het volgende:
[..]
and we have a winner(ik zei toch dat ie makkeiljk was
)
Helas, helas,... non monsieur...!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef jozef444 het volgende:
Generaal du Croix ?
klopt niet met t jasje, maar is zo de enige hoge kerel die ik bij napo kan verzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |