Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Philips was werktuigbouwkundige, dat zijn pas mogelijkheden.
Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel een indicatie van de mogelijkheden.
Wie is dat?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja Hennie van der Most is met een niet afgemaakte LTSAook ruim multimiljonair geworden.
Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)quote:
Nope, je moet ook goede producten hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Onzin; het ondernemerschap biedt die mogelijkheden, niet het zijn van werktuigbouwkundige.
Échte ondernemer dusquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigenaar van Kalkar (Kernwasserwunderland) onder andere. Geweldige vent, slim als 2 dozijn apen en spreekt alleen plat. Gaat met een helicopter van bedrijf naar bedrijf en onderhandeld wereldwijd zelf met leveranciers (handen, voeten, calculator)
Yep, en AFAIK heeft ie zijn lagere school zelfs niet afgemaaktquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Échte ondernemer dus; daar heb je inderdaad geen opleiding voor nodig, dat heb je of dat heb je niet.
Daar huur je iemand voor in.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nope, je moet ook goede producten hebben.
Maar dat doet dan toch niets af aan het belang van een goede werktuigbouwkunde achtergrond voor Philips.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar huur je iemand voor in.
Maak je geen zorgen, dat komt wel voor elkaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Jullie moeten niet de vergissing maken naar de huidige markten of die van het verleden te kijken. De toekomst zal veel meer succes brengen in Energie en Biotechnologie.
Ja, dát ga ik studeren!!! Je opent een nieuwe wereld voor mij, thx!!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:19 schreef McCarthy het volgende:
.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen,
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:
[..]Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin.
Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
In ieder geval veelal door mensen die zich oprecht interesseren voor waar ze zich in verdiepenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:01 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, maar dat is natuurlijk allemaal uitgevonden door mensen die sociaal gestoord zijn.
Hoezo? Ik ontken toch niet dat er dingen worden uitgevonden door die mensen? Ik zeg eerder dat ze zeldzaam zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:38 schreef Steijn het volgende:
[..]Lever alle technologie die je gebruikt maar in, het is toch allemaal onzin.
Geen computer, geen fiets, geen auto, geen huis, geen medische verzorging, geen tv, geen vliegtuig, geen wegen, etc etc etc.
toch is de opleiding Nederlands een vrij makkelijke studie, voor sufkoppen die niet goed kunnen leren (laagste klasse WO). Daarom studeert mijn zus Nederlands WO.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Algemene Taalwetenschap is een letterenstudie waarvoor je statistiek moet volgen
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Als je miljonair wilt worden moet je sowieso niet studeren. Als je kijkt naar de Quote500 heeft misschien 20% gestudeerd, rijk worden doe je door te gaan handelen in vastgoed, stoeptegels, voorgebakken friet, of andere lullige voorwerpen die altijd nodig zijn. Bedrijfjes opzetten, frauderen, verkopen, dat soort dingen.
Studie heeft daar niks mee te maken. Het interesseert niemand of je nou psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, geschiedenis of letteren hebt gedaan. Als je uiteindelijk met het echte leven begint komt het toch op je eigen capaciteit en kwaliteit (god, misschien zelfs ambitie en inspiratie) aan, en de kans is groot dat je iets gaat doen later wat geen flikker met je studie te maken heeft. Van mensen die rechten studeren worden er iets minder dan een kwart notaris/advocaat/officier van justitie/rechter. En zo geld ook dat iemand die psychologie studeert, waarschijnlijk geen psycholoog wordt.
Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..
Maar daaaaar ging dit topic niet overEen makkelijke studie? Kies een willekeurige uit het rijtje van de tweede alinea.
ja..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:
[..]
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
"Zelfpijnigers"quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:14 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Kijk van die zelfpijnigers die zware betastudies gaan doen omdat ze leren leuk vinden, of die onzin oprecht interessant vinden zullen later vast wel iets in de strekking van de studie doen, maar er zijn zat natuurkundigen en chemici die gewoon bij McKinsey als consultant terecht komen..
Welneequote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:19 schreef Wuder het volgende:
[..]
Zie ik hier iemand die vind dat mensen die een Bèta studie volgen geen leven hebben en beter kunnen sterven?
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
WelneeWat is dat nou weer voor rare taal van je? Ga je mond spoelen, vlerk!
Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.
Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.
Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.
Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:18 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Dan heeft het merendeel van de bèta-studenten zeker niet de bijbehorende hersenen, want ik hoor niet anders dan gekreun en gesteun over hoe god-ver-domt zwaar de bètastudie toch wel niet is en hoe makkelijk al die politicologen in spé het hebben.
Ok dan snap ik je en ben ik met je mee eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:46 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
WelneeWat is dat nou weer voor rare taal van je? Ga je mond spoelen, vlerk!
Ik vind alleen dat men bèta studies in de algemeenheid als 'moeilijker' of zwaarder of allicht UITDAGENDER mag beschouwen dan de pure alpha zut. Kan je het mee oneens zijn, prima.
Maar als je hierin met me mee gaat, redeneer ik vervolgens dat mensen die toch voor een bètastudie kiezen, dit voor een bepaalde reden doen; ze vinden de materie oprecht interessant, en willen d'r graag iets mee doen, offf ze willen een intellectuele/disciplinaire uitdaging, of een andere dergelijke reden.
Als je zoals de TS wilt studeren simpelweg om te 'studeren', valt je eerste keus niet op physics, maar eerder op rechten oid..
Volgens jouw redenatie zijn dus alle studies makkelijk, als het maar bij je past..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 20:55 schreef The_Viper het volgende:
[..]
Als je Wiskundig aangelegd bent zijn Bèta - vakken makkelijk.
Als je goed wetten ed. kan leren is het niet makkelijk omdat het zó veel stof is.
Wiskunde kun je vrij snel door heen werken als je het snapt, een boek over rechten niet, ook al snap je het.
Maar zijn ze dommer dan de gemiddelde bedrijfskunde student, die eigenlijk meer aanleg hebben voor een HBO studie?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:21 schreef thabit het volgende:
[..]
De meeste betastudenten zijn inderdaad best wel dom. Beta is iets waar een zeer klein promillage van de bevolking aanleg voor heeft, zo lijkt het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |