abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29354708
Kwam laatst een leuke site over Vlamingen in Nederland tegen, nou, daar hadden ze heel wat te klagen over ons 'Ollanders , lees de volgende door mij gemaakte compilatie maar eens:

- In Nederland worden de familieleden van een jarige ook gefeliciteerd, in Belgie blijkbaar niet
- Nederlanders hebben een te groffe bek
- Nederlanders geven te snel hun mening
- Nederlanders tuttoyeren elkaar veel te snel, in tegenstelling tot Belgie, waar iedereen U of Gij tegen elkaar zegt
- De Belgen vinden pindakaas niet lekker
- Belgen vinden het achterlijk dat wij overal pindasaus bij doen, lol
- Ze vinden de taal grappig, wij zeggen cereven, zij zeggen caravan
- Hier krijg je 1 koekje en de doos verdwijnt weer in de kast
- Wij eten geen pistoletten en koffiekoeken (wat zijn dat eigenlijk? ) op zondagochtend
- In Nederland is de bakker op zondag niet open
- Ziekteverzekeringen ed. zijn braat
- Ze moeten zich constant bewijzen dat ze geen domme Belg zijn
- 'Verstikkende' woonbuurten: alles boven, onder, naast elkaar gebouwd
- Antwerpen = Belgie voor Nederlanders
- Leuke spraakverwarringen deel 1 : Tijdens mijn therapie aan kindjes:" ga maar op jullie poep zitten"...
- Of deze van een Belg:
(op een vlucht naar Istanbul)
Hij: Ben je Nederlander?
Ik: Nee.
Hij: Ah Turk dan, je praat zo vreemd!
- En deze : Aan het loket van de NL belastingen: "Joe hef toe speak Dutsj you know, I cannot understeend joe. Wheirj aar joe fromm? En ik sprak nog zo duidelijk.
- Té goede snelwegen
- We eten boterham met melk tussen de middag
- En eentje zei ook dit : Patat...laat me niet lachen, hier heb ik ze al bekeerd naar de zelfgemaakte Belgische frieten. ( ze vinden onze patat niet eens lekker )
- De mayonaise is hier te zoet :S
- Skrijven sonder vouten is iet wat ze nied kunnen.
- Het hardnekkig vasthouden van accenten bij woorden zoals zône en contrôle
- En eentje zei dit : Vlamingen kijken graag naar hun Noorderburen, zoals kleine broer naar zijn grote broer, maar het is een illusie te denken dat de gemiddelde Nederlander zich bekommert om wat in Vlaanderen (pardon, België) gebeurt...
- Deze uitspraak is erg grappig : Bij het aanschouwen van mijn mooie Vlaamse vlag vroeg iemand of dat een soort "Ferrari" vlag was van een of ander sportief automerk...!?
- De eeuwige belgenmoppen, hehehe
- Het QWERTY-toetsenbord? :S ( Hoezo? Hebben ze in Belgie andere toetsenborden? )
- De eindeloze imitaties van 'Allez', 'Amai' en 'Manneke' (natuurlijk met een gigantisch Nederlands accent
- In Nederland drinken we geen alchohol vóór 20.00
- Films worden hier ondertiteld ( werd geplaatst door een Wallonier )
- Diezelfde Wallonier zei ook dit : In het begin van mijn verblijf in Nederland las ik zoiets in de metro " mensen met lange teen lopen een hogere kans op kanker"...Ik heb maat 40-41 en ik kan jullie garanteren dat ik ook lange tenen heb...ik snapte die uitdrukking toen nog niet...Toen ik thuis aankwam, vertelde ik in paniek het hele verhaal van de metro aan mijn vriend en toen ik hem zag lachen was ik meteen opgelucht...hihihi:-))
- Nederlanders hebben voor álles een regeltje. Er zijn zoveel regeltjes dat ze er zelf in vastlopen.
- De vergadercultuur (poldermodel??) waar eigenlijk weinig besloten wordt. Er wordt gewoon zolang in een rondje geluld, tot iedereen ongeveer hetzelfde zegt en dat is dan de beslissing (???).
- Nederlanders hebben vaak veel blabla met weinig inhoud.
- Voor schoonbroer gebruiken wij zwager
- Harry Potter als Minister-President
- Nederland is het Amerika van West-Europa.

- En nog een paar leuke uitspraken:
+ Voor het eerst op een opoefiets door Amsterdam rijden, niet weten hoe die achteruittraprem werkt en dankzij de oplettenheid van de echte Hollandse fietser net geen fiets-ongeluk veroorzaken.
+ De eerste keer dat ik in een theater achter de bar werkte en iemand zonder enige vorm van schaamte een glas water uit de kraan vroeg.
+ Chauvinistisch !!! Alles kunnen en kennen ze beter.
+ Het slappe optreden van de politie, je kunt er van alles tegen zeggen.
+ Het is als "an Englishman in New York". Zal dit ooit veranderen en zal ik ooit het gevoel krijgen dat ik hier echt thuis ben...
+ dat ik aan mijn moeder vroeg of ze kwark had... het teken dat de "taalaanpassing" was begonnen... ( hebben ze daar in Belgie een ander woord voor dan? )
+ Deze begreep ik ook niet helemaal : "Als je met een nederlander afspreekt `kom je best nooit af` op een bepaald uur.... dat heeft een heel andere betekenis in Nederland"
+ In een winkel legde ik alles op de toonbank en de vrouw zei : hebt u het zo ? Ik heb haar drie keer gevraagd wat ze zei tot ze het met haar handen duidelijk maakte en dan was mijn antwoord : oh of het alles is ? ja dank u
+ Als ze de Belgische grens overschrijden, trappen ze keihard het gaspedaal in! Het zijn amateurs tegen hoge snelheid en ze hebben allemaal hun lichten aan overdag.. Het ergste: hun veramerikaniseerd taaltje.. Cool!
+ hoeveel mensen hier vertellen dat ze zo graag VRT kijken.....
+ ten tijde dat ik bijwerkte in een winkel: "jij bent een belgje he, hebben ze daar óók al de euro??"
+stadion in a'dam: "meneer kunt u mij zeggen waar de dichtsbijzijnde bushalte is?" "was? sind sie von deutschland, ik versta jou niet, kan je ook nederlands???"
+ Nog eentje over de taal : "Wat spreken jullie Belgen toch slecht. Jullie zeggen 'reelaks' in plaats van 'rieleks'."
+ Onlangs ging ik winkelen met een nederlandse vriend van mij. Toen hij uit het pashokje kwam vertelde ik hem enthousiast dat zijn `poep`enorm goed uitkwam in de broek die hij paste. Had ik dat nu maar niet gezegd...

Oke, dit was het voor vandaag, binnenkort nog meer Ben nu moe van het lezen over de klachten van ons “Zuiderbuurkes”
pi_29354743
Okee.
pi_29354824
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:27 schreef Sir_Drinkalot het volgende:
Okee.
Jij kan snel lezen
pi_29354840
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
pi_29354888
ja geinig
pi_29354952
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:30 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Jij kan snel lezen
http://www.tijdrevolutie.nl/Snellezen.htm#
pi_29354953
Ben hier ongeveer een uur mee bezig geweest en dan krijg je altijd weer van die "leuke" reacties hier op Fok
pi_29354979
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:33 schreef The_Viper het volgende:
Ben hier ongeveer een uur mee bezig geweest en dan krijg je altijd weer van die "leuke" reacties hier op Fok
Is wel een leuk en herkenbar stukje hoor
pi_29354992
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:34 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Is wel een leuk en herkenbar stukje hoor
Oke
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:35:27 #10
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_29355007
naar mij idee zijn belgen in opmars op fok
ik lees de laatste tijd echt veel van die belgenwoorden hier
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:35:58 #11
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355023
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
Haha, dat was de leukste grap van dit topic tot dusver.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:37:41 #12
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355081
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:33 schreef The_Viper het volgende:
Ach, het houd je van de straat jongen.
Bovendien heb ik 't nog echt gelezen ook..
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:39:23 #13
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_29355131
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Hollanders zijn ook kut

Fryslân Boppe
Mooi
dan verkopen we friesland wel aan belgie.... (ik zal het niet missen)
opgelost
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_29355185
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:39 schreef zapsel het volgende:

[..]

Mooi
dan verkopen we friesland wel aan belgie.... (ik zal het niet missen)
opgelost
Friesland onafhankelijk, Vlaanderen onafhankelijk, Wallonie onafhankelijk, Brussel als autonome hoofdstad van Europa, Limburg onafhankelijk, Overijssel en Gelderland samenvoegen en onafhankelijk, Brabant onafhankelijk, en de rest mag in de poep zakken.. euh ik bedoel, de rest is Holland
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:41:20 #15
37178 GekkeHenkie
Ik ontken alles !!
pi_29355186
Dit zegt meer over het niveau van Belgen
.
pi_29355202
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:37 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Ach, het houd je van de straat jongen.
Bovendien heb ik 't nog echt gelezen ook..
Zowiezo kom ik niet veel op straat in de functie van hangjongere ofzo Lees: nooit
pi_29355243
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:35 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Haha, dat was de leukste grap van dit topic tot dusver.
Mja, mijn post is niet echt als grap bedoeld :S Maar gewoon leuk om te lezen hoe de Belgen over ons denken
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:43:27 #18
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_29355261
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:42 schreef The_Viper het volgende:

[..]

Mja, mijn post is niet echt als grap bedoeld :S Maar gewoon leuk om te lezen hoe de Belgen over ons denken
Het was ook geen steek naar jou of je OP hoor
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:43:37 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29355265
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Friesland onafhankelijk, Vlaanderen onafhankelijk, Wallonie onafhankelijk, Brussel als autonome hoofdstad van Europa, Limburg onafhankelijk, Overijssel en Gelderland samenvoegen en onafhankelijk, Brabant onafhankelijk, en de rest mag in de poep zakken.. euh ik bedoel, de rest is Holland
niets aan toe te voegen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:44:07 #20
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_29355276
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mooi en dan gaan wij in holland wel tol heffen op de goederen die die provincies nodig hebben uit de randstad
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_29355284
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:43 schreef SiemeN het volgende:

[..]

Het was ook geen steek naar jou of je OP hoor
Amai, da is dan plezant om te lézeh eh!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:44:34 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29355298
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:44 schreef zapsel het volgende:

[..]

Mooi en dan gaan wij in holland wel tol heffen op de goederen die die provincies nodig hebben uit de randstad
zoals ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29355345
Staat er in de topictitel: "Holland moet zich afscheiden van de rest van Nederland" ?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:46:46 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_29355361
te lange OP, ik lees het wellicht vanaaf

nu op aan het werk!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_29355370
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:46 schreef Yildiz het volgende:
te lange OP, ik lees het wellicht vanaaf

nu op aan het werk!
Oke, werkze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')