quote:Chilisaus
Ingrediënten:
5 spaanse pepers
3 eetlepels azijn
1 theelepel zout
1 ui
400 gr tomaten
2 teentjes knoflook
1/4 theelepel ketoembar
Olie
1 theelepel geroosterd mosterdzaad
Bereiding:
Snijd alle ingrediënten fijn
Ontvel de tomaten en laat samen inkoken tot een gladde massa is ontstaan
Maak de saus eventueel in een mengbeker of zeef fijn
Doe de saus heet in schoongemaakte hete potjes en sluit deze goed af
quote:Chilisaus (zoet)
Ingrediënten:
1 ui
Zout
teentjes knoflook naar smaak
1 eetlepel fijngesneden gember
2 eetlepels olijfolie
1/2 dl droge sherry
2 eetlepels tomatenketchup
2 eetlepels chilisaus
Bereiding:
Fruit de gesnipperde ui en de uitgeknepen knoflook met de gember in de hete olijfolie tot ze glazig worden; voeg na ca. 3 minuten de sherry, tomatenketchup en chilisaus toe, breng aan de kook en doe er wat zout bij
quote:Chilisaus
Ingrediënten:
5 spaanse pepers
3 lepels azijn
1 theelepel zout
1 ui
400 g tomaten
2 teentjes knoflook
0,25 theelepel ketumbar
olie
1 theelepel geroosterd mosterdzaad
Bereiding:
Snijd alle ingrediënten fijn.
Ontvel de tomaten en laat samen inkoken tot een gladde massa is ontstaan.
Maak de saus eventueel in een mengbeker of zeef fijn.
Doe de saus heet in schoongemaakte hete potjes en sluit deze goed af.
quote:Ainsley's zoete Chilisaus
Ingrediënten:
150 g poedersuiker
3 dl water
1 limoen
100 g gehakte rode pepertjes zonder zaad
6 gehakte blaadjes munt
Bereiding:
Verwarm de suiker in het water op laag vuur tot de suiker is opgelost.
Schil de limoenen maar laat het wit zitten. Snij de schil in zeer dunne reepjes, leg die naast elkaar op een plant en hak ze zeer fijn. Pers de limoen uit.
Kook het suikerwater, doe limoenschil en -sap erbij en laat nog 3 minuten koken tot de stroop an de bolle kant van een lepel blijft hangen.
Doe de pepertjes erbij, haal van het vuur en roer dan de munt erdoor.
Dat topic wat jij bedoeld is Het grote chili adoratie-topic (en recepten!) en dat ging meer over de chilies zoals chili con carne en dit gaat over het zelf maken van chilisaus zoals bij voorbeeld de Eagle chilisaus die je in de Toko kunt kopenquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:19 schreef -erwin- het volgende:
volgens mij hadden we hier al een topic over. gebruik de search!
er staat 2 eetl. chilisaus bij de ingredienten..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:58 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap het recept van de zoete chilisaus niet. als laatste voeg je er namelijk, tada!!, chilisaus bij??
maar dat ben je dan toch nog aan het makenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
er staat 2 eetl. chilisaus bij de ingredienten..
Ja, dat is om van gewone chillisaus, zoete chilli saus te maken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:58 schreef zoalshetis het volgende:
ik snap het recept van de zoete chilisaus niet. als laatste voeg je er namelijk, tada!!, chilisaus bij??
2 eetlepels? dus je moet eerst het basisrecept maken dan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, dat is om van gewone chillisaus, zoete chilli saus te maken.
Klopt. Je hebt chilisaus, en zoete chilisaus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
2 eetlepels? dus je moet eerst het basisrecept maken dan.
Nie kope, zelf make...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:54 schreef mirugai het volgende:
Koop gewoon een Blair sauce (www.extremefood.com).
Ik heb thuis de sudden death sauce liggen en ik ben echt wel het een en ander gewend, maar dit is f*cking heet!!! Normaal knal ik zeker twee eetlepels (goede) sambal door m'n eten, maar met een mespuntje death sauce lig ik al op apegapen...
Ehhh die kwam ook uit een hele mooie Database!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:44 schreef dutch-mamma het volgende:
Die van Ainsley had ik ook
Hier is de rest:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |