Paul S. is wel effe van een ander kaliber heb ik zo het idee.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:21 schreef KreKkeR het volgende:
Doet me denken aan die Nederlandse soldaat die zijn ex, haar broer en schoonpa doodschoot (en de hond liet leven).
Hij heeft dit zelf toegelicht.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 09:22 schreef KreKkeR het volgende:
Wat ik zo raar vind, ik hoor nogal tegenstrijdige berichten over die biologische vader.
Enerzijds dat het een geweldadige vent was die regelmatig vast zat, anderzijds dat het een 'lieve wanhopige' man was die alleen zijn kinderen wilde zien en beschermen.
Kunnen de mensen die deze man persoonlijk kende hier meer duidelijkheid in verschaffen?
Eens.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 08:19 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nalatigheid en dood door schuld lijkt me wel een mooie voor deze "moeder".
quote:Lichamen gedode kinderen Tolbert vrijgegeven
GRONINGEN - De politie heeft de lichamen van het vierjarig meisje en tweejarig jongetje die maandag in Tolbert met geweld om het leven werden gebracht, vrijgegeven. Dat heeft een woordvoerder van de politie in Groningen vrijdag gezegd.
De familie kan nu beginnen met de voorbereiding van de uitvaart. Wanneer die plaatsvindt is nog niet bekend.
De politie laat niets los over de vorderingen van het onderzoek. De precieze aanleiding voor het fatale drama blijft hierdoor onduidelijk. Een 46-jarige man met zowel de Nederlandse als Israëlische nationaliteit heeft de kinderen vermoedelijk om het leven gebracht. Of hij inmiddels bekend heeft, wil de politie niet zeggen.
quote:Onzekerheid over begrafenis kinderen Tolbert
GRONINGEN - Het is onzeker of de uitvaart van de twee kinderen die vorige week in Tolbert door geweld om het leven kwamen woensdag kan doorgaan. Dat zei advocaat J. De Ruijter De Wildt van de moeder van de slachtoffertjes maandag. Volgens de raadsman kan de politie de veiligheid tijdens de plechtigheid niet garanderen.
De begrafenisondernemer eist echter dat de veiligheid zwart op wit gegarandeerd wordt. De betrokkenen zijn van plan tijdens de uitvaart twee gescheiden plechtigheden te houden, een voor de biologische vader met diens verwanten en een voor de moeder van de kinderen. De biologische vader heeft in diverse media gedreigd dat hij de moeder wat zou aandoen tijdens of na de plechtigheid.
De politie laat weten dat er een gesprek met de advocaat heeft plaatsgevonden en dat er juist goede afspraken zijn gemaakt over de veiligheid tijdens de uitvaart. "De politie gaat er vanuit dat de uitvaart gewoon doorgaat", laat een woordvoerder weten. "Wij snappen niets van deze klacht."
De vierjarige Damaris en tweejarige Daniël werden vorige week maandag in Tolbert om het leven gebracht. De 46-jarige vriend van de moeder is vermoedelijk de dader. Hij is aangehouden voor de moord op de kinderen.
Tis weer eens wat anders als een orgasme fakenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:02 schreef milagro het volgende:
lees ik op geenstijl weer...
een coma faken![]()
quote:De verdachte heeft de Nederlandse en de Israëlische nationaliteit, zo maakte de politie maandagavond bekend. De moeder was na de mishandeling naar de buren gevlucht om de politie te waarschuwen. Zij heeft verwondingen aan haar mond en haar hoofd.
quote:Moeder familiedrama Tolbert verbijsterd
GRONINGEN - De moeder van de twee kinderen die vorige week overleden zijn bij het familiedrama in het Groningse dorp Tolbert zag de tragedie absoluut niet aankomen. Dat stelde zij maandag in een interview met RTV Noord. Het was de eerste keer dat de 33-jarige Brigitte Abraham in het openbaar praatte over het drama.
"Ik kan nog steeds niet bevatten wat er gebeurd is", mompelde zij met een brok in haar keel. Haar vriend, de van moord verdachte Avi C., was tot de dag van het drama een grote steun voor haar. Abraham ontmoette C. na een moeilijke periode in haar leven tijdens een logeerpartij bij haar broer. "Hij vervoerde ons, paste op de kinderen, hielp mee. Dat sprak mij enorm aan. Ik geloofde in een nieuwe toekomst."
Leuk gezinnetje
Volgens de Haarlemse vormde zij met C. en haar kinderen een leuk gezinnetje. "We bespraken heel veel, deden heel veel met de kinderen." Maar op een bepaald moment gebeurde er iets dat het tij deed keren. De vrouw wilde niet uitwijden over wat er precies voorviel. "We kwamen op een punt in onze relatie dat we moesten bepalen of we nou wel of niet voor elkaar waren gemaakt. Het gaat er dan om dat beide partijen eerlijk zijn. Hij gaf mij de schuld van zaken waar hij zelf over had gelogen."
Vermoorden
Er knapte iets in het hoofd van Avi C. "Hij besloot dat hij me wilde vermoorden. Hij ging me eerst met zijn handen te lijf: hij stompte, sloeg. Ik kan me dat niet meer voor de geest halen, ik zag niets meer." Daarna bewerkte C. zijn vriendin met een ijzeren staaf van een fitnessapparaat. "Hij sloeg me op mijn hoofd, schouder en rug. Het werd zwart voor mijn ogen."
Balkon
In een reflex vluchtte de vrouw naar buiten en sprong over het balkon. "Ik moest vluchten. Mijn instinct nam het over: als een dier zocht ik naar een uitweg. Het was geen kwestie van verstand, ik wilde slechts overleven. Het is een godswonder dat ik aan deze man ontsnapt ben." Abraham verwachtte op dat moment niet dat C. zijn woede op de kinderen zou botvieren. "Ik was vooral bang dat hij de kinderen zou meenemen en bij me weg zou gaan."
De waarheid is nog steeds niet tot haar doorgedrongen. In het mortuarium werd ze geconfronteerd met de verminkte lichamen van de 4-jarige Damaris en de 2-jarige Daniël. "Je ziet twee lijfjes waarin je herkent wat er kan zijn gebeurd. Je denk; sta maar weer op, wanneer ga je nou weer ademen? Maar dat doen ze niet. Je wilt ze zo graag een kusje geven, maar durft ze niet aan te raken."
Heb het net ook gezien, en zou als ik in haar schoenen zou staan geen behoefte hebben met m'n kop op tv te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:49 schreef Hapertje het volgende:
Ik zag een stuk van het interview zojuist bij het Ontbijtnieuws van RTL4.
Ik heb erg gemengde gevoelens bij die moeder. Ze zegt dat ze alleen maar haar instinct volgde. Maar elke liefhebbende moeder zou dan juist toch eerder haar kinderen veilig onderbrengen i.p.v. haarzelf.
Mwah, denk niet dat ze ervoor betaald heeft gekregen hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:03 schreef Nympholientje het volgende:
junken zijn heel goed in het onderhandelen, waarschijnlijk wilde ze voor een paar honderd euro best haar verhaal doen
Spijker op de kop. Ik denk dat er iets grondig niet spoort bij deze dame. Alleen al hoe ze in dat interview benadrukt dat Avi heel lief was en dat ze daarom niet wist dat dit eraan zat te komen en dat ze in een reflex dat balkon afsprong (vrijpleiten) en het minimale aandeel van de kinderen erin (niet belangrijk).quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 07:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb het net ook gezien, en zou als ik in haar schoenen zou staan geen behoefte hebben met m'n kop op tv te komen.
Psies, ze woonden goddomme 1 maand samen, en de politie kende ze al. Nou weet ik niet wat hier als normaal geldt, maar dat vind ik iig niet spreken van een liefderijke omgeving om in op te groeien.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:40 schreef Nympholientje het volgende:
dat niet alleen, haar "vrienden/vriendinnen"hebben het continu op het falen van de hulpverlening , waarom hebben zij het daarover terwijl de moeder doet voorkomen alsof het 1 grote happy family was tot deze uitbarsting? de omgeving zag dat ze hulp nodig hadden en moeder bedekte alles met de mantel der poeder liefde ?
quote:ze woonden goddomme 1 maand samen, en de politie kende ze al
Ze heeft er paar duizend euro voor gekregen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:03 schreef Nympholientje het volgende:
junken zijn heel goed in het onderhandelen, waarschijnlijk wilde ze voor een paar honderd euro best haar verhaal doen
Bron?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:50 schreef Nadja2 het volgende:
[..]
Ze heeft er paar duizend euro voor gekregen.
Bronquote:fred (9 augustus 2005 - 08:54)
Als haar broer ben ik nu echt helemaal kapot, maar brigitte gaat door met liegen..wat de familire nog veel meer pijn doet. Ik had haar namelijk een week voor ze naar avi ging in kleuren en geuren gewaarschuwd wie en wat deze man is, maar zij zei, neeeeeh...niet avi....ik geloof het niet..., maar ik ken de goede man 3 jaar en zew is bij mij te gast. waarom zo weinig respect en vertrouwen in familie brigitte, je bent ze nu kwijt!!![]()
SBS Shownieuws of zo?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:21 schreef Fuente het volgende:
Ik kan me heel veel dingen voorstellen die je zou doen in paniek. Maar dat je je kinderen bij een vent achterlaat die je zojuist 'bewerkt heeft met een ijzeren staaf', nee, dat snap ik echt niet....
En dan ook nog zo snel met een verhaal op TV komen....
het is toch wat als je met een trekveer op je hoofd en in je gezicht bent geslagen door je vriend (wonderbaarlijk ook dat haar verwondingen op hoofd en in haar gelaat zo snel zijn verdwenen en genezen nietwaar?)quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
veel achteraf gelul, zeker van die broer.
zoals ik kan opmaken uit de essentie van haar relaas, kan ik niet ander concluderen dat ze moest vluchten voor haar leven, dat is instinctief bij iemand die met een metalen staaf wordt geslagen. het is heel erg wrang voor haar dat ze een man trof die zich blijkbaar van kindervriend in kindermoordenaar ontpopte.
voor iemand die net in elkaar geslagen was door zo'n veer zag ze er niet belabberd uit idd, dat viel me gelijk op.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 07:27 schreef Nympholientje het volgende:
[..]
het is toch wat als je met een trekveer op je hoofd en in je gezicht bent geslagen door je vriend (wonderbaarlijk ook dat haar verwondingen op hoofd en in haar gelaat zo snel zijn verdwenen en genezen nietwaar?)
precies.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 18:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
voor iemand die net in elkaar geslagen was door zo'n veer zag ze er niet belabberd uit idd, dat viel me gelijk op.
Alleen arm in verband
Het valt allemaal wel mee en het is GEEN nasleep van haar valpartijtje vanaf het balkon.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:24 schreef Meaghan het volgende:
Er stond vandaag in de krant dat de moeder een hersenbloeding heeft gehad en het behoorlijk slecht gaat met haar. Ze schijnt aan een kant verlamd te zijn. Misschien toch nog een nasleep van de mishandeling![]()
quote:Verdachte Tolbert kort van memorie
Door Sander van der Werff
Avraham C. (46), verdacht van de dubbele kindermoord in Tolbert (Gr), kampt met geheugenproblemen. Dat zegt zijn advocate S. van Gessel.
C. kan zich volgens haar slechts flarden herinneren van het drama dat zich op 1 augustus in zijn huis afspeelde. ,,Van bekennen of ontkennen is daarom nog geen sprake. Hij probeert de gebeurtenissen te achterhalen.''
Volgens justitie heeft de geboren Israeliër de kinderen Daniël (2) en Damaris (4) van zijn vriendin omgebracht met een ijzeren staaf. Even daarvoor zou hij hebben geprobeerd de vrouw, de 33-jarige Brigitte Abraham, te doden. Zij werd mishandeld maar kon van het balkon springen. Daarbij brak ze een pols en een been.
Daniël en Damaris werden vorige week vrijdag begraven. Twee dagen later werd Abraham in het ziekenhuis opgenomen met een bacteriële infectie in haar hersenen. De rechterkant van haar lichaam is verlamd, maar volgens een goede vriendin gaan artsen ervan uit dat zij volledig herstelt. Justitie legt geen verband tussen de mishandeling en het ontstaan van de infectie. Het voorarrest van C. wordt vandaag naar verwachting verlengd.
^quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:13 schreef schatje het volgende:
Avi C. reageerde dusdanig heftig op de drugs dat hij niet meer zou hebben geweten wat hij deed.
True, heb hetzelf ook niet zo op dat LPF populistische gezijk, maar het is natuurlijk waar, laat al die 'softe' types maar roepen dat die arme TBS-ers ook recht op proefverlof hebben tot hun eigen kinderen verkracht en vermoord worden....quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
^
En daarom loopt hij over een jaar of 2,5 weer vrij rond. In tegenstelling tot de vader van de kinderen wanneer die hem te grazen neemt. Die had sowieso al levenslang, maar daar gooit Justitie graag een jaar of 10 bovenop.
Ik weet het: LPF-taal, maar ik word een beetje moedeloos van alle ontsnappende, gijzelende of gewoon op proefverlof rondlopende gekken.
Dat vind ik een non-argument...quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:13 schreef schatje het volgende:
Avi C. reageerde dusdanig heftig op de drugs dat hij niet meer zou hebben geweten wat hij deed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |