Zal mij benieuwen wat hier nu weer voor drama achter zitquote:TOLBERT (ANP) - De politie Groningen heeft maandagmiddag een man in Tolbert aangehouden in verband met de gewelddadige dood van de twee kinderen van zijn vriendin. De vrouw had de politie gewaarschuwd nadat de man de kinderen zeer ernstig had mishandeld.
De politie trof de twee kinderen dood aan in de woning. Onderzoek moet uitwijzen hoe zij om het leven zijn gekomen.
Wel dit:quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:17 schreef gelly het volgende:
Hmm, geen initialen ?
quote:TOLBERT - In een woning aan het Kaarnhuus in Tolbert heeft zich maandagmiddag een familiedrama voorgedaan.
Een man bracht in de bewuste woning de twee kinderen van zijn vriendin om het leven.
Het gaat om jonge kinderen. De vrouw wist uit de woning te vluchten en alarmeerde de politie. Die trof in de woning de twee levenloze kinderen aan. De dader is inmiddels opgepakt. Het zou om een buitenlandse familie gaan.
Bron: RTV Noord
quote:De vrouw had de politie gewaarschuwd nadat de man de kinderen zeer ernstig had mishandeld.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:23 schreef P8 het volgende:
ik woon 30 seconden fietsen van tolbert.
ik ben benieuwd waar het precies is
quote:In een woning aan het Kaarnhuus
Ik snap dan ook inderdaad niet waarom die vrouw de kinderen heeft achtergelaten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je bloedjes achter kunt laten bij een vent die ze mishandeldquote:
Als je je eigen leven niet zeker bent is het geen discutabele keuze je kinderen achter te laten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik snap dan ook inderdaad niet waarom die vrouw de kinderen heeft achtergelaten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je bloedjes achter kunt laten bij een vent die ze mishandeld
ja, nou, ik weet niet hoe de situatie was, natuurlijkquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik snap dan ook inderdaad niet waarom die vrouw de kinderen heeft achtergelaten. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je bloedjes achter kunt laten bij een vent die ze mishandeld
Dat soort mensen zijn heel erg ziek. Waarschijnlijk zal de man wel " toerekeningsvatbaar " zijn maar het komt er bij mij niet in dat hij een normale jeugd heeft gehad waarin hem respect en liefde voor anderen werd bijgebracht. Zulke mensen moet je voor hun leven TBS geven want dat komt nooit meer goed.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:27 schreef Captain_Chaos het volgende:
Kinderen mishandelen tot ze erdoor om het leven komen.
Daar komt weer één van mij spaarzame:
De hoogste straf graag.
Ik ook. En pijnlijk zodat hij het nog goed voelt alssie gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:31 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, nou, ik weet niet hoe de situatie was, natuurlijk
het is geen verwijt aan de vrouw of zo, maar meer eendat die man er in zekere zin mee weg komt.
maar kreeg ik de kans, dan had ik hem overhoop gestoken, dat weet ik wel.
Als de maatschappij maar tegen hem beschermd wordt. Mijn wantrouwen in het TBS systeem is zodanig klein dat ik er niet op vertrouw dat hij door een TBS afdoende uit de maatschappij genomen zal worden. De voorbeelden liggen immers voor het oprapen. Dan heb ik het alleen nog maar over de voorbeelden die de 'gewone mensen' kennen. Insiders zullen moeten beamen dat het TBS systeem schromelijk tekort schiet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat soort mensen zijn heel erg ziek. Waarschijnlijk zal de man wel " toerekeningsvatbaar " zijn maar het komt er bij mij niet in dat hij een normale jeugd heeft gehad waarin hem respect en liefde voor anderen werd bijgebracht. Zulke mensen moet je voor hun leven TBS geven want dat komt nooit meer goed.
Tja, je hebt twee keuzes. Of je blijft bij je kinderen terwijl je weet dat hij levensgevaarlijk is en er grote kans is dat ze doodgeslagen worden (jezelf incluis). Of je gaat de politie waarschuwen in de hoop je kinderen te redden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Idd, 1 vinger richting mijn kids en hij hing met zijn ballen aan het allergrootste keukenmes.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:31 schreef milagro het volgende:
maar kreeg ik de kans, dan had ik hem overhoop gestoken, dat weet ik wel.
Volgens de spaarzame informatie uit het krantartikel heeft ze de kids niet achtergelaten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Ze is pas hulp gaan roepen NADAT hij de kinderen had mishandeld.quote:gewelddadige dood van de twee kinderen van zijn vriendin. De vrouw had de politie gewaarschuwd nadat de man de kinderen zeer ernstig had mishandeld.
TBS?quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:32 schreef JohnDDD het volgende:
Zulke mensen moet je voor hun leven TBS geven want dat komt nooit meer goed.
Je kan je bijna niet voorstellen dat je als moeder niet iig 1 kind onder je arm pakt en wegvlucht, OMG wat moet dat een kutsituatie zijn geweest dan.quote:Twee kinderen overleden na familiedrama
TOLBERT (ANP) - De politie heeft maandagmiddag een man in Tolbert aangehouden in verband met de gewelddadige dood van de twee kinderen van zijn vriendin. De vrouw had de politie gewaarschuwd nadat de man de kinderen zeer ernstig had mishandeld. De politie trof de twee kinderen dood aan in de woning.
Onderzoek moet uitwijzen hoe zij om het leven zijn gekomen. De twee overleden kinderen zijn een jongetje en een iets ouder meisje, aldus de politie. Ze zijn allebei jonger dan vijf jaar. De moeder was na de mishandeling naar de buren gevlucht om de politie te waarschuwen. Ook zij is gewond geraakt door de mishandeling.
De man, die de vriend is van de moeder, heeft zich verzet bij de aanhouding. De politie kon hem overmeesteren. De man raakte daarbij gewond.![]()
Zowel de verdachte als de moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Zij verkeren niet in levensgevaar
quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik was vorig jaar trainer van een Indisch jochie van 12 jaar oud, dat vaak niet kwam vanwege zijn moeilijke thuis situatie. Zijn vader woont in Tolbert. Ik zou graag de herkomst van het gezin waar het hier over gaat weten om zeker te zijn dat...
quote:De twee overleden kinderen zijn een jongetje en een iets ouder meisje, aldus de politie. Ze zijn allebei jonger dan vijf jaar.
Je moet eens weten waar moeders toe in staat zijn in/onder bedreigende omstandigheden waarbij haar kinderen gevaar lopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:41 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Zij was gevlucht,misschien kon ze de kinderen niet eens meenemen![]()
(Uit een andere internetbron/krant)quote:Zowel de verdachte als de moeder is opgenomen in het ziekenhuis. Zij verkeren niet in levensgevaar.
Lijkt me niet:quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:53 schreef Meki het volgende:
Nederlandse eerwraak
quote:Het gaat om jonge kinderen. De vrouw wist uit de woning te vluchten en alarmeerde de politie. Die trof in de woning de twee levenloze kinderen aan. De dader is inmiddels opgepakt. Het zou om een buitenlandse familie gaan.
oow dan toch het bl+ijft eerwraakquote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:13 schreef BabeWatcher het volgende:
Vaag vaag vaag
Waar gaat het heen met de maatschappij? Hier in de straat woont ook een hoer gescheiden vrouw met kinderen die af en toe weer een vriend heeft,
Het is daar als je vanaf de wolvenschans komt en richting de shell rijdt, de afslag vóór de rotonde links, en dan gelijk weer linksquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:36 schreef P8 het volgende:
even gekeken op de routeplanner. het is ongeveer 2 minuten fietsen. morgen maar even de ramptoerist spelen![]()
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:22 schreef 2dope het volgende:
[..]
Het is daar als je vanaf de wolvenschans komt en richting de shell rijdt, de afslag vóór de rotonde links, en dan gelijk weer linksIk liep daar altijd kranten geloof ik..
Wat ongelooflijk triest. En of het nu toeval is of niet, wat natuurlijk kan is dat mensen eerder geweldddadig kunnen worden als je in een gewelddadige omgeving opgroeit (Midden Oosten).quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 00:19 schreef Meki het volgende:
Loco-burgemeester Fellinger van de gemeente Leek, waar Tolbert onder valt, sprak van een 'onvoorstelbaar triest drama'. "Ik ben volledig van slag: dit soort dingen kan gewoon niet in Leek gebeuren", aldus Fellinger. Volgens een politiewoordvoerder had de 46-jarige verdachte de Nederlandse en de Israëlische nationaliteit. De overleden kinderen waren twee en vier jaar oud.
Ik las dat haar ex, dus de vader van de kinderen, haar ook mishandelde en dat ze voor hem op de vlucht was... Ze heeft in Blijf-van-mijn-lijf-huizen gezeten met de kinderen en was net een maand geleden bij deze man ingetrokken.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef Meaghan het volgende:
In dat online condoleance register staat een reactie van de vader te lezen en die liegt er niet om. Drugs zou een rol hebben gespeeld en jawel, de kinderbescherming zou wederom gefaald hebben. Wanneer leert men eens van de grove fouten die in het verleden zijn gemaakt en komt men eens écht op voor de rechten van al die onschuldige kinderen die onder de zorg van hun ouders hun leven niet zeker zijn!
Het heet toch niet voor niks: KINDERBESCHERMING.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef Meaghan het volgende:
KINDERBESCHERMING.
URL?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:41 schreef Meaghan het volgende:
In dat online condoleance register
quote:TOLBERT - De biologische vader van de twee kinderen, die maandag in Tolbert zijn vermoord, zegt dat hulpverlenende instanties hebben gefaald. De problemen in het gezin zouden ruimschoots bekend zijn geweest.
De 4-jarige Damares en haar 2-jarig broertje Daniel werden maandag dood aangetroffen in een woning aan 't Kaarnhuus in Tolbert. De politie verdenkt de 46-jarige vriend van de moeder. Het gaat om een man die zowel de Nederlandse als de Israëlische nationaliteit heeft. De politie kwam in actie toen de 33-jarige moeder, die zelf via het balkon wist te vluchten, alarm sloeg.
Kinty Rongen is de biologische vader van de kinderen. Hij mocht de twee na tussenkomst van de rechter niet meer zien. Volgens Rongen had hij de kinderbescherming op de hoogte gesteld van de problemen. De politie wil nog niet reageren op zijn verhaal. Ook hult het korps zich voorlopig in stilzwijgen over de toedracht van het familiedrama.
Buurtbewoners zijn geschokt. Vanavond om zeven uur is er in de sporthal in Tolbert een bijeenkomst voor de buurtbewoners, waar onder anderen vertegenwoordigers van slachtofferhulp aanwezig zullen zijn.
Het ziet er naar uit dat de moeder van kwaad tot erger ging qua smaak in mannenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik las dat haar ex, dus de vader van de kinderen, haar ook mishandelde en dat ze voor hem op de vlucht was... Ze heeft in Blijf-van-mijn-lijf-huizen gezeten met de kinderen en was net een maand geleden bij deze man ingetrokken.
quote:DRAMA IN TOLBERT
Nieuwe vriend doodt broertje (2) en zusje (4)
door Johan van den Dongen en André Spaansen
TOLBERT, dinsdag
Een vierjarig meisje en haar tweejarige broertje zijn gistermiddag tijdens een gezinsruzie in het Groningse Tolbert zo ernstig mishandeld door de nieuwe vriend van hun moeder, dat ze aan de gevolgen ervan zijn overleden.
Hoofdverdachte Avi C. (46), een Nederlander van Israëlische afkomst, is aangehouden.
De politie trof de kinderlijkjes van Damaris en Daniël gistermiddag rond vier uur aan in de bovenwoning aan ’t Kaarnhuus, kort nadat hun moeder Brigitte Abraham (33) alarm had geslagen bij de buren. De blonde vrouw, die gewond was geraakt tijdens de ruzie, meldde dat haar kinderen ernstig werden mishandeld. Ze sprong tijdens haar vlucht van het balkon.
Avi C. verzette zich bij zijn aanhouding in zijn huurwoning zo fel, dat hij in het ziekenhuis belandde.
De kindermoord krijgt een bizarre dimensie, nu blijkt dat Brigitte al jaren in een hel heeft geleefd. Ze was lange tijd op de vlucht voor haar ex-vriend, de vader van haar kinderen, en verbleef vaak in Blijf-van-mijn-Lijfhuizen. Brigitte dacht net een nieuw leven te beginnen met haar nieuwe vriend Avi.
Hel
„Ze is van de ene hel in de andere beland”, stelt Sjoerd van der Zee, die tot drie weken geleden met Brigitte in het bestuur zat van Samenwerking Onderwijs en Dienstverlening (SOD), een stichting die zich inzet voor randgroepjongeren. „Brigitte was onze penningmeester. Drie weken geleden stelde ze Avi aan ons voor. ’Ik ga met hem trouwen en een nieuw leven beginnen’, zei ze. Ze liet iedereen en al haar taken vallen. We waren verbijsterd. Ik heb urenlang met die Avi gepraat. Het klikte absoluut niet. De man is zeer star in het denken”, aldus SOD-voorzitter Van der Zee.
Wat zich in de woning heeft afgespeeld, is niet duidelijk. Vaststaat dat de politie de afgelopen tijd verscheidene malen moest komen naar aanleiding van ruzies op het adres.
quote:GEZIN AL JAREN OP DE VLUCHT VOOR EX
door Johan van den Dongen en André Spaansen
TOLBERT, dinsdag
De moeder en de twee kinderen die gisteren het slachtoffer werden van het gruwelijke relatiedrama in Tolbert, waren al jaren op de vlucht en zaten geregeld ondergedoken in Blijf-van-mijn- Lijfhuizen.
Moeder Brigitte Abraham (33) en haar gisteren vermoorde dochtertje Damaris (4) en zoontje Daniël (2) leefden jaren in een hel. Ze waren niet op de vlucht voor de man die gisteren de twee kinderen ombracht in zijn woning in Tolbert, maar voor de biologische vader.
„Brigitte moest telkens onder bizarre omstandigheden op de vlucht slaan”, zegt Jos van der Zee, die tot voor kort met Brigitte in het bestuur van de stichting Samenwerking Onderwijs en Dienstverlening (SOD) zat. Kwade genius was volgens Van der Zee haar ex-vriend P.J.R. „Deze man was nogal bezitterig. Ze was niet met hem getrouwd, heeft niet met hem samengewoond en wilde ook niet bij hem blijven, maar hij heeft er alles aan gedaan om zijn kinderen voor zichzelf te krijgen. De man was niet van een prettig kaliber: hij is tientallen keren veroordeeld voor geweldsmisdrijven. Hij heeft wanhopige pogingen ondernomen om zijn kinderen te krijgen. Hij stalkte haar advocaat Jaap de Ruijter de Wildt, de vader van de vermoorde Anne, die een vergeefse noodkreet slaakte bij de politie. Haar ex wist ook achter het adres van het Blijf-van-mijn- Lijfhuis te komen. Als klap op de vuurpijl verloor Brigitte kortgeleden haar moeder, die haar steun en toeverlaat was. Brigitte ging uiteindelijk met haar kinderen in een flatje wonen in Haarlem. Toevallig zijn we gisterochtend daar naartoe gereisd om haar woninkje leeg te halen. Brigitte had haar woninkje ingericht met spulletjes die ze van ons in bruikleen had.”
Laten zakken
Van der Zee benaderde het hoogste gezag om bescherming te vragen voor Brigitte. „Ik heb vijf jaar lang gevraagd om deze vrouw te helpen. Maar niemand uit de toenmalige top stak een poot uit: burgemeester Wallage niet, korpschef Welten niet, hoofdofficier van justitie Moraal evenmin. Ze hebben haar allemaal laten zakken. Wijkagent Adema is de enige die wat voor haar heeft betekend.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |