abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO maandag 1 augustus 2005 @ 17:09:11 #1
22592 crew  Ole
pi_29328683
Gebeurt hier in de stad wel vaker. Loop/ fiets ik alleen door de stad, word ik door een wildvreemde man aangesproken. En vrijwel altijd zijn het mannen die geen Nederlands spreken.
Deze keer was het een Afrikaan. Hij zei dat het in zijn land normaal was dat mensen elkaar op straat aanspreken, dat ie vrienden wilde worden, wilde praten bla bla bla...

Ik weet nooit zo goed wat ik hiermee aanmoet. Zeker als er ook meteen gevraagd wordt waar en hoe je woont. Beginnen bij mij toch allerlei alarmbellen te rinkelen.

Hij wilde ook mijn nummer hebben. Hij stond er op. Ik heb mijn oude mobiele nr gegeven.. die ik al jaren niet meer gebruik . Mijn adres geef ik nooit in dit soort situaties.
Hij stond erop dat ik hem nog deze week bel (ja zeg.. dat bepaal ik wel )

Ik lieg dus dan maar.. Ondanks dat die man niet onaardig was. Maar op één of andere manier lukt het me niet altijd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik geen interesse heb (mede door de dwingende manier van optreden van betreffende man) Bovendien vertrouw ik dit soort situaties niet.

Wat doen jullie in zo'n geval???
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_29328779
Door lopen..
Omdat ik, net als jij, in zo'n gesprek niet gewoon kan zeggen wat ik denk
Somebody help me cause I'm falling
  Moderator / Miss SHO maandag 1 augustus 2005 @ 17:14:12 #3
22592 crew  Ole
pi_29328832
Wilde ik ook.. maar dacht dat ie de weg wilde vragen.
pi_29328849
Ik geef meestal een oud nr/msn. Geen zin om de sfeer te verpesten.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:15:05 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_29328854
Ontwijken/ afblaffen/ negeren ... het maakt niet uit, als je het gesprek maar niet voedt... en dus ZEKER geen (valse) info geven. Zsm afkappen; indien mogelijk voorkomen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:15:42 #6
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_29328868
Dat heb ik dus echt nooit he? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:15:46 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29328871
Ben je een week geleden verhuisd van een dorpie naar de grote stad ofzo?
pi_29328900
Strak t-shirt met domme gezichtsuitdrukking?
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Moderator / Miss SHO maandag 1 augustus 2005 @ 17:19:58 #9
22592 crew  Ole
pi_29329011
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:15 schreef PLAE@ het volgende:

Ben je een week geleden verhuisd van een dorpie naar de grote stad ofzo?
Mwah.. 18 jaar geleden wel..
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:20:25 #10
71697 Robert_nl
Professionele badmuts
pi_29329027
Ummm, net zoals bij van de straat-aansmeerders... gewoon zeggen dat je haast hebt en doorlopen.

Of je telefoon pakken en eens iemand bellen die je een nog moet bellen en natuurlijk doorlopen.
Never argue with an idiot,
he'll bring you down to his level and beat you with experience.
pi_29329031
hard roepen dat je aangerand wordt, om politie roepen, whatever, maar nooit info geven; dan ga je er in mee.
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_29329122
1 keer meegemaakt.
ben meteen weggefietst.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_29329151
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:20 schreef 2flower het volgende:
hard roepen dat je aangerand wordt, om politie roepen, whatever,
vind je dat zelf nou ook niet wat overdreven?

Ik zou eerst even een praatje maken en dan zeggen dat je nu echt weg moet.
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:24:26 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_29329154
Nooit meegemaakt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:24:53 #15
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_29329169
Herkenbaar.. zo ben ik ook altijd het haasje als mensen wat nodig hebben in een winkel, de weg kwijt zijn, de bushaltetijden willen weten, inmense behoefte hebben aan een praatje of gewoon geschift zijn... Het verbaast me iedere keer opnieuw weer trouwens aangezien er meestal nog andere mensen in de buurt zijn, maar ze toch altijd mij moeten hebben.
pi_29329219
Ik zou gewoon doorlopen, zodra iemand aan mij m'n mobiele nummer of iets dergelijks vraagt, zeg ik ajuu..
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks..
pi_29329462
Heel herkenbaar. Ik zeg dan meestal dat ik geen behoefte heb aan een babbel, of onderweg ben voor mijn werk, wat nog wel eens voorkomt.

Laatst nog, een of andere surinamer die bij de bushalte vertelde dat hij hulp zocht, iemand om mee te praten, die hem hielp in huis (yeah right), omdat zijn dochter was overleden. Ook bezorgde hij jonge meiden wel eens detacheringswerk.

Hij gaf me een kaartje van een of ander bedrijf met zijn tel.nr erop. Ik zou er zowiezo niet op ingaan (heb de man uit laten praten, hij zag dat ik hier geen zin in had), maar vertrouwde het niet. Zeker toen een jong collega'tje van mij hetzelfde meegemaakt had met dezelfde man. We zijn het bedrijf van het kaartje gaan bellen, blijken ze de beste man niet te kennen. Gelijk aangifte gedaan. Wie weet hoeveel weerloze meiden hij wel in zijn webje krijgt....bah, viezerikjes soms...
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:34:44 #18
91306 GF
Kingwood
pi_29329487
1x meegemaakt. En dat was prachtig Zat ik met 3 anderen ergens langs het water en kwam er een turk die vrienden wou worden ofzo. Was eigenlijk nog best zielig op een bepaalde manier. Hij wou dat we meegingen koffie drinken, en de dag erna afspreken (en dan vooral met de dame die erbij zat). Natuurlijk gingen we er verder niet op in. Beetje meepraten en lol trappen. We namen het in ieder geval verre van serieus.
Unspoken words were understood
pi_29329681
Ik check altijd of ik mijn geld nog heb, vriendelijkheid op zo'n manier is vreemd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29329754
nah als ik in een bushokje zit ofzo en je vraagt aan iemand of de bus al langs is geweest kan dat nog wel eens in een praatje uitlopen, maar dat zijn dan meestal oude mensen die niet echt veel nodig hebben om een heel verhaal op te hangen.

als mensen om info gaan vragen dan ben ik gelijk weg, behalve als de tegenpartij een vrij mooi iemand is.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:49:59 #21
108933 Pina_Colalalalalada
I want my jar of dirt!
pi_29330001
Sommige mensen zijn eng en willen nare dingen en anderen zoeken gewoon op een on-nederlandse manier contact.
Ik zeg altijd heel vriendelijk dat ik mijn nummer niet aan mensen geef die ik niet ken. En afspreken kan niet, want ik heb het o zo druk.

Een niet-echt-nederlands sprekende bejaarde van een jaar of 70 sprak me ooit aan.
Ik begreep niet wat hij wilde, totdat hij met geld ging zwaaien en gebaarde dat ik mee naar huis moest.....jaja voor de gezelligheid Ik stond echt met mijn mond vol tanden, ben verbijsterd weggefietst en heb thuis keihard gelachen.
In mijn vrije tijd mag ik graag zeldzame vogels negeren
  Moderator / Miss SHO maandag 1 augustus 2005 @ 17:53:20 #22
22592 crew  Ole
pi_29330098
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:49 schreef Pina_Colalalalalada het volgende:
Sommige mensen zijn eng en willen nare dingen en anderen zoeken gewoon op een on-nederlandse manier contact.
Ik zeg altijd heel vriendelijk dat ik mijn nummer niet aan mensen geef die ik niet ken. En afspreken kan niet, want ik heb het o zo druk.

Een niet-echt-nederlands sprekende bejaarde van een jaar of 70 sprak me ooit aan.
Ik begreep niet wat hij wilde, totdat hij met geld ging zwaaien en gebaarde dat ik mee naar huis moest.....jaja voor de gezelligheid Ik stond echt met mijn mond vol tanden, ben verbijsterd weggefietst en heb thuis keihard gelachen.

Normaal geef ik mijn nummer ook niet. Vraag ik hun nummer.
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:57:09 #23
108933 Pina_Colalalalalada
I want my jar of dirt!
pi_29330220
Ik moet wel zeggen dat ik het steeds makkelijker vind om nee te zeggen. Toen ik 16 was, vond ik dat wel veel moeilijker (ben nu 27). Vooral als mensen inderdaad niet echt onaardig zijn, is het lastig nee te zeggen. Nee is veel moeilijker dan ja.
(maar nee is vaak beter, vooral als het om 70-jarigen gaat)

edit: niet als je zelf 83 bent natuurlijk
In mijn vrije tijd mag ik graag zeldzame vogels negeren
  Moderator / Miss SHO maandag 1 augustus 2005 @ 18:00:13 #24
22592 crew  Ole
pi_29330288
Hij leek me niet onaardig. Maar wel iemand waar je niet zo makkelijk van af komt..

Heb ooit eens na één zoen mijn tel nr gegeven. Toen was ik 16. Die gast had al meteen een kettinkje voor me gekocht
pi_29330330
Vroeger gaf ik zo iemand een kwartje, om iemand te kunnen bellen die het wel interresseerde.

Tegenwoordig word ik niet meer aangesproken op straat.
Big dick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')