quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:55 schreef Puckzzz het volgende:ow bij de weg, iemand hier die me kan helpen een klein netwerkje in te stellen tussen mijn laptop en de p.c. ? Qltel heeft me wel het 1 en ander uitgelegd maar het lukt niet. Ik doe weer eens iets verkeerd
![]()
Ik heb op de p.c. win98se en op de laptop XP. de gebruikersnaam en werkgroepnaam zijn bij beide gelijk. anyone?
met al die vreselijk slimme mannen hier moet het toch wel lukken?
Okee effe uit mijn hoofd. Dit zou je moeten kunnen begrijpen..
-Gebruikersnaam moet natuurlijk verschillen per pc. Noem de laptop Lappie bijvoorbeeld en de PC Log-beest bijvoorbeeld.
-Gebruikersgroep moet gelijk aan elkaar zijn Puckzzz-net bijvoorbeeld.
-Het IP-Adress van je laptop zou je door de router kunnen laten regelen.
>>>Op de laptop klik je Start>Uitvoeren>CMD intypen en ok drukken
>>>in het dosboxje type je IPCONFIG/ALL en dan Enter drukken
>>>Je krijgt dan een lijst met ip-adressen. Bij Ethernet-adapter Draadloze verbinding staat je ip-adres.
-Het IP-Adres van je pc moet je ook maar laten regelen door je router!!!
>>>Op de PC klik je Start>Uitvoeren>WINIPCFG intypen en ok drukken
>>>In het nieuwe venster krijg je eerst het IP-adrs van je PPP-adapter (0.0.0.0) scroll even naar Ethernet adapter. Daar staat jouw netwerk adres. Die zou moeten lijken op het IP-adres van je Laptop.
Ik gok dat je Laptop 192.168.1.1 heeft. Dan zou je PC 192.168.1.2 moeten hebben
Nu zou je 2 pc's in een netwerkje moeten kunnen krijgen. Maar zwe zien mekaar dan nog niet.
-Maak op de laptop een Map aan die je gaat delen.
>>>Maak bijvoorbeeld het mapje 'Delen' aan.
>>>Klik na het aanmaken van het mapje met de rechter-muisknop op dat mapje en kies Delen en Beveiligen.
>>>Vink de bovenste keuze aan IN het ONDERSTE vak. Je gaat namelijk delen in het netwerk en niet op de laptop zelf!!!!
Op de PC doe je hetzelfde. Alleen is er op Win98 minder beveiliging en is het simpeler.
Nu zou je op beide PC's in volledig net werk 2 pc's moeten zien met allebeide een mapje.
Ik hoop dat je hier mee iets kan.
Anders moet je maar effies gillen via MSN..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes