abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29441255
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 00:42 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mwaah meeste marokkanen zijn toch maar erg vervelende mensen. Dit positieve bericht slaat volledig in het niet t.o.v. alle negatieve marokkanen.

Ik moet niks van marokkanen hebben behalve een vriend van me die marokkaan is Maar die gast is gewoon zo goed geintegreerd, hij stemt zelfs VVD en is erg erg erg gematigd met zijn geloof. Hij gaat ook met veel andere culturen om en daar schort het vaak aan mij marokkanen dunkt mij.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_29441378
quote:
Mwaah meeste marokkanen zijn toch maar erg vervelende mensen. Dit positieve bericht slaat volledig in het niet t.o.v. alle negatieve marokkanen.

Ik moet niks van marokkanen hebben behalve een vriend van me die marokkaan is Maar die gast is gewoon zo goed geintegreerd, hij stemt zelfs VVD en is erg erg erg gematigd met zijn geloof. Hij gaat ook met veel andere culturen om en daar schort het vaak aan mij marokkanen dunkt mij.
Pas maar op dat zijn de gevaarlijksten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_29441701
quote:

Precies. Als het aan de meeste Nederlanders zou liggen zouden alle Marokkanen vandaag nog huiswaarts gaan. Bijna niemand durft het echter hardop te zeggen. De Marokkanen zijn wat mij betreft hoofdzaak no 1 voor de grote toename van 'kleine' criminaliteit in de afgelopen decennia. De Antillianen kunnen er ook wat van. Gisteren nog op het journaal notabene; een groep van 20 Antillianen oefende een toneelstuk om in volgens mij Suriname op te gaan voeren. Echter hadden al 4 (!) van hen af moeten haken omdat ze in aanraking waren gekomen met justitie.
En wij maar betalen en betalen, terwijl we 's avond niet meer over straat kunnen zonder beroofd of in elkaar gemept te worden.

Dit soort nieuwsberichten spreken niet voor de Marokkanen overigens. Het is al nieuws als ze zich een keer gedragen hebben? Overigens spreekt het bericht niet uit dat er geen misdragingen waren. En ik geloof dat verhaal direct. We moeten het tegenwoordig al als nieuwsfeit melden wanneer Marokkanen zich normaal gedragen tijdens een herdenking. Het is toch te triest voor woorden...
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29441797
-edit: bediscussieer elkaars posts, niet elkaars persoon-

[ Bericht 48% gewijzigd door kLowJow op 05-08-2005 11:27:22 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_29441870
Ja, de nieuwswaardigheid ligt hem inderdaad in het gedrag van Marokkanen. Het feit dat het hier om een krant gaat die doelbewust de feiten zo verdraaid heeft, en hier door de Raad voor de Journalistiek op wordt aangesproken is eigenlijk irrelevant, en zeker geen discussie waardig. .
pi_29444296
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:24 schreef kLowJow het volgende:
Ja, de nieuwswaardigheid ligt hem inderdaad in het gedrag van Marokkanen. Het feit dat het hier om een krant gaat die doelbewust de feiten zo verdraaid heeft, en hier door de Raad voor de Journalistiek op wordt aangesproken is eigenlijk irrelevant, en zeker geen discussie waardig. .
Ach ja.. ik zie nergens een bewijs dat er feiten doelbewust zijn verdraaid. Als zo'n reporter gedragingen heeft waargenomen waarom mag hij er dan niet over schrijven? Die hele raad van journalistiek was er helemaal niet bij. Maar ze krijgen weer een paar klachten van geitenneukers die het niet kunnen hebben dat hun criminele soortgenoten weer eens negatief in het nieuws komen en dan besluit zo'n raad van linkse rakkers maar dat er een en ander niet in perspectief is gezien. Overigens oordeelt de raad ook nergens dat die toestanden er niet zijn geweest. Blijkbaar mag er alleen niet over geschreven worden.
Maar als het journaal schrijft dat er kleine ongeregeldheden zijn geweest door Turkse voetbalsupporters, terwijl een halve stad wordt afgebroken en leeggeroofd, dan is er niks aan de hand..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29444418
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:15 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ach ja.. ik zie nergens een bewijs dat er feiten doelbewust zijn verdraaid. Als zo'n reporter gedragingen heeft waargenomen waarom mag hij er dan niet over schrijven? Die hele raad van journalistiek was er helemaal niet bij. Maar ze krijgen weer een paar klachten van geitenneukers die het niet kunnen hebben dat hun criminele soortgenoten weer eens negatief in het nieuws komen en dan besluit zo'n raad van linkse rakkers maar dat er een en ander niet in perspectief is gezien. Overigens oordeelt de raad ook nergens dat die toestanden er niet zijn geweest. Blijkbaar mag er alleen niet over geschreven worden.
Maar als het journaal schrijft dat er kleine ongeregeldheden zijn geweest door Turkse voetbalsupporters, terwijl een halve stad wordt afgebroken en leeggeroofd, dan is er niks aan de hand..
En daar gaat de discussie dus over. Overigens is de klacht niet afkomstig van geloofsgenoten of rasgenoten, maar van de stichting die de begeleiding van probleemjongeren voor zijn rekening had genomen. Verder zou het wel fijn zijn wanneer je spreekt over andere mensen, je dit op een normale beschaafde manier doet. Eventuele koosnaampjes mogen gerust achterwege blijven.

De kritiek heeft ook niet zozeer betrekking op specifieke feiten, al worden sommige duidelijk tegengesproken, en wordt deze tegenspraak aanvaardt door de bewuste journalist, maar vooral op het in het artikel geschetste beeld van de dag als geheel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')