quote:Op zondag 31 juli 2005 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"en nu iets positiefs" heb ik iets gemist?![]()
quote:Beslissing van de Raad voor de Journalistiek
inzake de klacht van
de stichting En nu iets Positiefs! (ENIP!)
tegen
de hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad
Bij brief van 12 mei 2005 met vier bijlagen heeft de stichting En nu iets Positiefs! (ENIP!) te Amsterdam (klaagster) een klacht ingediend tegen de hoofdredacteur van het Algemeen Dagblad

quote:

Nou nou, wat een cynisme. Links Nederland weet wel wat goed voor je is hoor!quote:Op zondag 31 juli 2005 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Yes yes.. eindelijk een organisatie die me normaal zal behandelen en niet alsof ik xtra aand8 nodig heb... En anders ben..![]()

en die verslaggever die bedacht allesquote:Op zondag 31 juli 2005 21:51 schreef Overlast het volgende:
Wat een onzin.
Er was een handvol marokkanen dat zich misdroeg volgens verslaggever, en dan mag hij dat niet opschrijven?

nou nou, wat een sarcasme.. Ik weet zelf wel wat goed voor me isquote:Op zondag 31 juli 2005 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou, wat een cynisme. Links Nederland weet wel wat goed voor je is hoor!

quote:Op zondag 31 juli 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nou nou, wat een sarcasme.. Ik weet zelf wel wat goed voor me is

Technisch gezien is het een geval van afwijkende perceptiequote:

jah zekerquote:Op zondag 31 juli 2005 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en negatieve berichtgevingen over Marokkanen verbergen we natuurlijk he ?![]()

en vond jij weer nodig om discussie te openen over Marokkanen?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:09 schreef Meki het volgende:
[..]
jah zeker
maar zoals de onderzoek zegt de kranten hebben iets vermeld zonder dat het waar was

quote:Op zondag 31 juli 2005 22:09 schreef Meki het volgende:
[..]
jah zeker
maar zoals de het onderzoek zegt de kranten hebben iets vermeld zonder dat het waar was

De discussie zou natuurlijk over de manier waarop kranten soms over dergelijke zaken berichten kunnen gaan, wat mij gezien het nieuwsartikel een stuk logischer lijkt.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en vond jij weer nodig om discussie te openen over Marokkanen?

nee niet over Marokkanen maar over de rol van de mediaquote:Op zondag 31 juli 2005 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en vond jij weer nodig om discussie te openen over Marokkanen?

quote:Op zondag 31 juli 2005 22:21 schreef J_CDA het volgende:
De capuchons over de hoofden waren gefotoshopt?
Alleen al het feit dat ze capuchons over hun hoofd hadden getrokken getuigt van weinig respect en is dus wangedrag.
quote:Klaagster stelt voorts dat ten onrechte is gesuggereerd dat de jongeren zich, door het dragen van capuchons, respectloos hebben gedragen. Zij wijst in dat verband naar berichtgeving ter zake in Het Parool, waarin Joop Waterman wordt aangehaald: “Dat de jongeren, te zien op krantenfoto’s en op de journaals, hun capuchons over hun hoofd trokken, wuift hij weg. “Dat was vanwege de camera’s. Toen die weg waren, deden ze weer normaal. Ik kreeg zelfs applaus.

dus dan moeten ze dat niet doen en dat bepaal jij ook zeker hoe zij zich moeten dragenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:21 schreef J_CDA het volgende:
De capuchons over de hoofden waren gefotoshopt?
Alleen al het feit dat ze capuchons over hun hoofd hadden getrokken getuigt van weinig respect en is dus wangedrag.

en maak jij anders een moderators topic vanquote:Op zondag 31 juli 2005 22:15 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De discussie zou natuurlijk over de manier waarop kranten soms over dergelijke zaken berichten kunnen gaan, wat mij gezien het nieuwsartikel een stuk logischer lijkt.
Jullie maken er zelf een Marokkanentopic van.

Hoe logisch die opmerking misschien mag lijken, ik snap hem niet.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en maak jij anders een moderators topic van![]()

Marokkanen uit media halen dat moeten we juist doenquote:Op zondag 31 juli 2005 22:19 schreef Meki het volgende:
[..]
nee niet over Marokkanen maar over de rol van de media
dit is de tweede keer van deze week
eerst lieeuwe en nu dit

alles wat niet thuis hoort offtopic gebrabbel is, eruit halen zodat toch nog inhoudelijk discussie wordtquote:Op zondag 31 juli 2005 22:24 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hoe logisch die opmerking misschien mag lijken, ik snap hem niet.

Nee ze moeten geen dingen erbij verzinnen en ze moeten ook geen dingen opblazen ( Media ) dit werkt alleen averechtsquote:Op zondag 31 juli 2005 22:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Marokkanen uit media halen dat moeten we juist doen

Omdat het achter de spreker zwart zag van de pers(camera's) wellicht, waardoor ze reeds de hele dag werden achtervolgd. Ik zou er persoonlijk ook weinig voor voelen door iedereen gefotografeerd te worden.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:27 schreef J_CDA het volgende:
Waarom doe je een capuchon op als de camera op je gericht is?
Het getuigt gewoon van weinig respect, als iemand een verhaal staat af te steken, om dan een capuchon over je hoofd te trekken. En het is niet zomaar een verhaal, het gaat hier verdomme over miljoenen mensen die de bruut afgeslacht zijn.
Dan ongeintresseed je capuchon over je hoof trekken noem ik inderdaad wangedrag.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |