Stumperdquote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dus STFU gemiddelde normale domme mensjes
dat was nou juist het leuke...quote:Op zondag 31 juli 2005 17:51 schreef Threepio het volgende:
ik vind het wel makkelijk (als ik op vakantie ben)
en tja, er is veel duurder geworden, maar of dat ook daadwerkelijk met de euro te maken heeft?
welneeeeee natuurlijk nietquote:Op zondag 31 juli 2005 17:51 schreef Threepio het volgende:
ik vind het wel makkelijk (als ik op vakantie ben)
en tja, er is veel duurder geworden, maar of dat ook daadwerkelijk met de euro te maken heeft?
quote:Op zondag 31 juli 2005 17:52 schreef 2dope het volgende:
Verkapt "Ik-vind-mezelf-slimmer-dan-de-meeste-mensen" topic.
De gemiddelde mens is een dom?![]()
Ik niet. Ik ben ook niet super intelligentquote:
mja, en je denkt werkelijk dat de prijzen niet omhoog gegaan waren met de gulden?quote:Op zondag 31 juli 2005 17:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
welneeeeee natuurlijk niet
een bloemkool koste toen ook al bijna 8 gulden per stuk
en die komkommers waren toen ook zeker wel 3 gulden hoor!
En schoenen kocht je toch altijd voor 140 gulden per paar?
En een trui koste toen altijd 90 gulden en ga zo maar door etceteraaaaaa etceteraaaaaaaa
Schoenen waren toen echt wel 140 gulden per paar hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 17:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En een trui koste toen altijd 90 gulden en ga zo maar door etceteraaaaaa etceteraaaaaaaa
idd een pilsje hiero van f2,25 naar ¤1,60quote:Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef BaajGuardian het volgende:
patatje met > 1gulden 25 cent
patatje met > 2 euro 50 eurocent
hoezo duurder?
lul toch niet man , halve balkenende
mensen die de euro zo wauw vinden hebben de oogkleppen op.
Die schoenen en trui kun je niets van zeggen. Hoe moeten wij nu ruiken wat voor soort jij daarvan koopt. Ik kocht toen al schoenen van 350 gulden. Echter je kunt het mooi vergelijken met appels, frietje met, krop sla, batterijen etc.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
godverdomme wat een trieste klootzak ben jijquote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik word een beetje moe van die mensen die maar blijven zeuren over de euro. Ja het is duurder geworden sinds de invoering van de euro, maar deze werd ook ingevoerd toen de magere jaren alweer voor de deur stonden.
Daarnaast is het gezeur over de euro korte termijn denken. Op de langere termijn hebben we er waarschijnlijk allemaal wel profijt van. Misschien ook niet, maar tot die tijd gewoon je bek houden.
Alsof de gemiddelde mens ook maar iets van economie afweet. De gemiddelde mens is dom en heeft oogkleppen op. Kijk maar naar het referendum rond de europese grondwet. Gaat de politiek de normale man vragen te oordelen over iets wat zijn pet te boven gaat![]()
Eens!quote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik word een beetje moe van die mensen die maar blijven zeuren over de euro. Ja het is duurder geworden sinds de invoering van de euro, maar deze werd ook ingevoerd toen de magere jaren alweer voor de deur stonden.
Daarnaast is het gezeur over de euro korte termijn denken. Op de langere termijn hebben we er waarschijnlijk allemaal wel profijt van. Misschien ook niet, maar tot die tijd gewoon je bek houden.
Alsof de gemiddelde mens ook maar iets van economie afweet. De gemiddelde mens is dom en heeft oogkleppen op. Kijk maar naar het referendum rond de europese grondwet. Gaat de politiek de normale man vragen te oordelen over iets wat zijn pet te boven gaat![]()
Waar haal jij je patat? P.C. Hoofdstraat ofzo? Hier kost patat met 1,20quote:Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef BaajGuardian het volgende:
hoezo duurder?
Ik betaalde voor de euro altijd 2.00 gulden voor een frietje met.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Friet met voor 1 gulden 25? wanneer was dat? 1984?
Oh, dus in plaats van eentoename in prijs van 300% een toename van maar 100% bij jou in't dorp? Nee, het is niks duurder geworden hoorquote:Op zondag 31 juli 2005 18:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Waar haal jij je patat? P.C. Hoofdstraat ofzo? Hier kost patat met 1,20
Geef me even het adres dan van waar jij het haalt.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Waar haal jij je patat? P.C. Hoofdstraat ofzo? Hier kost patat met 1,20
tja, als je de prijzen uit 1975 en 1990 gaat vergelijken zul je ook zo'n toename in prijs zien,quote:Op zondag 31 juli 2005 18:25 schreef TeRRoRiTe het volgende:
[..]
Oh, dus in plaats van eentoename in prijs van 300% een toename van maar 100% bij jou in't dorp? Nee, het is niks duurder geworden hoor
Wat een politiek correcte schurftzin. Tieft opquote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:Daarnaast is het gezeur over de euro korte termijn denken. Op de langere termijn hebben we er waarschijnlijk allemaal wel profijt van. Misschien ook niet, maar tot die tijd gewoon je bek houden.
das 15 jaar geleden, vind je het gek dat de prijs stijgt in 15 jaar?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:24 schreef BaajGuardian het volgende:
1990 etc
maar toen leefden jullie nog niet
Je moeder!quote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
ja en weet je he, vroeger, toen ze nog centen hadden, toen kostte een brood maar 10 cent. Moet je nou eens kijkenquote:Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef BaajGuardian het volgende:
hoezo duurder?
Ahh dus het komt door de allochtonen??quote:Op zondag 31 juli 2005 18:27 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij heeft TS wel een punt.
Het is namelijk wel heel gemakkelijk externe oorzaken aan te wijzen voor de NL economie.
Weliswaar is de Euro tot nu toe nog niet een direct positieve invloed, maar ook niet de economie-killer zoals hier altijd wordt beweerd.
-jarenlang op de lonen achterblijvende productiviteitsstijging.
-slecht economische beleid tijdens de "paarse" bloeiperiode.
-lage arbeidsparticipatie(= veel nuttelozen)(lijkt trouwens eerder een Europese ziekte dan alleen NL.)
-zeer korte arbeidsduur
-totale inflexibiliteit van werknemers en werkgevers.
Dat de Euro daar nog bij komt is slechts een druppel in de emmer
Er wordt gewoon te weinig gewerkt en te veel uitgegeven.
NB. Nu we de aanloopproblemen/nadelen al hebben gehad denk ik dat het loont om de EUR nu door te zetten. (point of no return enzo)
NNB wanneer was een patatje met 1,25? Voor of na de oliecrisis?
Hahaha toen was je 7 jaar oud snertventje. Vinden mensen uit 1983 zichzelf tegenwoordig al oud ofzo??quote:Op zondag 31 juli 2005 18:24 schreef BaajGuardian het volgende:
1990 etc
maar toen leefden jullie nog niet
Een bloemkool kost tegenwoordig 1,59 euro en een komkommer 0.69, schoenen en kleding ligt er maar net aan wat je uitkiestquote:Op zondag 31 juli 2005 17:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Als ze de prijs van een komkommer en een bloemkool al zwaar overdrijft. Dan kun je nagaan hoe cheap haar kleren zijn.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:34 schreef Roulette het volgende:
[..]
Een bloemkool kost tegenwoordig 1,59 euro en een komkommer 0.69, schoenen en kleding ligt er maar net aan wat je uitkiest![]()
Helemaal mee eensch, TS is waarschijnlijk ook zo'n voorstander van 1 Europaquote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef VeX- het volgende:
[..]
Wat een politiek correcte schurftzin. Tieft op
Waar lees je dat?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:32 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ahh dus het komt door de allochtonen??
Dat heeft hij ook wel, maar de manier waarop hij die schijnt te moeten verkondigenquote:Op zondag 31 juli 2005 18:27 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij heeft TS wel een punt.
Dat zet ik er even bij om wat mensen op de kast te krijgen.quote:Op zondag 31 juli 2005 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waar lees je dat?
Ga jij je schoolgeld maar snel terughalen
[Horeca]quote:Op zondag 31 juli 2005 18:34 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hahaha toen was je 7 jaar oud snertventje. Vinden mensen uit 1983 zichzelf tegenwoordig al oud ofzo??![]()
Vroegah had je ook Nike Air Max Classic oid van 350 gulden.quote:Op zondag 31 juli 2005 17:53 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
inderdaad. Zal ook een keer inhoudelijk reageren, maar het is eigenlijk de moeite niet waard. Op mijn leeftijd heeft de consumptie van bier de grootste omloopsnelheid en als die 2x zo duur is geworden heb ik een kuthekel aan die euro. Ook al is die wasmachine goedkoper geworden, die heb ik toch niet nodig. IK WIL LITERS BIER en die zijn teringtyfusduur!!!!!quote:Op zondag 31 juli 2005 18:41 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
[Horeca]
feit is dat er ipv het florijn teken een euro teken is gekomen. Dat kun je niet ontkennen.
[/Horeca]
de bevolking is niet te dom, de regering is te stom om het op een duidelijke en heldere manier uit te leggen.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:05 schreef TC03 het volgende:
Over het EU grondwet referdum: dat was idd stom. 90% van de Nederlandse bevolking is gewoon te dom of ongeïnteresseerd om daar een oordeel over te vellen. Ik denk dat meer dan de helft van de nee-stemmers dit stemde uit onberbuikgevoelens of gewoon domheid.
En is zo stom geweest alles van de afgelopen +/- 20 jaar te verzwijgen.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:07 schreef P.bertens het volgende:
[..]
de bevolking is niet te dom, de regering is te stom om het op een duidelijke en heldere manier uit te leggen.
quote:Op zondag 31 juli 2005 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
DVD spelers kosten voor de euro klauwen met geld, nu koop je ze onder de 50 Euro, en die spelen dan ook nog xvid en divx af
Veel van de hogere prijzen ook niet.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:18 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]! , dat heeft niets maar ook niets met de euro en gulden te maken
nee, en het duurder worden van het bier ook niet!quote:Op zondag 31 juli 2005 19:18 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]! , dat heeft niets maar ook niets met de euro en gulden te maken
tof, onderbouw je het ook ff?quote:Op zondag 31 juli 2005 19:21 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
nee, en het duurder worden van het bier ook niet!
Er zijn van die foldertjes geweest en er heeft genoeg in de krant gestaan. Er zijn TV-programma's geweest. En dan nog: alsof de regering je ALTIJD aan het handje moet houden. Je mag ook weleens zelf iets opzoeken of ondernemen hoor. Maarja, de Nederlandse bevolking is de afgelopen jaren in slaap gesukkeld en verwacht dat de overheid alles altijd maar fixt.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:07 schreef P.bertens het volgende:
[..]
de bevolking is niet te dom, de regering is te stom om het op een duidelijke en heldere manier uit te leggen.
Duh. Dat komt omdat de DVD spelers er toen nog maar net waren en de R&D kosten er nog uit gehaald moesten worden enzo. Tegenwoordig is de techniek bekend en is het gewoon kostprijs + wat extra winstmarges.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
DVD spelers kosten voor de euro klauwen met geld, nu koop je ze onder de 50 Euro, en die spelen dan ook nog xvid en divx af
Belegt uw centen in goud, mensen!quote:Op zondag 31 juli 2005 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil TS nog wel eens horen als Duitsland, Italie en Frankrijk de euro naar beneden trekken om aan hun pensioenverplichtingen te voldoen waardoor TS pensioenkapitaal veel minder waard wordt.
Bier in de supermarkt is alleen maar goedkoper worden hoor.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:05 schreef P.bertens het volgende:
[..]
inderdaad. Zal ook een keer inhoudelijk reageren, maar het is eigenlijk de moeite niet waard. Op mijn leeftijd heeft de consumptie van bier de grootste omloopsnelheid en als die 2x zo duur is geworden heb ik een kuthekel aan die euro. Ook al is die wasmachine goedkoper geworden, die heb ik toch niet nodig. IK WIL LITERS BIER en die zijn teringtyfusduur!!!!!
probeer alleen reacties uit te lokkenquote:Op zondag 31 juli 2005 19:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn van die foldertjes geweest en er heeft genoeg in de krant gestaan. Er zijn TV-programma's geweest. En dan nog: alsof de regering je ALTIJD aan het handje moet houden. Je mag ook weleens zelf iets opzoeken of ondernemen hoor. Maarja, de Nederlandse bevolking is de afgelopen jaren in slaap gesukkeld en verwacht dat de overheid alles altijd maar fixt.
ja, daarom schieten die keetjongeren nu ook als padestoelen uit de grond, omdat het cafe fucking duur is. kijk maar naar zweden, daar bezat de jeugd zich thuis en als je bijna niet meer kunnen lopen gaan ze naar de discotheek waar het bier 8 euris kost.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:36 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Bier in de supermarkt is alleen maar goedkoper worden hoor.
Zomer slippers? In de aanbieding?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Schoenen waren toen echt wel 140 gulden per paar hoor. Natuurlijk is het wel duurder geworden, maar wat kan je er tegen doen? Winkeliers mogen hun prijzen verhogen, en dat hebben ze ietwat extreem gedaan met de invoering van de euro. Over 10 jaar heeft niemand het er meer over.
Hm jij denkt van wel?quote:Op zondag 31 juli 2005 17:57 schreef Roönaän het volgende:
[..]
mja, en je denkt werkelijk dat de prijzen niet omhoog gegaan waren met de gulden?
Zijn vaak ook de mensen met meer ervaring dan jijquote:Op zondag 31 juli 2005 18:16 schreef Mr-Coffee het volgende:
Het zijn ook meestal van die fossielen van een jaartje of 60 die daar over klagen.
Nou om je even te laten ruiken o.aquote:Op zondag 31 juli 2005 18:17 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Die schoenen en trui kun je niets van zeggen. Hoe moeten wij nu ruiken wat voor soort jij daarvan koopt. Ik kocht toen al schoenen van 350 gulden. Echter je kunt het mooi vergelijken met appels, frietje met, krop sla, batterijen etc.
Pauper. Ik kocht in guldens al de duurdere italiaanse merken. Dan betaal je snel wat meer he.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:50 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou om je even te laten ruiken o.a
de uitverkoop?
daarbij uitverkoop is tegenwoordig bvws
ipv tien gulden nu tien euro
Wanneer is iemand gemiddeld en wanneer is iemand dom? Als iemand geen verstand heeft van economie omdat zijn specialiteit daar niet ligt is hij dus maar gemiddeld en dom?quote:Op zondag 31 juli 2005 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
....
Niet waar is langzamer gegaan. Eerst stond de prijs er in guldens en euro's op zodat je goed kon vergelijken. Toen was 1 gulden echt geen 1 euro.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm jij denkt van wel?
Het was ook accuut een prijsverhoging van 1 gulden naar 1 euro
Ach...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |