abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29295376
Sinds een week of 2 heb ik last van een trillend ooglid (volgens mij alleen aan de rechterkant, en dan mn bovenooglid).
In t begin dacht ik 'he irritant, maarja heeft iedereen wel eens. Misschien ben ik wat moe ofzo'.
Maar het duurt nu al een week of 2 en het wordt steeds erger: zowel de trilling als de duur ervan. Ik heb nu continu een beetje een bibberend of vervelend gevoel in mn bovenooglid (je ziet dan niet echt dat het trilt aan de buitenkant) en zo eens in de 5 minuten ongeveer krijg ik gedurende een minuut of wat langer een hevige trilling. Je ziet mn bovenooglid dan ook raar bewegen/samentrekken.
Ik zie op die momenten lijkt het ook wat waziger (lijkt, gewoon door die knippering) en mn vochtafvoer is soms wat ontregeld lijkt het. Alsof er nog vocht/luchtbel in mn ooghoek zit (normaal druk ik daar dan ff op als ik dat gevoel krijg en gaat het weg maar nu blijft t dus zo).
Als ik van binnen naar buiten kijk of buiten sta (ik heb best al lichtgevoelige ogen dus kan al niet zo goed tegen zo'n lichtovergang) gaat mn bovenooglid ook beetje vervelend doen of voelen.

-Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
-Wat kan de oorzaak zijn? (Ligt het aan zenuwen of aan iets in een adertje ofzo in dat ooglid, dus met bloed?)
-Gaat het nog over denk je?
-Wat kan ik eraan doen om het over te laten gaan of minder te laten worden?
-Staat mijn bovenooglid in verband met mijn oog, dus kan het mijn oog schaden? Of is het iets onschuldigs en vervelends wat zich puur in mn bovenooglid blijft huisvesten?

tnx alvast!
pi_29295483
Volgens mij komt het door vocht... het gaat over! geloof mij
You've just been F'd in the A
  zondag 31 juli 2005 @ 15:56:42 #3
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29295566
Zelf heb ik er ook weleens last van. Het is heel gewoon. Het is wel vaker sinds ik inelkaar ben geslagen en een zenuwtje is beschadigd.
Het gaat bij jou waarschijnlijk vanzelf wel weer over. Het kan best zijn dat er op het moment zaadjes van een bepaalde plant in de lucht is waar je neit tegen kan. En het schaad je ook niet, dat doet knipperen immers ook niet.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_29295714
Heb er ook soms last van. Vaker dan ook vlekken voor m'n ogen of dat ik door éen oog helemaal niets meer zie. Trekt meestal na ongeveer 10 minuten weer weg.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:03:15 #5
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29295734
Och ik heb dat echt zoooo vaak en al een stuk langer dan 2 week. Ik heb ooit ergens eens een keer gehoord dat het een symptoom van iets heel ernstigs kon zijn, maar ik weet alleen niet meer wat dat precies was.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_29295746
Zenuwen, stress related.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:03:58 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29295756
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:53 schreef Flyga het volgende:
Volgens mij komt het door vocht... het gaat over! geloof mij
Ik zweer!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_29295944
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Och ik heb dat echt zoooo vaak en al een stuk langer dan 2 week. Ik heb ooit ergens eens een keer gehoord dat het een symptoom van iets heel ernstigs kon zijn, maar ik weet alleen niet meer wat dat precies was.
Nou, ik denk dat het wel meevalt.
  zondag 31 juli 2005 @ 16:13:16 #9
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29296050
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat het wel meevalt.

Dat denk ik ook wel en anders merk je het snel genoeg!
pi_29296245
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Hahaha en bedankt he ;-p
  zondag 31 juli 2005 @ 16:20:48 #11
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29296282
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:56 schreef boekenworm het volgende:
zaadjes
  zondag 31 juli 2005 @ 16:25:20 #12
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_29296421
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:19 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Hahaha en bedankt he ;-p
Graag gedaan.

pi_29296455
quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb er ook soms last van. Vaker dan ook vlekken voor m'n ogen of dat ik door éen oog helemaal niets meer zie. Trekt meestal na ongeveer 10 minuten weer weg.
Je hebt dus ook last van een trillend ooglid (dus iets wat je voelt en als je in de spiegel kijkt zie je het ook raar bewegen op de hevige momenten)?
Of bedoel je dat je last heb van trillingen in je beeld (dus iets wat je ziet?).

Dat laatste is een 'oogmigraine aanval'. Dit heb ik zelf ook wel eens (4 keer gehad in een jaar/ 2 jaar tijd ofzo, laatste 2 keren was binnen een week 2 keer een aanval).
Dat begint met een bibberend ding in je beeld wat zich steeds meer uitbreidt en dan zie je ook ff niks/ slecht op het punt waar dat trillende ding zit. Je hebt ook migraine soorten waarbij je idd ff helemaal niks meer ziet.

Maar als je echt een trillend ooglid bedoelt (dus geen trilling in je beeld) ben ik daar wel nieuwsgierig naar. Want je hebt dus ook migraine af en toe. (ik ook heel af en toe). Misschien dat die 2 dingen dan wel verband met elkaar houden? (laatste tijd heb ik ook weer vaak lichtende puntjes/ draaikolkjes in mn beeld, heb ik vaak ook na een migraine aanval, trekt na paar weken weer weg...maar nu heb ik het dus zomaar).
Aangezien ik nu EN puntjes vaak zie EN een trillend ooglid heb.....misschien is er dan weer een migraine aanval op komst of is dit een uiting van dezelfde bron als waar de oogmigraine uit voortkomt. Dus dat dat 'iets' (stress/ slecht eten/ hormonen weet ik veel, niet dat ik stress heb momenteel ofzo maar ok) soms een migraine aanval geeft, soms lichtpuntjes en soms een trillend ooglid.........als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_29309104
Ik zelf heb ook ongeveer eens per week iets met mijn ogen (misschien wel offtopic) Ik krijg dan zwarte vlekken voor mijn ogen en wordt dan licht in mijn hoofd. Na ongeveer 5 minuten krijg ik hoofdpijn, en de vlekken en die hoofdpijn houd ik dan voor ong. een kwartiertje. Weet iemand wat dit kan zijn?
pi_29310549
Ik heb ook af en toe nogal heftige migraine aanvallen, die je kan verdelen in 4 verschillende stappen eigenlijk.
Eerst kan ik dingen niet meer goed lezen en vallen delen van voorwerpen weg (net alsof je te lang in de zon hebt gekeken). Daarna komen de trillingen in m'n ooghoek (van het beeld dus). Vervolgens komt de hoofdpijn. En tenslotte.. het overgeven.
Erg vervelend

Trillend ooglid heb ik ook gehad, was vreselijk irritant en ging pas na 2 weken weg.
  zondag 31 juli 2005 @ 23:56:52 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_29310603
teveel achter pc/tv... ik heb t dan ook...
Niet meer actief op Fok!
  zondag 31 juli 2005 @ 23:58:34 #17
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_29310650
allemaal onzin antwoorden.

heeft te maken met vermoeidheid.

probeer regelmatig te slapen ( dus iedere dag dezelde tijd naar bed en precies 8 uur slapen)
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_29310689
Hierdoor ontstaat een trillend gevoel dat soms lang kan aanhouden. Een trillend ooglid is vaak een verschijnsel van (over-)vermoeidheid. Langdurig ingespannen werk met de ogen (lezen, computerbeeldscherm) geeft vermoeiing van de spieren. Vaak is ontspanning en rust voldoende om de klacht te laten verdwijnen.

van gezondheidsplein.nl

maandag 1 augustus 2005 @ 00:01:20 #19
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_29310744
I told You
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
pi_29316195
Ik ja, oververmoeit idd.
Lambo of Rekt
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:26:32 #21
123598 SpanCo
Ready Or Not
pi_29316258
Ik heb er ook last van, maar misschien is het niet zo heel gek daar ik net lees dat het verband houdt met vermoeidheid. Al 36 uur geen bedje gezien.
I'm not afraid of dying, I just don't want to be there when it happens.
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:27:17 #22
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_29316266
Vitaminengebrek misschien?
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:29:53 #23
122805 user-x
the insignificant other
pi_29316296
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:50 schreef tulpje6 het volgende:

-Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
-Wat kan de oorzaak zijn? (Ligt het aan zenuwen of aan iets in een adertje ofzo in dat ooglid, dus met bloed?)
-Gaat het nog over denk je?
-Wat kan ik eraan doen om het over te laten gaan of minder te laten worden?
-Staat mijn bovenooglid in verband met mijn oog, dus kan het mijn oog schaden? Of is het iets onschuldigs en vervelends wat zich puur in mn bovenooglid blijft huisvesten?

tnx alvast!
hier een ervaringsdeskundige!
- ja meer mensen hebben er last van (gehad)
- geen idee, compleet raadsel.
- jazeker (duurde bij mij 4 weken!)
- nee
- nee, onschuldig maar zeer irritant!

succes
uhm....
post alleen maar kwaliteitspolls.
pi_29316408
ik heb dat altijd als ik erg moe ben. meestal in mijn ooglid, maar soms ook vingers of zo.
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:43:30 #25
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29316445
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:58 schreef Casperrrr het volgende:
allemaal onzin antwoorden.

heeft te maken met vermoeidheid.

probeer regelmatig te slapen ( dus iedere dag dezelde tijd naar bed en precies 8 uur slapen)
yep, ik heb het ook wel eens, paar weken vakantie doet dan wonderen!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')