quote:
Op zondag 31 juli 2005 16:02 schreef nummer_zoveel het volgende:Heb er ook soms last van. Vaker dan ook vlekken voor m'n ogen of dat ik door éen oog helemaal niets meer zie. Trekt meestal na ongeveer 10 minuten weer weg.
Je hebt dus ook last van een trillend ooglid (dus iets wat je voelt en als je in de spiegel kijkt zie je het ook raar bewegen op de hevige momenten)?
Of bedoel je dat je last heb van trillingen in je beeld (dus iets wat je ziet?).
Dat laatste is een 'oogmigraine aanval'. Dit heb ik zelf ook wel eens (4 keer gehad in een jaar/ 2 jaar tijd ofzo, laatste 2 keren was binnen een week 2 keer een aanval).
Dat begint met een bibberend ding in je beeld wat zich steeds meer uitbreidt en dan zie je ook ff niks/ slecht op het punt waar dat trillende ding zit. Je hebt ook migraine soorten waarbij je idd ff helemaal niks meer ziet.
Maar als je echt een trillend ooglid bedoelt (dus geen trilling in je beeld) ben ik daar wel nieuwsgierig naar. Want je hebt dus ook migraine af en toe. (ik ook heel af en toe). Misschien dat die 2 dingen dan wel verband met elkaar houden? (laatste tijd heb ik ook weer vaak lichtende puntjes/ draaikolkjes in mn beeld, heb ik vaak ook na een migraine aanval, trekt na paar weken weer weg...maar nu heb ik het dus zomaar).
Aangezien ik nu EN puntjes vaak zie EN een trillend ooglid heb.....misschien is er dan weer een migraine aanval op komst of is dit een uiting van dezelfde bron als waar de oogmigraine uit voortkomt. Dus dat dat 'iets' (stress/ slecht eten/ hormonen weet ik veel, niet dat ik stress heb momenteel ofzo maar ok) soms een migraine aanval geeft, soms lichtpuntjes en soms een trillend ooglid.........als je begrijpt wat ik bedoel.