Iig van mensen die de profeet/metgezellen hebben gekend.. Die Arabisch beheersen, en context weten waarin het geopenbaard is.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dan geloof je hun interpretatie
ik verdedigde niks, ik viel slechts aan... jou in dit geval, omdat je triest reageerdequote:Op woensdag 10 augustus 2005 06:23 schreef Akkersloot het volgende:
Zegt iemand die de idiotie van de betreffende post van Triggershot niet doorzag én nog verdedigde ook.![]()
mja, of die een bepaalde context beter in een andere tijd vonden passen. De juiste context is die van Mohammed zelf. En daar kunnen we slechts naar gissenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iig van mensen die de profeet/metgezellen hebben gekend.. Die Arabisch beheersen, en context weten waarin het geopenbaard is.
Daar hebben we ( moslims) hadith voor, en uitleg van de metgezellen.. Ipv naar Nederlands vertaalde zinnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, of die een bepaalde context beter in een andere tijd vonden passen. De juiste context is die van Mohammed zelf. En daar kunnen we slechts naar gissen
mja, de hadith...waarin Mohammed de maan splijt en op een vliegend beest naar Jeruzalem gebracht wordt...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar hebben we ( moslims) hadith voor, en uitleg van de metgezellen.. Ipv naar Nederlands vertaalde zinnen.
Sta me toe, mezelf te quoten:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, de hadith...waarin Mohammed de maan splijt en op een vliegend beest naar Jeruzalem gebracht wordt...
dat kan ik niet serieus nemen
Ik dacht dat Mohammed ook de koranverzen (zijn eigen verzen dus) moest uitleggen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:40 schreef Triggershot het volgende:
Daar hebben we ( moslims) hadith voor, en uitleg van de metgezellen.. Ipv naar Nederlands vertaalde zinnen.
ik quote mezelf niet, maar zeg het nog een keer maar dan anders. dan begrijp je wat Asbab Noezoel en Tafseer willen dat je begrijptquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sta me toe, mezelf te quoten:
"Of je nou in de Koran gelooft ofniet, pas met Asbab Noezoel en Tafseer begrijp je pas echt wat er wordt bedoelt"
uitleg... plz?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik quote mezelf niet, maar zeg het nog een keer maar dan anders. dan begrijp je wat Asbab Noezoel en Tafseer willen dat je begrijpt
Wat maakt het uit. Uiteindelijk moeten zij die de islam bestrijden toch vermoord worden. Alleen zijn het dan mensen "die de moslims bestrijden". "God en Zijn Boodschapper" staat gewoon voor "allah" en de "profeet".quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:26 schreef het_fokschaap het volgende:
nee, dan geloof je hun interpretatie
Stil jij , ik ben ff in gesprek met Fok!schaapquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:51 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik dacht dat Mohammed ook de koranverzen (zijn eigen verzen dus) moest uitleggen.![]()
Elam Te Alem Be Eneallahe kad ye alem.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:59 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dan doen we de discussie weer over
Taw Leodeb Ej ?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elam Te Alem Be Eneallahe kad ye alem.![]()
Jij bepaalt hier de spelregels niet. Is al eens vaker gezegd.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:58 schreef Triggershot het volgende:
Stil jij , ik ben ff in gesprek met Fok!schaap![]()
Ik heb het dan ook nie over ut gehele forum, enkel dat je stil tegen mij moet zijn..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Jij bepaalt hier de spelregels niet. Is al eens vaker gezegd.
Ik heb een ban gehad omdat ik stil tegen jouw moet zijn ?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb het dan ook nie over ut gehele forum, enkel dat je stil tegen mij moet zijn..
idd is vaker gezegd, hoe vaak heb je ook al weer een ban gehad?
Echt moeite met lezen he jij.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik heb een ban gehad omdat ik stil tegen jouw moet zijn ?![]()
Kunnen we daar intellectueel op antwoorden?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:57 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[...]
Ik zal eens schrijven dat ze iemand een kopje kleiner moeten maken en als die persoon er iets van zegt dan maar zeggen dat hij een cursus moet volgen "om het goed te kunnen interpreteren".![]()
Probeer het eens met zinnen als:"Islam is liefde", of "gewelddadige moslims zijn geen moslims" .quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:23 schreef Jaande het volgende:
[..]
Kunnen we daar intellectueel op antwoorden?
Moslims worden radicaal door meningen als de jouwe. Ga eerst eens goed biografie van Mohammed lezen voor je iets beweert.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 01:51 schreef Overlast het volgende:
[..]
Probeer het eens met zinnen als:"Islam is liefde", of "gewelddadige moslims zijn geen moslims" .
Ik denk dat je daarmee critici als Akkersloot genadeloos onderuit schoffelt.
De Islam is gesticht door een man die graag macht wilde, visioenen had of ze ensceneerde om medestanders voor zijn gewelddadige plannen te geven.
Mohamed was een genadeloze krijger, en een vernuftige manipulator en stichter van een geloof dat in essentie bijzonder gewelddadig tegenover niet- of andersgelovigen.
De Islam predikt geweld, en het gros van de moslims is vredelievend ondanks en niet dankzij de Islam.
Goh... Nou dan zal ik mijn mond maar houden hequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims worden radicaal door meningen als de jouwe. Ga eerst eens goed biografie van Mohammed lezen voor je iets beweert.
Op de basisschool zeiden we dan vaak zoiets als, 'de waarheid komt hard aan'.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Moslims worden radicaal door meningen als de jouwe. Ga eerst eens goed biografie van Mohammed lezen voor je iets beweert.
Onzin, dat de Islam negatief staat tegenover niet-gelovigen, of geweld predikt ipv vrede. Daarom ben ik er ook altijd voor dat men zich er in verdiept.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:37 schreef Overlast het volgende:
[..]
Goh... Nou dan zal ik mijn mond maar houden he![]()
Wil je ontkennen wat ik zeg? Dat de Islam negatief staat tegenover niet-gelovigen? Dat het geweld predict in plaats van vrede? De lijst is eindeloos.
Weet je waarom ik denk dat moslims radicaal worden. Omdat zij volgens hun geloof superieur zijn, helaas kunnen islamitische landen amper tippen aan westerse en roept dit onvrede op. Dit maakt moslims onzeker. Onzekerheid leidt tot angst en angst tot geweld.
De Waarheid accepteer ik waar dan ook, hoe dan ook hequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Op de basisschool zeiden we dan vaak zoiets als, 'de waarheid komt hard aan'.
Maar het is natuurlijk typerend dat zelfs een mening van iemand als een excuus tot radicalisatie wordt gebruikt. De schuld ligt A-L-T-I-J-D bij iemand anders, zelf-reflectie en of zelf-kritiek is iets waar moslims een chronisch tekort aan hebben.
Ja, ook de 'gematigden'.
Topic gaat over Islam en jij quote uit de bijbel?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:01 schreef Lammie het volgende:
Zo, en nu even een stukje uit de bijbel lezen,
Let goed op dat je je niet op een dwaalspoor laat brengen!’ antwoordde hij (Jezus). ‘Want er zullen velen komen die mijn naam gebruiken en zeggen: Ik ben het, en: De tijd is gekomen. Loop niet achter hen aan. 9 Als je hoort van oorlogen en onlusten, laat je dan niet bang maken. Dat moet allemaal eerst gebeuren, maar het betekent niet onmiddellijk het einde.’ 10 En hij ging verder: ‘Het ene volk zal strijden tegen het andere, het ene rijk tegen het andere. 11 Er zullen zware aardbevingen zijn, epidemieën en hongersnoden, dan hier en dan daar; en ook aan de hemel zullen verschrikkelijke dingen en grote wondertekenen gebeuren.
Zo en nu weer lekker verder ouwehoeren.
Helder verhaal.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:27 schreef Overlast het volgende:
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39]
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah." [3:200]
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan." [4:76]
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan." [4:84]
Ik kan nog wel even doorgaan als je dat wilt
Natuurlijk zijn er ook quotes te vinden waarin Mohamed iets minder gewelddadig is of lijkt. Ook hij heeft wel eens in het nauw gezeten, of was bv. in Mekka voordat hij naar Medina vertrok nog niet oppermachtig en moest daarom zich een beetje rustig houden.
Ook had hij nog de illusie dat hij Joden en christenen ervan kon overtuigen dat hij wel degelijk de laatste profeet was. Vandaar dat er ook wat vriendelijke soerra's zijn over deze "mensen van het boek".
Later, toen duidelijk werd dat ze hem niet geloofden, en hij grote aanhang kreeg. Werd het offensieve karakter van de Koran meer en meer duidelijk.
En zoals je weet, in geval van conflictuerende soerra's zijn de latere soerra's belangrijker.
Het spijt me zeer, ik vind de Koran niet zo'n positief boek.
Juist.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helder verhaal.
Ik begrijp dan ook niet waarom mensen Jezus en Mohammed met elkaar durven te vergelijken, even afgezien van de omstandigheid of je Jezus de "zoon van God" en Mohammed de "profeet" wilt noemen.
Op grond van hun leven en uitspraken, profileert Jezus zich als een wijze geweldloze Guru (in de traditie van het Boeddhisme) en Mohammed als een meervoudig misdadiger, die geweld tegen andersdenkenden niet schuwt.
Ik denk dan ook dat veel moslims met recht kunnen zeggen dat zij leven en handelen in navolging van de profeet.
Waren er maar net zoveel christenen die hetzelfde zouden kunnen zeggen m.b.t. hun voorbeeld![]()
Waarom halen mensen verzen altijd zonder context. Hoeveel verzen jij hier ook neerzet allen hebben een context.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:27 schreef Overlast het volgende:
"Ik zal terreur zaaien in het hart van de ongelovigen. Slaat hun het hoofd af, verminkt hen in alle ledematen." [8:12]
"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39]
"O gelovigen, houdt geduldig vol en biedt geduldig weerstand en rust u uit voor de strijd en vreest Allah." [3:200]
"Zij die geloven, strijden op de weg van Allah, maar de ongelovigen strijden op de weg van de afgod. Bestrijdt dus de handlangers van Satan." [4:76]
"Strijdt dan op de weg van Allah, zonder een last op u te nemen tenzij voor uzelf, en spoort de gelovigen aan." [4:84]
Ik kan nog wel even doorgaan als je dat wilt
Natuurlijk zijn er ook quotes te vinden waarin Mohamed iets minder gewelddadig is of lijkt. Ook hij heeft wel eens in het nauw gezeten, of was bv. in Mekka voordat hij naar Medina vertrok nog niet oppermachtig en moest daarom zich een beetje rustig houden.
Ook had hij nog de illusie dat hij Joden en christenen ervan kon overtuigen dat hij wel degelijk de laatste profeet was. Vandaar dat er ook wat vriendelijke soerra's zijn over deze "mensen van het boek".
Later, toen duidelijk werd dat ze hem niet geloofden, en hij grote aanhang kreeg. Werd het offensieve karakter van de Koran meer en meer duidelijk.
En zoals je weet, in geval van conflictuerende soerra's zijn de latere soerra's belangrijker.
Het spijt me zeer, ik vind de Koran niet zo'n positief boek.
Klopt.. Domme moslims denken hun mede moslims te wreken door christenen/joden te vervolgen en houden hen er voor verantwoordelijk terwijl ze accepteren dat ook Christenen/joden van Abraham zijn voortgekomen ben ik ook volkomen tegen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:26 schreef Pracissor het volgende:
Er wordt altijd gesproken over oorlogen en vervolgingen tegen Moslims en zelfs sommige progressieve linkse lieden zullen dat in het Westen beamen. Maar ik hoor maar bitter weinig over de extreme vervolgingen van Christenen in SA, Iran, Egypte, Molukken etc. etc.
De Palestijnene zijn ontzettend zielig wanneer ze worden vervolgd, maar niks over de miljoenen Christenen die in moslim-landen worden vervolgd en stelselmatig worden gediscrimineerd.
Ik zeg niet dat alle moslims daar achter staan, maar het lijkt ze ook niet veel te kunnen schelen.
Houdt de symphatie en verontwaardiging dan op bij je geloofsgenoten?
Ondanks dat de VS al werd gehaat door moslims en zogenaamd een oorlog tegen ze voerde, hielpen ze hun wel in Kosovo.
Begrijp je dat mijn tenenkrommen wanneer er op het nieuws komt dat er weer 2 palestijnen zijn doodgeschoten in Israel maar er tegelijkertijd mensen verdwijnen omdat ze Christelijk zijn in moslimlanden? Die selectieve verontwaardiging... en die zie ik gewoon erg vaak terugkomen bij moslims, turken of marokkanen. Ik hoor ze allemaal praten over de Palestijnen, maar niet over de negers die met duizenden worden omgebracht door Arabieren in Sudan.
Alles valt slecht te interpreteren alle verzen van alle boeken naar eigen belang. Omdat ze worden vertaald en in een vertaling raakt zoveel kwijt.,. Jij hebt zeker geen verzen van Jezus gezien in bijbel die hem een slechte reputatie bezorgen.. Zonder juiste context van religieuze texten en reden van openbaring heb je meer aan een postbank foldertje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helder verhaal.
Ik begrijp dan ook niet waarom mensen Jezus en Mohammed met elkaar durven te vergelijken, even afgezien van de omstandigheid of je Jezus de "zoon van God" en Mohammed de "profeet" wilt noemen.
Op grond van hun leven en uitspraken, profileert Jezus zich als een wijze geweldloze Guru (in de traditie van het Boeddhisme) en Mohammed als een meervoudig misdadiger, die geweld tegen andersdenkenden niet schuwt.
Ik denk dan ook dat veel moslims met recht kunnen zeggen dat zij leven en handelen in navolging van de profeet.
Waren er maar net zoveel christenen die hetzelfde zouden kunnen zeggen m.b.t. hun voorbeeld![]()
Mohammed was dan ook een mens van vlees en bloed, Jezus is niet meer dan een mythologisch verzinsel zoals Mithras.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:41 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helder verhaal.
Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens en daarnaast ben ik blij dat je van die mening bent toegediend. Ik ben ook blij dat jij in het goede van de Islam gelooft, gezien je daardoor ook het goede wilt nastreven, dan maakt het weer wat minder uit hoe wij beide verschillen in onze opvattingen over de Islam.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt.. Domme moslims denken hun mede moslims te wreken door christenen/joden te vervolgen en houden hen er voor verantwoordelijk terwijl ze accepteren dat ook Christenen/joden van Abraham zijn voortgekomen ben ik ook volkomen tegen.
Islam wordt gebruikt als machtsleutel in midden-oosten om moslims te mobiliseren tegen een vijand om ze zover te krijgen om te vechten. Terwijl meestal mensen aan de macht schoothondjes van Amerika zijn, wordt er wel "Die infadel" geschreeuwd, ben het er ook niet mee eens.. Christenen/joden horen in de Koran als mensen van het boek waar je respect tegen moet hebben. En wanneer je samen leeft en profiteert van elkaar ook elkaar moet beschermen etc.
Maar jammer genoeg de islam is meer veranderdt voor de moslims in een nationalistische instrument en cultuur voor hun eigen belang dan iets om mensen bij elkaar te houden en via een eenheid goede daden verrichten.
Een quote uit "Message, the story of islam" Abou taleb(oom/beschermer van de profeet) op zijn sterfbed: "hij wou maar een woord van jullie, een woord" . Tegenstanders van de profeet "Als het een woord was , gaven wij hem 10 woorden. Hij wil ons essentie (afgodderij) afnemen." Tegenstanders vertrekken... Abou taleb: "Jullie waren te arrogant om naar zijn boodschap te luisteren" En Aboutaleb sterft in de film..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:22 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel gedeeltelijk mee eens en daarnaast ben ik blij dat je van die mening bent toegediend. Ik ben ook blij dat jij in het goede van de Islam gelooft, gezien je daardoor ook het goede wilt nastreven, dan maakt het weer wat minder uit hoe wij beide verschillen in onze opvattingen over de Islam.
Je schrijft overigens over de veldslagen e.d. van Mohammed dat het eigenlijk neerkomt op zelfverdediging etc., maar waarom moorde hij dan ook gelijk de vrouwen en kinderen uit van die Joodse stam?
Heb je het nu over toen, of over altijd, dat het altijd om zelfverdediging ging.quote:was Islam geen bedreiging toen? Eerste wat Islam leerde was. Zeg god is een, en verricht goede daden. Naar omstandigdheden zijn er ook helaas gewapende conflicten voortgekomen natuurlijk maar het ging in die zaken puur om zelfverdidiging van vervolging tegenover de moslims..
Dan vergelijk niet steeds de koran met het cristendom!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Topic gaat over Islam en jij quote uit de bijbel?![]()
hoe ik het herinner is dat ze Mohammed hadden verraden na een verdrag en partij kozen voor mekka. En daarna had Mohammed alle mannen gedood.. Wel weet ik zeker dat hij een Joodse als zijn vrouw nam.. Waar alle Moslims wereldwijd respect voor moeten hebben.. Ook bij inname van mekka waren alle vrouwen en kinderen veilig.. En is er niemand vermoord.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:38 schreef Pracissor het volgende:
Ik ben dit in meerdere bronnen tegengekomen, ik wil het later wel opzoeken. Het was iig een verhaal dat een Joodse stam Mohammad had veraden ofzo en dat na die stam was verslagen, die hele stam werd uitgemoord.
hoezo? christendom is even "slecht" als Islam.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:39 schreef Lammie het volgende:
[..]
Dan vergelijk niet steeds de koran met het cristendom!
Heb je het nu over toen, of over altijd, dat het altijd om zelfverdediging ging.quote:was Islam geen bedreiging toen? Eerste wat Islam leerde was. Zeg god is een, en verricht goede daden. Naar omstandigdheden zijn er ook helaas gewapende conflicten voortgekomen natuurlijk maar het ging in die zaken puur om zelfverdidiging van vervolging tegenover de moslims..
toenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:44 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Heb je het nu over toen, of over altijd, dat het altijd om zelfverdediging ging.
Beetje tegenstrijdig gelul van je ten opzichte van je eerdere post, maar dat terzijde.....quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoezo? christendom is even "slecht" als Islam.
Wat beddoel je hiermee, ik lees steeds iets anders in jouw antwoorden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoezo? christendom is even "slecht" als Islam.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:17 schreef Godslasteraar het volgende:
Mohammed was dan ook een mens van vlees en bloed, Jezus is niet meer dan een mythologisch verzinsel zoals Mithras.
Ik denk dat het verschil met de Islam is dat christenen (ik spreek nu even voor de protestanten om dat ik die cultuur en denkwijze ken) heel goed beseffen dat zij tekort schieten in het navolgen van "Zijn" voorbeeld. Ik denk dat christenen het veel meer eens zijn over de essentie van de boodschap van Jezus, dan de volgelingen van Mohammed.quote:Daarbij zouden christenen zich toch eens serieus moeten afvragen hoe het mogelijk is dat zoiets monsterlijks als het christendom stelt dat het zich op Jezus baseert.
Overigens een leuke quote van, geloof ik, Mark Twain : Als Jezus hier was, één ding zou hij niet zijn: een christen.
Moslims mogen niet drinkenquote:En het is evenzo onbegrijpelijk een miljard mensen in staat zijn zich wijs te maken dat een God iemand als Mohammed tot zijn boodschappenjongen zou maken, tenzij je natuurlijk ladder, maar dan ook echt ladderzat bent.
Beweer ik dat de Islam slecht is? In mijn vorige posts heb ik de Islam verdedigd en dus wanneer ik zeg "Christendom is even slecht als de Islam" bedoel ik dat Christendom niet slecht is.. Moeilijk he beetje verder kijken dan je neus lang is? Ik zie overigens ook nergens dat ik verwijs naar Christendom als vergelijking met Islam.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:59 schreef Jappie het volgende:
[..]
Beetje tegenstrijdig gelul van je ten opzichte van je eerdere post, maar dat terzijde.....
1) Wat heeft de slechtheid van het christendom te maken met de slechtheid van de islam ? (andersgezegd...dit topic gaat over de Islam als vredes en tolerantiegeloof....niet over de vergelijking met christendom)
2) Waar haal jij de arrogantie vandaan om jouw interpretaties of gevonden interpretaties na studie van de materie tot een betere te verklaren dan die dewelke andere posters naar voren geschoven hebben? Door welke goddelijke macht ben jij gestuurd om het kaf van het koren te kunnen scheiden zeg maar ?
Dit alles in alle eerlijkheid en oprechtheid uiteraard; opdat ook wij ongelovigen kennis kunnen nemen van het ware geloof.........
Zoals ik voorheen al zei, de ware essentie van Christendom leert nix slechts. Allen goede daden verrichten. geduld hebben en altijd pessimitisch blijven naast het geloven in God, maar ieder mens die Christendom wil zwart maken kan verzen zelf interpreteren. Op zijn eigen manier. maar het gaat er om wat de Bijbels geleerden er van zeggen toch? En niet iemand die zomaar een vers opent en denkt..hmm die kan ik wel gebruiken..quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:03 schreef Lammie het volgende:
[..]
Wat beddoel je hiermee, ik lees steeds iets anders in jouw antwoorden.
Volgens mij vergeet je steeds waar je het over hebt. Want je springt van hak op de tak, volgens mij vind je het wel leuk om zomaar wat neer te typen, en dan vooral te doen alsof je er heel veel verstand van hebt.
Jij gebruikt het woord "slecht" ...ik herhaal je slechts...dat je bij mijn woordkeuze "slecht" een andere uitleg geeft dan daar waar jij zelf koos voor het woord "slecht" betekent slechts dat jij denkt dat ik iets anders bedoel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beweer ik dat de Islam slecht is? In mijn vorige posts heb ik de Islam verdedigd en dus wanneer ik zeg "Christendom is even slecht als de Islam" bedoel ik dat Christendom niet slecht is.. Moeilijk he beetje verder kijken dan je neus lang is?
De quote zelf was de vergelijkingquote:Ik zie overigens ook nergens dat ik verwijs naar Christendom als vergelijking met Islam.
Aha...dus als ik het nu goed begrijp.... (kan zijn dat het ondanks jouw duidelijke uitleg nog niet tot mijn botte hersenen is doorgedrongenquote:2)Arrogantie? Zo zo. Dus tegenwoordig is het voor een moslim ook nog arrogant om de interpretaties van de geleerden te volgen die Arabisch spraken en reden van openbaring kenden. Als je niet al te arrogant bent. Controleer je beiden verzen. die door mijn zijn gehaald en die door anderen zijn gehaalt. Kijk maar welken er letterlijk in de koran staan.....
ik volg Mohammed die door Allahs goddelijke macht is gestuurd. Ik beweer het niet volg het zelf.......
Hmm......zeg je nu dat er voor mensen zoals mij dus eigenlijk geen mogelijkheid meer is om tot het ware geloof te komen?quote:Ongelovigen kennis kunnen nemen van het ware geloof![]()
Dat is pas tegenstrijdig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |