abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29262941
Ik heb bij Birtain 2.5 maand geleden All stars gekocht van ¤65,-, echter, na 1.5 maand gingen ze kapot.
Ben ik teruggegaan naar de winkel en helaas had hij dezelfde niet meer staan anders mocht ik ze omruilen. Ik mocht wel andere uitzoeken maar ik wil geen andere Nu kon ik een tegoedbon krijgen of hij zou ze proberen te bestellen uit een ander filiaal. Nou, ik heb helemaal NIKS aan een tegoedbon van Britain want ze hebben alleen maar skatekleding en dat soort dingen. Absoluut niet mijn stijl.
Maargoed, hij zou ze bestellen en een belletje plegen (het was zaterdag, hij zou maandag bellen) of ze besteld konden worden of niet. Dat belletje is nooit gekomen.
2.5 week later kwam ik terug van vakantie en heb zelf maar eens gebeld.
Ik kreeg te horen dat ze niet meer besteld konden worden, hij kon ze eventueel wel uit een ander filiaal halen.
Hij zou dat gaan proberen en mij de volgende dag terugbellen.
Volgende dag ging voorbij en nog steeds geen telefoontje.
Dat nog een keertje en heb net WEER zelf gebeld en weer kreeg ik te horen dat hij ze nog niet heeft gevonden, hij belt me maandag weer terug.

Ik word er een beetje moe van, ik heb er schoongenoeg van en wil gewoon mijn geld terug, ik hoef geen tegoedbon want die ga ik simpelweg nooit gebruiken en heb ook niemand in mijn omgeving die em van me kan overnemen ofzo.

Mijn vraag is eigenlijk nu, na al dit gesodemieter, kan ik dan eisen (voor zover ik iets te eisen heb) dat ik mijn geld terug wil?
Dat ze het beleid voeren, geen geld terug snap ik wel maar ik kan er niks aan doen dat de schoenen kapot gingen dus als ze niet meer besteld kunnen worden wil ik gewoon die ¤65,- terug.
pi_29263085
Een verkoper heeft het recht om een ondeugdelijk product te vervangen danwel te reparenen, zomaar koop ontbinden gaat dus niet.
Alleen heb je als klant wel de mogelijkheid te ontbinden indien de verkoper niet wil of kan vervangen/reparenen.

Ik zou dus een laatste brief (wat makkelijker te bewijzen dan mondeling in de winkel) sturen waarin je hem bijvoorbeeld een week de tijd geeft om zijn verplichtingen na te komen, en dat je bij niet nakoming hem in gebreke stelt, en de koop zult ontbinden.

Je hoeft in dat geval trouwens geen genoegen met een bon te nemen
pi_29263132
Dus als de schoen niet meer te bestellen is en hij stelt me voor de keuze, of andere schoenen of een tegoedbon sta ik in mijn recht als ik dat weiger en mn geld gewoon terug wil?

Bedankt voor de reactie trouwens
pi_29263321
andere schoenen ben ik niet helemaal zeker van, een tegoedbon wel heel zeker.
Vraag met andere schoenen is namelijk of de vervanging door een vergelijkbaar product moet zijn of precies hetzelfde, vervanging van oorspronkelijke sportschoenen door hoge pumps zal die wat meer moeite mee hebben dan vervanging van een vergelijkbaar type sportschoen, maar dan met een klein extraje erop of erin.
Kan zijn dat ik door anderen teruggevloten wordt, dat ook andere schoenen geen verplichte keuze is, ben er alleen niet zeker van
pi_29263517
Ja, ik mag andere All-stars uitzoeken, maar alle All-stars die ik graag wil hebben, heb ik al Ik hoef dus absoluut geen nieuwe, ik heb sowieso al andere schoenen gekocht (niet omdat deze stuk waren overigens) en ik ben het wachten en het bellen, wat ook allemaal geld kost, nu zat, ik wacht maandag nog af maar ik wil echt gewoon mijn geld terug.

Is er geen instantie die je kunt bellen met dit soort vragen?
pi_29263578
Volgens de verkoper neemt hij dit soort zaken trouwens eigenlijk nooit terug dus ik zou eigenlijk heel dankbaar moeten zijn ofzo?
pi_29263690
Ik weet niet of er iets van garantie op die schoenen zit, maar anders heb je sowieso niets te eisen. als dat wel zo is, is de verkoper volgens mij verplicht hetzelfde of een vergelijkbaar product aan te bieden. Dat jij alle All Stars-schoenen al hebt is niet zijn probleem.

Overigens, koop gewoon fatsoenlijke schoenen als je er langer mee wilt doen dan zes weken. Je hebt ze nu eenmaal gekocht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_29263773
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 12:59 schreef heaven7 het volgende:
Ja, ik mag andere All-stars uitzoeken, maar alle All-stars die ik graag wil hebben, heb ik al Ik hoef dus absoluut geen nieuwe,
hier durf ik geen uitspraak over te doen, jij bent ook niet een gemiddelde gebruiker wat schoenen betreft, je lijkt haast wel een verzamelaar van die dingen, en dat gegeven is bij aankoop net niet bekend bij de verkoper. Vraag is dan of het redelijk en billijk is van de verkoper om vergelijkbare schoenen gratis beschikbaar te stellen of niet.
quote:
ik heb sowieso al andere schoenen gekocht (niet omdat deze stuk waren overigens)
Dat is geen reden om een vervanging wel te willen. De winkelier heeft puur te maken met die ene transactie, indien die aan zijn verplichting voldoet dan kun jij nog 1000 andere paren gekocht hebben, maar dan is dat pech. Uitzondering is misschien wanneer jij bijvoorbeeld trouwschoenen gekocht hebt (en dat bij kopen ook aangegeven hebt, met datum erbij), en de verkoper komt een week na je huwelijk met precies dezelfde schoenen aanzetten als vervanging.
quote:
en ik ben het wachten en het bellen, wat ook allemaal geld kost, nu zat, ik wacht maandag nog af maar ik wil echt gewoon mijn geld terug.
Ik weet niet of je makkelijk langs die zaak kunt, maar ik zou vandaag nog zorgen dat die brief met verzoek/eis tot nakoming bij ze in de zaak is.
quote:
Is er geen instantie die je kunt bellen met dit soort vragen?
Als bemiddeling of zo zou je kunnen kijken of die winkel aangesloten is bij een overkoepelende organisatie van bijvoorbeeld schoenenzaken (dus niet aangesloten bij een keten, maar een branche organisatie), welke misschien een geschillenregeling kent
Op internetnet zijn ook wel wat site, bovenaan in de topiclijst staat dacht ik een topic met handige sites waar ook voor jou wel eens wat tussen kan staan
pi_29263880
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:08 schreef heiden6 het volgende:
Ik weet niet of er iets van garantie op die schoenen zit, maar anders heb je sowieso niets te eisen. als dat wel zo is, is de verkoper volgens mij verplicht hetzelfde of een vergelijkbaar product aan te bieden. Dat jij alle All Stars-schoenen al hebt is niet zijn probleem.
Wie bepaalt er eigenlijk of het vergelijkbaar is? Dat doe je toch zeker zelf? Dingen die je daarbij betrekt kunnen zijn kwalitatieve (andere schoenen van hetzelfde merk), of esthetische eigenschappen. Aangezien de esthetische persoonlijk is, vind ik dat je je geld terug zou moeten krijgen als zij het model niet meer hebben. Stukje tegemoetkoming naar de klant voor de overlast die het allemaal met zich meebrengt is ook wel op zijn plaats lijkt me.

"Sorry, de Ferrari's zijn op, maar ik heb hier nog een mooie Lada."
pi_29263930
quote:

Overigens, koop gewoon fatsoenlijke schoenen als je er langer mee wilt doen dan zes weken. Je hebt ze nu eenmaal gekocht.
Ook de wet geeft garantie.
Indien een product niet de levensduur heeft die je van dat product mag verwachten dan is iets anders geleverd dan gekocht, en komt de verkoper zijn leveringsplicht niet na, en kun je als koper vervanging danwel herstel verlangen (keuze aan verkoper).
De wet heeft tevens bepaalt dat de minimale levensduur die je mag verwachten van welk product dan ook 2 jaar is (minimun dus), waarbij het vermoeden bestaat dat een product bij aanschaf al kapot is indien het mankement zich binnen 6 maanden na aanschaf voordoet.

Dus niets te eisen?Denk dat je veel te eisen hebt, vraag is alleen hoe sterk sta je in je schoenen verbaal.
En koop is koop ben ik volledig met je eens indien het een "ik had achteraf toch een andere kleur moeten kiezen" was geweest, nu ontkent TS niet dat ze wat gekocht heeft, ze verlangt alleen dat er iets deugdelijks geleverd wordt
pi_29263973
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:17 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Wie bepaalt er eigenlijk of het vergelijkbaar is? Dat doe je toch zeker zelf? Dingen die je daarbij betrekt kunnen zijn kwalitatieve (andere schoenen van hetzelfde merk), of esthetische eigenschappen. Aangezien de esthetische persoonlijk is, vind ik dat je je geld terug zou moeten krijgen als zij het model niet meer hebben. Stukje tegemoetkoming naar de klant voor de overlast die het allemaal met zich meebrengt is ook wel op zijn plaats lijkt me.
Hetzelfde soort product, van hetzelfde merk, in dezelfde prijsklasse is een vergelijkbaar product. Of jij het product mooi vindt, doet er niet toe.
quote:
"Sorry, de Ferrari's zijn op, maar ik heb hier nog een mooie Lada."
"Leuk dat je me voor m'n kapotte Lada tien andere Lada's aanbiedt, maar die vindt ik niet mooi. Ik eis een Ferrari."
pi_29264028
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:20 schreef heiden6 het volgende:

"Leuk dat je me voor m'n kapotte Lada tien andere Lada's aanbiedt, maar die vindt ik niet mooi. Ik eis een Ferrari."
"De rode Ferrari's zijn op, hier heb je een pimpelpaarse met gele stippen"
pi_29264064
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:22 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Gelijk op ingaan, die rode zijn er in veelvouden, die pimpelpaarse met gele stippen wordt een collectorsitem, waarde zal stijgen in plaats van dalen
pi_29264073
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:22 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Een bijna geheel vergelijkbaar product dus, ware het niet dat Ferrari's niet verkocht of gemaakt worden in die kleur. Bij de schoenen in kwestie is dat wel het geval; deze zijn wel als nieuw en zoals ze horen te zijn.
pi_29264137
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:24 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Een bijna geheel vergelijkbaar product dus, ware het niet dat Ferrari's niet verkocht of gemaakt worden in die kleur. Bij de schoenen in kwestie is dat wel het geval; deze zijn wel als nieuw en zoals ze horen te zijn.
Maken we er geel van. Een lelijke kleur voor een Ferrari, maar hetzelfde product. Klakkeloos accepteren? Lijkt me niet.
pi_29264178
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:27 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Maken we er geel van. Een lelijke kleur voor een Ferrari, maar hetzelfde product. Klakkeloos accepteren? Lijkt me niet.
Geel is een prima kleur voor een Ferrari. Dat jij het lelijk vindt is jouw probleem. Redelijkerwijs heb je de keuze tussen de acceptatie van een gelijkwaardig product, of niets. De verkoper is niet verplicht eindeloos alternatieven aan te bieden tot jij het perfect vindt.
pi_29264204
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:28 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Geel is een prima kleur voor een Ferrari. Dat jij het lelijk vindt is jouw probleem. Redelijkerwijs heb je de keuze tussen de acceptatie van een gelijkwaardig product, of niets. De verkoper is niet verplicht eindeloos alternatieven aan te bieden tot jij het perfect vindt.
In mijn ogen dus wel. De kleur van een auto is net zo belangrijk als het model van een schoen.
Gelijkwaardigheid gaat dus niet op bij een ander model.
pi_29264254
quote:

Het ZIJN fatsoenlijke schoenen, waar heb je het over? Het zijn echte converse en kostten ¤65,-, ik ben er heel zuinig op geweest en het is echt niet mijn schuld.
pi_29264260
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:29 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

In mijn ogen dus wel. De kleur van een auto is net zo belangrijk als het model van een schoen.
Gelijkwaardigheid gaat dus niet op bij een ander model.
Op die manier zou je altijd wel iets kunnen vinden om het product af te kraken, zolang het niet exact hetzelfde is; redelijkerwijs houdt dat een keer op. En als er verschillende modellen van hetzelfde merk, van dezelfde prijs worden aangeboden is dat denk ik redelijk genoeg. Dat TS deze allemaal al heeft is niet het probleem van de verkoper.

De wet schrijft hetzelfde of een gelijkwaardig of beter product voor, niet hetzelfde product of een eindeloze stroom alternatieven tot de koper tevreden is.
pi_29264327
Overigens ben ik het er ook niet mee eens dat ik anderen mag uitzoeken. Heel nobel enzo maar die schoenen waren slecht van kwaliteit en als exact diezelfde niet meer te leveren zijn wil ik het geld terug. Als ik namelijk een ander model/kleur had willen hebben had ik die in de eerste instantie wel gekocht.

Als het niet uitmaakt volgens Heiden6, waarom zijn er dan zo f*cking veel modellen en kleuren..

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2005 13:38:54 ]
pi_29264366
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Op die manier zou je altijd wel iets kunnen vinden om het product af te kraken, zolang het niet exact hetzelfde is; redelijkerwijs houdt dat een keer op. En als er verschillende modellen van hetzelfde merk, van dezelfde prijs worden aangeboden is dat denk ik redelijk genoeg. Dat TS deze allemaal al heeft is niet het probleem van de verkoper.

De wet schrijft hetzelfde of een gelijkwaardig of beter product voor, niet hetzelfde product of een eindeloze stroom alternatieven tot de koper tevreden is.
Hetzelfde product zijn dus dezelfde All-stars al die ik heb aangeschaft en niet de blauwe, rooie of gele, dat zijn andere producten welliswaar van hetzelfde merk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2005 13:39:11 ]
pi_29264381
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:38 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Hetzelfde product is dus dezelfde All-stars al die ik heb aangeschaft en niet de blauwe, rooie of gele, dat zijn andere producten welliswaar van hetzelfde merk.
Redelijkerwijs zijn dat gelijkwaardige producten.
pi_29264386
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:32 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom zou je dan uberhaupt nog de moeite nemen om een model schoen uit te zoeken? Alles met dezelfde prijs is immers gelijkwaardig. En als het kapot gaat is het nog maar de vraag wat je terugkrijgt. Ik vind dat de verkoper hier een verantwoordelijkheid heeft. Beetje klantgerichtheid is wel op zijn plaats.

Dat het een keer ophoudt ben ik met je eens, maar geld terug zou een van de alternatieven moeten zijn.
pi_29264438
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:39 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Waarom zou je dan uberhaupt nog de moeite nemen om een model schoen uit te zoeken? Alles met dezelfde prijs is immers gelijkwaardig. En als het kapot gaat is het nog maar de vraag wat je terugkrijgt. Ik vind dat de verkoper hier een verantwoordelijkheid heeft. Beetje klantgerichtheid is wel op zijn plaats.

Dat het een keer ophoudt ben ik met je eens, maar geld terug zou een van de alternatieven moeten zijn.
Er is keus genoeg op dit moment, als ik de OP zo lees. Daar houdt het w.m.b. op.
pi_29264448
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:39 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Redelijkerwijs zijn dat gelijkwaardige producten.
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, het zijn stuk voor stuk verschillende producten als er ookmaar een klein verschil is. Als deze, witte niet meer te leveren zijn en ik kan niks met een tegoedbon (geloof me, als het een H&M ofzo was geweest had ik die bon prima gevonden) dan wil ik het aankoopbedrag terug. Ik kan er toch zeker niks aan doen dat die schoenen van slechte kwaliteit zijn?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')