was het onweer op donderdag avond een mooi schouwspel om te zien, dit keer was ik onderweg in een noodweer zoals ik het nog nooit had meegemaakt, het begon als een simpele flinke regenbui, maar opeens gingen de hemelpoorten over en binnen een mum van tijd stonden de straten blank, de putjes konder het gewoon niet meer aan, lekker rijden is dat.
toen ik vannacht om half 4 mijn dorpje in reed was alles pikkedonker, stroomstoring dus, leuk thuiskomen
![]()
en die stroomstoring was veroorzaakt door de regen/noodweer
quote:
Door een grote stroomstoring hebben 20.000 gezinnen en bedrijven in Noord-Limburg afgelopen nacht vijf uur lang geen stroom gehad .
De storing duurde van 1.45 uur tot 6.50 uur en trof Belfeld, Tegelen, Steijl, Kessel en Baarlo. In Reuver viel de stroom ook uit. Oorzaak van de problemen was de uitval van een groot stroomstation in Belfeld. De kelder van dit station was door hevige regenbuien onder water komen te staan. Via dit punt worden meerdere kleinere stroomstations aangestuurd. Het is nog niet bekend hoe het kan dat het grote stroomstation in Belfeld niet waterbestendig is.
quote:
Onweer en zware regenval hebben vrijdagavond en -nacht voor de nodige overlast gezorgd in de hele provincie.
![]()
Bij de meldkamer van de regionale brandweer kwamen honderden meldingen binnen over ondergelopen straten en kelders. De brandweer is urenlang bezig geweest met het leegpompen van kelders en het schoonspuiten van wegen. Nergens deden zich prsoonlijke ongelukken voor.
De gemeente Roermond sloot de tunnels af onder het spoor in het centrum van Roermond, omdat die volledig onder water liepen. Het verkeer werd omgeleid tot vanmorgen vroeg. In Tegelen liep een auto behoorlijke schade op als gevolg van een losgeslagen putdeksel. In Baarlo liep een school onder water en dreigde het dak in te storten. Foto: Ron Schoonderwoerd
en ik woon dus in Belfeld, genoeg regen voor de hele maand juli
![]()
, dat geloof ik graag
![]()
quote:
In het gebied Swalmen, Reuver, Tegelen, Venlo en Arcen is afgelopen nacht 60 tot 70 mm regen gevallen en dat zorgde voor grote overlast.
Volgens weerman Thijs Zeelen is er deze nacht evenveel regen gevallen als in de hele maand juli bij elkaar. In Zuid-Limburg werd de meeste regen gemeten in Maastricht-Heugem, zo'n 65 mm. Dat is 65 liter per vierkante meter. Vandaag worden er weer buien verwacht. Lokaal kunnen dit fikse buien worden, met hagel, zware windstoten en veel regen. "Maar niet zo fors als afgelopen nacht," verwacht Thijs Zeelen.
De site van L1 heeft er nog wat info over:
www.l1.nltot zover een kort verslag vanuit Limburg