abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34022462
Loungetoegang heb je alleen wat aan omdat de KLM homo's je 5uur droppen op het vliegveld van SP waar geen fuck te beleven is.

De andere maatschapijen vliegen gewoon binnen een redelijke tijd en dan kan je net een kado kopen voordat je naar de gate moet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34022522
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34022575
Ik sta nooit een half uur te wachten bij zowel de incheckbali als bij de gate.

De gate moet je zowiezo pas ingaan als iedereen al in het vliegtuig zit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34022617
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:58 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik sta nooit een half uur te wachten bij zowel de incheckbali als bij de gate.

De gate moet je zowiezo pas ingaan als iedereen al in het vliegtuig zit
Idd, anders lopen als die figuren je voorbij met hun 50 kilo handbaggage.
pi_34040491
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
4 * 25% van de miles van Ams-BsAs-Ams..... Niet zo gek veel dus. 13.000 gok ik?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34040495
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:56 schreef Jaguarized het volgende:
"Voorrang bij inchecken" vind ik ook wel een voordeel. Hoef je geen half uur bij die andere vakantiegangers te zitten.
Mwah, soms valt het tegen. Eerst mogen meestal de bejaarden en invalideren en dan staat iedereen al vooraan te dringen. Dan mag je wel voor, maar moet je je eerst tussen al dat gepeupel doorwurmen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_34047687
Ik heb antwoord gekregen van KLM op mijn opmerking, met het antwoord kan ik alleen zo weinig en volgens mij klopt het ook nog niet eens.
pi_34047722
Vertel je antwoord dan ook.
pi_34047999
Hartelijk dank voor uw schrijven waarin u aangeeft niet tevreden te zijn met betrekking tot het Flying Blue-programma.

Wat u heeft ondervonden komt niet overeen met de hoogwaardige service die Flying Blue haar deelnemers wil bieden. (Hoezo niet? Het is toch een keuze van Flying Blue zelf om de vaste klant zo te naaien?

Graag attenderen wij erop dat binnen de huidige voorwaarden van het Flying Blue-programma de deelnemers verschillende aantallen mijlen kunnen verdienen, afhankelijk van de gemaakte vlucht en boekingsklasse. Dit is ook in de programma voorwaarden vermeld. Vertel mij wat nieuws, hier mailde ik juist over.

"Het sparen van Level- en Award Miles kan worden beperkt of uitgesloten in bepaalde reserveringsklassen of soorten tickets uitgevoerd door Air France, KLM, SkyTeam- of Airline Partners als nader beschreven in Flying Blue-publicitaties." Dit wist ik dus al en hier mailde ik dus juist over. Helaas blijft een concreet antwoord uit op de vraag hoe dit in verband staat met het "meer waarderen van vaste klanten" zoals wordt geschreven in vrijwel elk reclamevodje dat binnenkomt via de mailbox of brievenbus.
Momenteel ontvangt u voor Air France-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U?- klasse. Dat sparen schiet op deze manier inderdaad wel op.

Momenteel ontvangt u voor KLM-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U? -klasse. Dat wist ik dus al, helaas gaat men verder niet inhoudelijk in op hetgeet wat ik heb geschreven. Het is echter wel fijn om te weten dat je met bepaalde vluchten maar liefst 0 miles bij je totaal kunt bijschrijven.

Meer informatie over het verdienen van mijlen kunt u contact opnemen met de Flying Blue helpdesk. Leer Nederlands.

Voor vragen zijn wij beriekbaar per telefoon op bla bla bla Alsof je ooit iemand te spreken krijgt....
pi_34048718
quote:
Momenteel ontvangt u voor Air France-vluchten binnen en buiten Europa 0 mijlen voor vluchten geboekt in klasse ?X?, 25% voor vluchten geboekt in klasse ?N? en 50% voor vluchten geboekt in de ?G? of ?U?- klasse.
Nergens de volle pond bij Air France?

En hetzelfde bij KLM?
pi_34048861
Ik weet niet welke tickets er allemaal zijn, maar ik geloof dat je ook nog de T-klasse en zo hebt, daar krijg je dan wel 100% van de miles, maar verder is het systeem aardig uitgekleed inderdaad. Op sommige vluchten zelfs 0 miles.
pi_34052271
T-klasse bij Air France is 25% op vluchten buiten Europa.
pi_34052296
En KLM? Er wordt niets over de T-klasse vermeld in het schrijven wat ik heb ontvangen.
pi_34052453
Bij KLM zou je er de volle pond voor moeten krijgen.
pi_34052492
Helaas geven ze echter geen antwoord op mijn vraag in hoeverre dit meer beloning is voor de vaste klant, ze kauwen slechts nog een keertje op de voorwaarden. Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Zal ik ze gewoon nog een keer mailen?
pi_34058386
Je moet er gewoon morgen eens langs gaan op de vakantiebeurs. Ze zullen er toch wel staan?
pi_34067512
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Helaas geven ze echter geen antwoord op mijn vraag in hoeverre dit meer beloning is voor de vaste klant, ze kauwen slechts nog een keertje op de voorwaarden. Ik ben wel benieuwd naar een antwoord op mijn vraag. Zal ik ze gewoon nog een keer mailen?
Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
pi_34067727
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het gaat hun natuurlijk niet om die paupers die vier keer per jaar in de goedkoopste klasse ICA vliegen. Dat zijn niet de klanten die je in je bussiness lounge wil hebben, want dat kan tegenwoordig iedereen wel doen tegen de huidige prijzen.
Je zal zelf natuurlijk ook niet willen dat er van dat backpacker volk naast je zit in de lounge, toch?
ICA, Icabaru, Venezuela?
pi_34067835
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Jaguarized het volgende:
ICA, Icabaru, Venezuela?
intercontinentaal ik dacht dat jij de luchtvaartkenner was?
pi_34067887
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

intercontinentaal ik dacht dat jij de luchtvaartkenner was?
Uiteraard, ik kon die A niet plaatsen, vandaar dat ik niet aan die term had gedacht.
pi_34075474
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De doorsnee backpacker vliegt niet met KLM natuurlijk en zal ook weinig geven om een business lounge. Los daarvan kun je de Business Class ook alleen toegankelijk maken voor je Platinum-klanten.

Het gaat er vooral om dat het sparen nu niet meer opschiet. 0% op bepaalde vluchten, dat kun je geen spaarsysteem meer noemen. Het zou hetzelfde zijn als je bij de AH alleen nog zegeltjes krijgt als je de duurste appels koopt en dat jij geen zegels krijgt als je 'n andere appelsoort koopt.
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 21:23:48 #145
45833 crew  Fogel
pi_34137249
In de boekingstool zit een linkje wat "Tariefopbouw weergeven" heet, klik daarop en je ziet een text zoals deze:
quote:
Dit is een prijsindicatie. De definitieve prijs wordt getoond voordat uw boeking definitief wordt. Prijzen zijn in euro.
EUR 1.046,35

De prijs is gebaseerd op Take Off Fare
De voordeligste KLM-tarieven voor reizen in Economy Class. Flying Blue-leden verdienen 25% van het normale aantal Flying Blue Miles bij speciale promotionele tarieven en het laagste Take Off Fare; leden verdienen 100% van de Flying Blue Miles bij de andere tarieven. Komt niet in aanmerking voor een upgrade naar World Business Class met Flying Blue Miles.

* Percentage gespaarde Flying Blue Miles: 25%
* Wijzigen is niet mogelijk
* Geen geld terug bij annuleren
Daar staat dus al heel erg duidelijk vermeld dat je maar 25% van de punten krijgt. Als je meer punten wil, boek je een hogere klasse. Heb vandaag ook pas voor het eerste op die link gedrukt, maar de info die je wil hebben is in ieder geval toegankelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_34137350
Is dat vanaf de KLM site als je gaat zoeken naar tarieven?
  Moderator maandag 16 januari 2006 @ 21:38:46 #147
45833 crew  Fogel
pi_34137984
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:25 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat vanaf de KLM site als je gaat zoeken naar tarieven?
Inderdaad, staat iets onder de knop "herberekenen prijs, klik hier".
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_34138800
Kijk, dat staat er wel duidelijk. Ik denk echter dat veel mensen via de bekende boekingssites boeken. Soms is KLM nogal duur. Ik ga voortaan wel letten op klasse. Ik ga voor Nieuw-Zeeland waarschijnlijk 750 punten krijgen.
  zondag 22 januari 2006 @ 02:07:02 #149
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34334080
Vlucht onder een KE vluchtnummer in de Q-klasse. Volgens de KE site:

"International routes (B, Q, V, X class): 70% of actual miles flown"

Van de KLM site:

"Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S."

Op de KE site staat ook:

"Mileage accrual is permitted for flights taken after the member's enrollment in the SKYPASS program"

Ik ben lid van de KLM club. Korean is een partner. Waar moet ik nu vanuit gaan? Dat ik 70% krijg of niks?
pi_34335624
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
  zondag 22 januari 2006 @ 10:17:13 #151
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34336495
quote:
Op zondag 22 januari 2006 05:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo stond het er eerst overigens ook niet, zelfs niet op de KLM-site. Via de boekingssites is het nog onduidelijker, maar een beetje FF boekt wel via de KLM-site natuurlijk.
Ehh..ja?
pi_34568665
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
nou ja!
pi_34568813
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
nou ja!
  zondag 29 januari 2006 @ 11:16:51 #154
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34573883
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:07 schreef Mienemut het volgende:
Ik niet in ieder geval Vaak boek ik op vergelijkings-sites, waar je vaak 10-tallen euro's (soms 100+) goedkoper kan uitvallen. Zakelijke boekingen doen we ook online, tenzij het direct vertrekken is, dan wordt de persoonlijke reisbureau gebeld (en full fare betalen)
Ik ook. Scheelt nogal met reisbureau's e.d.
  zondag 29 januari 2006 @ 15:21:41 #155
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_34581559
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

* Gegarandeerde zitplaats

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!

Jammer dat VLM geen frequent flyer programme heeft, want ik vlieg er toch zo'n 6-7 keer per jaar mee.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
reset
pi_34589350
quote:
Op zondag 29 januari 2006 15:21 schreef Individual het volgende:

[..]

Beter, ik vind het ook nooit tof als je de hele vlucht moet staan!
quote:
.. Gelukkig dat Lufthansa dat wel heeft (miles & more), want daar vlieg ik voor werk nog meer mee!
Mee eens, ik wil van het FB af en meer focussen op Lufthansa.
nou ja!
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 22:47:29 #157
45833 crew  Fogel
pi_34953353
quote:
Op zondag 29 januari 2006 01:14 schreef Mienemut het volgende:
Laatst ook zo hard genaaid door de KLM, we krijgen tegenwoordig toch geen punten meer op de Malev vluchten? Tickets werden geprint op "Malev" papier, scheelt paar tientjes t.o.v. KLM papier. Heen dus met de Malev en zag op het ticket dat terugvlucht geen codeshare nummer was van de KLM, dus ik werd vervoerd in een tube van KLM, onder echte KLM nummer n.b. en ook nog eens de volle pond betaald.

Verder Malev....zeer ok! Zowel C als Y.
Ik ben deze week een trip gemaakt met vliegtuigen van KLM (2x), KLM cityhopper (1x) en Malev (1x) gevlogen (zie ook ander topic over luchtvaartmaatschappijervaringen), en heb voor alle vier vluchten netjes 750 punten bijgeschreven gekregen. Gewoon bij de KLM geboekt, op de heenweg boardingpaspapier van Servisair (die doen de KLM afhandeling op Oslo Gardermoen) en op de terugweg op boardingpaspapier van Malev.
Volgende maand waarschijnlijk weer terug, en dan zit ik al de helft van het aantal enkele vluchten wat nodig is voor zilver .
pi_34953538
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 23:09:31 #159
45833 crew  Fogel
pi_34954183
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
Is het zoveel punten en zoveel enkele vluchten of is het een van beide dat je moet halen?
Ik heb het nog eens nagekeken, en het lijkt erop dat het zowel aantal punten als aantal enkele vluchten is. Ik meen me te herinneren dat het voorheen een 'of' situatie was.
Mocht het toch 'en' zijn, dan is opeens heel het spaarprogramma niet meer interessant, want dan moet ik ipv 15 enkele vluchten opeens 25.000/750=33.3 enkele vluchten maken (binnen europa, in economy class).
quote:
bron: https://secure.klm.com/tr(...)thresholds/index.htm
We verwelkomen u graag in een hoger deelnemersniveau

Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.
Als u een bepaald aantal Level Miles hebt gespaard, verwelkomen we u graag in het volgende Elite-niveau. Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau. Raadpleeg de tabellen hieronder voor het exacte aantal Level Miles dat nodig is voor een verhoging naar het volgende Elite-serviceniveau.

PS heb je al bekeken of je ook punten voor die andere vluchten hebt gekregen? (je schreef ergens dat je maar 750 totaal zou krijgen voor een retourtje nieuw zeeland)
pi_34954365
Ik heb nog niet weer gekeken aangezien ik mijn pasje niet bij de hand heb. Zal vanavond eens kijken.
pi_34959908
02/02/2006 KE 823 SEL AKL A
Bijgeschreven: 0

01/02/2006 KE 906 FRA SEL A
Bijgeschreven: 0

Triest.

De KLM Cityhopper vlucht waar ik wel miles voor moet krijgen staat er niet bij. De knop "Ontbrekende miles claimen" werkt niet. Dat moet weer via een omweg.
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
H klasse dus wel dus kom maar op met die 750 miles AMS-FRA.

En zelfs als je klasse bij Korean Air via de KLM site in het rijtje "uw klasse krijgt geen punten" staat, zou ik alsnog punten moeten krijgen:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
  Moderator zaterdag 11 februari 2006 @ 12:34:17 #162
45833 crew  Fogel
pi_34964589
Dan ziet dit er een stuk prettiger uit...

Datum Transacties Bijgeschreven
08/02/2006 KL 1145 AMS OSL Y 750
08/02/2006 KL 3202 BUD AMS Y 750
05/02/2006 KL 1142 OSL AMS Y 750
05/02/2006 KL 1377 AMS BUD Y 750

Jag: De ontbrekende miles kan je normaal gesproken pas claimen na 4 tot 8 weken na de vlucht. Maargoed, die andere punten (of beter gezegd: het gebrek eraan) zijn er wel al, dus alles is in principe geregistreerd en dan is het vaag dat die cityhopper vlucht er niet bijstaat.

Qua de Korean air vlucht en de quote van de KLM site, moet je in acht nemen dat het niet geldig is voor de goedkoopste klasses (dat zouden ze anders achter iedere zin moeten zetten).
Bij het boeken van een vlucht (in ieder geval via de Engelse interface van de Noorse versie) staat er netjes een price breakdown waarbij alles beschreven wordt qua aantal punten en waarom het zo is. Ik maak later wel even een screenshot ervan.
pi_34983197
Als ik een Korean Air FFM nummer had ingevuld zou ik overigens 70% van de miles krijgen.
  maandag 6 maart 2006 @ 16:40:21 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35778284
Grappig trouwens. Na mijn klachtenbrief kreeg ik een keurige, maar standaardbrief terug en inderdaad, uiteindelijk ook mijn pincode.

Zie alleen net op mijn miles overzicht dat ze me 1000 bonus-miles hebben gegeven voor "e-mail communicatie"
Ik ga vaker klagen!

Wat ik trouwens nog niet echt snap: op de pagina geven ze aan dat je voor Silver elite 25.000 miles nodig hebt, "15 enkele vluchten". Is dat of/of of en/en? Ik bedoel: als ik volgende keer naar Ghana ga zit ik pas op 6 enkele vluchten, maar al wel boven de 25.000, volgens mij ( ik zit nu al op dit 18.000).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')