abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33694953
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33709337
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

"Voor elke mijl die u met KLM, Air France of een andere SkyTeam-partner vliegt, wordt u beloond met één Award Mile en één Level Mile. Als u ervoor kiest om met een van onze overige airline partners te vliegen, wordt elke gevlogen mijl beloond met één Award Mile."

Ik vlieg met KLM Cityhopper en Korean Air. Korean Air zit in het Skyteam, KLM Cityhopper valt onder KLM dus ik neem dat ik voor zowel Korean als Cityhopper Award Miles en Level Miles krijg.

Momenteel ben ik een gewone member, Ivory. Het ritje AMS-FRA-ICN-AKL levert mij 12107 miles op. Tel je daar de miles bij op die ik al heb, dan kom je op: 12107 + 12979 = 25086. Echter, de 12979 die ik al heb zijn Award miles, als ik zo lees:

" U heeft gespaard:
12979 Award miles"

De miles die we hadden waren allemaal van KLM vluchten, ik neem aan dat het dan ook Level miles zijn.

"Uw Level Miles blijven geldig tot en met de 31e december van het jaar waarin u ze hebt gespaard. Dat wil echter niet zeggen dat u vóór die datum geen hoger niveau kunt bereiken. Zodra u voldoende Level Miles hebt gespaard, komt u – ongeacht het moment van het jaar – in aanmerking voor het volgende niveau."

Dat zou er weer op duiden de Level miles die ik destijds heb gespaard, reeds verlopen zijn. Raar.

Als ik dus na 3 februari 25086 miles zou hebben, zou dat betekenen dat ik wordt geupgrade naar Silver. De site van de KLM zegt immers:

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Silver
Benodigd aantal level miles: 25.000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15

Ik neem aan dat dit upgraden automatisch gaat en dat het pasje dus naar mijn huisadres wordt gestuurd? Immers, de voordelen zijn enorm bij Silver. Zo krijg je 50% van de gevlogen afstand extra aan miles. De terugvlucht bestaat uit 2 segmenten: AKL-ICN en dan een week later ICN-AMS. Dit is totaal 11436 miles. Daar zou dus 50% extra bij komen, dus: 11436 / 2 = 5718 + 11436 = 17154.

Begin je na de 25000 weer bij nul? Nee toch? Ik neem aan dat je gewoon doorgaat. Dus 25086 + 17154 = 42240.

Als ik terugben in Nederland zou de teller dus moeten staan op 42240. Dat is goed voor een upgrade naar het Gold level:"

Alle deelnemers (m.u.v. inwoners van Frankrijk): Gold
Benodigd aantal level miles: 40,000
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 30

Binnen een jaar en voor 31 december voldoende miles.

Kijk, bij Gold wordt het pas echt interessant. Loungetoegang. Op mijn eerstvolgende vlucht heb ik dus gratis loungetoegang.

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:33:40 #85
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33710202
quote:
Benodigd aantal enkele vluchten met SkyTeam: 15
Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 23:59:07 #86
45833 crew  Fogel
pi_33714019
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:12 schreef Jaguarized het volgende:
Net even een berekening gemaakt via de KLM site. AMS-FRA-ICN-AKL en AKL-ICN-AMS zou mij 23543 miles moeten opleveren.

...knip...

Afijn, ik ga morgen/overmorgen eens bellen met de KLM om te zien of mijn verhaal klopt. FOKkers mogen dat natuurlijk ook als ik goed zit, of verkeerd zit.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat je een ranzig goedkoop ticket geboekt hebt, en dan kan je op de Flying Blue info pagina lezen dat:

"Op de meeste tickets voor binnenlandse vluchten geldt een minimum van 500 Award en Level Miles. Op de meeste tickets voor internationale vluchten bieden wij u minimaal 750 Award en Level Miles. Onder andere award tickets en Air Miles-tickets komen niet in aanmerking voor Miles, terwijl op tickets voor een aantal klassen minder of geen Miles kunnen worden gespaard. Raadpleeg voor meer informatie de betreffende pagina's van de Flying Blue airline partners."

En onder die kategorie vallen dus meestal de ranzig goedkope tickets Ik vrees dat je gold membership voorlopig nog wel even kan vergeten.

Daarbij, vanaf 1 januari begint de 'membershipteller' opnieuw, van de punten die je al hebt kan je wel award flights boeken, maar ze tellen niet meer mee voor membership levels. Je haalt dus zelfs de zilvere kaart niet eens omdat je totaal niet boven de 25000 uitkomt.

PS Bij de SAS zetten ze tegenwoordig het volgende erbij in de reserverings e-mail:
quote:
..................................................
EUROBONUS POINTS PER MEMBER
..................................................

Booking class : V / V

If your EuroBonus number has been inserted you will earn (any campaign points not included):

Points for use Basic points*
BASIC 2400 2400
SILVER 2760 2760
GOLD 3000 3000

*Qualifying points for reaching next level

The more you spend, the more you earn!
Handig, want dan weet je meteen waar je aan toe bent! (ook bij de SAS zijn er tarieven waar je maar 25% van de punten krijgt... deze hoort daar niet bij. Is overigens voor een vlucht van Oslo naar Amsterdam en terug)

[ Bericht 13% gewijzigd door Fogel op 05-01-2006 01:07:33 (Toevoeging van SAS' service via e-mail) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33735369
Berekening klopt niet aangezien ik de 12797 miles voor Level miles heb gezien. Kwam er gisteravond pas achter.
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Zag je dit zinnetje niet over het hoofd?
Ik neem aan dat het of/of is en niet allebei, dan zou je namelijk 15 vluchten moeten hebben in 1 jaar. Dan zou je nog niet genoeg hebben trouwens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33736123
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 18:28:30 #89
45833 crew  Fogel
pi_33737502
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef Jaguarized het volgende:
Servicevoordelen

Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33738665
Ik snap zelf ook wel dat ik Q-klasse vlieg maar ik vind het belachelijk dat je voor zo'n lange afstand, dan geen of slechts 750 punten zou krijgen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33738905
En een medewerker te spreken krijgen is al helemaal kansloos.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33792665
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 14:56 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je KLM niet laten aantonen waarom je er minder zou krijgen?
KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33792698
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Staat gewoon in je reserveringsbevestiging welke klasse je vliegt, kan je meteen zien of je uberhaubt punten krijgt. Zoals ik in mijn vorige post al schreef (of wilde schrijven), vrees ik dat je niet zoveel punten krijt.

"Vaste/trouwe klanten" zijn namelijk voor de maatschappijen mensen die normale tarieven boeken en niet uitsluitend de super lage tarieven. Kan je gaan afwegen wat belangrijker is, de prijs of de 'gratis' punten... (dit is niet om te zeuren ofzo, ik vlieg zelf ook af en toe discounted economy)
Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33797619
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

KLM kan niets helaas. Als je in een bepaalde klasse vliegt (als je vroeg boekt dus) krijg je maar 25% van de miles.

Mailen, brieven schrijven of bellen naar de "klantenservice" van Flying Dutchman/Flying Blue heeft echt geen enkele zin. Mails en brieven leveren of geen antwoord op of een standaardbriefje met 'n "antwoord" waar je echt niets aan hebt en wat niet eens iets met je vraag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: ik vroeg naar de reden van die 25%, toen kreeg ik een mail met een PDF-bestand terug waarin ze me bedankten voor de aanmelding en me vroegen naar mijn voornaam.
Ik heb geprobeerd te bellen maar ik heb via het vage keuzemenu een medewerker aan de lijn proberen te krijgen wat niet eens gelukt is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33797652
Bellen heeft echt geen enkele zin. Paar keer geprobeerd, niets wijzer geworden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33797784
Zouden ze op de vakantiebeurs staan om het programma te promoten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33797841
Het zou me niets verbazen. Sowieso kots ik op de berichten die ik in de brievenbus en mailbox krijg. Ze doen alsof het systeem flink is verbeterd en je overal terecht kunt met je mails. Dat is gewoon onzin en als je er naar vraagt krijg je gewoon geen antwoord, als ze überhaupt al wat van zich laten horen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33798061
Eigenlijk is het sowieso bespottelijk hoe het hele systeem in elkaar steekt want uiteindelijk betaal je gewoon voor je Award ticket en upgrade.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33798160
Ik zou het alleen voor upgrades gebruiken, niet voor Award tickets. Bij hotels kun je die miles ook al nauwelijks besteden. Dan blijven echt alleen upgrades over en de extra dingen zoals Lounge-toegang en dergelijke.

Echt leuk is het sparen niet maar als je nog maar 25% van de miles krijgt waar je altijd recht op had en als die hele klantenservice een grote wassen neus is die automatisch wat standaardmailtjes terug blijkt te sturen zonder verder in te gaan op hetgeen dat je wilt weten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33798210
TRV-Zeur-Meet-Bij-De-KLM op de vakantiebeurs.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33799570
Geen slecht idee.

Het stoort me gewoon enorm dat KLM de opmerkingen over die 25% gewoon lijkt te negeren. Op de site staat het ook nergens duidelijk en bij al die mails over hoe geweldig het spaarprogramma wel niet is en hoe ze de trouwe klanten wel niet waarderen was het ook niet te lezen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33799818
Vrijdag de 13e? Aangezien de meet dan toch niet doorgaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zaterdag 7 januari 2006 @ 21:10:03 #103
45833 crew  Fogel
pi_33811888
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin. Ik boek altijd trouw KLM en gewoon op tijd. Als ik later zou boeken en 'n duurder ticket zou boeken wat alleen maar duurder is omdat een bepaald percentage van de stoelen al vergeven is dan spaar ik wel de volle mep...

Het scheelt ¤ 50,00 in totaal. Voorheen deed de KLM er niet moeilijk over, nu is FD/FB aardig uitgekleed. Je hebt er eigenlijk niets aan. Probeer die miles ook maar eens te besteden....
Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33812026
Nog 1200? Dat zijn maar 9 vluchten op het goedkoopste tarief.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33824659
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Je kán het tarief waar je de volle mep punten krijgt ook boeken als de goedkoopste stoelen nog niet vergeven zijn. Maar zoals je zelf al zegt, kost dat een paar euro extra.
Gewoon even uittellen hoe vaak je 50¤ extra moet betalen om een 'gratis' vlucht te kunnen bemachtigen van de 75% extra punten.

Ben het er wel mee eens dat het programma tegenwoordig stukken slechter is dan voorheen. Nog 1200-1300 miles te gaan en ik heb weer genoeg punten voor een retourtje OSL-AMS, dan kom ik er vanzelf achter hoe slecht het is gesteld met het besteden van punten.
Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?

Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator zondag 8 januari 2006 @ 12:39:58 #106
45833 crew  Fogel
pi_33827710
quote:
Op zondag 8 januari 2006 08:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat er wel bijgezet. Als ik boek, dan boek ik gewoon de prijs die wordt aangegeven (de goedkoopste klasse). Waarom zou je immers meer gaan betalen voor precies dezelfde stoel als je 'm ook voor 50 euro goedkoper kan krijgen?
Dat het niet op de site staat naast de prijs is op zich niet zo gek, want zoals je zelf al aangeeft proberen ze het zoveel mogeljk verborgen te houden. Zou op zich wel een goede service zijn, gewoon een lijstje met de verschillende prijzen (en de restricties erbij zoals vrijdag/zaterdagnacht weg zijn en dergelijke):
Economy discounted is prijs A en levert u op deze vlucht X punten op
Economy is prijs B levert u op deze vlucht Y punten op
Business is prijs C levert u op deze vlucht Z punten op
Weet je meteen waar je aan toe bent en kan je zelf de afweging maken wat je het belangrijkste vind.

Als je werkgever betaalt (maar er is een policy dat je indien mogelijk economy class moet vliegen op vluchten de minder dan 4 uur duren) maakt het voor jou persoonlijk natuurlijk niks uit wat het ticket kost, maar als je wel de punten prive mag houden (wat in mijn geval zo is), dan boek je toch gewoon een net iets duurdere economy seat.
quote:
Ik ga er vanuit dat 75% van de punten extra (zelfs meer ivm level) wel ¤ 50,00 waard is, maar het gaat me om het principe. Op de site staat het alleen in de hele kleine lettertjes aangegeven, in de mededelingen over het spaarsysteem wordt er niets over gezegd en principieel vind ik het een zeer trieste actie.
Op vluchten binnen Europa denk ik niet dat het extra geld besteden nut heeft, maar heb geen zin om het na te rekenen.
Nogmaals, ik ben het ook niet perse eens met de nieuwe regels. Maar als je het nu echt allemaal zo uitermate slecht vind, dan heb je twee keuzes: een ander programma gaan gebruiken, of even heel goed de nieuwe regels doorlezen en zo voortaan boeken dat je geen last hebt van de slechtste deals.

Achteraf klagen op een forum krijg je (dit is een algemene 'je', niet jij persoonlijk CT) echt geen extra punten door van de KLM...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_33827807
Je moet gewoon duidelijk zijn. Was het niet KLM dat zich zo beklaagde over de prijsvechters die in de media koketteren met vanaf prijzen? Als er iemand uitblinkt in onduidelijkheid dan is het de KLM wel.

Je moet gewoon zorgen dat hetgeen wat je verkoopt transparant is. Dat ik makkelijk kan zien wat de restricties zijn en wat de extra condities zijn waarvoor je ook extra dient te betalen.

Ook is het triest dat als je net bent genaaid en maar 25% van de miles hebt bijgeschreven gekregen, een foldertje in de bus krijgt dat ze het allemaal nog meer hebben verbeterd voor trouwe klanten. Dat is gewoon niet waar. Ik heb altijd gewoon KLM geboekt, echt niet op de goedkoopste prijs gekeken. Ik heb gewoon telkens het ticket geboekt wat vrij was, soms heb je dan een ticket voor 799,00 (excl), heb ook weleens 1200,00 (excl) betaald.

Ik heb KLM er ook wel over gemaild en gebeld, dus het is niet zo dat ik alleen hier zit te klagen, maar een fatsoenlijk antwoord krijg je gewoon niet van de klantenservice van het spaarsysteem.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33988516
Ik heb het allemaal nog eens bestudeerd. Ik heb een Q-klasse ticket voor de Korean vluchten en een H-klasse ticket voor de KLM vlucht naar Frankfurt. Op de KLM site over KLM en klassen:
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
En:
quote:
Op alle internationale lijnvluchten die door een Flying Blue-partner worden uitgevoerd, ontvangt u ten minste 750 FB Miles; op binnenlandse vluchten spaart u een minimum van 500 Miles.
Voor Korean Airlines:
quote:
Uitsluitend op de volgende boekingsklassen kunnen Miles worden gespaard: First Class, Business Class & Economy class: Z, W, Y, S.
Hierdoor kom ik op de volgende rekensom:

Amsterdam - Frankfurt: 750 miles
Frankfurt - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Auckland: 0 miles
Auckland - Seoul Incheon: 0 miles
Seoul Incheon - Amsterdam: 0 miles

Totaal 750 miles. Als de tweede quote wel geldt dan komen er dus 4 x 750 bij = totaal 5 x 750 = 3750. Schiet lekker op dus.

Misschien krijg ik ook nog wel wat van de Christchurch - Auckland vlucht van Air New Zealand bij mijin United accountje op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33992595
Wat kan je bij de KLM krijgen als je 4 keer per jaar trans-atlantisch vliegt ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33992638
Ligt aan de bestemming en boekingsklasse.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33992881
Buenos Aires en zo goedkoop mogelijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33993568
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:00:20 #113
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_34005149
Antwoord op mijn brief...
quote:
Geachte mevrouw
Hartelijk dank voor uw schrijven. Het spijt ons te moeten vernemen dat u moeilijkheden heeft
ondervonden met uw persoonlijke Flying Blue pagina's en het ontvangen van uw pincode. Graag
willen wij u hiervoor onze welgemeende verontschuldigingen aanbieden.
Hierbij willen wij u informeren dat er een nieuwe pincode voor u is aangevraagd en wij
verwachten dat u de nieuwe pincode binnen 3 weken op het door u aangegeven adres zult
ontvangen.
Graag willen wij u informeren dat de door u gesignaleerde problemen met betrekking tot de
website nader zullen worden onderzocht en indien nodig, zullen er maatregelen worden
genomen. Flying Blue is overigens voortdurend bezig op zoek naar manieren om zijn diensten te
verbeteren. Wij danken u dan ook hartelijk voor uw opmerkingen.
Wij vertrouwen erop u met dit antwoord van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_34005211
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:
Moet echt je klasse weten, dus bv Q of W en de maatschappij. Was het exact KLM of een partnermaatschappij?
Q, KLM, 4 keer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34018354
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:03 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Q, KLM, 4 keer
quote:
De volgende boekingsklassen komen niet in aanmerking voor het sparen van Miles: klasse D, G en W; in klasse V en N kan slechts 25% worden gespaard.
Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34019172
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:00 schreef Hik het volgende:
Antwoord op mijn brief...
[..]

Overigens hebben ze me vorige week alsnog een pincode opgestuurd trouwens...
3 weken...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34021066
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:39 schreef Jaguarized het volgende:

[..]


[..]

Dus Q wel. Raar want meestal krijg je bij de Q klasse of geen punten of 25%. Een enkele reis AMS-EZE = 7107 x 8 = 56856
En wat kan je daarmee?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34021453
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:06 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

En wat kan je daarmee?
40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:39:58 #119
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_34021983
Ook maar eens een reactie plaatsen over de Flying Dutchman/Blue kaart van de KLM.. want het is niet meer wat het geweest is inderdaad. Nu erger ik me niet zo aan het krijgen van punten door het vliegen zelf, maar aan het uitgeven ervan. Dat is sinds juni '05 namelijk zo'n beetje onmogelijk gemaakt.

Dat bleek nadat ik de maand erop van mijn vader's punten (hij heeft er ongeveer een miljoen, serieus veel dus en is bovendien voor zijn leven Platinum Elite-member of hoe dat tegenwoordig mag heten), een upgrade wilde kopen. Normaal gesproken kon dat altijd, ongeacht welk tickte je had. Na eindeloos heen en weer gebel met de verschillende helpdesks en diverse boekingen en annuleringen van tickets, zo goed als niet te kunnen. Alleen op tickets die op zich al heel duur zijn (2x zoveel als een goedkoop economyticket, laat staan in vergelijking met een studententicket), is het nog mogelijk. Goed denk je dan, ik koop gewoon het hele ticket op punten... wederom volstrekt onmogelijk. Slechts een zeer beperkt aantal stoelen blijkt beschikbaar te zijn voor puntentickets. Volstrekt waardeloos dus.

Daarnaast ook nog eens 2x een uitgebreide klachtenbrief gestuurd, ook in verband met een niet terugbetaalde annulering (die nu net na meer dan een half jaar en eindeloos gebel teruggeboek lijkt te gaan worden)... maar nooit ook maar enige reactie ontvangen. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan, mgoed. De service daalt sinds de fusie met AF schrikbarend... het is dat er soms geen realistische andere mogelijkheden vanaf Schiphol zijn om ergens naar vliegen, maar anders zou ik de KLM zo veel mogelijk mijden. Het begint een werkelijk waardeloze maatschappij te worden.
pi_34022160
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

40000 is Gold membership en upgrade naar business class op een enkele reis.
Wat kan je met een goldmembership?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34022205
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:45 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Wat kan je met een goldmembership?
* 75% Elite Bonus
* Stand-by voorrang op de luchthaven
* Exclusieve reserveringsservice
* Extra bagagevrijstelling
* Gegarandeerde zitplaats
* Loungetoegang
* Voorrang op wachtlijsten
* Voorrang bij het aan boord gaan
* Voorkeurszitplaats
* Voorrang bij bagageafhandeling
* Voorrang bij inchecken en bij transfers

Dat ik dit nog opzoek ook
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34022283
Ik zie het voordeel niet zo en als ik met KLM reis gebruik ik toch de FF kaart van mijn broer. De 'standaard' ugrades zijn wel fijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34022334
Loungetoegang.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')