abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29289585
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je die kracht helaas een beetje overschat. je gaf zelf al aan dat de excessen na de 'democratische moord' op theo van gogh die van engeland overstijgen.
Ja inderdaad - mensen zijn hier wel wat labiel op korte termijn maar dat is nog geen aantasting van de pijlers van onze samenleving. Vrouwenrechten liggen echt niet onder vuur bijvoorbeeld en zullen dat ook niet komen al is Maxime Verhagen dan bang dat is sommige gemeentes de sharia zal worden ingevoerd.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:36:32 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29289612
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja inderdaad - mensen zijn hier wel wat labiel op korte termijn maar dat is nog geen aantasting van de pijlers van onze samenleving. Vrouwenrechten liggen echt niet onder vuur bijvoorbeeld en zullen dat ook niet komen al is Maxime Verhagen dan bang dat is sommige gemeentes de sharia zal worden ingevoerd.
ik denk, ook gezien onze bereidwilligheid de joden aan de duitsers mee te geven, nog steeds dat je de moralistische of humanistische nederlander overschat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 31 juli 2005 @ 12:36:33 #78
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29289615
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat was dan ook de stelling van sch, zoals je kan lezen.
Dat was me opgevallen ja.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:36:54 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29289622
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat was me opgevallen ja.
dus ik was het er al niet mee eens. komt uit een ander topic btw.
pi_29289661
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk, ook gezien onze bereidwilligheid de joden aan de duitsers mee te geven nog steeds dat je de moralistische of humanistische nederlander overschat.
Ja oh zeker. Maar daar doelde ik niet zozeer op. Ik heb geen hoge pet op van de tolerantie en daarom ben ik er ook altijd wel waakzaam over. Het gevaar dat homo's weer op moeten passen, bestaat ook zeker. Maar ik zie het gevaar daarvan niet zozeer in de multicultrele samenleving als wel in de mentaliteit van mensen en het beproefde zondebokdenken.
  zondag 31 juli 2005 @ 12:43:06 #81
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29289746
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:27 schreef SCH het volgende:
Ik zie de pijlers van onze vrijheid niet onder vuur liggen, wat een onzekerheid en onderschatting van de kracht van onze samenleving.
Een andere pijler : "Vrijheid van meningsuiting ligt al geruime tijd onder vuur. "
Of zullen we G.Wilders, Ayaan en Cohen maar niet meer beschermen.
quote:
bron : 'Marokkanen moeten extremisme fel afkeuren'

De SMR-voorzitter vreest dat de spiraal van geweld na de recente reeks aanslagen, moorden en incidenten tot nog meer tegenstellingen zal leiden. ''Wij-zij, zo wordt nu helaas in Nederland gedacht. Misschien hebben we wel met z'n allen zitten slapen.'' Menebhi probeert de spreekbuis te zijn van 10 Amsterdamse moskeeën. ''Van zeven andere wil ik niets weten. Die zijn me te fundamentalistisch, ik noem het kantoren van allerlei extremistische bewegingen die vanuit het buitenland worden gefinancierd en aangestuurd. Ze verheerlijken terreur en roepen met name jongeren op tot het voeren van de jihad, de heilige oorlog. ''
Ik ga niet liggen schelden, maar ik vind je behoorlijk naief of je bent nog bezig met je winterslaap.
pi_29289808
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:43 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een andere pijler : "Vrijheid van meningsuiting ligt al geruime tijd onder vuur. "
Of zullen we G.Wilders, Ayaan en Cohen maar niet meer beschermen.
Terrorisme is van alle tijden, en dat heeft weinig met de multiculturele samenleving te maken. of wil de mc-samenleving verantwoordelijk stellen voor aanslagen en bedreigingen?
  zondag 31 juli 2005 @ 13:04:04 #83
89730 Drugshond
pi_29290219
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:46 schreef SCH het volgende:
Terrorisme is van alle tijden, en dat heeft weinig met de multiculturele samenleving te maken.
Hier moest ik serieus lang over nadenken.
Je hebt in zekere zin gelijk. Het heeft meer te maken met een falend overheidsorgaan die geen toezicht kan houden op hun onderdanen.
Je hebt een strenge dictator nodig om e.e.a. in goede banen te laten verlopen.
(Irak voor '91, Singapore, Rusland voor '70, Tito, en nog een paar anderen).

Pas als de onderdanen het denken dat ze boven de wet staan, heb je een serieus probleem.
En dat laatste is nu juist het probleem vanwege de contractie in opvatting van sommige mensen in de scheiding van kerk en staat. En ook daarnaar handelen.
quote:
of wil de mc-samenleving verantwoordelijk stellen voor aanslagen en bedreigingen?
Niet de gehele MC, wel die onderdanen die zich niet willen aansluiten in de algemeen geaccepteerde opvattingen van de Nederlandse staat Elke vorm van intollerantie uitbannen dus.

Leg de vraag eens voor aan alle allochtonen... wat vinden zij belangrijker.
  • Het naleven van de regels die gelden voor onze rechtstaat
  • of het naleven van de (maatschappelijke) regels die vervat zijn in de Qu'ran.
    Een combinatie van beide lijkt me niet mogelijk.
    - De vraag stellen is eigenlijk al het antwoord geven. -

Laat me raden.... je bent het niet met mij eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Drugshond op 31-07-2005 13:10:11 ]
  • pi_29291112
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 13:04 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hier moest ik serieus lang over nadenken.
    Dat kan nooit kwaad
    quote:
    Je hebt in zekere zin gelijk.
    Ontroerende conclusie
    quote:
    Het heeft meer te maken met een falend overheidsorgaan die geen toezicht kan houden op hun onderdanen.
    Je hebt een strenge dictator nodig om e.e.a. in goede banen te laten verlopen.
    (Irak voor '91, Singapore, Rusland voor '70, Tito, en nog een paar anderen).
    Een dictatuur is in mijn ogen geen alternatief want is op zich al een vorm van terrorisme.
    quote:
    Pas als de onderdanen het denken dat ze boven de wet staan, heb je een serieus probleem.
    En dat laatste is nu juist het probleem vanwege de contractie in opvatting van sommige mensen in de scheiding van kerk en staat. En ook daarnaar handelen.
    Klaas Bruinsma stond ook boven de wet en was niet gelovig. Het is een wat eenzijdige benadering van terrorisme en terreur.
    quote:
    Niet de gehele MC, wel die onderdanen die zich niet willen aansluiten in de algemeen geaccepteerde opvattingen van de Nederlandse staat Elke vorm van intollerantie uitbannen dus.
    Dat lijkt mij een prima opstelling maar wees daar consequent in naar alle partijen en zorg dat je de extremisten niet verwart met de doorsnee-burgers.
    quote:
    Leg de vraag eens voor aan alle allochtonen... wat vinden zij belangrijker.
  • Het naleven van de regels die gelden voor onze rechtstaat
  • of het naleven van de (maatschappelijke) regels die vervat zijn in de Qu'ran.
    Een combinatie van beide lijkt me niet mogelijk.
    - De vraag stellen is eigenlijk al het antwoord geven. -
    Laat me raden.... je bent het niet met mij eens.
  • Ik ben het niet eens met het zinnetje: een combinatie van beide lijkt me niet mogelijk. Andre Rouvoet zal ook antwoorden dat voor hem de bijbel en het gezag van God bovenaan staan en toch functioneert hij prima. Ik heb ook neit zoveel met dit soort algemene stellingen waar een soort dwang in zit. Als je voor het een bent, ben je tegen het ander, dat is een vorm van simplisme die vaak in dit soort debatten terugkeert maar geen recht doet aan de werkelijkheid.

Verder is multiculturalisme meer dan de islam, het wordt vaak zo verengd.
      zondag 31 juli 2005 @ 13:36:40 #85
    38549 dewd
    100% pure
    pi_29291159
    Kortom, multicultureel gaan prima totdat dat stomme geloof om de hoek komt kijken.
      zondag 31 juli 2005 @ 13:45:32 #86
    89730 Drugshond
    pi_29291442
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 13:34 schreef SCH het volgende:
    Een dictatuur is in mijn ogen geen alternatief want is op zich al een vorm van terrorisme.
    Fight fire with fire, maar ik zocht het extreme tegen component op. En dat was een dictatuur.
    quote:
    Klaas Bruinsma stond ook boven de wet en was niet gelovig. Het is een wat eenzijdige benadering van terrorisme en terreur.
    Maar die had geen maatschappelijke of politieke ambities. En was ook geen lid van een overtuiging of sekte.
    quote:
    Dat lijkt mij een prima opstelling maar wees daar consequent in naar alle partijen en zorg dat je de extremisten niet verwart met de doorsnee-burgers.
    Mee eens.
    quote:
    Ik ben het niet eens met het zinnetje: een combinatie van beide lijkt me niet mogelijk. Andre Rouvoet zal ook antwoorden dat voor hem de bijbel en het gezag van God bovenaan staan en toch functioneert hij prima. Ik heb ook neit zoveel met dit soort algemene stellingen waar een soort dwang in zit. Als je voor het een bent, ben je tegen het ander, dat is een vorm van simplisme die vaak in dit soort debatten terugkeert maar geen recht doet aan de werkelijkheid.
    Andre Rouvoet heeft 1 geluk, zijn opvattingen lagen aan de basis van ons strafrecht. En zal zich alleen kunnen bewapenen met het enigste wapen wat hij kent. Namelijk het democratisch recht.
    Ik zie Andre niet zo snel een ziekenhuis binnen rennen om een abortus met geweld ongedaan te maken.
    quote:
    Eens.
    pi_29292096
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 13:45 schreef Drugshond het volgende:
    Andre Rouvoet heeft 1 geluk, zijn opvattingen lagen aan de basis van ons strafrecht. En zal zich alleen kunnen bewapenen met het enigste wapen wat hij kent. Namelijk het democratisch recht.
    Ik zie Andre niet zo snel een ziekenhuis binnen rennen om een abortus met geweld ongedaan te maken.
    Toch zijn er ook christenen die dat doen. Extremisten. Net als extremistische moslims.
      zondag 31 juli 2005 @ 14:57:08 #88
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_29293706
    is het überhaupt nodig om de twee grootste monotheïstische religies tegenover elkaar te zetten om te kijken welke nou eigenlijk beter is?
    ik denk dat het grootste probleem te maken heeft met de onbekendheid van de islam. en ik moet zeggen dat ik de moslim in europa ook bijzonder onhandig vindt omgaan met de geldende normen en waarden. derhalve waardeer ik het enorm als grote leiders, of mensen met zeggenschap binnen de islam, de extremistische terroristische endeldarm afkeurt, ontmaskert en opspoort.

het terrorisme zal uiteindelijk de moslim en de niet-moslim verbinden in de strijd tegen terrorisme.
    pi_29295402
    Zo is het maar net, kattenvriend
    pi_29295980
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 13:34 schreef SCH het volgende:

Ik zie de Boeddhisten en Chinezen geen bommen leggen, homohaat prediken, etc.
    Ik denk dat de opvatting MC - terrorisme schuld in dit geval gewoon gelijk staat aan Islam.

Maar goed, dit was allemaal te verwachten. Een continent gebouwd op christelijke fundamenten kan niet onbeperkt moslims opnemen, zonder dat er problemen ontstaan.
    pi_29296080
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:11 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ik zie de Boeddhisten en Chinezen geen bommen leggen, homohaat prediken, etc.
    Ik denk dat de opvatting MC - terrorisme schuld in dit geval gewoon gelijk staat aan Islam.
    Het is de vraag wat jouw surinaamse of marokkaanse moslimbuurman met deze aanslagen te maken heeft. Niks dus.
    quote:
    Maar goed, dit was allemaal te verwachten. Een continent gebouwd op christelijke fundamenten kan niet onbeperkt moslims opnemen, zonder dat er problemen ontstaan.
    Denk je dat die aanslagen er niet waren geweest als de rest van de ontwikkelingen hetzelfde waren (Irak e.d.) en er hiier in Europa nauwelijks moslims zouden wonen?
    pi_29296688
    Multiculturalisme is gedoemd om te falen.

Het samenbrengen van verschillende culturen levert altijd spanningen op. Simpel weg omdat culturen net zoals mensen niet gelijk zijn. Je hebt een cultuur nodig die de leidraad vormt.

In Europa hebben we problemen met de onverenigbaarheid van de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
    Daardoor worden ontwikkeling geremd en hebben we last van interne problemen. De Westerse cultuur staat op een hoger niveau dan de islamitische cultuur. Daar komen vroeg of laat problemen van.

Kijk naar een land als Japan om te zien hoe het wel moet. Één cultuur waardoor een land in een enorm tempo kan ontwikkelen. Er zijn immers geen interne problemen met verschillende culturen. Boven op dat succes heb je ook een juiste politieke elite.
    Japan is hét succesverhaal van een homogene samenleving met een rechts beleid.
      zondag 31 juli 2005 @ 16:51:02 #93
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_29297078
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:34 schreef MrX1982 het volgende:
    Multiculturalisme is gedoemd om te falen.

Het samenbrengen van verschillende culturen levert altijd spanningen op. Simpel weg omdat culturen net zoals mensen niet gelijk zijn. Je hebt een cultuur nodig die de leidraad vormt.

In Europa hebben we problemen met de onverenigbaarheid van de Westerse cultuur en de islamitische cultuur.
    Daardoor worden ontwikkeling geremd en hebben we last van interne problemen. De Westerse cultuur staat op een hoger niveau dan de islamitische cultuur. Daar komen vroeg of laat problemen van.

Kijk naar een land als Japan om te zien hoe het wel moet. Één cultuur waardoor een land in een enorm tempo kan ontwikkelen. Er zijn immers geen interne problemen met verschillende culturen. Boven op dat succes heb je ook een juiste politieke elite.
    dat is inherent aan wat een homogene samenleving doet geloven naar de buitenwereld. muticulturisme levert als het goed is oplosbare kritiek naar elkaar toe. dat zorgt tegelijkertijd voor een eerlijker beeld, maar de vraag is of een samenleving wil voldoen aan eerlijkheid of homogeniteit.
      zondag 31 juli 2005 @ 17:01:58 #94
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_29297389
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:34 schreef MrX1982 het volgende:

Boven op dat succes heb je ook een juiste politieke elite.
    De politiek-economische situatie van Japan is decennia zeer slecht geweest...
    Ik zou dat niet gelijk erchts durven te noemen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
      zondag 31 juli 2005 @ 17:05:20 #95
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_29297473
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 17:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

japans economisch beleid was nogal linksig
    hun sociale/buitenlander beleid was dan weer erg rechts

wat je dus nodig hebt is een rechts sociaal en een rechts econmisch beleid
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_29297607
    Het Japanse Rode Leger deed decennia geleden al zelfmoordaanvallen. Dat is nou niet echt het beste voorbeeld.
    pi_29299609
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 17:01 schreef Sidekick het volgende:
    Naar mijn weten is er een rechts conservatieve partij aan de macht in Japan. Een partij die al tientallen jaren de macht heeft.

Dat er in het verleden economische problemen waren doet niet af aan het feit dat Japan een van de meest succesvolle landen ter wereld is. Een land waar ze zeker geen problemen hebben met multiculturalisme, dat bestaat daar simpelweg gewoon niet.
    quote:
    Op zondag 31 juli 2005 16:51 schreef zoalshetis het volgende:
    dat is inherent aan wat een homogene samenleving doet geloven naar de buitenwereld. muticulturisme levert als het goed is oplosbare kritiek naar elkaar toe. dat zorgt tegelijkertijd voor een eerlijker beeld, maar de vraag is of een samenleving wil voldoen aan eerlijkheid of homogeniteit.
    Goed oplosbare kritiek binnen een multiculturele samenleving is leuk en aardig maar daar is totaal geen sprake van in Nederland. Ik hoef alleen maar naar submission en de gevolgen te wijzen omdat "voordeel" van je teniet te doen.

In een land als Japan hebben ze geen last van interne problemen tussen verschillende culturen. Er is immers maar een cultuur. In zo'n land kan men zich richten op vooruitgang ipv intern problemen te moeten oplossen zoals in Europa.
      zondag 31 juli 2005 @ 18:45:39 #98
    89730 Drugshond
    pi_29300135
    De opmerking die ik maakte , dat je een dictator nodig hebt was vanwege het feit dat ik een bepaalde situatie spiegelde naar Singapore.
    Singapore is een smeltkroes van volkeren en geloven. Maar omgekeerd moet je daar ook niet naast het potje gaan pissen. Singapore heeft een strafrecht systeem waarbij de verleiding om zoiets te doen (c.q. voor te bereiden) al voldoende is voor een jaren lange gevangenisstraf of een strop om je nek. Daar hebben ze een multiculturele samenleving die wel werkt.

But hey, het werkt schijnbaar. Alleen je moet niet te veel kritiek hebben.
      zondag 31 juli 2005 @ 18:48:25 #99
    89730 Drugshond
    pi_29300213
    Of Japan links of rechts is... is bijna geen antwoord op te geven.
    Ze zijn liberaal rechts, maar met betrekking tot defensie zijn ze juist weer erg links.
    Blijft een erg vreemd land, met een werk je dood cultuur, met zeer hoge waarden en normen.

Niet mijn ideaal beeld van een perfect society.
    pi_29300326
    Japan doet toch ook mee met de Amerikanen op het gebied van terrorisme bestrijding?

Wat is daar links aan. Japan lijkt me een conservatief rechts land.
    Maar dat heeft verder niet te maken met deze thread
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')