abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 12:35:15 #1
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29230770
Ik had er al een tijd over zitten denken om dit topic te openen - in VBL of misschien in NWS. Nu LFC tegen Bulgaren geloot heeft toch maar besloten het te openen.

Michael Shields (18) is een LFC supporter die rond de CL finale een vakantie in Bulgarije gepland had. Vandaaruit was-ie heen en weer gegaan naar Istanbul. In de week er op werd een Bulgaar vermoord (klap op z'n hoofd) en Michael was daarvoor opgepakt - terwijl hij claimde onschuldig te zijn. Er waren ook bewijzen voor zijn onschuld. En het ultieme bewijs kwam toen iemand anders TOEGAF dat niet Michael (die sliep toen de moord gepleegd was) maar hij de moord gepleegd had. DESONDANKS is Michael voor 15 JAAR gevangenis straf veroordeeld (het feit dat-ie Brits was en van voetbal hield DUS een Hooligan en dus een moordenaar bleek dus genoeg ...), voor een misdaad die hij dus niet heeft begaan ...

Er wordt nu van alles geprobeerd om hem vrij te krijgen - maar veel entoussiasme onde de LFC fans om naar Bulgarije te gaan zal er niet zijn met hun wornderlijke rechtssysteem. Aan de ander kant zou dit de IDEALE gelegenheid zijn voor extra aandacht voor Michael Shields en zou ht wellicht mogelijk zijn hem alsnog vrij te krijgen!

http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N149483050727-1109.htm

http://www.kopblog.com/#278
http://www.thisisanfield.com/columnists0405.php?id=00000155
http://www.thisisanfield.com/columnists0405.php?id=00000154

Er zijn nog vele ander linkjes die ik wellicht later nog geef.

Maar het is ridicuul natuurlijk dat iemand mede omdat-ie voetbalsupporter is veroordeeld wordt voor iets wat-ie niet gedaan heeft.

In dit topic probeer ik de verwikkelingen omtrent Michale te plaatsen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 12:42:07 #2
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29231052
How to help and donate

Every little counts and whatever you are either willing to do or help with WILL make a difference!! Do whatever you can to help FREE this INNOCENT lad!

How to help and donate

http://www.petitiononline.com/shields1/petition-sign.html

If anyone has any further information it will be gratefully received by Michael's family, who can be contacted either by telephone on 07939 951 583 (Laura or Sylvia), or by email: freemichaelshields@hotmail.co.uk

If anyone can help, in terms of writing letters or emails these are useful addresses:

Bulgarian ambassador to the UK - ambass.office@bulgarianembassy.org.uk

Bulgarian Minister for Justice Mr Anton Stankov - pr@justice.government.bg

Prisoners Abroad - info@prisonersabroad.org.uk

Louise Elman, Michael's MP - (c/o Julie Lloyd) lloydju@parliament.uk

Campaign thread: http://www.redandwhitekop.com/forum/index.php/topic,70773

Donations
As you can imagine this is costing Michael's family an absolute fortune - a couple of weeks back this was fast approaching £10,000.

Appeal Fund donations can be transferred directly to the Michael Shields Support Fund, HSBC bank, sort code 40-29-08, Account No. 22296330

If you wish to donate via Paypal we have arranged with Michael's father and uncle to transfer all donations from the RAWK paypal account direct to their bank account - over £2000 has been raised so far. The button to use is at the following page as it identifies donations specifically for Michael Shields Support Fund.

http://www.redandwhitekop.com/article.php?id=1164184
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 12:47:28 #3
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29231443
Ongelovelijk dat je hiervoor opgepakt kan worden en 15 jaar worden weggezet... Doet de Engelse regering er niks aan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 12:55:24 #5
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29231600
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:51 schreef VoreG het volgende:
Ongelovelijk dat je hiervoor opgepakt kan worden en 15 jaar worden weggezet... Doet de Engelse regering er niks aan?
Vooralsnog niets ...

Als LFC doorgaat tegen Kaunas en naar Bulgarije mag zal er wellicht (nog) meer ruchtbaarheid aan gegeven worden en men wil graag ook de politiek interesseren voor dit geval (Blair die de 26e mei verklaarde de avond ervoor zo trots te zijn op LFC bijvoorbeeld ...)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:11:25 #6
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_29232247
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:16:27 #7
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29232432
Ja, en zulke landen komen dus straks bij de EU. Dat land is zo corrupt als de pest (donaties zullen dus helpen om wat rechters om te kopen). En een eerlijk rechtssysteem kennen ze er dus ook al niet.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 14:22:48 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29234551
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:16 schreef PirE het volgende:
Ja, en zulke landen komen dus straks bij de EU.
Daar wordt ik inderdaad ook niet vrolijk van ...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:30:08 #9
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29234801
Heb je ook linkjes naar "normale" media over dit gegeven? Britse kranten, BBC etc?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29234842
slik, wat een verhaal...
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_29235067

jezus zeg
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 14:38:57 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29235132
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:30 schreef gr8w8 het volgende:
Heb je ook linkjes naar "normale" media over dit gegeven? Britse kranten, BBC etc?
De LFC site www.liverpoolfc.tv is behoorlijk officieel, maar de wat bekendere nieuws outlets hebben ook hun stukken er over. Een paar hieronder, waarbij de Liverpool Echo het meest volledig is.

BBC site
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4717249.stm

The Guardian:
http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,1563,1536323,00.html

Verzameld nieuws over Michael Shields van de Liverpool Echo (locale krant):
http://icliverpool.icnetwork.co.uk/0100news/home/

waaronder de volgende artikelen:
http://icliverpool.icnetw(...)ssion-name_page.html

http://icliverpool.icnetw(...)dhome-name_page.html
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 14:44:10 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29235290
quote:
I GRAHAM SANKEY, wish to make the following confession: On Sunday, May 29 2005 I was in the Bulgarian resort of Golden Sands near to the Port of Varna at about 5am.

I unfortunately had far too much to drink; I had been drinking lager for the better part of the day. In the evening I estimate that I drank nearly a full bottle of vodka and I was very, very drunk.

I left the PR Club and I was making my way to my hotel. I remember seeing a disturbance and a fight was taking place involving a large number of people, some of whom were wearing red shirts.

I could see bottles being thrown and as I drew closer a bottle smashed on the wall behind my head. As I turned to see where the bottle had come from I saw three men running at me with bottles and bricks in their hands.

I panicked and stupidly picked up a brick and threw it in the direction of the men running towards me. I saw the brick hit one of them. I panicked and I turned and ran away and returned to the hotel.

I did not know at that time that Mr Martin Georgief had been injured.

I was arrested (with others) by the Bulgarian police.

The following day I was questioned by an investigator. I was utterly terrified and denied any involvement in the incident.

I still did not know about the injuries to Mr Georgief. I was then released and I discovered that Mr Georgief had been seriously injured. I then returned to Liverpool.

I accept that I must have caused the serious injury to Mr Georgief.

My conscience has been tormenting me ever since. I read in the papers about Michael Shields's trial, and I felt that I could not let an innocent man take the blame for what I had done.

So I instructed my solicitor, Mr David Kirwan, to make public my acceptance of responsibility and my willingness to accept fully the consequences of my actions.

I expected that the Bulgarian court would accept my admission and free Mr Shields. I was horrified that the court has refused to do this, so I am making this signed confession in the hope that an innocent man will no longer have to take responsibility for what I admit I did.

Finally, I want to say that I bitterly regret what I did to Mr Georgief. I wholeheartedly apologise to him, his family and the Bulgarian authorities.

I am only 20 years old, and am appalled that I have ruined Mr Georgief's life and that Michael Shields, an innocent man, has received blame for what I did.

I just wish that I had my time over again.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:45:52 #14
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29235345
Maar hij lag dus te slapen, op het moment dat al zijn land/stadgenoten in de stad aan het feesten waren?
pi_29235359
Uhm...tis geen moord....maar poging tot.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:52:20 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29235552
Ik lees níets over de bewijsvoering van de aanklager dus waarom men er hier al vanuit gaat dat Bulgarije corrupt is en de zaak van geen kanten klopt is raar natuurlijk.
De enige reden dat je daar aan zou denken is als je afgaat op de emotionele reacties van vrienden en familie, mja, als je die moet geloven dan is Mohammed B. ook onschuldig...

De bekentenis werd op een voor Bulgarije ontoelaatbare manier gedaan, ze konden het dus niet meenemen in de rechtszaak en moesten ze het doen met het bewijs dat ze hadden (beide kanten van de zaak). Daarbij wil de lafbek die bekent heeft alleen maar in het VK terecht staan, niet in Bulgarije, als hij daarheen zou moeten had hij ook niet bekent.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 14:52:57 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29235573
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:45 schreef gr8w8 het volgende:
Maar hij lag dus te slapen, op het moment dat al zijn land/stadgenoten in de stad aan het feesten waren?
Waarom die verbazing? Of heb je de linkjes niet echt gelezen?

Michael Shields, 18, was convicted of throwing a brick at the head of barman Martin Georgiev, 25, during a takeaway shop fracas in Varna on May 30.

Het was een 5 dagen NA de finale - als het op de 25e was geweest, dan had Michael een perfect alibi
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 14:54:42 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29235626
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:52 schreef Dagonet het volgende:
Ik lees níets over de bewijsvoering van de aanklager dus waarom men er hier al vanuit gaat dat Bulgarije corrupt is en de zaak van geen kanten klopt is raar natuurlijk.
De enige reden dat je daar aan zou denken is als je afgaat op de emotionele reacties van vrienden en familie, mja, als je die moet geloven dan is Mohammed B. ook onschuldig...

De bekentenis werd op een voor Bulgarije ontoelaatbare manier gedaan, ze konden het dus niet meenemen in de rechtszaak en moesten ze het doen met het bewijs dat ze hadden (beide kanten van de zaak). Daarbij wil de lafbek die bekent heeft alleen maar in het VK terecht staan, niet in Bulgarije, als hij daarheen zou moeten had hij ook niet bekent.
Welk bewijs denk je dat er was - als iemand anders daadwerkelijk de moord gepleegd heeft?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:01:40 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_29235842
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:54 schreef Doc het volgende:

[..]

Welk bewijs denk je dat er was - als iemand anders daadwerkelijk de moord gepleegd heeft?
Genoeg om hem te veroordelen.
Ik haal uit de linkjes die jij geeft geen inhoudelijke informatie over de rechtszaak zelf, jij wel? Of ga je ook alleen maar af op de emotionele reacties dat het niet klopt, belachelijk is enz. die je bij elke rechtszaak wel kan horen waar het de ongelovige familie van verdachten betreft?

http://www.novinite.com/view_news.php?id=50634 en andere linkjes op die site geven een Engelstalig lokaler beeld.

Één van de dingen die je in jouw linkjes bijv. niet leest is dat hij de straf in het VK mag uitzitten
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:02:02 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29235860
Dude. Niet in elk linkje staat dat. BV http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4725245.stm
quote:
The engineering student denied the charge and insisted he was in bed when the attack took place after the Champions League final in May.
Geen datum.

Hier weer wel: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4627255.stm
quote:
Members of Michael Shields' family insist he was asleep in his hotel room when the incident took place, in the early hours of 30 May.
, alhoewel hij de 29ste al op het vliegtuig terug had moeten zitten, zal wel 's nachts gevlogen hebben en het blijkbaar de 29ste gebeurd was: http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/merseyside/4627255.stm
quote:
Mr Shields and Mr Wilson were among a group of fans who had been due to fly home on 29 May.

But that morning Bulgarian police entered their hotel and arrested four of them on suspicion of injuring a man a few hours earlier.
Ik mis gewoon heel veel van de andere kant van het verhaal.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 15:09:56 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29236120
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Genoeg om hem te veroordelen.
Dat is nou juist EXACT het zorgwekkende ALS IEMAND ANDERS toegegeven heeft de dader te zijn, vind je niet?

Vind jij het niet zorgwekkend dat iemand die WERKELIJK een misdaad NIET begaan heeft zo blijkbaar makkelijk 15 jaar de cel in moet?
quote:
http://www.novinite.com/view_news.php?id=50634 en andere linkjes op die site geven een Engelstalig lokaler beeld.
Het beeld wordt er overigens niet heel anders door.

Dat doet mij toch echt twijfelen aan hoe zorgvuldig dat bewijs is ALS IEMAND ANDERS T
quote:

Één van de dingen die je in jouw linkjes bijv. niet leest is dat hij de straf in het VK mag uitzitten
Dat laatste had ik ook nergens anders gelezen. Maar in principe relatief goed nieuws.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 15:13:55 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29236236
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:02 schreef gr8w8 het volgende:

Ik mis gewoon heel veel van de andere kant van het verhaal.
Dat was de reden waarom ik eerder dit ook niet gepost had (al vrij snel in juni waren er berichten over Michael Shields), maar met de getekende verklaring van die andere gast was ik eerlijk gezegd wel overtuigd ...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juli 2005 @ 15:23:52 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_29236516
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:02 schreef gr8w8 het volgende:
Dude. Niet in elk linkje staat dat. BV
Niet in elk linkje maar in genoeg linkjes wel. Hoef je niet meteen zo beledigd te doen.

Jij stelt een vraag - ik stel een vraag terug
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:28:07 #24
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29236641
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 14:52 schreef Dagonet het volgende:
Dat Bulgarije corrupt is algemeen bekend. Ga er eens naar Sofia, ga naar het duurste hotel om lekker een kopje koffie drinken (met erg lekker gebak en nog goedkoop ook) met de kopstukken van de maffia en hun bodyguards met hun pistolen zichtbaar op tafel. Na de koffie stappen de heren weer rustig in hun zwarte BMW's om hun weg te vervolgen. Dit was een paar jaar terug zo, ik weet niet of het nu nog zo is, maar van justitie daar moet je niet veel verwachten (is mijn ervaring).

Ik merkte alleen maar op dat zulke landen straks gewoon bij de EU komen (Roemenie nog zo'n land). En ik zie niet hoe wij als EU-land daarvan kunnen profiteren (maar dat is een politieke kwestie)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:33:05 #25
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29236815
Dan is het eerder crimineel als corrupt toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')