abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29226268
Ik las laatst over een meisje dat na haar VWO meelootte voor tandheelkunde. Hiervoor werd ze uitgeloot waarna ze een jaar als tandartsassistente heeft gewerkt tot de volgende inloting.

Hoe kan dit? Een opleiding tot tandartsassistente duurt toch een jaar of 2? Of kan je tegenwoordig ongediplomeerd ermee beginnen? Of kan je werken en leren tegelijk bij een tandarts?

Heeft iemand hier ervaring mee?

zou hetzelfde voor doktersassistent gelden?
pi_29235465
Over tandartsen en huisartsen weet ik het niet, maar een oud-klasgenote van me op het VWO was al dierenartsassistente zelfs voordat ze haar VWO-papiertje binnen had.
Ik geloof dat ze gevraagd had of ze een paar keer mocht kijken en toen een hele hoop van de dierenarts zelf geleerd, zodat ze ook mocht hechten bij operaties enzo.
Ik weet wel zeker dat ze toen geen opleiding volgde in de dierenverzorging, pas nadat ze haar VWO gehaald heeft is ze diergeneeskunde gaan doen.
pi_31495073
Ja je kan ongediplomeerd er in rollen, maar meestal moet je wel een opleiding doen, ik ben zelf ook tandartsassistente al 2,5 jaar maar ik doe nu ook de cursus er bij

De opleidingen zijn 3 a 4 jaar, maar je hebt ook cursussen tegen woordig van 10 maanden.
oops ohh my ...
pi_31502678
Wel apart, heeft ze niet tijdens haar laatste 2 jaar VWO een opleiding voor tandartsassistente gedaan ofzo, overgang van 4 naar 5 VWO is immers voldoende om een MBO-opleiding te doen. Maarja, je moet er ook nog tijd voor hebben
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')