quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wacht, ik kan misschien wel een 'euri promotie topic' openen!!![]()
En ter ondersteuning van A_R dit censuurverbod van de overheidquote:
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:54 schreef lurf_doctor het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:45 schreef Yosomite het volgende:
Laten wij dan trots zijn op onze taal en onze vernieuwende krachten en dit woord Euri omarmen en bejubelen als een van de bindende krachten van het Europa waar we in willen wonen.
En laten we de behoudenden in onze maatschappij overtuigen van de kracht van de vernieuwing en hen op sleeptouw nemen om de Euri als gangbare term in de Nederlandse taal te continueren.
Het is geen kwestie meer van introduceren, maar koesteren zodat Europa een vernieuwende vorm krijgt, zelfs door de woorden, waarvan het grote voorbeeld is, de Euri.
Dus je vindt het geen leuk woord begrijp ik?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:06 schreef Dagonet het volgende:
Op het moment dat ik het woord 'euri' serieus gebruik, als de eigenlijke meervoudsvorm van euro, verleen ik hierbij toestemming om door middel van een bot twijgje mijn hart bloot te leggen, er heet water over te gieten en mij daarna met mijn nog kloppende hart in het gezicht te slaan. Eventueel in combinatie met het, met behulp van roodgloeiende gietijzeren tangen, stukken vlees uit mijn lichaam te scheuren.
Nee, niet echt, hoe dat zo?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dus je vindt het geen leuk woord begrijp ik?
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:06 schreef Dagonet het volgende:
Op het moment dat ik het woord 'euri' serieus gebruik, als de eigenlijke meervoudsvorm van euro, verleen ik hierbij toestemming om door middel van een bot twijgje mijn hart bloot te leggen, er heet water over te gieten en mij daarna met mijn nog kloppende hart in het gezicht te slaan. Eventueel in combinatie met het, met behulp van roodgloeiende gietijzeren tangen, stukken vlees uit mijn lichaam te scheuren.
Ik begrijp je behoefte aan masochistisch uitingen. En ik voel met je mee (overdrachtelijk).quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:06 schreef Dagonet het volgende:
Vergeet minkukel nietquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:27 schreef ChrisJX het volgende:
De verbastering van een woord, is wel iets anders dan de hele nieuwe uitdrukkingen die Toonder bedacht heeft. Al wist ik overigens niet dat sommige dingen (kommer en kwel, eenvoudige doch voedzame maaltijd) van hem afkomstig waren.
Uhm... een duppie wellicht? Ik heb gemerkt dat ik dat af en toe al begin te gebruiken, maar nog niet zo makkelijk als in het guldentijdperk. Kwartje daarentegen gebruik ik nog wel. Totdat ik me dan weer realiseer dat er geen kwartjes meer zijnquote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:32 schreef Pauline het volgende:
Het zou leuker zijn als er nieuwe namen voor de centen en briefjes in gemeenschappelijk gebruik worden genomen. "Tien eurocent" klinkt dodelijk saai.
Wat dat betreft is het echt bizar hoe een woord ontstaat. Iedereen moet zich in het begin toch behoorlijk onwennig voelen bij het gebruiken van een nieuw woord. Zeker omdat mensen misschien niet meteen begrijpen wat je bedoelt en dat eigenlijk wel de essentie van taal is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:37 schreef ChrisJX het volgende:
Uhm... een duppie wellicht? Ik heb gemerkt dat ik dat af en toe al begin te gebruiken, maar nog niet zo makkelijk als in het guldentijdperk. Kwartje daarentegen gebruik ik nog wel. Totdat ik me dan weer realiseer dat er geen kwartjes meer zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |