abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2005 @ 18:22:38 #201
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_32993177
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:06 schreef DionysuZ het volgende:
En tegelijkertijd dat je een ander geloof niet achterlijk zou mogen noemen. Het werkt 2 kanten op.
Iets wat achterlijk is, moet je achterlijk kunnen noemen. Ofdat het nu een politieke overtuiging is, een idee of een geloof.

(en zeker als zo'n geloof je met jouw bemoeit)
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 11 december 2005 @ 18:25:55 #202
60090 Akkersloot
pi_32993238
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:09 schreef Boswachtertje het volgende:
Ah I C.. je hebt moeite het met woord geloof.. Begrijpelijk overigens in een wereld welke wordt overspoeld met geweld vanuit vele geloven onderling en jegens elkaar. Maar jij hoeft niet mee te gaan in die scheiding van ongelovigen vs gelovigen. Zie ze allemaal gewoon als mensen, plak er geen waarde aan vast.. Ik weet dat dit moeilijk is, maar het bevrijdt je wel van een hele hoop tegenstrijdigheden en de bijkomende problemen overstijg je dan.. Zie het als goed en slecht. Bestaan die 2? Nee! Bestaan er dan 2 groepen mensen ingedeeld op al dan niet geloven? Dacht het niet.. Een menselijke indeling hoef je niet te volgen, helaas zien veel mensen die indeling als noodzakelijk. Je kunt alles wel in 2 groepen indelen.. Je pakt 2 tegengestelde woorden/begrippen en voila: je hebt je eigen indeling. Dus als jij niet mee wilt doen in die geloofhetze, is het m.i. heel simpel. Overstijg dit, door het onderscheid zelf niet meer te maken.
Mag ik dit gelul noemen. Ik wil me gewoon geen ongelovige of ondankbare laten noemen omdat ik niet aan doctrines als het gristendom en islam wens mee te werken.

Ik zou me als niet-arier ook geen "undermensch" laten noemen om de nazi's maar hun zin te geven.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_32993326
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mag ik dit gelul noemen. Ik wil me gewoon geen ongelovige of ondankbare laten noemen omdat ik niet aan doctrines als het gristendom en islam wens mee te werken.

Ik zou me als niet-arier ook geen "undermensch" laten noemen om de nazi's maar hun zin te geven.
Van mij mag je Maar aan de andere kant maak je zo wel een probleem van iets wat helemaal geen probleem is..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zondag 11 december 2005 @ 18:39:15 #204
60090 Akkersloot
pi_32993553
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Van mij mag je Maar aan de andere kant maak je zo wel een probleem van iets wat helemaal geen probleem is..
Mee moeten werken aan doctrines als het gristendom en islam is geen probleem ????????????

Voorbeeld. Ik begin ook een nieuwe doctrine: Homo's zijn niet normaal en mensen die dat wel vinden zijn ook niet normaal. Daarom noem ik, met mijn nieuwe doctrine, iedereen die het niet met mijn geloof eens is maar homo.

Zou dat wel kunnen dan
  zondag 11 december 2005 @ 18:45:04 #205
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32993693
Je doet aan etikettering, Akje
pi_32993695
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:39 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mee moeten werken aan doctrines als het gristendom en islam is geen probleem ????????????

Voorbeeld. Ik begin ook een nieuwe doctrine: Homo's zijn niet normaal en mensen die dat wel vinden zijn ook niet normaal. Daarom noem ik, met mijn nieuwe doctrine, iedereen die het niet met mijn geloof eens is maar homo.

Zou dat wel kunnen dan
Als jij dat wilt, kan dat. Kijk maar hier: http://www.reandev.com/taliban/
Dus je bent niet de enige met dit idee...

Jij ziet het als meewerken aan de doctrine, ik zie het als een keuze er wel of niet in mee te gaan. Klein verschil met grote gevolgen zoals blijkt.
pi_32993752
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:25 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Untermensch is een mening. Of je gelovig of ongelovig bent, dat is een feit.
pi_32993818
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:47 schreef HuHu het volgende:
Untermensch is een mening. Of je gelovig of ongelovig bent, dat is een feit.
Oh? Als ik mijzelf als ubermensch zou zien, kan ik dat ook als een feit zien..
Vanuit jouw beredenering zou ik iedereen feitelijk kunnen indelen maar ik denk dat je deze indeling subjectief doet en niet vanuit feiten..

Want hoe vaag zijn sommige mensen wel niet omtrent hun geloof?
  zondag 11 december 2005 @ 18:52:24 #209
60090 Akkersloot
pi_32993862
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:45 schreef Reya het volgende:
Je doet aan etikettering, Akje
"ongelovigen" en "ondankbaren" is dat dat niet dan ?
pi_32993887
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:50 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Oh? Als ik mijzelf als ubermensch zou zien, kan ik dat ook als een feit zien..
Vanuit jouw beredenering zou ik iedereen feitelijk kunnen indelen maar ik denk dat je deze indeling subjectief doet en niet vanuit feiten..

Want hoe vaag zijn sommige mensen wel niet omtrent hun geloof?
Jij kan het zien als een feit, maar het blijft jou mening. Echter bij dingen als man / vrouw heb je geen mening. Je bent een man of je bent een vrouw.

Mensen zijn inderdaad vaag rondom hun geloof. Maar een beetje geloven is ook geloven.
pi_32993913
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

"ongelovigen" en "ondankbaren" is dat dat niet dan ?
Ja, als iemand jou ongelovig noemt en jij bent dat niet, dan heeft die persoon dat fout. Dan kan je het negeren, of tegen die persoon in kwestie zeggen.
  zondag 11 december 2005 @ 18:58:21 #212
60090 Akkersloot
pi_32994010
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:47 schreef HuHu het volgende:
Of je gelovig of ongelovig bent, dat is een feit.
Hoi lullo. Noemt een moslim jouw ook niet ongelovig ?

En. Voor de nazi's was "untermensch" ook een feit.
pi_32994097
quote:
Op zondag 11 december 2005 18:58 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoi lullo. Noemt een moslim jouw ook niet ongelovig ?
Misschien ben ik wel ongelovig, of misschien stoor ik mij er niet aan?

Daarnaast moet ik de eerste moslim nog tegenkomen die mij een ongelovige noemt. En ik ga veel met moslims om, dus daar ligt het niet aan.

En wat er op de tv wordt geroepen in het journaal, dat zijn gewoon uitingen van emotie. Daar moet je niet teveel waarde aan hechten. In sommige gevallen doen mensen nu eenmaal rare dingen.
pi_32994124
Ik vraag me trouwens af waarom jij mij knurft en lullo noemt.

Kan me niet herinneren dat ik jou op enige wijze direct beledigend heb aangesproken?
  zondag 11 december 2005 @ 19:03:40 #215
60090 Akkersloot
pi_32994177
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:00 schreef HuHu het volgende:
Daarnaast moet ik de eerste moslim nog tegenkomen die mij een ongelovige noemt. En ik ga veel met moslims om, dus daar ligt het niet aan.
Voor mij geldt het zelfde. Het betreft dan vooral ook moslim politici en moslim geestelijken.
  zondag 11 december 2005 @ 19:04:24 #216
60090 Akkersloot
pi_32994199
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:01 schreef HuHu het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom jij mij knurft en lullo noemt.

Kan me niet herinneren dat ik jou op enige wijze direct beledigend heb aangesproken?
Je hoeft niet te zeggen dat het een feit is dat ik een ongelovige ben.
pi_32994248
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Je hoeft niet te zeggen dat het een feit is dat ik een ongelovige ben.
Kan jij mij aanwijzen waar ik dat heb gezegt?

Ik heb gezegd: als je niet gelooft, dan ben je ongelovig. Dat is gewoon correct en terug te vinden in de Van Dale.
  zondag 11 december 2005 @ 19:20:52 #218
60090 Akkersloot
pi_32994704
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:06 schreef HuHu het volgende:
Ik heb gezegd: als je niet gelooft, dan ben je ongelovig. Dat is gewoon correct en terug te vinden in de Van Dale.
Ja als.
pi_32994752
quote:
Op zondag 11 december 2005 19:20 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja als.
Inderdaad, ik heb nergens gezegd dat het een feit is dat jij een ongelovige bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')