abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:48:20 #121
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29250843
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:28 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Andersgelovig.

Verder blijf ik niet in herhaling vallen. Ik heb al in de OP gezegd dat ik niet mee wens te helpen om de christen en moslim doctrine in stand te houden.
Dan hoor je in de hel! Willen of niet, geloven of niet...
to name or not to name...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:49:30 #122
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29250891
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat dualistisch wereldbeeld dat gristenen en moslims hebben door de wereld te verdelen in gelovigen en "ongelovigen".
en ook door goed en slecht...

en quess what! ongelovigen zijn slecht en gelovigen goed... basic
pi_29251056
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:49 schreef Jaande het volgende:

[..]

over zwart-wit gesproken
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 30 juli 2005 @ 09:58:48 #124
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29260555
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:54 schreef djenneke het volgende:

[..]

over zwart-wit gesproken
Sommige mensen kunnen niet zonder onduidelijkheid - dus dogmaslikken dan maar...
pi_29263832
persoonlijk ben ik liever een heidense volgevreten westerling die zal branden in de hel.
Jaja...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 13:33:18 #126
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29264269
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:49 schreef Jaande het volgende:

[..]

of je gelijk hebt in het midden gelaten , dit toch wel exclusief mensen die uit naam van een geloof moorden plegen he ?
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zaterdag 30 juli 2005 @ 17:55:56 #127
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29270079
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:33 schreef coz het volgende:

[..]

of je gelijk hebt in het midden gelaten , dit toch wel exclusief mensen die uit naam van een geloof moorden plegen he ?
Denk je? De onopvallendere vorm van dat soort van wit-zwart denken leeft hoor...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:26:04 #128
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_29270800
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 13:33 schreef coz het volgende:
Voordat die mensen gaan vermoorden uit naam van een geloof moeten ze toch eerst gek gemaakt worden. En dat begint al met het gebruik van de term "ongelovige" voor mensen waarvan ze in eens niet weten ofdat die daadwerkelijk wel een ongelovige is.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 30 juli 2005 @ 18:29:54 #129
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29270889
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Voordat die mensen gaan vermoorden uit naam van een geloof moeten ze toch eerst gek gemaakt worden. En dat begint al met het gebruik van de term "ongelovige" voor mensen waarvan ze in eens niet weten ofdat die daadwerkelijk wel een ongelovige is.
Wat is een ongelovige?

ze bestaan niet
  zaterdag 30 juli 2005 @ 21:25:41 #130
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_29276348
Vroeger noemde ik mezelf "zonder geloof, maar met respect" tot ik God heb gevonden.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zaterdag 30 juli 2005 @ 21:28:20 #131
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29276425
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
Vroeger noemde ik mezelf "zonder geloof, maar met respect" tot ik God heb gevonden.
Hoe kun je nu pas in iets geloven waarvan je nu gelooft dat het er altijd al was?

zonder geloof - zonder 1religieus afgebakend monotheistisch geloof bedoel je vast
  zondag 31 juli 2005 @ 17:28:09 #132
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29298081
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:28 schreef Jaande het volgende:

[..]

Hoe kun je nu pas in iets geloven waarvan je nu gelooft dat het er altijd al was?
Ben jij dom of zo? Dat kan toch best.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:39:24 #133
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_29301496
ongelovig, ze geloven dus in o.n., wat staat voor o.n-bekende n.ederlander
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
  zondag 31 juli 2005 @ 20:11:00 #134
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29302495
ik stel de naam ubermensch voor
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29308314
Ongelovig of andersgelovig. De tweede klinkt natuurlijk wel 'aardiger', maar dat neemt de term ongelovig nog niet weg.

Ik ben een man, zij is een vrouw.
Zij is van het 'andere geslacht', dus geen man.

Ik geloof in god, zij gelooft apen.
Zij is andersgelovig, maar vanuit mijn standpunt ongelovig.

Zoiets?
  zondag 31 juli 2005 @ 22:59:35 #136
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29308571
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:51 schreef CoiCrow het volgende:
Ongelovig of andersgelovig. De tweede klinkt natuurlijk wel 'aardiger', maar dat neemt de term ongelovig nog niet weg.

Ik ben een man, zij is een vrouw.
Zij is van het 'andere geslacht', dus geen man.

Ik geloof in god, zij gelooft apen.
Zij is andersgelovig, maar vanuit mijn standpunt ongelovig.

Zoiets?
Nou wat werk jij op dogmatische wijze mee aan de doctrine van de moslims [insert nog wat pseudo-wetenschappelijke woorden]
  zondag 31 juli 2005 @ 23:13:08 #137
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_29309075
Als iemand me ongeloving wil noemen prima. Het is de waarheid (wat religie betreft)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_29309943
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:59 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Nou wat werk jij op dogmatische wijze mee aan de doctrine van de moslims [insert nog wat pseudo-wetenschappelijke woorden]
Zucht...
  maandag 1 augustus 2005 @ 10:36:11 #139
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29317204
Ongelovigen maken uit religieus oogpunt minder goede keuzes als gelovigen...

Op basis van geloof (dogma) ga ik dat niet zomaar over mij laten komen...

Als je er niets mee te maken hebt dan heb je er ook niets mee te maken!
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:12:33 #140
60090 Akkersloot
pi_29326886
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 10:36 schreef Jaande het volgende:
Ongelovigen maken uit religieus oogpunt minder goede keuzes als gelovigen...

Op basis van geloof (dogma) ga ik dat niet zomaar over mij laten komen...

Als je er niets mee te maken hebt dan heb je er ook niets mee te maken!
Laat staan de term "ondankbaren" (kafirs).
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:57:13 #141
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29428687
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:12 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Laat staan de term "ondankbaren" (kafirs).
Het is eerder omgekeerd - wie heeft er voor de godsdienstvrijheid in onze contrijen gezorgd? Yep - de 'godslasteraars'
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 10:22:28 #142
17928 averty
Retroactief ziener
pi_29440737
Dat anderen mij in een hokje willen plaatsen, is prima. Als het voor hen echt niet anders kan om de wereld te kunnen bevatten, tja, moet maar dan, toch?

Maar ik zoek zelf geen enkel wereldbeschouwelijk hokje op, zou wel gek zijn. Bij veel wereldbeschouwelijke hokjes komen er denkbeelden mee, die je zelf niet meer hoeft te bedenken of waarbij je mensen voor belangrijke zaken op hun woord moet geloven, zonder dat ze zich geroepen voelen iets te verklaren. En ik hou juist wel van duidelijkheid. Ik geloof niet in dingen, waar ik met wat moeite ook kan weten. En ik geloof zeker niet in dingen, waarbij iedereen wat anders beweert, beweert dat het gaat om iets wat wij niet kunnen bevatten, alleen precies kan vertellen wat jij wel en niet mag. Laten ze dat lekker in hun reet steken.

Dus als ik al een label wil, dan ben ik een 'laten anderen die onzin maar in hun reet steken persoon'.

Maar dat bekt weer voor geen meter, dus ben ik gewoon Averty.
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_29440883
De term ongelovigen of niet gelovigen laat zien dat geloven de norm is.
Vroeger had je ook "niet_roken" coupeés in de trein, blijkbaar was roken toen de norm.

Hoe zouden we het vinden als we mensen met een kleur zouden aanduiden als niet-blanken ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_29441627
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:22 schreef averty het volgende:
Dat anderen mij in een hokje willen plaatsen, is prima. Als het voor hen echt niet anders kan om de wereld te kunnen bevatten, tja, moet maar dan, toch?

Maar ik zoek zelf geen enkel wereldbeschouwelijk hokje op, zou wel gek zijn. Bij veel wereldbeschouwelijke hokjes komen er denkbeelden mee, die je zelf niet meer hoeft te bedenken of waarbij je mensen voor belangrijke zaken op hun woord moet geloven, zonder dat ze zich geroepen voelen iets te verklaren. En ik hou juist wel van duidelijkheid. Ik geloof niet in dingen, waar ik met wat moeite ook kan weten. En ik geloof zeker niet in dingen, waarbij iedereen wat anders beweert, beweert dat het gaat om iets wat wij niet kunnen bevatten, alleen precies kan vertellen wat jij wel en niet mag. Laten ze dat lekker in hun reet steken.

Dus als ik al een label wil, dan ben ik een 'laten anderen die onzin maar in hun reet steken persoon'.

Maar dat bekt weer voor geen meter, dus ben ik gewoon Averty.
Hier ben ik lid van: http://www.the-brights.net ik heb zelfs gedoneerd
En! er is een Nederlandse inofficiele weblog: http://www.brights.nl
pi_29441861
Het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar is het niet zo dat voor moslims, christenen en Joden de ongelovigen zijn? Wel mensen ''van het boek'' maar geloven niet in de moslim-profeet. Voor atheïsten, hindoes etc. is het woord ''ongelovige'' niet bedoeld, dat zijn vermoedelijk gewoon demonen
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:29 schreef Oud_student het volgende:
Vroeger had je ook "niet_roken" coupeés in de trein, blijkbaar was roken toen de norm.

Hoe zouden we het vinden als we mensen met een kleur zouden aanduiden als niet-blanken ?
daar ga ik mensen mee irriteren
pi_29442444
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 10:29 schreef Oud_student het volgende:

Maar dan is de term gelovige toch precies hetzelfde? Of je nu gelovige zegt of ongelovige, wat dat betreft maakt het niet uit. Dus wat moeten we dan, niet-geloven als norm beschouwen en gelovige als de afwijking daarop? Dat is niet logisch, want dan draai je de zaak enkel om, terwijl er helemaal geen reden toe is.
pi_29442473
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:10 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Hier ben ik lid van: http://www.the-brights.net ik heb zelfs gedoneerd
En! er is een Nederlandse inofficiele weblog: http://www.brights.nl
Wat een stel kanslozen zeg, daar zou ik nog geen cent aan willen doneren.
pi_29442902
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Maar dan is de term gelovige toch precies hetzelfde? Of je nu gelovige zegt of ongelovige, wat dat betreft maakt het niet uit. Dus wat moeten we dan, niet-geloven als norm beschouwen en gelovige als de afwijking daarop? Dat is niet logisch, want dan draai je de zaak enkel om, terwijl er helemaal geen reden toe is.
Zolang de gelovers hun waanbeelden niet kunnen onderbouwen is ongeloof inderdaad de norm van ieder verstandig denkend mens, van iedere Bright

Er is overigens nog géén goed woord voor het tegenovergestelde van een Bright. Ik stel ''Murky'' voor.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:53:09 #149
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_29443158
Bright vind ik nog helemaal geen slechte.. sowieso iets in de richting van 'verlicht' want wij als atheisten/agnosten slaan elkaar tenminste het hoofd niet in (zie moslim-christen conflicten in veel Afrikaanse landen) en besteden onze tijd tenminste nuttig en niet met het najagen van sprookjes of het bekeren van een moordenaa met gebedr.

Ik heb een hogere dunk van mensen die er goed over na hebben gedacht en daaruit concluderen dat religie onzin is dan mensen die gelovig zijn. Ik vind dat een ander woord voor ongelovigen zeker een positieve inslag moet hebben.
quote:
"To enlighten is to free from ignorance, prejudice and superstition."
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 17:34:42 #150
60090 Akkersloot
pi_29447413
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:34 schreef Godslasteraar het volgende:
Zolang de gelovers hun waanbeelden niet kunnen onderbouwen is ongeloof inderdaad de norm van ieder verstandig denkend mens,
Mee eens.

Maar aangezien een christen of moslim niet kan bewijzen dat een niet-christen of niet-moslim nergens anders in gelooft, vind ik dat die een niet-christen of niet-moslim gewoon geen ongelovige hoeft te noemen.
pi_29447879
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:05 schreef FuifDuif het volgende:
Het is een lastig "probleem", maar ook de term ongelovig wordt vaak niet juist gebruikt, zoals Akkersloot ook al opmerkt.
het zou dan anders-gelovige moeten heten of mede-gelovige.
Je zou woorden moeten vinden die de verdraagzaanheid tussen on- anders- en ge- lovigen beter uitdrukken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:10:04 #152
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_29448047
Denk eens een keer verder akkersloot. Een christen vindt het christelijke geloof het enige en juiste geloof. De islam, etc. is in hun ogen dus niet-het-enige-en-juiste-geloof. Mensen die een ander geloof aanhangen (zoals jij akkersloot, met je 'aanneembaarheidsgodsdienst' die je ook iedereen door de strot duwt zoals een echte gelovige, maar jij mag dat wel natuurlijk) of geen geloof aanhangen zijn dus per definitie ongelovig, ze geloven immers niet in het ware geloof. Zo ook voor islamieten, joden etc.

Maar goed, ik snap sowieso niet waarom ik reageer want lezen doe je niet snel.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_29450593
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 17:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar aangezien een christen of moslim niet kan bewijzen dat een niet-christen of niet-moslim nergens anders in gelooft, vind ik dat die een niet-christen of niet-moslim gewoon geen ongelovige hoeft te noemen.
Heb je helemaal gelijk in.

Daarbij draagt de term ongelovig een hele reeks negatieve insinuaties met zich mee, waardoor de vergelijking roken versus niet-roken mank gaat. En in het geval van roken is het, buiten de tabaksindustrie, iedereen duidelijk dat het ongezond is en je kleren gaan er nog van stinken ook, een negatieve connotatie is mijns inziens dan ook gerechtvaardigd. Bij gelovig versus ongelovig niet, met name omdat het de gelovigen zijn die 'de ander', vaak onterecht, als ongelovig bestempelen, wat Akkersloot terecht irriteert.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:59:13 #154
60090 Akkersloot
pi_29452126
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:10 schreef DionysuZ het volgende:
Denk eens een keer verder akkersloot. Een christen vindt het christelijke geloof het enige en juiste geloof. De islam, etc. is in hun ogen dus niet-het-enige-en-juiste-geloof. Mensen die een ander geloof aanhangen (zoals jij akkersloot, met je 'aanneembaarheidsgodsdienst' die je ook iedereen door de strot duwt zoals een echte gelovige
Noem ik mensen die anders dan mij geloven dan ongelovigen ? (1)

Zoals een "echte gelovige", dus iemand met een aanneembaarheidsgodsdienst (godsdienst zonder geloof in "profeten" met hun "openbaringen" zijn geen echte gelovigen ? (2)

"Zoals een echte gelovige". Heb ik een bekeringsdrang ? Je hoeft van mij echt niet in een God te geloven hoor. (3)

" of geen geloof aanhangen zijn dus per definitie ongelovig, ze geloven immers niet in het ware geloof. Zo ook voor islamieten, joden etc.". Precies volgens hun definitie. (4)
Zal ik ook even mijn definities opleggen: Jij als andersgelovige bent een homo, volgens mijn definitie. Dus je dan ook maar een homo laten noemen. Nu kan je mijn doctrine heel gemakkelijk onderuit halen (waarom zou je je immers een homo laten noemen) maar volgens jouw redenering hoeft dat dus niet. Want het is volgens jous "immers zo".

"Maar goed, ik snap sowieso niet waarom ik reageer want lezen doe je niet snel".

Alsjeblieft op 4 punten gaat je betoog er dus onderuit
pi_29452648
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:53 schreef roobje het volgende:
Bright vind ik nog helemaal geen slechte.. sowieso iets in de richting van 'verlicht' want wij als atheisten/agnosten slaan elkaar tenminste het hoofd niet in (zie moslim-christen conflicten in veel Afrikaanse landen) en besteden onze tijd tenminste nuttig en niet met het najagen van sprookjes of het bekeren van een moordenaa met gebedr.

Ik heb een hogere dunk van mensen die er goed over na hebben gedacht en daaruit concluderen dat religie onzin is dan mensen die gelovig zijn. Ik vind dat een ander woord voor ongelovigen zeker een positieve inslag moet hebben.
[..]
Er is nogal wat kritiek op de keuze voor 'Bright', het zou arrogant zijn en denigrerend t.o.v. gelovers. Daniel Dennett maakt een aardige vergelijking in een artikel van hem waarin hij zich afvraagt waarom atheïsten van alles en nog wat beschuldigd mogen worden terwijl vergelijkbare discriminerende uitspraken t.o.v. Joden en negers, gelukkig, nu als verwerpelijk worden beschouwd. Dit is in Nederland natuurlijk niet erg relevant, maar deste meer in een groot deel van de wereld. Wat is het verschil tussen een presidentskandidaat in de VS die geen kans maakt omdat zij/hij zwart/vrouw is, en een presidentskandidaat die atheïst is.
Al heeft een zwarte presidentskandidaat ook nu in de VS vermoedelijk geen schijn van kans, alleen geeft men dat niet openlijk toe, laat staan dat men dat verdedigt.

Het woord ''verlicht'' is niet zo populair onder atheïsten als koosnaam omdat het toch een beetje op ''openbaring'' lijkt, en daar houden wij niet zo van (aldus Dennett)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 14:13:51 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_29465725
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]
bla
jij mag mij best homo noemen hoor als je dat leuk vindt. Als je opgegroeid bent met het feit dat iedereen buiten jouw geloof een homo is, dan laat dat vooral zo zijn. Ik heb er geen last van en zal zeker niet proberen het woord homo te laten verbieden dan.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 16:01:58 #157
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_29467492
Oh akkersloot heeft zeker wel bekeringsdrang Maar dan om gelovigen van hun geloof af te bekeren.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:06:31 #158
115082 Jaande
Don't ask me who started
pi_29470730
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh akkersloot heeft zeker wel bekeringsdrang Maar dan om gelovigen van hun geloof af te bekeren.
Dat ze geloven zoveel ze willen! You still don't get it hé!

Waar heeft de 'gelovige' de 'ongelovige' zo desperate nodig? Juist omdat Islam een dreig-religie (zwarte-piet-religie) is!

Wie stout is in de zak, en wie braafs is krijgt lekkers...

En wat is dat braafs zijn dan? Niet naar de McDonalds gaan, het is haraam. NIet je haren tonen... enz... Géén varkensvlees enz..

Vanuit het perspectief van een kortzichtige Moslim is het Westen dus stout, stouter, stoutst, gezant van de Duivel, de Duivel (hangt er van af hoe oerconservatiefachtig kortzichtig hij/zij de Koran leest!)

De Koe (Al-Baqarah)
O, gij die gelooft, geeft van hetgeen Wij u hebben geschonken, voordat de dag komt, waarop noch handel, noch vriendschap, noch voorspraak zal zijn; en de ongelovigen zijn de onrechtvaardigen.

Yeah right - ga maar gaan interpreteren... en vervolgens beleven...
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:03:17 #159
60090 Akkersloot
pi_29474070
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 14:13 schreef DionysuZ het volgende:

[Akkersloot "bla"]

jij mag mij best homo noemen hoor als je dat leuk vindt. Als je opgegroeid bent met het feit dat iedereen buiten jouw geloof een homo is, dan laat dat vooral zo zijn. Ik heb er geen last van en zal zeker niet proberen het woord homo te laten verbieden dan.
Een grote mond dat ik je reacties toch niet zou lezen, laat staan dat ik zou reageren en maar op één puntje reageren.

Maar misschien de naam van mijn topic maar veranderen in "moet ik mij een ongelovige laten noemen". Kan jij zelfs misschien ook mee discussieren waar het wél over gaat.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 22:07:26 #160
60090 Akkersloot
pi_29474143
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Ik hoef me als niet-christen of niet-moslim geen ongelovige te laten noemen. Maar dat kan jij natuurlijk niet felen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Alicey op 07-08-2005 09:15:58 ]
  zondag 11 december 2005 @ 15:22:38 #161
60090 Akkersloot
pi_32989636
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:07 schreef Adnan het volgende:

[
Het hoeft mij ineens niet te gaan ofdat hun termen mensen tegen elkaar op zetten. Ik vind dat we gewoon niet aan de instandhouding van hun doctrine mee hoeven te helpen.]

Soms...ben je zelfs zieligerdan ik me ooit voor mogelijk hield..
dit is zo een moment..
ik denk dat je een vriend moet zoeken nerd...niet als in vriendschappelijk maar om je te laten bewerken van achteren..
Deze achterlijke opmerking verdient gewoon een schopje

Verder te volgen als "adnansupernew".
  zondag 11 december 2005 @ 15:34:35 #162
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32989958
Iets met oude koeien enzo...
Onikaan ni ov dovah
  zondag 11 december 2005 @ 15:53:20 #163
60090 Akkersloot
pi_32990487
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:34 schreef ATuin-hek het volgende:
Iets met oude koeien enzo...
Neem jij die wel van achteren dan
  zondag 11 december 2005 @ 17:02:44 #164
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32991341
quote:
Op zondag 11 december 2005 15:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Neem jij die wel van achteren dan
Nee die laat ik lekker in de sloot staan.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 11 december 2005 @ 17:04:19 #165
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32991370
wat is dit nou weer voor een nutteloze topickick? opeens een oud topic weer bovenaan MyAT
  zondag 11 december 2005 @ 17:05:10 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32991385
* Alicey begrijpt ook de topic kick niet helemaal, maar de wegen van Akkersloot zullen wel ondoorgrondelijk zijn.
pi_32991491
ge·lo·vi·ge (de ~ (m.), ~n)
1 aanhanger van een geloof

Een on-gelovige is dus géén aanhanger van een geloof. Als een Christen dan een Islamiet ongelovige zou noemen, is dat taalkundig niet correct, want een Islamiet gelooft wel degelijk. Maargoed... niet iedereen accepteer het geloof van een ander als een waar geloof. Zo zijn er ook genoeg mensen die hun mening als waarheid zien en anderen dus als onwetend beschouwen. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn.
  zondag 11 december 2005 @ 17:11:41 #168
60090 Akkersloot
pi_32991525
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:05 schreef Alicey het volgende:
* Alicey begrijpt ook de topic kick niet helemaal, maar de wegen van Akkersloot zullen wel ondoorgrondelijk zijn.
Ondoorgrondelijk ?

Gewoon omdat ik
quote:
ik denk dat je een vriend moet zoeken nerd...niet als in vriendschappelijk maar om je te laten bewerken van achteren..
niet hoef te nemen.
  zondag 11 december 2005 @ 17:12:57 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32991556
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ondoorgrondelijk ?

Gewoon omdat ik
[..]

niet hoef te nemen.
Uit de reactie maak ik ook niet op dat jij iemand moet nemen, maar dat jij iemand je moet laten nemen. Een subtiel verschil.
  zondag 11 december 2005 @ 17:13:48 #170
60090 Akkersloot
pi_32991578
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:10 schreef HuHu het volgende:
ge·lo·vi·ge (de ~ (m.), ~n)
1 aanhanger van een geloof

Een on-gelovige is dus géén aanhanger van een geloof. Als een Christen dan een Islamiet ongelovige zou noemen, is dat taalkundig niet correct, want een Islamiet gelooft wel degelijk. Maargoed... niet iedereen accepteer het geloof van een ander als een waar geloof. Zo zijn er ook genoeg mensen die hun mening als waarheid zien en anderen dus als onwetend beschouwen. Daar hoef je niet gelovig voor te zijn.
En iemand die geen christen én geen moslim én geen joodsgelovige én geen hindoe én geen weet ik wat is hoeft ook geen ongelovige te zijn. Het gaat iemand geen donder aan of iemand wel of niet gelovig is en dan heb je die ander ook geen ongelovige te noemen. Zo zie ik het.

Als ik mij als niet-christen, enz een ongelovige zou laten moeten noemen zou ik dus gewoon meewerken aan die doctrines. En toen volgde dus die opmerking van Adnan(supernew)
pi_32991615
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:13 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En iemand die geen christen én geen moslim én geen joodsgelovige én geen hindoe én geen weet ik wat is hoeft ook geen ongelovige te zijn. Het gaat iemand geen donder aan of iemand wel of niet gelovig is en dan heb je die ander ook geen ongelovige te noemen. Zo zie ik het.
Ik mag jou toch ook man noemen, want je bent toch een man? Dat is een feit. Ik kan jou geen zeurpiet noemen, want dat is een mening. En als jij nergens, maar dan ook nergens in gelooft, dan ben je een ongelovige. Dat is een feit. Sim-pel.
  zondag 11 december 2005 @ 17:15:54 #172
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32991629
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:13 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

sja als het jouw mening is dat de ander een ongelovige is, vrijheid van meningsuiting nietwaar.
  zondag 11 december 2005 @ 17:17:18 #173
60090 Akkersloot
pi_32991663
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
Uit de reactie maak ik ook niet op dat jij iemand moet nemen, maar dat jij iemand je moet laten nemen. Een subtiel verschil.
Weer wat geleerd Alicey. Een opmerking nemen is wat anders dan iemand nemen. Lekker zooitje is het bij jullie thuis.
  zondag 11 december 2005 @ 17:17:53 #174
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32991679
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

sja als het jouw mening is dat de ander een ongelovige is, vrijheid van meningsuiting nietwaar.
Vrijheid van meningsuiting werkt voor degenen die dat het hardste schreeuwen vaak eenzijdig.
  zondag 11 december 2005 @ 17:18:15 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32991688
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Weer wat geleerd Alicey. Een opmerking nemen is wat anders dan iemand nemen. Lekker zooitje is het bij jullie thuis.
Maar het is wel heel gezellig.
  zondag 11 december 2005 @ 17:18:17 #176
60090 Akkersloot
pi_32991689
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef DionysuZ het volgende:
Hoe staat het dan met de vrijheid om niet mee hoeven te werken aan doctrines zoals het gristendom en de islam
  zondag 11 december 2005 @ 17:19:27 #177
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32991723
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuiting werkt voor degenen die dat het hardste schreeuwen vaak eenzijdig.
helaas. Maar ik zal er niet van wakker liggen als iemand mij ongelovige zou noemen, dat ben ik toch ook?
  zondag 11 december 2005 @ 17:20:29 #178
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32991743
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:18 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Hoe staat het dan met de vrijheid om niet mee hoeven te werken aan doctrines zoals het gristendom en de islam
Dat is je eigen vrijheid. Maar bij jou merk ik dat ipv dat je niet meewerkt aan de doctrines, je juist het christendom en de islam enorm promoot. Negatieve publiciteit is immers ook publiciteit.
  zondag 11 december 2005 @ 17:20:34 #179
60090 Akkersloot
pi_32991746
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:15 schreef HuHu het volgende:
Ik mag jou toch ook man noemen, want je bent toch een man? Dat is een feit. Ik kan jou geen zeurpiet noemen, want dat is een mening. En als jij nergens, maar dan ook nergens in gelooft, dan ben je een ongelovige. Dat is een feit. Sim-pel.
Hoe zo een feit dat ik een ongelovige ben. Dat maak jij niet uit, knurft.
  zondag 11 december 2005 @ 17:21:33 #180
60090 Akkersloot
pi_32991776
quote:
Op zondag 11 december 2005 17:20 schreef DionysuZ het volgende:
Dat is je eigen vrijheid. Maar bij jou merk ik dat ipv dat je niet meewerkt aan de doctrines, je juist het christendom en de islam enorm promoot. Negatieve publiciteit is immers ook publiciteit.
Zo werkt dat met gezwellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')