Een dag stevig doorwandelen moet lukken, bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 10 december 2005 12:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Als je echt de halve dag wilt wandelen kun je wel een hoop zien. Afstanden zijn over het algemeen goed te doen. Je kunt bijvoorbeeld van het Colloseum via Piazza Venezia naar het Pantheon lopen. Vanaf daar is het maar een klein stukje naar Piazza Navona, dat is zeker de moeite waard. Via de Trevi fontein en de Spaanse trappen loop je dan naar Piazza del Popolo om daar weer op de metro te stappen naar het Vaticaan bijvoorbeeld. Dan heb je wel veel gezien in vogelvlucht, maar dan moet je ook wel vrij stevig doorwandelen.
Deze kaart is overigens wel handig. Veel plezier in ieder geval.![]()
De Via Nazionale vind ik persoonlijk een hele aardige straat, op loopafstand van Termini. Verder zijn er nog drie grote winkelcentra, als ik me niet vergis. Eén bij Cinecittá, dat ligt een eindje buiten de stad en er komen dan ook voornamelijk locals. Niet echt bijzonder verder, maar ook niet onaardig. Een andere ligt wel in het centrum, op ongeveer een half uur lopen van Termini. Die is wel vrij chic.quote:
Nu was het een dag, ik kon mee met iemand en dan zeg je uiteraard geen neequote:Op vrijdag 16 december 2005 09:24 schreef CleeJee het volgende:
Waarom slechts een reisje van een dag?
Steden als Rome daar moet je meerdere dagen voor uittrekken vind ik, om echt in de sfeer van de stad te komen....
Ik hebfoto'squote:Op zaterdag 17 december 2005 12:03 schreef Dizzee het volgende:
Waarom post niemand meer foto's?
Pak dan!quote:
Wow da'squote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:07 schreef samchestido het volgende:
ik ga na mijn eindexamen (volgend jaar) een jaar in mijn droomstad wonen!
En misschien zelfs studeren aan de filmacademie![]()
![]()
![]()
Doen!quote:Op zondag 5 maart 2006 14:10 schreef soares het volgende:
ik twijfel....
Jep, hebben wij afgelopen zomer een dag of vier gestaan. Het is een grote camping met veel voorzieningen. Alles ziet er verzorgd uit, sanitair is schoon. Aardig terras, met zomers een bandje met live-muziek.quote:Op maandag 13 maart 2006 12:00 schreef Takemenow het volgende:
Iemand hier al eens op de camping Tiber vlakbij Roma geweest?
Is op zich geen ramp aangezien we met de auto gaanquote:Op maandag 13 maart 2006 13:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Jep, hebben wij afgelopen zomer een dag of vier gestaan. Het is een grote camping met veel voorzieningen. Alles ziet er verzorgd uit, sanitair is schoon. Aardig terras, met zomers een bandje met live-muziek.
De camping ligt niet heel dicht bij het centrum van Rome. Elk half uur vertrekt er een shuttlebus van de camping naar het metrostation (of geen metro, maar urban train) Prima Porta. Vanaf daar is het nog 20 min. met de urban train voordat je aan de rand van het centrum (Piazza del Popolo) zit. Daar kun je weer overstappen op de metro naar Termini, dat duurt misschien ruim 5 min. Al met al ben je wel makkelijk een uur verder voordat je van de camping op Termini bent.
Met die shuttlebus hadden wij overigens een minder goede ervaring, maar das een ander verhaal. Over het algemeen is het wel een fijne verbinding, behalve dat ie pas om 8 uur 's ochtends vertrekt en er om 10 uur weer mee stopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |