abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31415537
In veel musea mag je geen foto's maken, en in ieder geval niet met flits. In kerken vaak wel (ook in de St. Pieter).
Ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar ik heb nog wel wat tips:
-Domus Aurea (het grote paleis van Nero vlakbij het Colosseum).
-de Vaticaanse musea (neem daar maar een dag de tijd voor).
-de Capitolijnse musea
-de Catacomben (christelijke ondergrondse begraafplaatsen buiten de stad).
-loop zomaar eens een kerk binnen, de meeste zijn echt heel mooi.
-Ostia, een heel mooi bewaard gebleven oude stad (Pompeii is ook mooi, maar da's weer veel verder).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_31418837
Domus Aurea is inderdaad een aanrader. Indrukwekkend verhaal ook erachter.

Verder is Ostia ook een badplaats waar je eventueel een dag naar het strand kan, mocht het weer dat nog toelaten. Kost ongeveer 2 tot 4 euro vanuit het centrum met de trein.
pi_31479621
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:59 schreef ChrisBoer het volgende:
Maar hebben jullie dus nog tips hoe het goedkoper dan? Ik wil eigenlijk naar de 200/250 euro per persoon zoals ik bij meer mensen in de Rome topics zie.

Voorwaarde is wel dat we redelijk centraal zitten (bij Terministation ofzo) zodat we makkelijk elke dag bij het Centrum kunnen komen.
Ok, dat kan zeker veeeeel goedkoper. Probeer eerst eens een goedkope vlucht te vinden. Ryanair is het goedkoopst. Als je op tijd gaat zoeken kun je zeer aantrekkelijke vluchten vinden. Mijn laatste 2 vluchten naar Rome:
- Heen: vertrekken vanaf Niederrhein (net bij Venlo over de grens), aankomst op Ciampino. Kosten vlucht 0.01 euro (geen grapje!) Terug: vertrek Ciampino, aankomst eindhoven, kosten 20.00 euro. Dan nog ongeveer 50 euro belasting erbij in totaal en voor 70 euro had ik dus een retourtje.
- Heen: vertrekken vanaf Charleroi, aankomst Ciampino. Terug de omgekeerde route. Dit is iets langer geleden, ik weet alleen nog dat de totale kosten 75 euro waren.

Ik kies eerst altijd de vlucht, en dan ga ik pas naar de rest zoeken. Vaak is het namelijk dat er bijv. maar 2 van die goedkope vluchten per week zijn. Als jij bijvoorbeeld perse op vrijdag wil vertrekken dan is de kans natuurlijk veel kleiner dat je zo'n vlucht vind.
pi_31484327
klopt... ik en me 3 tantes ziijn de eerste keer voor 120 euro pp vertrokken vanaf charleroi

maar dit jaar voor 100 met zen 2... heerlijk goedkoop

we zijn wel steeds bij dezelfde blijven slapen, omdat we wisten dat het goed was...

www.cristinahotels.com
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31484368
Wij hadden een retourtje met Ryan Air vanaf Eindhoven naar Ciampino voor 90 euro incl alles.
(treinkaartje naar Eindhoven niet meegerekend, we wonen in de Randstad)
En voor het hotel waren we per persoon 20 euro per nacht kwijt. We zaten recht tegenover Termini. Maar het centrum is niet zo heel groot, dus het maakt niet echt uit waar je zit.

Op bookings.nl vind je wel een hoop goedkope hotels, en op vakantiereiswijzer.nl kun je checken wat andere mensen van die hotels vinden (bookings.nl is niet zo objectief wat dat betreft)
Als je helemaal goedkoop wilt reizen kun je in een hostel slapen, op www.hostelworld.com staan er een hoop.
pi_31484463
Daar wil ik ook nog heen !
Komt er steeds niet van als ik in Italië ben
pi_31485326
Edit: al gevonden
pi_31485425
dubbel
pi_31534029
vanaf dusseldorf airport 117 ¤ naar Rome met Ryan Air...:)
pi_31576395
Overmorgen zit ik voor 5 dagen in Rome.

Zijn er nog dingen die ik echt gezien moet hebben, naast:

- het Collosseum
- Trevi Fontein
- Spaanse trappen
- Sint Pieter
- Sixtijnse kapel
- Pantheon
- Palazzo Venezia

En natuurlijk de nodige piazza's.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31580996
Trevi fontein vond ik smerig tegenvallen trouwens. Mooie fontein hoor, maar zo jammer van al dat volk die van alles proberen te verkopen. Optyften met die lui en laat mij ff rustig naar de fontein kijken
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_31581316
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Overmorgen zit ik voor 5 dagen in Rome.

Zijn er nog dingen die ik echt gezien moet hebben, naast:

- het Collosseum
- Trevi Fontein
- Spaanse trappen
- Sint Pieter
- Sixtijnse kapel
- Pantheon
- Palazzo Venezia

En natuurlijk de nodige piazza's.
Op de dag dat dit topic werd geopend ben ik teruggevlogen. Ik zal even kort uitleggen hoe wij alles geregeld hebben en wat het kostte. Voor de arme student erg belangrijk natuurlijk...

Het Vittoriano vond ik erg mooi, daar moet je ook wel even heen. Je moet ook het Forum Romanum zien. Dit kun je doen met een tourtje, daarbij krijg je een rondleiding in het Collosseum en het aangrenzende Forum Romanum. Als je identificatie bij je hebt krij je korting, dus onthoud dat even. We waren 14 euro kwijt meen ik.

Wat ook wel leuk was om te doen vond ik, was er een dagje tussenuit gaan met de metro naar het strand bij Ostia.

We zijn met de trein van R'dan naar Charleroi gegaan, en van daar met Ryanair naar Rome Ciampino. (90 euro retour, all-in) We verbleven met z'n drieën in dit hostel, voor vijftien euro per nacht. Dit zit aan de Via Aurelia, gemakkelijk te bereiken met de bus vanaf metrostation Cipro.

Alle dingen die jij opnoemt hebben we gezien, ik vond het echt heel mooi allemaal, en daarnaast dan nog lekker overal uit eten geweest en flink wat wijn en dergelijke verorberd in de zeven dagen dat we er geweest zijn. En lekkere ijsjes gegeten natuurlijk.

Je kunt een OV-weekkaart krijgen voor rond de twintig euro, waarmee je overal heenkunt met de metro en de trein, wat goed te doen is. Alles bij elkaar, dus inclusief vervoer en verblijf, heb ik rond de 550 gulden uitgegeven. Dat is het zeker waard, Rome is echt een prachtige stad.

Het viel me overigens wel op hoe uitgestrekt de stad is, ondanks dat er maar 3,5 miljoen mensen wonen. En alle scooters vond ik geniaal om te zien, sowieso het verkeer daar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31582015
Bedankt voor de reacties.

Afgelopen zomer ben ik ook al kort in Rome geweest en heb ik dus bovenstaande dingen gezien, vandaar mijn vraag wat ik toen gemist heb. We vliegen met Ryanair naar Ciampino en verblijven in een hotel in de buurt van Termini. Hopelijk zit het weer een beetje mee..
- Beverly Sills
pi_31583823
kan iemand wat meer vertellen over Villa d'Este ? ik heb er wat foto's van gezien, en dat ziet er mooi uit.
pi_31585290
je moet naar mijn nichtjes ballet lesgaan

om te gieren...

neej uh... je hebt het capucine kerkje bij metro tation berberini... heel inderukwekkend, is gratis, maar er wordt wel gevraagt om een gift

ook de catacombe van san calisto zijn heel moooi...
dan ga je een aantal meter onder de grond de graven bekijken

ik kreeg een heel eng gevoel toen ik daar liep, maar wle heel indrukwekkend, ik denk dat de prijs iets van 4 tot 6 euro was...

je kan ook gan eten bij de kruising van via cavour en fori imperiali

daar zit een restaurant meteen hele gekke ober, maar het eten is er heeeerlijk... lekkere soep jammmmm en bruscette

het is ook leuk om een fiets te huren in villa borgese

en zo deberg pincio op te fietsen zwaar maar zeer de moeite waard...

zucht ik wil weer naar rome... ff ryanair bekijken...
pi_31585324
sorry voor de typ fouten...
pi_31723261
Rome was echt schitterend.

Trevifontein

Het Vaticaan

De Tiber

Villa bij Piazza del Popolo

Het eiland in de Tiber

Palazzo Venezia

De Alpen vanuit het vliegtuig

Verder kwamen we nog in een demonstratie van studenten terecht. In heel Italië gingen 150.000 studenten de straat op om te protesteren. Wij liepen nietsvermoedend in Rome rond toen opeens allerlei busjes met ME-achtige lui de boel kwamen afzetten. Alles stond op een gegeven moment vast.

Weet iemand trouwens waar die dikke bmw's, lancia's, alfa romeo's etc met blauw zwaailicht voor dienen? Daar zie je er echt heel veel van.

Er was trouwens ook erg veel bewaking op de been, zo werd bijvoorbeeld de Duitse Ambassade bij ons hotel echt dag en nacht bewaakt.
- Beverly Sills
pi_31725517
Haha, dat eilandje in de Tiber. Daar zijn wij geweest, en wat een deceptie zeg. Verspil daar alsjeblieft je tijd niet aan.
pi_31731833
owwwww.... ik ben jarloersssssssssssssssssssssss

ik wil oookk
pi_31731909
nog bijzondere dingen mee gemaakt...???

ik heb daar iets meegemaakt, zal hetnoooooit vergeten
pi_31732091
De Trevi-fontein vond ik erg mooi maar inderdaad te druk. 's Avonds is er vaak niet eens meer een zitplek. En dan al die pleurisverkopers met rozen. Er liepen ook een paar van die lui rond die bellenblazers verkochten. Staan ze even 100 bellen tegen je kleding aan te schieten, zeer irritant.

Eigenlijk viel niks tegen in Rome. Alleen Circus Maximus, waar eigenlijk helemaal niets meer van over is. Een grasveld, meer is het niet.
Oh ja, en de Mond van de Waarheid (suf ding is dat zeg! Het is dat hij al zo oud is....). Ik had hem groter verwacht.
pi_31732981
Ow die mond van de waarheid ja

me had zit er nog aan
pi_31748120
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:50 schreef soares het volgende:
nog bijzondere dingen mee gemaakt...???

ik heb daar iets meegemaakt, zal hetnoooooit vergeten
Vertel...
pi_31751830
ik ben mei dit jaar naar rome geweest en toen we richting het hotel gingen, pakte we de bus richting termini, dus opgestapt op via nazionale, drukke bus, helemaal stamp vol maar ok

na een tijdje voel ik iets vlezigs tegen me hand, (had met handen in me achterzak) dus ik proberen te kijken wat het is
maar neit kunnen zien omdat het te druk was

dus ik tegen mijn moeder, mam ik voel iets tegen me hand, dus zei zegt dan doe je je hand weg, ik dus benieuwt en blijf kjiken, toen ik tog wel doorkreeg wat dat moest zijn, na 5 min ofso, stopte de bus weer, en zag ik dat die man gewoon zen broek open had staan en zen lullo eruit hing... dus ik zeg mam... die kerel heeft zen lullo eruit hangen, maarja andere taal enso... we wisten eigenlijk neit wat te doen, en bij de volgende stop, begint een italiaan ineens tegen die kerel die tegen mij stond te schreeuwen en had het dus ook door. die man is toen de bus uitgevlucht...
wij tegen de italiaanse man gracia gracia...

ik heb nog noooooit zo vaak me handen gewassen... gruwel er nog steeds van
pi_31751952
en ook toen we op de bus zaten te wachten om naar het vliegveld te gaan, was er een tasjes dief, tegen over ons bezig, end ie wilde weg rennen werd hij beet gegrepen... kon tog los komen, en gingen italianen er met een scooter achteraan, die vrouw van wie die tas was helemaal in schok

5 min later kwamen ze terug met boef en tas
de politie gbeld, die kwam aanscheuren als in een bond film... heeeeel grappppig

en toen ging de boef in de auto einde

maar wel leuk om allemaal zo zien te gebeure...
pi_31757016
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:57 schreef soares het volgende:
en zag ik dat die man gewoon zen broek open had staan en zen lullo eruit hing... dus ik zeg mam... die kerel heeft zen lullo eruit hangen, maarja andere taal enso... we wisten eigenlijk neit wat te doen
Dat snap ik dan weer niet. Je kan toch gewoon keihard 'Eeeiiiieuw' roepen? Echt wel dat hij dat begrijpt, en andere mensen zien dan ook meteen dat er een potloodventer in hun midden staat. En grote menigtes zijn meestal niet zo lief tegen potloodventers die jongetjes lastigvalt
pi_31762005
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:01 schreef soares het volgende:
en ook toen we op de bus zaten te wachten om naar het vliegveld te gaan, was er een tasjes dief, tegen over ons bezig, end ie wilde weg rennen werd hij beet gegrepen... kon tog los komen, en gingen italianen er met een scooter achteraan, die vrouw van wie die tas was helemaal in schok

5 min later kwamen ze terug met boef en tas
de politie gbeld, die kwam aanscheuren als in een bond film... heeeeel grappppig

en toen ging de boef in de auto einde

maar wel leuk om allemaal zo zien te gebeure...
Haha, ja er loopt veel tuig rond daar, maar grotendeels amateurs. Wij hebben een Engelse toerist behoed voor een zakkenrollersgroepje in de bus, en hij heeft 't nooit geweten.
pi_31771879
hihihihih ben geen jongen hor...

er groeit niets tussen me benen...

was denk ik gewoon de schrik van het moment...
pi_31772110
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:16 schreef soares het volgende:
hihihihih ben geen jongen hor...

er groeit niets tussen me benen...

was denk ik gewoon de schrik van het moment...
Je hebt een aangeboren aandoening, waarbij je geen schaamhaar kunt ontwikkelen?
pi_31784493
neeej,

ik heb geen dick...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: