Auteursrecht heeft niks te maken met of je er al dan niet geld aan verdient. De rechter weegt af of het recht op vrije meningsuiting en nieuwsgaring (dat boekje) groter is dan het portretrecht van de afgebeelde. Aangezien er noch aan de afgebeelde, noch aan de fotograaf toestemming is gevraagd voor het gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal... Als iemand hard kan maken dat het publiceren van de foto voor hem/haar problemen oplevert, dan heb je een grote kans dat de rechter hem/haar gelijk geeft.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af.
Wanneer jij namelijk zo diep in de kast zit, dan moet je je daar helemaal niet vertonen op de Roze Maandag. Da's harstikke publiek en openbaar.
Volgens mij gaat het er ook om of je portret 'gebruikt' wordt ergens voor, bijvoorbeeld een grote poster, of reclamefolder, iets waar men geld mee verdient, iets commercieels.
d44r 23g j3 m3 w4t! H3t z4l d3 20m3rd3pr35513 21jn, 0f w3 h3bb3n h1er t3 m4k3n m3t typ15ch3 n0to1r3 br13v3n5chr1jv3r5. D4t k4n 00k n0g.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:32 schreef Great_Expectations het volgende:
4ch, 50mm193 m3n53n m03t3n 93w00n w4t te 231k3n h3bb3n, d3nk 1k..
Ditmaal overduidelijk ten onrechtequote:Op donderdag 28 juli 2005 19:40 schreef Great_Expectations het volgende:
En vanzelfsprekend kies ik de kant van Waxxer..
Aldus Error vanaf een palmboomstrand, terwijl Fulco zijn tenen masseert.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:41 schreef error het volgende:
Waxxer ga eens op vakantie! Je hebt het nodig, geloof me
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:40 schreef Great_Expectations het volgende:
Hij maakt een idioot klein schrijffoutje in een post op een forum. Niet in de brief van de hoofdredactie van het NRC. Om daar dan een nogal betweterige en belerende opmerking over te maken is ehm... Nou ja. Irritant betweterig en belerend. En helemaal als je daar dan nog zo'n preek aan vastknoopt dat het Ernstige Gevolgen Voor Zijn Toekomst Als Journalist kan hebben. Je ziet de dingen dan niet helemaal in de juiste proporties, maar het is dan ook erg benauwd weer, misschien komt het daardoor..
En DM... Ach... Die loopt graag ergens achteraan..
Idd, ik weet wat het is om vakantie te hebbenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:43 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Aldus Error vanaf een palmboomstrand, terwijl Fulco zijn tenen masseert..
Oeh, we gooien het er vandaag allemaal uit.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:44 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
En jij hè, jij! Ik kan me echt zo aan jou irriteren!
quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:44 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
En jij hè, jij! Ik kan me echt zo aan jou irriteren!
Ja, het is tussen 19:30 en 20:30 hè. Dan mogen ze allemaal een uurtje in de computerzaal.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:44 schreef Waxxer het volgende:
Oh God, nu komen ook alle zuurpruimen tegelijk....
Altijd van alles, algemeen bekend... Nou nou, wat een beweringen.quote:Onlangs schreef Waxxer het volgende:
Ja jij vraagt je altijd van alles af bij mensen, en bent niet zo toegeeflijk, dat is algemeen bekend hoor..
Goedzo G_Equote:Op donderdag 28 juli 2005 19:40 schreef Great_Expectations het volgende:
Hij maakt een idioot klein schrijffoutje in een post op een forum. Niet in de brief van de hoofdredactie van het NRC. Om daar dan een nogal betweterige en belerende opmerking over te maken is ehm... Nou ja. Irritant betweterig en belerend. En helemaal als je daar dan nog zo'n preek aan vastknoopt dat het Ernstige Gevolgen Voor Zijn Toekomst Als Journalist kan hebben. Je ziet de dingen dan niet helemaal in de juiste proporties, maar het is dan ook erg benauwd weer, misschien komt het daardoor..
Nou, ze mogen van mij al beginnen met het glaasje advocaat.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:46 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Ja, het is tussen 19:30 en 20:30 hè. Dan mogen ze allemaal een uurtje in de computerzaal..
Waar achteraan bijvoorbeeld, of loop jij ook heerlijk uit je nek te lullen, ouwe zuurpruim?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:40 schreef Great_Expectations het volgende:
Zijn tenen, of zijn"teen" ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:43 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Aldus Error vanaf een palmboomstrand, terwijl Fulco zijn tenen masseert..
Zal ik doen, maar ik zie je pas vanavond weer. Dus misschien kan ik je morgen de groeten terug doen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:47 schreef Great_Expectations het volgende:
[..].
Doe je mij straks de groeten van me?.
Doe eerst even je schoenen aan, die geitenwollen sokken trekken me iets te veel aandacht.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:46 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Altijd van alles, algemeen bekend... Nou nou, wat een beweringen.
Onderbouw het eens, of ga je ook hierin het voorbeeld van de NL journalistiek volgen?.
Biertje erbij?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:48 schreef wizarddragon het volgende:
* wiz gaat alvast zitten met een bak ijs met caramel en pecannootjes
Geitenwollen sokken? Je weet echt niet wat je er nu weer bij moet halen he?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:50 schreef Waxxer het volgende:
Doe eerst even je schoenen aan, die geitenwollen sokken trekken me iets te veel aandacht.
Ik ben niet klein!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:51 schreef Waxxer het volgende:
[..]
De basiscursus bestaat uit éérst tien kleintjes
* XMN8R gaat met een grote bak popcorn naast Wiz zittenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:48 schreef wizarddragon het volgende:
* wiz gaat alvast zitten met een bak ijs met caramel en pecannootjes
Ik heb in Waxxer het volste vertrouwen..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geitenwollen sokken? Je weet echt niet wat je er nu weer bij moet halen he?
Dergelijke sokken worden geassocieerd met 'links', terwijl ik op Fok! eerder als 'rechts' bekend sta.
Dream on, dear wannabe-journalist. Jij komt er wel.
Nee, jij moet eerst rellen.. dan mag je bier.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:52 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Thanks for reminding, het ligt in de vriezer..
Ik ook wel, maar hij moet wel op tijd op vakantie gaan!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:52 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Ik heb in Waxxer het volste vertrouwen..![]()
Hij legt in ieder geval niet op ieder slakje zoutquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zolang zijn spellingscontrole het niet laat afweten..
Het is mogelijk dat je iemand met de beste bedoelingen op een fout wijst en dan nog helemaal gelijk hebt ook wat die fout betreft, maar dat het dan toch beter is om die goed bedoelde opmerking voor je te houden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:49 schreef tech het volgende:
De opmerking 'beste bedoelingen' wordt maar gewoon genegeerd.
Mijn persoonlijke ergernissen hebben niks met journalistiek te makenquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Geitenwollen sokken? Je weet echt niet wat je er nu weer bij moet halen he?
Dergelijke sokken worden geassocieerd met 'links', terwijl ik op Fok! eerder als 'rechts' bekend sta.
Dream on, dear wannabe-journalist. Jij komt er wel.
Dat doet tech ook niet... hij maakt een terechte opmerking, en ipv een 'dankjewel voor de tip', schiet er iemand meteen in de verdediging, op een absurde manier ook nog eens. Geitenwollen sokken, ik bedoel maar.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:54 schreef Vlarp het volgende:
Hij legt in ieder geval niet op ieder slakje zout
*rillend in hoekje kruip*quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ergernissen hebben niks met journalistiek te makenIk weet niet of je dit voor de lol doet of dat je serieus bent, maar in beide gevallen (en zéker het laatste) vind ik het nogal triest overkomen. Steek je energie in wat anders dan in dit godsgruwelijk kleinzielige gezanik. Echt.
Ik ben de relaxedheid zelve. Zo zijn Tukkers. *brede grijns*quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:53 schreef Vlarp het volgende:
Nee, jij moet eerst rellen.. dan mag je bier.
Of misschien moet je eerst bier nemen om wat relaxt te worden
Terrorrist in opleidingquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:41 schreef wizarddragon het volgende:
*Handen omhoog, dit is een aanslag*
Helemaal mee eens, maar de reaktie van Waxxer vraagt er natuurlijk om, om even flink te flamen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:55 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
Het is mogelijk dat je iemand met de beste bedoelingen op een fout wijst en dan nog helemaal gelijk hebt ook wat die fout betreft, maar dat het dan toch beter is om die goed bedoelde opmerking voor je te houden..
Niet naar jouquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef Vlarp het volgende:
[..]
*rillend in hoekje kruip*
Wax! Je doet aggressief!
Ik wacht met smart op jou eerste tikfoutje hier..quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:57 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat doet tech ook niet... hij maakt een terechte opmerking, en ipv een 'dankjewel voor de tip', schiet er iemand meteen in de verdediging, op een absurde manier ook nog eens. Geitenwollen sokken, ik bedoel maar.
Nee, een echte journalist....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |