Pik klinkt leuker.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:24 schreef Frollo het volgende:
'Pik' is gewoon een uitspraakvariant van 'pek'.
Daar gaat het ook om in dit topic: onnatuurlijk tegenovergestelde benamingen!quote:En 'minkukel' heeft geen tegenhanger omdat het geen natuurlijk, maar een bedacht woord is.
Heel goed.quote:
Juist!quote:
Oh sorryquote:
Gootnuchter dan.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:35 schreef Tafkahs het volgende:
ladderzat schiet me als eerste te binnen, maar wat is het tegenovergestelde van ladder ook alweer?
gootzat?
glijbaannuchterquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:35 schreef Tafkahs het volgende:
ladderzat schiet me als eerste te binnen, maar wat is het tegenovergestelde van ladder ook alweer?
gootzat?
Botergeil - Margarinefrigide ?quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:37 schreef sizzler het volgende:
......
ik twijfel nog over etenswaren zoals botergeil....
quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Botergeil - Margarinefrigide ?
Springlevend - valdoodquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:54 schreef sizzler het volgende:
Springlevend - bukdood?
Zeker weten één van de meeste lompste topic kicks in the history of mankindquote:
Ik voelde de bovenmatige behoefte om mijn bevindingen even met jullie allemaal te delenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeker weten één van de meeste lompste topic kicks in the history of mankind
vervelen - nabijweinigenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik voelde de bovenmatige behoefte om mijn bevindingen even met jullie allemaal te delen
En ik verveelde me![]()
Het eigenlijke verzonnen woord is volgens mij 'kukel'. Als ik me het goed herinner, wordt het woord 'minkukel' in het verhaal nergens als 1 woord gebruikt, maar heeft de auteur het over een 'min kukel' (als in: een minderwaardig kukel).quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:24 schreef Frollo het volgende:
En 'minkukel' heeft geen tegenhanger omdat het geen natuurlijk, maar een bedacht woord is.
Marten Toonder...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:09 schreef chibibo het volgende:
[..]
Het eigenlijke verzonnen woord is volgens mij 'kukel'. Als ik me het goed herinner, wordt het woord 'minkukel' in het verhaal nergens als 1 woord gebruikt, maar heeft de auteur het over een 'min kukel' (als in: een minderwaardig kukel).
Hoewel mischien perongeluk, sla je hier de spijker exact op zijn kop. minkukel en pluskukel zijn elkaars tegengestelden. In het Bommel verhaal 'Het kukel' wordt de speurtocht beschreven naar 'pluskukel' Alle gemeten burgers van Rommeldam bezitten achter een minkukel. Zelfs professor Prlwytzkofski. Hij krijgt de opdracht; 'Stuur iemand met een pluskukel, Geen student!'quote:is het tegenovergestelde van een minkukel een pluskukel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |