Ze zeggen toch altijd dat je tot 24 uur na het geven niet mag sporten, naar de sauna mag etc. Dat doen ze echt niet voor nietsquote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:37 schreef sindell het volgende:
Ik ben toevallig net een half uurtje geleden gebeld voor een afspraak. 19 augustus, maar denk dat ik die nog ga verzetten ivm sporten 's avonds. Heb ik 1 x gedaan nou dat is dus niet okay.
Dat hebben wij hier niet. Ik geef bloed om te compenseren voor het feit dat ik financieel gezien maar bitter weinig doe voor het goede doel, omdat mijn moeder een aantal bloedtransfusies heeft gehad toen ze ziek was en omdat ik het prettig vind om eens per half jaar te horen dat mijn bloeddruk, HB en pols uitstekend zijnquote:Op woensdag 10 augustus 2005 15:21 schreef Iksje het volgende:
Ow ja, ook al doe ik het vrijwillig en omdat ik me er goed bij voel (gezonde O + donor), je kan er leuke dingen mee 'sparen'
Zoals tickets voor de bioscoop, pretparken, handdoeken, doucheproducten,...
Ja ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 14:05 schreef Mikkie het volgende:
Mijn ervaring is dat sporten vlak na donatie geen probleem is, niet ontbijten van tevoren maakt ook niet uit, zuipen ook niet... dus dat scheelt allemaal
Als je komt voor de eerste keer nemen ze die lijst wel doorquote:Op woensdag 10 augustus 2005 15:36 schreef freecell het volgende:
Ik heb me opgegeven in Groningen. Ik heb inmiddels een brief dat ik een oproep krijg voor een keuring, mar die oproep is er nog niet.
Is er ook een lijst met medicijnen die je niet mag slikken?
Ik schijn trouwens wel lastig te prikken te zijn, Gisteren nog ergens anders voor geprikt en daar kwamen twee buisjes uit en toen was het afgelopen
Bij mij kunnen ze ook niet prikkenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:13 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Dat "moeilijk prikken" heb ik ook. Naald erin gaat prima, maar na een minuutje komt er niks meer uit. Dan geven ze je een balletje om in te knijpen; door de spierbeweging komt er makkelijker bloed uit. Sniks ergs aan.
Dan had je maar wijselijk jouw ervaring voor je moeten houden aangezien elke mongool kan bedenken dat wat jij doet zelfs behoorlijk gevaarlijk kan zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 11:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je hoeft niet meteen zo'n betweterige kutreactie te geven hoor..
Dat iemand niet dezelfde ervaringen heeft als jij, en dat iemand niet helemaal de meest veilige voorschriften van de bloedbank naleeft, betekent niet dat diegene meteen van alles fout doet en een mongool is.
Als de naald niet lekker zit in je arm, moet je het even aangeven. Het kan zijn dat de naald tegen de rand van je ader aanzit ofzo en dat zit vervelend.quote:Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het wel zeer vervelend trouwens. Die naald zit gewoon niet lekker, en ik word toch een beetje raar als ik naar die naald in mijn arm kijk. Mijn hersens zeggen dat het niet normaal is om iets in mn lijf gestoken te hebben ofzo. Daarna voel ik me ook nooit zo formidabel. Maar ik ga toch, dat hoort nou eenmaal. Wij krijgen geen soep of spaarsystemen in Dordrecht helaas.
Mijn moeder ook!quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:34 schreef stame het volgende:
Ons ma werkt bij Sanguin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |