abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29537055
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29537257
Ik ben toevallig net een half uurtje geleden gebeld voor een afspraak. 19 augustus, maar denk dat ik die nog ga verzetten ivm sporten 's avonds. Heb ik 1 x gedaan nou dat is dus niet okay.

Heb afgelopen keer speldje voor 5x geven gekregen! Alsof dat bijzonder is Mijn moeder zit al bijna op 100x geloof ik

Hier in Leeuwarden zijn ze nog steeds veel op zoek naar donors. Ik vind het altijd wel even relaxed, verse soep, broodjes, koeken allemaal in ruil voor een half litertje bloed. Moet kunnen toch?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:57:17 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_29537431
Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van het geven. Alleen bij de keuring ging ik bijna plat toen ze die buisjes trok, maar dat waren zenuwen. Voor de rest loop ik ook wel snel door denk ik, ik zal de volgende keer eens kijken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_29537444
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 11:20 schreef Mikkie het volgende:

Nijmegen is okay
Nijmegen is zeer zeker okay!
Helaas kan ik je niet aan een kamer helpen........ Succes!
pi_29537612
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 11:37 schreef sindell het volgende:
Ik ben toevallig net een half uurtje geleden gebeld voor een afspraak. 19 augustus, maar denk dat ik die nog ga verzetten ivm sporten 's avonds. Heb ik 1 x gedaan nou dat is dus niet okay.
Ze zeggen toch altijd dat je tot 24 uur na het geven niet mag sporten, naar de sauna mag etc. Dat doen ze echt niet voor niets .

* fee-tje is al flauw als ze na het geven naar huis moet fietsen .
pi_29537736
Ik ken wel mensen die wel gewoon gaan sporten erna omdat dat bij hen prima gaat. Ik moet zelf wel echt rekening houden ermee, en echt elk uur wat eten, uitkijken met alcohol, niet sporten enz. Vroeger toen ik dat nog niet zo doorhad werd ik wel regelmatig dizzy en ging een keer tegen de vlakte. Nu ik weet wat ik moet doen gaat het prima
pi_29538570

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:09 ]
Zerg schreef:
pi_29539064
Ik weet wel dat ik niet te hard naar huis moet fietsen als ik plasma gedoneerd heb. Dat voel ik namelijk toch wel, ondanks dat het maar plasma is.
Moet mn afspraak voor september trouwens nog wel even verzetten, komt er van als je je vakantie verzet!
pi_29539200
Eeehm, eens snel gelezen in bloedgeven (1) en hier...
Geef zelf bloed, maar da's in België. Misschien stomme vraag, maar lees hier vanalles over inschrijven en opgeroepen worden enzo. Hoe zit dat juist?

In België kan je bloedgeven:
a) bij acties in gemeentehuizen of b) bij acties op hogescholen/universiteiten of c) je stapt gewoon een transfusiecentrum binnen van het Rode Kruis.

In het transfusiecentrum krijg je dan een kaartje dat ze kunnen scannen de volgende keer dat je komt, en de vragenlijst, even langsgaan bij de dokter etc. Maar da's overal 't zelfde neem ik aan
Je mag 4x per jaar gaan maar ze roepen je niet op ofzo. Daar ben je vrij in.
Geef ook bloedplasma, nog iemand?
pi_29539245
Ow ja, ook al doe ik het vrijwillig en omdat ik me er goed bij voel (gezonde O + donor), je kan er leuke dingen mee 'sparen'
Zoals tickets voor de bioscoop, pretparken, handdoeken, doucheproducten,...
pi_29539380
Ik heb me opgegeven in Groningen. Ik heb inmiddels een brief dat ik een oproep krijg voor een keuring, mar die oproep is er nog niet.
Is er ook een lijst met medicijnen die je niet mag slikken?
Ik schijn trouwens wel lastig te prikken te zijn, Gisteren nog ergens anders voor geprikt en daar kwamen twee buisjes uit en toen was het afgelopen
pi_29539544
In België staan er vier medicijnen op de vragenlijst...of je die hebt geslikt. oa Roacutanne
En aspirine soms ook niet omdat dat bloedverdunnend werkt. Maar eigenlijk is alles in overleg met de arts die de laatste check-up met je doet (bloeddruk ed)
pi_29539559
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:21 schreef Iksje het volgende:
Ow ja, ook al doe ik het vrijwillig en omdat ik me er goed bij voel (gezonde O + donor), je kan er leuke dingen mee 'sparen'
Zoals tickets voor de bioscoop, pretparken, handdoeken, doucheproducten,...
Dat hebben wij hier niet. Ik geef bloed om te compenseren voor het feit dat ik financieel gezien maar bitter weinig doe voor het goede doel, omdat mijn moeder een aantal bloedtransfusies heeft gehad toen ze ziek was en omdat ik het prettig vind om eens per half jaar te horen dat mijn bloeddruk, HB en pols uitstekend zijn
pi_29539647
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:05 schreef Mikkie het volgende:
Mijn ervaring is dat sporten vlak na donatie geen probleem is, niet ontbijten van tevoren maakt ook niet uit, zuipen ook niet... dus dat scheelt allemaal
Ja ja.

Laat we het er maar over het algemeen op houden dat flink sporten van te voren en vlak er na je niet in de koude kleren gaat zitten. Bovendien moet je zeker van te voren goed eten en drinken.

Ieder die zich niet daar aan houdt wens ik veel plezier.
pi_29539749
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:36 schreef freecell het volgende:
Ik heb me opgegeven in Groningen. Ik heb inmiddels een brief dat ik een oproep krijg voor een keuring, mar die oproep is er nog niet.
Is er ook een lijst met medicijnen die je niet mag slikken?
Ik schijn trouwens wel lastig te prikken te zijn, Gisteren nog ergens anders voor geprikt en daar kwamen twee buisjes uit en toen was het afgelopen
Als je komt voor de eerste keer nemen ze die lijst wel door . Aspirine en roaccutane (kutwoord ) staan er idd op, evenals een paar andere.

Dat "moeilijk prikken" heb ik ook. Naald erin gaat prima, maar na een minuutje komt er niks meer uit . Dan geven ze je een balletje om in te knijpen; door de spierbeweging komt er makkelijker bloed uit. Sniks ergs aan.
pi_29540594
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 16:13 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Dat "moeilijk prikken" heb ik ook. Naald erin gaat prima, maar na een minuutje komt er niks meer uit . Dan geven ze je een balletje om in te knijpen; door de spierbeweging komt er makkelijker bloed uit. Sniks ergs aan.
Bij mij kunnen ze ook niet prikken
Moeten ze soms wel erg vaak voor prikken. Je kunt namelijk de ader in mijn arm niet zien of voelen, ook niet met manchet. Z4e moeten dus net zo vaak prikken totdat ze mazzel hebben en hem raken
pi_29613547
Er is een enorm tekort aan bloeddonoren

Steeds minder bloeddonoren telt Nederland. Het aantal donoren is de afgelopen jaren teruggelopen met twintig procent. Er zijn momenteel minder dan een half miljoen donoren.

De noodklok wordt geluid door de Stichting Sanquin die verantwoordelijk is voor de Nederlandse bloedvoorziening. Zij gaan landelijk nieuwe donoren werven.

Er zijn (nog) geen problemen opgetreden door deze terugloop, maar er wel behoefte op de korte termijn aan nieuwe bloeddonoren. Veel donoren zitten al aan het maximale aantal oproepen per jaar.

Er is voor deze daling een aantal oorzaken te noemen.

Als eerste moest een (groot) aantal afgifte punten de deuren sluiten, waardoor goedwillende donoren verder moesten reizen om bloed af te laten tappen. Door deze extra reistijd zijn een aantal donoren afgehaakt.

Recentelijk werden uit voorzorg 20.000 donoren uit het bestand geschrapt die na 1 januari 1985 zelf een transfusie hadden ondergaan.

Een aantal donoren werd het zat om elke keer een lijst met ongeveer vijftig vragen te beantwoorden. Tussen deze vragen zitten enkele persoonlijke vragen over het seksuele leven en drugsgebruik.

“We stellen hoge eisen aan de kwaliteit van het bloed. Medicijn gebruik kan in korte tijd het bloed al negatief veranderen. Dat is de reden waarom we elke keer alles opnieuw nalopen en daarom is deze lange lijst noodzakelijk”. Aldus een woordvoerster van Sanquin.

Waarschijnlijk gaat de nieuwe campagne nog dit jaar van start.

Men gaat zich vooral richten op donoren met bloedgroep O negatief.

Deze bloedgroep wordt in noodgevallen aan mensen met alle bloedgroepen gegeven zonder dat het lichaam gaat tegenwerken.

Momenteel melden zich veel donoren met een zeldzame bloedgroep bij Sanquin.

Men denkt dat er een tekort is aan hun type bloedgroep bij de bloedbanken.

(bron: zorgportaal.nl)
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:18:07 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_29613801
Misschien een Fok! blood drive, een actie op fok, meld je aan als bloeddonor krijg een tagje? Of een fok t-shirt?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 14 augustus 2005 @ 11:12:33 #69
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_29623197

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:02:09 ]
Zerg schreef:
pi_29623723
idd...
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_29625240
Ik geef ook bloed sinds 4 keer, ik moet komende week weer. Mijn opa is zijn hele leven voorzitter geweest van de Rode Kruis in onze omgeving, heeft daar zelfs een lintje voor gekregen. Mijn vader en tante geven al 40 jaar bloed. Ik vond dat ik het vanwege de familietraditie ook moest doen, mijn (overleden opa) zou trots op me zijn, ik heb hem nooit gekend.

Maar nog meer dan vanwege de familietraditie vind ik het mijn Burgerplicht, net als orgaandonor zijn na mijn dood. Ik vind eigenlijk dat iedereen het moet doen, en ze zouden het wat mij betreft verplicht mogen stellen. Maar dat is weer een andere discussie.

Ik vind het wel zeer vervelend trouwens. Die naald zit gewoon niet lekker, en ik word toch een beetje raar als ik naar die naald in mijn arm kijk. Mijn hersens zeggen dat het niet normaal is om iets in mn lijf gestoken te hebben ofzo. Daarna voel ik me ook nooit zo formidabel. Maar ik ga toch, dat hoort nou eenmaal. Wij krijgen geen soep of spaarsystemen in Dordrecht helaas.
Spoilers!
  maandag 15 augustus 2005 @ 22:58:55 #72
21865 WaVe
WaVe detected
pi_29674106
Ik ben sinds kort ook bloeddonor, een tijdje geleden meegesleept door een huisgenootje, en vlak voor de vakantie voor het eerst een half litertje gedoneerd. Daarna gewoon vrolijk naar huis gefietst en aan de slag gegaan met mijn afstudeerproject, nergens last van. Maar dat verschilt ook vast per persoon. Ik ben gelukkig wel makkelijk te prikken, in 1 keer raak
pi_29675702
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je hoeft niet meteen zo'n betweterige kutreactie te geven hoor. .

Dat iemand niet dezelfde ervaringen heeft als jij, en dat iemand niet helemaal de meest veilige voorschriften van de bloedbank naleeft, betekent niet dat diegene meteen van alles fout doet en een mongool is.
Dan had je maar wijselijk jouw ervaring voor je moeten houden aangezien elke mongool kan bedenken dat wat jij doet zelfs behoorlijk gevaarlijk kan zijn.

Zuipen na het bloedgeven, denk na man.
pi_29675882
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 12:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het wel zeer vervelend trouwens. Die naald zit gewoon niet lekker, en ik word toch een beetje raar als ik naar die naald in mijn arm kijk. Mijn hersens zeggen dat het niet normaal is om iets in mn lijf gestoken te hebben ofzo. Daarna voel ik me ook nooit zo formidabel. Maar ik ga toch, dat hoort nou eenmaal. Wij krijgen geen soep of spaarsystemen in Dordrecht helaas.
Als de naald niet lekker zit in je arm, moet je het even aangeven. Het kan zijn dat de naald tegen de rand van je ader aanzit ofzo en dat zit vervelend.

Je krijgt toch wel iets in Dordrecht na het doneren? Toen ik nog bloed gaf bij zo'n mobiele bloedbank, zat er altijd iemand met een stopwatch om aan te geven wanneer je weg mocht. Je moest ook wat drinken. Bij de bloedbank in Den Haag kun je ook van alles krijgen, van soepjes en thee tot koek en snoep.
pi_29679479
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 10:34 schreef stame het volgende:
Ons ma werkt bij Sanguin.
Mijn moeder ook!
Ik word helaas geen donor, heb een beetje naaldenvrees.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')