Wat heb jij voor raar bloed dan?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn bloed is een grote mengeling van factoren en zaken. Dus waarschijnlijk heeft geen mens wat aan mijn bloed. Sowieso is mijn bloedgroep niet van deze wereld en daarnaast een mix van medicatie die continu in het bloed aanwezig is.
Had ik een standaard bloedgroep dan zou ik het zeker doen.
Ik zal er es naar informereren als ze me weer oproepenquote:Op woensdag 14 september 2005 15:06 schreef Liejannuh het volgende:
Wat goed om te horen dat de stamcellen aanslaan Sterkstaaltje!
En wat ben ik blij dat "we" door iets eenvoudigs als bloed doneren jou gewoon hebben kunnen helpen!
Voor stamceldonor kun je gewoon contact opnemen met Sanquin, zij sturen je dan een formulier toe en vervolgens bellen ze je voor een afspraak.
Daar weten ze op de donatiecentra ook niet veel vanaf, je kunt beter bellen naar dat 0800 nummer(staat ook op je oproepkaart) De afname van de buisjes voor de HLA-typering gebeurt wel op het donatiecentrum, maar voor de rest hebben ze er daar weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal keer per jaar informatie-avonden over stamceldonatie. Zeker aan te raden daar eerst heen te gaan voor je je opgeeft. Ik vind het persoonlijk namelijk niet niks wat je te doen staat als je opgeroepn wordt voor donatie. Natuurlijk helemaal top als je iemand zo kan helpen, maar je moet wel even twee dagen vrij nemen, je gaat onder volledige narcose enz.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:30 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik zal er es naar informereren als ze me weer oproepen.
Ik weet hoe het werkt, ik heb wel eens zon afname gezienquote:Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Daar weten ze op de donatiecentra ook niet veel vanaf, je kunt beter bellen naar dat 0800 nummer(staat ook op je oproepkaart) De afname van de buisjes voor de HLA-typering gebeurt wel op het donatiecentrum, maar voor de rest hebben ze er daar weinig mee te maken. Er zijn ook een aantal keer per jaar informatie-avonden over stamceldonatie. Zeker aan te raden daar eerst heen te gaan voor je je opgeeft. Ik vind het persoonlijk namelijk niet niks wat je te doen staat als je opgeroepn wordt voor donatie. Natuurlijk helemaal top als je iemand zo kan helpen, maar je moet wel even twee dagen vrij nemen, je gaat onder volledige narcose enz.
Oh okquote:Op woensdag 14 september 2005 19:50 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ik weet hoe het werkt, ik heb wel eens zon afname gezien. Aan de ene kant vind ik het een stuk onprettiger idee dan bloeddonatie, aan de andere kant kun je er mensen hun leven mee redden. Bovendien is het ook niet zo alsof ze je morgen oproepen
.
Nou tis niet alsof ik er om sta te springen dat ze onder narcose naalden in mn bekkenbotten jassenquote:Op woensdag 14 september 2005 19:57 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh okhoef je idd niet naar die info-avond
![]()
Over dat laatste wat je schrijft, ik vind eigenlijk dat je als je je opgeeft het gevoel moet hebben van:"Als ze mij morgen oproepen dan ga ik" en niet met het idee: "Ach tis zo bijzonder als je opgeroepen wordt zal mij wel niet, of nu nog niet gebeuren" Maar ik neem aan, ook gezien je vooropleiding(ja ik heb mij nu wel ingelezen) dat je daar wel goed over hebt nagedacht. Gewoon doen dan
![]()
Ach, er werken wel aardige mensen. En die stoelen zijn inderdaad goed te doen. Alleen eraf klimmen is erg irritant, als je van die mensen weer eens je geprikte arm niet mag gebruiken om je af te zetten.quote:Op woensdag 14 september 2005 17:30 schreef Vlindur het volgende:
Bij mij zijn inmiddels de 3 buisjes afgetapt, en het wordt nu allemaal gecontroleerd op enge ziektes.
Die ik allemaal niet heb, maar dat willen ze zelf uitzoeken.
Wanneer ik nu 'voor het eggie' mag laten aftappen dat weet ik nog niet, krijg ik nog bericht over.
De Bloedbank in Haarlem is wel redelijk ongezellig. maar de stoel-bedden zijn de limit!
Man, die wil ik ook in mijn huis
Steeds vaker wordt de methode gebruikt waarbij de stamcellen uit je bloed worden gehaald ipv direct uit je beenmerg. maar het blijft een vrij intensieve behandeling idd.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:04 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Nou tis niet alsof ik er om sta te springen dat ze onder narcose naalden in mn bekkenbotten jassen. Maar als ik iemand daar zoveel mee kan helpen, dan lig ik er niet wakker van
. Kbedoel, ik doe het niet voor mn pretje, maar ik heb het er wel voor over.
Dat is waar ja, maar beenmerg wordt ook nog genoeg gebruiktquote:Op woensdag 14 september 2005 22:21 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Steeds vaker wordt de methode gebruikt waarbij de stamcellen uit je bloed worden gehaald ipv direct uit je beenmerg. maar het blijft een vrij intensieve behandeling idd.
Dat gevoel, dat de naald zich een beetje vastzuigt aan de rand van je ader, ieuw daar kan ik ook niet goed tegen. En ik word ook juist pas bij het uithalen van de naald een beetje woozy. Maar twee keer per jaar een kwartiertje kan ik dat nog *net* aanquote:Op woensdag 14 september 2005 19:02 schreef amarena het volgende:
De "prikster" gaf aan dat m'n aderen vrij dun zijn en dat ik het voelde als het einde van de naald tegen de rand van het bloedvat aantikte. Vooral bij het eruit halen van de naald werd ik naar en licht in mijn hoofd. Ze zei wel dat de naald bij het bloedgeven nog dikker is dus het heeft mij een beetje afgeschrikt.
Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:57 schreef Loena-tik- het volgende:
Over dat laatste wat je schrijft, ik vind eigenlijk dat je als je je opgeeft het gevoel moet hebben van:"Als ze mij morgen oproepen dan ga ik" en niet met het idee: "Ach tis zo bijzonder als je opgeroepen wordt zal mij wel niet, of nu nog niet gebeuren"
Dat is een mooie redenatie... die neem ik voor mezelf overquote:Op donderdag 15 september 2005 12:25 schreef anneja het volgende:
Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.
Vind ik best hoorquote:Op donderdag 15 september 2005 12:25 schreef anneja het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar ik denk dat 'ach, de kans is zo klein dat je daadwerkelijk een match bent voor iemand dat het vast nooit gebeurt' uit zelfbescherming. Ik weet best dat als ik stamceldonor kan zijn voor iemand dat ik dan niet meer terug mag krabbelen van mezelf. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zeker weet dat ik die afnameprocedure wel zie zitten. Dus door mezelf wijs te maken dat ik waarschijnlijk toch nooit een afname hoef mee te maken zet ik mijzelf een beetje voor het blok. Anders zou ik me niet durven aanmelden.
Uitstellen wat je vreest is een beproefde methode, tochquote:Op donderdag 15 september 2005 13:47 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Vind ik best hoorMaar dan alleen als je daadwerkelijk opgeroepen wordt je ook echt gáát
Dat weet je denk ik best nu al, anders geef je jezelf toch niet op?
Ze zullen ze op het donorcentrum vast hebben, pak ik wel mee als ik er de volgende keer benquote:Op donderdag 15 september 2005 16:41 schreef Vitalogy het volgende:
Talk is cheap.
Ik heb de folders aangevraagd en als ik die ontvangen heb stuur ik de aanmelding voor de analyse terug. Als dat is uitgevoerd ben ik ingeschreven en zit ik wat mij betreft eraan vast. Wie a zegt moet ook b zeggen.
en ongeveer dezelfde info :Beenmergquote:Op woensdag 14 september 2005 13:55 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Voor mensen die meer willen weten over beenmerg (stamcel)donorschap
Stamceldonor
Nou vermoeiend hoorquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:16 schreef AnnekeM het volgende:
Er zat een hoesje bij, maar het kaartje past er zo niet in. Heb hem 3x moeten vouwen![]()
Op de achterkant kunnen de afspraakdata genoteerd worden, moet ik hem eerst uit het hoesje halen en uitvouwen![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 18:38 schreef AnnekeM het volgende:
Hier een verslagje van mij:
Tijdens het invullen van de vragenlijst had ik echt zoiets van "waarom elke keer deze vragenlijst", ze kunnen toch ook bovenaan de vragenlijst neerzetten "is de situatie sinds het vorige bezoek gewijzigd?" iedereen weet wel wat wel en niet kan bij bloedgeven. En de donorarts vraagt het toch steeds weer.
Zou je er wat meer over willen vertellen?quote:Op woensdag 2 november 2005 22:05 schreef addie84 het volgende:
Ik ben gestopt.. had er toch te lang, teveel last van..
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:04 schreef Loena-tik- het volgende:
Waarom die vragenlijst elke keer? Weet jij of je in Westnijl/Leischmanias/malariagebied bent geweest? Weet jij dat het belangrijk is om aan te geven dat je een Trombocyten Agregatieremmer hebt gebruikt de laatse vier dagen, dit zit in veel pijnstillers(die je ook gebruikt voor een simpel) hoofdpijntje)? Weet jij dat je misschien niet mag geven als je de laatste 7 dagen bij de tandarts bent geweest? Weet jij dat je niet mag geven als je in de twee weken voor je donatie koorts hebt gehad? Dit zijn allemaal dingen die voor een gezond jong mens maar onbenullige dingen lijken en misschien vergeet te vernoemen, maar voor de ontvanger van je bloed levensbedreigend kunnen zijn!!!
Verder zijn de intieme vragen over met wie je allemaal wel of niet hebt gesekst niet leuk, maar zolang de HIV test nog niet sluitend is( we hebben nog altijd te maken met een incubatietijd van 6 maanden) zul je die vragen moeten blijven invullen.
Ik denk dat het wel handig geweest was dat je het informatieboekje eens doorgelezen had, dan had je van tevoren geweten dat je geweten van de lijst met vragen en het hoe en waarom hiervan
Ik verbaasde mij eigenlijk wel een beetje over de negatieve toon over die vragenlijst. Je bent toch zelf werkzaam in de gezondheidszorg(mag ik vragen in wat voor functie?) dan weet je toch als geen ander hoe belangrijk die vragen voor de patiënt zijn? Dat zijn toch de mensen waarvoor we het allemaal doen?
Ik gaf al een aardige tijd plasma.. Maar ik merkte toch dat ik er regelmatig twee dagen lang flink duizelig van kon blijven, was het me niet waard..quote:Op woensdag 2 november 2005 22:19 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zou je er wat meer over willen vertellen?
Gaf je bloed of plasma?
Hoi hoi,quote:Op woensdag 2 november 2005 22:35 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
![]()
Excuses voor de héle late reactie.
Ik begrijp je reactie. Maar ik moet zeggen dat ik elke 4 weken plasma geeft en nu zodoende alle vragen van de vragenlijst wel weet. Bovendien herhaalt de donorarts de belangrijke vragen nog eens. (tand)arts bezocht? ziek geweest? op vakantie geweest? e.d
Ik begrijp ook heel goed dat dit voor de donor van belang is.
De dingen die je noemt weet ik allemaal, op die Trombocyten Agregratieremmer na. Alleen is dat niet van belang bij plasma-donatie. Toch wat bijgeleerd![]()
Heb zelfs laatst de donatie uitgesteld wegens gebruik van antibiotica. Dat moet je natuurlijk ook maar net weten. Beetje logisch nadenken zul je zelf wel beseffen dat je fit moet zijn wil je bloed/plasma gaan geven.
Over mijn functie in de gezondheidszorg: loop momenteel mijn afrondingsstage voor VIG en wil straks doorstromen naar VPK.
Ik bedoelde het niet negatief hoor. Wilde alleen duidelijk maken dat de mensen die vragenlijst elke keer vervelend kunnen ervaren. Zelf vind ik het ook wel "iets" vervelend, maar zie het als even bijkomen van het fietsen naar de bloedbank.
Sorry; Verzorgende Individuele Gezondheidszorg en Verpleegkunde (was eigenlijk alleen bedoeld voor Loenatik, want dit onderwerp doet verder niks toe in dit topic)quote:
Dat is inderdaad nogal lulligquote:Nu ben jij inderdaad een weldenkend en ontwikkeld iemand die kan bedenken dat na antibiotica je even wacht met bloedgeven. Maar je kunt het niet zo maken dat je op de donor moet vertrouwen of alles nog klopt. Ook al wil je daar vanuit gaan, je kunt zoiets belangrijks niet aan het toeval overlaten. Telkens weer die mensen confronteren met de vragen is toch de beste manier. Je kennis van de vragen is toch het gevolg van veel die vragen zien, en er bij nadenken.
Nogal lullig als je zegt: er is niks veranderd, en na de bloedafname ineens je bedenkt: shit, ik ben mijn bezoekje aan die bosneger in Sudan vergeten (zomaar een voorbeeld, hihi!)
Op de vragenlijst moet je ook een verklaring aankruisen dat je sanquin op de hoogte brengt als er achteraf redenen zijn om te twijfelen aan de donatie!quote:Op donderdag 3 november 2005 09:39 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nogal lullig als je zegt: er is niks veranderd, en na de bloedafname ineens je bedenkt: shit, ik ben mijn bezoekje aan die bosneger in Sudan vergeten (zomaar een voorbeeld, hihi!)
Dat is waar. Maar als de huidige vragenlijst dergelijke dingen kan voorkomen........quote:Op donderdag 3 november 2005 11:11 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Op de vragenlijst moet je ook een verklaring aankruisen dat je sanquin op de hoogte brengt als er achteraf redenen zijn om te twijfelen aan de donatie!
quote:Op donderdag 3 november 2005 09:39 schreef Quoi het volgende:
via google: parvo-overview. Als ik het goed begrijp is het vervelend voor transplantatiepatienten, zijn veel mensen drager, en geeft het de vijfde ziekte (is een kinderziekte).quote:Op donderdag 3 november 2005 12:16 schreef teigan het volgende:
Ik heb dinsdag bloed gegeven, en zag op mijn formulieren bovenaan staan:
Parvo : 1x P
Iemand enig idee wat dat betekend? Parvo is iig het een of andere virus daar ben ik wel achter..
heb dat stukje op de sanquin site even doorgelezen, maar snap het nog niet helemaal. Is het nu dat je drager bent van dat virus, of dat je er antilichamen tegen hebt, dus beschermd bent?quote:Op dinsdag 6 december 2005 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Parvo: 1x P -> 1x positief. Inderdaad zijn veel mensen drager. Er wordt sinds heel kort op getest.
Niet alleen ben je zelf beschermd, de kans dat je het virus overdraagt is ook extreem klein:quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:39 schreef nixxx het volgende:
[..]
heb dat stukje op de sanquin site even doorgelezen, maar snap het nog niet helemaal. Is het nu dat je drager bent van dat virus, of dat je er antilichamen tegen hebt, dus beschermd bent?
quote:Een bloedproduct krijgt pas het kenmerk ‘B19-veilig’ als bij de donor in twee afzonderlijke bloedmonsters die minimaal 6 maanden uit elkaar liggen, IgG-antistoffen tegen B19 zijn aangetoond. IgG-antistoffen tegen B19 neutraliseren het virus en geven levenslange immuniteit. De kans op overdracht van B19 door bloedproducten van een donor met deze antistoffen is dan ook extreem klein.
Goed dat je dat gedaan hebt...quote:Op donderdag 8 december 2005 19:05 schreef Vitalogy het volgende:
Ik heb eind september de aanmelding verstuurd voor stamcel-donorschap.
Jawel, vandaag heb ik de reactie ontvangen.![]()
Precies wat er staat. De test reageert, maar je bent geen drager.(tenminste, dat zou het zijn bij vals positief)quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat betekent dat vals negatief? dat je het wel of niet bij je draagt?
Als je als man sex met mannen hebt gehad, dan mag je niet donerenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:57 schreef doctor.starbucks het volgende:
er gaan volgens mij veel roddels de ronde over homoseksualiteit en bloeddonor...
hoor dat er hier wat mensen hun 'ons mam' bij de donatie werken...
iemand ideetje ?
hoorde dat er te weinig donoren zijn, terwijl homo's juist bekend staan om hun zorgzaamheidquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als je als man sex met mannen hebt gehad, dan mag je niet doneren
bron: sanquin site
Hoe voorkomt de bloedbank overdracht van HIV/AIDS?
Elke bloedgift wordt getest op HIV (het virus dat AIDS veroorzaakt), maar deze test is tot een half jaar na het oplopen van een HIV-besmetting niet 100% betrouwbaar. Daarom kunnen sommige personen geen bloed geven.
Voor mannen geldt het volgende. Geef nooit bloed als u seks heeft gehad met een man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een vrouw die drugs heeft gespoten of met een vrouw die HIV seropositief is of AIDS heeft. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een vrouw die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Voor vrouwen geldt het volgende. Geef nooit bloed als uw vaste partner lijdt aan hemofilie en voor 1987 met stollingspreparaten is behandeld of als uw vaste partner als man ook seks heeft gehad met een andere man. Geef tijdelijk 12 maanden geen bloed als u incidenteel seks heeft gehad met een man die drugs heeft gespoten of met een man die HIV seropositief is of AIDS heeft of met een man die ook seks heeft gehad met een andere man. Geef ook tijdelijk 12 maanden geen bloed als u seks heeft gehad met een man die afkomstig is uit een gebied waar AIDS veel voorkomt (zoals Afrika ten zuiden van de Sahara) of als u zelf gewoond heeft in zo’n gebied.
Tsja.. risicogroep qua sexueel contact.. dat is de reden die de site geeft. Vooral omdat aids niet snel betrouwbaar aan te tonen is. Kan je nog sterker vertellen.. mensen die voor 1980 bloedtransfusies gehad hebben mogen ook niet doneren ivm mogelijke creutzfeld-jakob besmetting.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:18 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
hoorde dat er te weinig donoren zijn, terwijl homo's juist bekend staan om hun zorgzaamheid
![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:18 schreef doctor.starbucks het volgende:
[..]
hoorde dat er te weinig donoren zijn,
quote:terwijl homo's juist bekend staan om hun zorgzaamheid
![]()
Vals positief betekent dat de test die ze op het gedoneerde bloed loslieten (destijds) zei dat ik Hepatitus C heb, terwijl uit nader onder bleek dat dat niet zo was.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:24 schreef SterkStaaltje het volgende:
Wat betekent dat vals negatief? dat je het wel of niet bij je draagt?
yup, stoere gezonde hollandsche mannenquote:Op donderdag 15 december 2005 18:25 schreef nozem het volgende:
Ik verwacht binnenkort ook weer een oproep te krijgen. Ze hebben me doorgaans hard nodig want ik krijg zowat om de twee maanden een oproep. Het zal weer eens tijd worden, ik begin die dikke, holle naald in mijn arm al een beetje te missen.
Mwah, dat schijnt redelijk regio gebonden te zijn. Toen ik afgelopen dinsdag bloed ging gegeven werd gevraagd of ik bij familie, vrienden, bekenden in Den Haag wilde informeren of ze donor wilde worden. In Den Haag komen ze zo'n 1600 donoren tekort...quote:Op donderdag 15 december 2005 22:37 schreef nixxx het volgende:
En ook al is er geen tekort...
Helaas, dan kun je geen donor meer zijn. Maar misschien kun je anderen overhalen donor te worden, dan doe je ook iets.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:41 schreef QTPi het volgende:
Ik wil ook graag donor worden (0-neg), maar lees dat als je ooit een transfusie gekregen hebt, je dan geen donor meer mag worden?!
Ik heb 2,5 jaar geleden 2 zakjes bloed gekregen, dus wil nu wel iets terugdoen.
Dacht dat juist O-neg overal bij paste.. maar ik heb gewoon saai A-posquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's toch raar. Althans, als je bedenkt dat O-positief overal bij past, dan kunnen ze beter die donoren gaan werven dan specifieke O-neg-donoren. Toch
alleen bij andere A-positivo'squote:
quote:
O negatief past juist als enige type bij iedereen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:11 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's toch raar. Althans, als je bedenkt dat O-positief overal bij past, dan kunnen ze beter die donoren gaan werven dan specifieke O-neg-donoren. Toch
Juist niet, omdat je rhesusfactor positief is. Dat zorgt voor een reactie bij mensen die een rhesus-negatieve typering hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Vergis ik me dan joh? Ik dacht dat ik O-pos had en dat ze me toen hebben verteld dat ik elke keer nadat de 13 weken voorbij zijn opgeroepen zou worden, aangezien ze mijn bloedgroep overal voor konden gebruiken...
Is dat zo?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb gisteravond geleerd waarom mijn plasma groen is, terwijl dat van anderen vaak geel is: het komt doordat ik de pil gebruik. Weer wat geleerd...
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan heb weer wat geleerd vandaagJe klinkt als een expert
Ik weet hetquote:Maar dat 0 snap ik dan weer niet. Da's toch raar dan, die klassen: A, B en 0..
Ja ik ga zus en moeder ff aanspreken, want die hebben ook 0-neg!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Helaas, dan kun je geen donor meer zijn. Maar misschien kun je anderen overhalen donor te worden, dan doe je ook iets.
Dat is niet juist. Ik kan geen 0-negatief hebben hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
O negatief past juist als enige type bij iedereen.
Daar moeten ze me nog voor oproepen.. voor de typering voor stamcellen/bloedplaatjes.. Duurt altijd wel lang voor je reactie krijgt vind ik.. ook bij aanmelden voor gewone bloed donatiequote:Op zondag 26 februari 2006 23:43 schreef SterkStaaltje het volgende:
Goed bezig mensen! Het is jammer dat ik zelf wegens tranfusies en stamceltransplantatie nooit kan doneren. Blijf vooral zo doorgaan!![]()
Ik denk dat dat komt doordat typering aanvragen van "patienten" voor gaan en er niet zo veel laboratoria zijn die een HLA typering kunnen doen. Mijn (complete) HLA typering heeft ook wel een week of 5, 6 geduurd.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Daar moeten ze me nog voor oproepen.. voor de typering voor stamcellen/bloedplaatjes.. Duurt altijd wel lang voor je reactie krijgt vind ik.. ook bij aanmelden voor gewone bloed donatie
website Sanquin:quote:Op zondag 26 februari 2006 23:33 schreef Tique3 het volgende:
[..]
Dat is niet juist. Ik kan geen 0-negatief hebben hoor.
Over het algemeen dus. Kennelijk is hij een uitzondering door zijn antistof type M.quote:Op maandag 27 februari 2006 08:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
website Sanquin:
Welke bloedgroep kan aan iedereen worden toegediend?
De bloedgroep 0 negatief kan over het algemeen aan iedereen worden toegediend (‘algemene gever’).
http://www.sanquin.nl/
dat klopt.quote:Op maandag 27 februari 2006 08:35 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Over het algemeen dus. Kennelijk is hij een uitzondering door zijn antistof type M.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |