abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29188236
Een onderzoek van NRC

bron : Fok

Turk
De 24-jarige Turk Nusret Aydin vond dat Mohammed B. voor een deel ''het gelijk aan zijn kant had'. Met zijn uitlatingen lokte Theo van Gogh de moord zelf uit, zo vond de pizzabakker: ''Oké, Mohammed vermoordde een mens, daarvoor moet hij bestraft worden, maar levenslang is wel erg lang.''

Syrier

Zo zei de Syriër Tamer, die sinds 1999 in Amsterdam woont, dat hij liever had gezien dat Mohammed B. was vrijgelaten. ''Hij deed iets wat elke ware moslim had moeten doen: zijn religie verdedigen tegen beledigingen. Als ik de kans had gekregen, had ik hem zelf ook gedood.'' Hij vond het belachelijk dat men in Nederland treurde om de dood van een provocateur, terwijl er in Irak en Palestina, dagelijks mensen omkomen

Marokkaan

en Marokkaanse man vond de uitspraak van levenslang voor B. daarentegen terecht: ''We kunnen toch niet iedereen doodschieten met wie we het oneens zijn?'' De 22-jarige Marokkaan Faisal Alawi, die vorig jaar verhuisde van Rabat naar Amsterdam, noemde Nederlandse Marokkanen erg conservatief: ''Ik ben ook moslim, maar de islam van Mohammed B. is geen religie, wel politiek. Zijn islam lokt racisme uit

[/b]

Mijn reactie gaat bij die kant van Marokkanen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:10:25 #2
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_29188281
Meki, je bent top!!!

Ik begrijp dat je het voor Marokkanen op wil nemen, maar toch deelt helaas niet iedere Marokkaan jouw mening in deze.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_29188531
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:10 schreef Tarak het volgende:
Meki, je bent top!!!

Ik begrijp dat je het voor Marokkanen op wil nemen, maar toch deelt helaas niet iedere Marokkaan jouw mening in deze.
i know
die horen bij groep syrier
pi_29188591
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:10 schreef Tarak het volgende:
Meki, je bent top!!!

Wat hij zegt!

Goed bezig Meki, hopelijk nemen meerderen hier een voorbeeld aan.
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:23:46 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29188612
oja
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:25:17 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29188651
Ga zo door en eens zul je mijn excuusMarokkaan worden.
Ik ga naar huis.
pi_29188697
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:23 schreef PLAE@ het volgende:

oja
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:43:25 #8
13932 Sunrise
BMW Addicted
pi_29189102
Meki is een goeie marokkaan, dat weet iedereen ook wel, (sorry van mijn reactie op de FP trouwez..)

Er zijn er zoveel, en daarom snap ik reacties op de frontpage bij dit nieuwsbericht niet als

"het zijn allemaal uitkeringstrekkers"

"leuk he? moslims"

mja Ik ken zelf genoeg goeie..

THC - Wil je weten hoe het voelt... denk dat dit nummer precies weerspiegelt hoe jonge buitenlanders zich in nederland voelen
pi_29189110
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:08 schreef Meki het volgende:

Syrier

Zo zei de Syriër Tamer, die sinds 1999 in Amsterdam woont, dat hij liever had gezien dat Mohammed B. was vrijgelaten. ''Hij deed iets wat elke ware moslim had moeten doen: zijn religie verdedigen tegen beledigingen. Als ik de kans had gekregen, had ik hem zelf ook gedood.'' Hij vond het belachelijk dat men in Nederland treurde om de dood van een provocateur, terwijl er in Irak en Palestina, dagelijks mensen omkomen
Dan ben je goed gestoord. Dit soort opmerkingen hoor je te vaak.

OOK heb ik de indruk dat de moslims die deze radicale theorieen niet zeggen aan te hangen; LIEGEN.

ZE LIEGEN DIE GEMATIGDE MOSLIMS
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29189208
Meki, er wordt beweerd dat je een leugenaar bent, wat heb je hierop te zeggen?
pi_29189640
Het is met jullie moslims net zo achterlijk als met de oud-gereformeerden . Niemand heeft er een goed woord voor over buiten de Veluwe. Toch blijven daar konsekwent al decennia lang oud-gerformeerden doodgewoon op hun plek zitten omdat ze door familie en bekenden en buren de hand boven hun hoofd wordt gehouden. M.a.w. ze doen er helemaal niets tegen.

Normaliter zou je iemand op duizend manieren in de zeik nemen als hij/zij of zijn ouders of schoonuoders geen televisie (ik noem maar een achterlijk standpunt) hebben.
Op de Veluwe hoeft dat niet, daar boren ze liever een pvda-er of een nog linkser persoon de grond in.

Zo blijven ze achterlijk en heersen er op de Veluwe ouderwetse opvattingen over transseksuelen, emancipatie, feminisme, asiel etc. die je al 45 jaar niet meer hoort in Nederland.

Ik zou als moslim maar hard optreden tegen zulke extreme moslims, anders kom je net zo dom als die veluwe-boertjes terecht.
pi_29189673
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:47 schreef Meh7 het volgende:
Kijk je ook paradise hotel?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29189854
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:08 schreef Meki het volgende:
Hij vond het belachelijk dat men in Nederland treurde om de dood van een provocateur, terwijl er in Irak en Palestina, dagelijks mensen omkomen
Dus omdat er in oorlogsgebieden mensen omkomen, moeten wij het hier in 'het vredige' Nederland maar goed vinden dat hier mensen vermoord worden, omdat elkaars gedachten niet op één lijn zitten ?
pi_29190368
ja ze vinden ook vaak dat wij dwazen zijn inzake onze huisdieren
omdat in die landen mensen doodgaan
en wij hier onze huisdieren vertroetelen
*uit betrouwbare bron heeft*

Kijk ik zeg maar zo, ( en zolang) als je die luxe mag hebben
moet je gewoon liefhebben zoveel je kunt, al is het een diertje
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_29190408
Laat ieder land in zijn waarde en laat de mensen die daar horen doen wat ze denken te moeten doen.
Maar laat mij in het land waar ik in 1956 ben geboren het land blijven wat het behoort te zijn.
Met zijn voortgang en vooral wat het was NEDERLAND.
Ik hoor op straat meisjes en jongens praten die je in de jaren '60 '70 ook zag alleen ze praten nu geen Nederlands meer maar een verbastering.
Zal wel aan mij liggen...
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
pi_29190419
Ligt aan mij
I am nobody, nobody is perfect, therefore I am perfect
  FOK!fotograaf donderdag 28 juli 2005 @ 08:33:36 #17
18921 freud
Who's John Galt?
pi_29193143
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 01:08 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het is met jullie moslims net zo achterlijk als met de oud-gereformeerden . Niemand heeft er een goed woord voor over buiten de Veluwe.
Euh, hoe weet je wat mijn mening is? Ken jij iedereen buiten de veluwe en hun mening?
quote:
Toch blijven daar konsekwent al decennia lang oud-gerformeerden doodgewoon op hun plek zitten omdat ze door familie en bekenden en buren de hand boven hun hoofd wordt gehouden. M.a.w. ze doen er helemaal niets tegen.
Wat hebben ze misdaan? Welke cineast is vermoord? Welke groep willen ze van een flat gooien?
quote:
Normaliter zou je iemand op duizend manieren in de zeik nemen als hij/zij of zijn ouders of schoonuoders geen televisie (ik noem maar een achterlijk standpunt) hebben.
Op de Veluwe hoeft dat niet, daar boren ze liever een pvda-er of een nog linkser persoon de grond in.
Dat zijn gewoon levenskeuzes, waar ze niemand mee lastigvallen. Ik vraag me ook af waarom jij vindt dat het niet hebben van een tv achterlijk is.
quote:
Zo blijven ze achterlijk en heersen er op de Veluwe ouderwetse opvattingen over transseksuelen, emancipatie, feminisme, asiel etc. die je al 45 jaar niet meer hoort in Nederland.
Het is ten opzichte van de algemene mening wat achterhaald, maar dat mag toch in nederland, afwijken? Zolang ze niemand ermee lastigvallen of kwetsen, wat is er mee mis dan dat hun mening afwijkt van de jouwe?
quote:
Ik zou als moslim maar hard optreden tegen zulke extreme moslims, anders kom je net zo dom als die veluwe-boertjes terecht.
Tja, ik denk dat de enigen die wat impact kunnen hebben op een dergelijke radicale groep, de imams zijn. Dat zijn helaas juist degenene vaak die los staan van de westerse maatschappij, en het extremisme prediken. Maar goed, je mag nog steeds naar nederland komen, en mensen opstoken tegen het westen. Waarom mensen hier in godsnaam heen komen, terwijl ze het puur slecht vinden, is mij een raadsel.

In jouw stukje zit volgens mij meer een trauma uit de veluwe verstopt, dan een goed voorbeeld. Ben jij zo opgevoed in de veluwe, een Jan Wolkerssyndroom?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:37:49 #18
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_29193174
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:43 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Dan ben je goed gestoord. Dit soort opmerkingen hoor je te vaak.

OOK heb ik de indruk dat de moslims die deze radicale theorieen niet zeggen aan te hangen; LIEGEN.

ZE LIEGEN DIE GEMATIGDE MOSLIMS
Op de radio hadden ze het er net over dat dit soort mensen ook gewoon vervolgd moeten kunnen worden en daar ben ik het dus helemaal mee eens .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  donderdag 28 juli 2005 @ 08:40:46 #19
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29193199

Daat mongolen met reacties als die 2e gewoon vrij kunnen blijven rondlopen. Samir A is ook weer zo'n treffend voorbeeld.
pi_29193466
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:47 schreef Meh7 het volgende:
  FOK!fotograaf donderdag 28 juli 2005 @ 09:28:03 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_29193755
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 09:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Je weet wie het zegt bedoel je .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_29194680
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 08:40 schreef ShaoliN het volgende:

Daat mongolen met reacties als die 2e gewoon vrij kunnen blijven rondlopen. Samir A is ook weer zo'n treffend voorbeeld.
Ja, iedereen heeft recht op een mening, maar Donner wil dat in bepaalde gevallen een halt toeroepen.

Maar het zegt iets over de belijding van het geloof door sommigen, het neemt vormen aan die ik als sekte-belijding zou willen bestempelen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 28 juli 2005 @ 10:33:43 #23
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_29194822
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 08:40 schreef ShaoliN het volgende:

Ik verwacht niet dat die 2 idioten enige vorm van opleiding hebben genoten. Tevens denk ik dat ze hun mening geven ten tijde van het ontvangen van een uitkering die betaald is door deze verderfelijke westerse samenleving...

pi_29196148
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 08:33 schreef freud het volgende:
In jouw stukje zit volgens mij meer een trauma uit de veluwe verstopt, dan een goed voorbeeld. Ben jij zo opgevoed in de veluwe, een Jan Wolkerssyndroom?
Ik heb inderdaad een trauma van oud-gereformeerden. Ik heb zelf beslist niet die achtergrond.
Als je er vaak komt weet je hoe het zit. Ik ben zelf iets ouder dan 30 jaar, maar ik ben er m.n. op scholen met volslagen achterhaalde iedeeen opgevoed.

Het is alleen een beetje off-topic, echter; de vergelijking tussen moslims in het algemeen en de oud-gereformeerd-achtige dorpen doemt steeds op.

Lees hier verder:

Oud-gereformeerden zijn net moslims.

[ Bericht 9% gewijzigd door Den_Dead_Kennedys op 28-07-2005 12:21:05 ]
pi_29198322
"volslagen achterhaalde iedeeen opgevoed. ..."

is een wel heel erg achterhaalde uitspraak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')