abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:05:16 #1
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_29174851
In navolging op het Jimi Hendrix adoratietopic van Big_Boss_Man, hier het adoratietopic voor een andere bluesman.

B.B. King nam een paar weken geleden op z'n tachtigste afscheid van Nederland. In de decennia daarvoor werd hij bekend met onder anderen de bluesnummers The Thrill is Gone, Ain't Nobody Home en When Love Comes to Town (met U2). Stuk voor stuk geweldige nummers, begeleidt door King's geniale gitaarspel op gitaar Lucille. B.B. King zingt zelf met een hele lage, rauwe stem; heel mooi. Z'n podiumprestatie is ook zeker te pruimen (met een pretbek die je je hele leven bijblijft ), hij geniet zichtbaar van zijn muziek.

Bij deze:

En voor de mensen ( ) die hem niet kennen: luister vooral naar Rock me baby, The Thrill is Gone, Riding with the King en To know you is to love you....

[ Bericht 5% gewijzigd door PekingDuck op 27-07-2005 17:28:23 ]
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_29175128
Goede OP. Vooral al die smiley's.

Check ff toch het Jimi adoratie topic. Dan weet je hoe een fatsoenlijke OP er uit moet zien
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:19:12 #3
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_29175215
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:15 schreef Devlinsect het volgende:
Goede OP. Vooral al die smiley's.

Check ff toch het Jimi adoratie topic. Dan weet je hoe een fatsoenlijke OP er uit moet zien
Ehm...
quote:
Ik vindt dat Hendrix geweldige muziek maakte! Kan je je zo lekker op laten gaan.
Prachtig gitaar werk. En ik vindt dat ie heel ruig zong!

En natuurlijk staat hij bekend als de beste gitarist ter wereld.
Dit?
pi_29176331
OMG Teije, B.B. King
Riding with the king is echt gaaf!
En wat dacht je van When Love Comes To Town met U2
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:10:52 #5
106894 PekingDuck
Doeterniettoe
pi_29178344
When Love Comes to Town is geniaal
pi_29184122
Een kickje voor deze grootheid
pi_29201129
Flinke trap omhoog dan maar weer. Is er dan niemand die B.B. King kan waarderen?
pi_29216844
Wat een sukkels hier op fok
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:56:30 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29216965
BB King is idd groter dan de meesten van ons beseffen... baal eigenlijk wel dat ik niet naar zijn optreden geweest ben...
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:36:18 #10
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_29218280
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:19 schreef PekingDuck het volgende:

[..]

Ehm...
[..]

Dit?
Nee mèn, deze: Jimi Hendrix adoratietopic #2

BB King die is goed, jeh! Ik heb wel geen CDs van de beste man, alleen een aantal MP3tjes.
feest
pi_29239311
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 17:58 schreef no1uknow het volgende:
OMG Teije, B.B. King
Riding with the king is echt gaaf!
En wat dacht je van When Love Comes To Town met U2
BB King Vooral idd When Love Comes To Town... op de DVD van Rattle and Hum verteld ie ook dat ie geen idee heeft wat ie aan het doen is, maar t klinkt zoooo vet.... hij kan geen accoorden spelen trouwens
wat een legende die man...met zn gitaar Lucille
Even wat foto'tjes dr bij

pi_29239711
Ik heb hem ooit live gezien maar toen kende ik dat soort muziek nog helemaal niet goed, ik ben het pas later gaan waarderen
pi_30481980
De koning, de ambassadeur van de blues,B.B. King, de meest populaire blues-muzikant ooit, heeft de blues een plaats gegeven in de populaire westerse cultuur. Door het meeslepende weergeven van de tijdsloze bluesklassieker The Trill is Gone blijft deze bluesmelodie de meest herkenbare in de wereld.

B.B. King, zijn echte naam is Riley B. King, werd geboren te Indianola, Mississippi,op 16 september 1925. Zijn platenloopbaan begon bij Sam Phillips' Recording Service in Memphis, Tennessee, in 1951. Zijn eerste hit, Three O'Clock Blues, werd snel gevolgd door een reeks van bestsellers, inclusief You Know I Love You, Everyday I Have The Blues, en Sweet Little Angel.

King nam de hit, The Thrill Is Gone, in 1970 op, welke hem onmiddellijk naar het internationale sterrendom catapulteerde.
pi_30516012
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:43 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

BB King Vooral idd When Love Comes To Town... op de DVD van Rattle and Hum verteld ie ook dat ie geen idee heeft wat ie aan het doen is, maar t klinkt zoooo vet.... hij kan geen accoorden spelen trouwens
wat een legende die man...met zn gitaar Lucille
Even wat foto'tjes dr bij
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Qua techniek is het misschien niet de beste artiest die je je kan voorstellen, maar hij speelt met een ongelofelijk gevoel, waardoor zijn muziek altíjd mooi is.
Inderdaad ook geweldig hoe mooi hij pop en blues bij elkaar heeft gebracht in 'The thrill is gone'
pi_30516586
BB KING !!!!

DE BLUES, dat is pas muziek..
......Signature-loos......
pi_47774048
The King of the Blues! Ik vind z'n echt ouwe werk niet zo geweldig, maar veel duetten van hem zijn erg mooi, met name "Three O'clock blues" is prachtig!
pi_47780871
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:48 schreef Grachus het volgende:
The King of the Blues! Ik vind z'n echt ouwe werk niet zo geweldig, maar veel duetten van hem zijn erg mooi, met name "Three O'clock blues" is prachtig!
chapeau voor de kick

Ik had gisterenavond nog een cd'tje van em op staan..... dat ding heeft 5 keer opnieuw gespeeld en het verveelde nog steeds geen moment
pi_47787876
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:46 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

chapeau voor de kick

Ik had gisterenavond nog een cd'tje van em op staan..... dat ding heeft 5 keer opnieuw gespeeld en het verveelde nog steeds geen moment
Graag gedaan. Bij een zanger als BB king horen toch wel wat meer reacties dan die tot nu toe vond ik.
pi_47787999
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 13:12 schreef Grachus het volgende:

[..]

Graag gedaan. Bij een zanger als BB king horen toch wel wat meer reacties dan die tot nu toe vond ik.
een icoon in de muziek-industrie
pi_47797789
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 23:48 schreef Grachus het volgende:
Ik vind hem niet echt de King of the Blues..
hij is gwn een van de weinige die nog over is..
John Lee Hooker vind ik toch meer echte blues..
en qua gitaarspel.. is buddy guy toch beter?
pi_47798530
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:00 schreef hendrixfan het volgende:

[..]

Ik vind hem niet echt de King of the Blues..
hij is gwn een van de weinige die nog over is..
John Lee Hooker vind ik toch meer echte blues..
en qua gitaarspel.. is buddy guy toch beter?
Ja, daar heb je misschien wel gelijk in, maar zijn algemene titel is toch wel king of the blues. Persoonlijk vind ik Buddy Guy misschien ook wel beter, maar in de algemene muziekwereld is het toch BB King die als king of the blues gezien wordt. Overigens is dat ook niet omdat hij nog als enige leeft, Buddy Guy leeft immers ook nog.
pi_47802098
Ik vind em erg goed, maar ik hou toch meer van John Lee Hooker toch wat swingender.
En Rory Gallagher beats all maar dat is meer Blues Rock natuurlijk.

Het hangt gewoon van men mood af.
pi_47802194
Live at the Regal++
Live in Cook County Jail++
  donderdag 29 maart 2007 @ 19:41:04 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_47803128
thrill is goooone
pi_47805809
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:20 schreef Grachus het volgende:

[..]

Ja, daar heb je misschien wel gelijk in, maar zijn algemene titel is toch wel king of the blues. Persoonlijk vind ik Buddy Guy misschien ook wel beter, maar in de algemene muziekwereld is het toch BB King die als king of the blues gezien wordt. Overigens is dat ook niet omdat hij nog als enige leeft, Buddy Guy leeft immers ook nog.
Ja.. maar Buddy Guy heeft minder bekendheid.. dan BB.. Buddy is nog altijd vernieuwend na al die jaren vind ik..BB is soms een beetje saai.. maar niet dat ik hem afkraak hoor.. kheb respect voor wat hij gedaan heeft.
John lee hooker.. is toch the Godfather of Blues??
wat vinden jullie van RL Burnside??
http://www.youtube.com/watch?v=O_IyQz_50IQ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')