abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:31:03 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29228419
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:27 schreef Lucille het volgende:
Wat is het dat je tegen staat dan aan Nieuw Zeeland?
En wat vind je dan van Australie? Hoewel ik alleen Tasmanie goed heb gezien plus een extreem klein stukje van Melbourne en Sydney vond ik dat anders dan Nieuw Zeeland.

En nee, de badkamer is nog (lang) niet klaar. Nog niet alles is getegeld, maar morgen ga ik wel de radiator plaatsen.
Nee, ik "heb" niets met Australië en Nieuw Zeeland. Heb er vrienden en familie wonen, veel verhalen over gehoord en foto's van gezien en het ziet er allemaal prachtig uit, maar het trekt niet echt... Geen idee waarom.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 11:38:01 #77
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29228632
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef Hik het volgende:
Tegen de tijd dat jij eindelijk een reis heb geboekt naar dat Caraïbisch eiland, ben ik al zo uitgezakt dat je me niet eens meer wílt zien rennen...

Alsof mooie strakke lichamen m'n enige inspiratiebron zijn. Zo oppervlakkig ben ik nou ook weer niet.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:40:38 #78
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29228726
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Alsof mooie strakke lichamen m'n enige inspiratiebron zijn. Zo oppervlakkig ben ik nou ook weer niet.

In dat geval wacht ik geduldig nog een jaar of 30 tot je geboekt hebt ok?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:45:04 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29235314
Ik heb dat ook, dat Australie en Nieuw Zeeland mij totaal niet trekken (ondanks veel mooie natuur enzo). Ik vraag me al heel lang af waarom eigenlijk niet. Misschien is het het ontbreken van een aansprekende geschiedenis en het afwezig zijn van deze landen in het NOS journaal. Hierdoor worden het 'irrelevante' plaatsen.
Mijn fascinaties voor bepaalde landen heb ik voornamelijk tijdens mijn kinderjaren ontwikkeld voor landen die toen veel in het nieuws waren (Yom Kippoer oorlog, Iraanse revolutie, Iran-Irak oorlog, Eerste Intifada, Sowjet unie tijdens de koude oorlog, etc) of waar je tijdens geschiednisles over hoorde (Israel, Egypte, Rome, Oude Grieken, etc)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_29235886
Wat betreft de geschiedenis, er is wel degelijk genoeg te zien en te lezen wat betreft geschiedenis. Alleen is het zo dat een deel er van gewoon niet volmondig wordt verteld aangezien het niet erg jofel klinkt voor de meeste Australiers. Maar het is wel degelijk boeiend om te lezen. Check out "The fatal shore" van Robert Hughes. Die tip kreeg ik van iemand hier in TRV toen ik op vakantie ging.
Op Tasmanie heb ik dus ook wat plekken bezocht die te maken hadden met de eerste kolonisatie van het continent.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:07:55 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29236054
Voor mij ligt het misschien aan een bepaald "georganiseerd" beeld dat ik ervan heb. De reden dat grote delen van de VS (en Zwitserland ) niet trekt is dat. Ik heb een bepaalde voorkeur voor die chaos die veel (ontwikkelings-)landen eigen is...

Dat is eigenlijk het enige dat ik verzinnen kan. Misschien hecht ik gewoon te weinig aan schone lucht...
pi_29236256
Is Zimbabwe iets voor je? Het heeft veel te bieden, maar er is ook chaos.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:20:06 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_29236410
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:02 schreef Lucille het volgende:
Wat betreft de geschiedenis, er is wel degelijk genoeg te zien en te lezen wat betreft geschiedenis. Alleen is het zo dat een deel er van gewoon niet volmondig wordt verteld aangezien het niet erg jofel klinkt voor de meeste Australiers. Maar het is wel degelijk boeiend om te lezen. Check out "The fatal shore" van Robert Hughes. Die tip kreeg ik van iemand hier in TRV toen ik op vakantie ging.
Op Tasmanie heb ik dus ook wat plekken bezocht die te maken hadden met de eerste kolonisatie van het continent.
Misschien dat ik het ook interessante landen ga vinden als ik me er eenmaal in heb verdiept.
Die kolonisatie etc lijkt me ook wel een interessant verhaal. Maar je moet daar zelf achteraan, je hoort er weinig over.

Een andere reden is dat ik bij dit soort landen denk: 'daar kan ik altijd nog een keer heen', omdat het 'veilige' Westerse georganiseerde landen zijn. Echt van die landen om op je 65st met een camper te gaan rondtouren. Ik zie me op me 65ste niet meer in m'n eentje in Colombia gaan backpacken in kippenbussen en hotels van $2, dus dan doe ik dat maar eerst.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:36:58 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29236941
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:14 schreef Lucille het volgende:
Is Zimbabwe iets voor je? Het heeft veel te bieden, maar er is ook chaos.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik slecht kan inschatten hoe de situatie daar nu is (als reiziger dan). An sich zou ik er wel een keertje heenwillen, al lijkt het me meer natuur dan cultuur (maar misschien heb ik dat verkeerd).

Zat overigens wel weer naar Afrika te kijken, maar dan meer naar Mozambique en Ethiopië enzo.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:37:43 #85
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29236963
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:20 schreef SeLang het volgende:
Een andere reden is dat ik bij dit soort landen denk: 'daar kan ik altijd nog een keer heen',
Dat speelt bij mij ook inderdaad!
pi_29237025
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:37 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat speelt bij mij ook inderdaad!
Three is a crowd.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:41:57 #87
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29237113
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:39 schreef k_man het volgende:
Three is a crowd.
Dat wordt me een camper-file in Tasmanië over een jaar of 40!
pi_29258351
Voor ultra_ivo ook nog een tip gevonden:

http://www.cycletour.co.za/home.php

Fietsen door volgens sommigen de mooiste streek ter wereld...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 02:56:26 #89
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_29258366
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor ultra_ivo ook nog een tip gevonden:

http://www.cycletour.co.za/home.php

Fietsen door volgens sommigen de mooiste streek ter wereld...
U is nog laat op !
zonnig Brasil
pi_29258395
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:56 schreef qwerty_x het volgende:
U is nog laat op !
Net thuisgekomen van een middag en avond eten en drinken en te warm om te gaan slapen. Dus wel een goed idee om naar Canada of Alaska te gaan.. heb ik wat minder last van de warmte
  zaterdag 30 juli 2005 @ 02:59:29 #91
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_29258415
warmte ??
hier is de winter echt begonnen (slechts 22 graden vandaag ....)
zonnig Brasil
pi_29258428
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 02:59 schreef qwerty_x het volgende:
warmte ??
hier is de winter echt begonnen (slechts 22 graden vandaag ....)
Hier ter plekke is het 28 graden met een luchtvochtigheid van 74%
  zaterdag 30 juli 2005 @ 03:00:38 #93
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_29258432
gelukkig liggen Quito en Lucille nu lekker te ronken, dus off-topic kan (?)
in ieder geval tot morgen vroeg ......
zonnig Brasil
  zaterdag 30 juli 2005 @ 03:01:47 #94
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_29258448
stuur effe wat zon deze kant op aub
Mijn werk zit erop, ik ga weekend vieren: tot schrijvens !
zonnig Brasil
pi_29258470
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 03:01 schreef qwerty_x het volgende:
stuur effe wat zon deze kant op aub
Mijn werk zit erop, ik ga weekend vieren: tot schrijvens !
Ik reply gewoon in het HTL topic
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 15:38:17 #96
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29266933
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 03:00 schreef qwerty_x het volgende:
gelukkig liggen Quito en Lucille nu lekker te ronken, dus off-topic kan (?)
in ieder geval tot morgen vroeg ......
Oi, de volgende keer maar meteen naar de HTL!

En nu weer ontopic verder.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29410540
UIO_AMS zie ik nog wel op pad gaan richting Zuid-Afrika. Lekker wilde dieren kijken op de steppes en in het Kruger NP en cultuur opsnuiven in Kaapstad en Johannesburg.

Vervolgens het duikbrevet halen in Durban en wijn proeven bij een van de wijnboerderijen langs de Garden Route. Een leerzame en bijzonder reis door het zuiden van Afrika.

Hik jaag ik eens richting Paaseiland. Eigenlijk een bestemming die je eens in je leven gezien moet hebben gezien de geschiedenis van het eiland en de mysterieuze beelden. De taal moet geen probleem zijn gezien de rondreis door Zuid-Amerika.

Lucille stuur ik naar Thailand om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in het noorden van het land in een National Park. Op deze manier leert Lucille erg veel van de dieren, bezoekers, cultuur, eten, het land en de inwoners van Thailand. Uiteraard is er na een aantal weken werken de tijd om af te koelen op Ko Samet.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 11:02:21 #98
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29441467
Paaseiland!

Wil ik absoluut heen, alleen spreken ze er geen Spaans maar Rapanui
Ook leuk.
pi_29443733
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:02 schreef Hik het volgende:
Paaseiland!

Wil ik absoluut heen, alleen spreken ze er geen Spaans maar Rapanui
Ook leuk.
Excuus, het hoort bij Chili dus dacht ik dat de taal ook overgewaaid zou zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29622722
Leuk topic dit!
Ik, absoluut niet bekend bij jullie als TRV-er zou na mijn studie graag een aantal grote reizen willen maken, lijkt me heerlijk!
Ik heb er helaas nu niet echt veel geld voor (over) en participeer voornamelijk wat simpelere vakanties, alhoewel, ze zijn eigenlijk allemaal best interessant geweest.

Graag zou ik eens met de Transsibirie -Express van Moskou naar Beijng gaan.
Nieuw Zeeland trekt me ook.
Australie dan weer niet.
Verder zou ik graag naar Chili willen gaan, vraag me niet waarom.
Scandinavie ben ik ook benieuwd naar, Ijsland helemaal en als laatste ook Canada

Dan weten jullie dat alvast
Billie Holiday is Lady Day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')