Om niet iedereen naar zijn favoriete bestemming te sturen, maar ook een ieder eens voor een uitdaging te stellen stel ik het volgende voor
Hik wilde ik naar een plek sturen waar ze echt alleen is. Geen mensen om mee te praten, een land waar ze de taal niet van spreekt en dus alle tijd om over het leven na te denken. Ik dacht dus ergens in het midden van China, of wellicht in Pakistan, maar daar stuur je een vrouw alleen toch niet heen, na het zien van Peking Express. Maar toen ik er achter kwam dat ze haar eigen omgeving nog niet eens kent (waar was de luchthaven van Rotterdam ook al weer
![]()
? ) lijkt het me beter dat ze eens een dagje naar Den Haag gaat en een wandeling maakt door de Schilderwijk, door Chinatown, daar met wat buurtbewoners praat en niet te vergeten een bezoekje brengt aan de
Haagse Mart en het Volksbuurtmuseum.
Lucille stuur ik naar een plek waar er geen internet is. Eigenlijk beter nog, waar er ook geen electriciteit is. Even lekker op vakantie zonder al die computers. Maar hem naar de maan sturen vond ik geen optie. Dus denk ik dat hij best wel eens een tijdje naar de Amish kan, in
Amish County even terug in de tijd.
k_man zou eens zijn maatpak kunnen verruilen voor een campingsmoking, die van Bommels voor een een paar echte sneakers en de wereld eens vanaf 0 meter NAP bekijken als hij wakker wordt.... En verder de simpele architectuur van een boomhut bestuderen en zich verbazen over de gratis lunch die je kunt krijgen in de natuur door bessen en appels te plukken.
Maar ik denk dat een bestemmingen als Brasilia, Curitiba, Celebration en Guangzhou toch beter bij hem passen. Om de lijst met avontuurlijke bestemmingen compleet te maken mag eigenlijk een bezoek aan Algerije ook niet ontbreken.
uio_ams zou ik ook naar de camping kunnen sturen, maar ik denk dat hij het beste kan gaan naar een plek waar er geen tapas, geen voetbal en geen alcohol is. Dus wellicht iets als Yemen, Syrië of de VAE? Of wellicht naar een plek waar dat laatste overvloedig is, zoals ergens in Rusland...
Flipsen zou ik naar een camping in Torremolinos, of Zuid Frankrijk sturen, alwaar hij met de plaatselijke Nederlanders tot laat in de avond kan bridgen. Mocht ie dat zat zijn, dan is er altijd nog bingo in de kantine of is er vast wel iemand te vinden met yahtzee of scrabble.