abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:53:12 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171075
Vorige delen:
FOTmeet aan de Lek - 21 Augustus 2005
FOTmeet aan de Lek - 21 augustus 2005 (part II)

Het is maar een paar maanden zomer, dus daar moet je maximaal gebruik van maken. Eén FOT meet per zomer is niet genoeg , dus houden we een tweede.

waar?
Nog niet 100% zeker, maar op een centrale plek in het land. En omdat het zomer is met water in de buurt. Langs de Lek liggen een aantal grindkuilen, waar het water lekker is, en geen gevaarlijke stroming voorkomt. De makkelijkst bereikbare ligt pal langs de A-2, tegenover Vianen, en net onder IJsselstein. Deze plek is makkelijk te bereiken vanuit alle richtingen, over de A-2, A-12 of A-27. Maar het kan zijn dat we een kuil (of twee) opschuiven.

Thema?
Duh... zomer natuurlijk! Hoe je dat invult mag je zelf weten, maar een parade van badpakken en zonnebrillen ligt voor de hand met al dat water.

wanneer?
21 augustus. Iedereen is dan als het goed is weer terug van vakantie, en het is nog lekker weer (tenminste: gemiddeld genomen).

Belangstelling:
Fotografen (vol):
Anitra
Asics
Blackbully
De_Warme_Bakker
Dr-Flash (a.k.a. "Fles")
HMaster-II
iamredreader
Lord Dreamer
Luap
melanie_the_miss
mvdlubbe
Pea4fun
PdeHoog
Phoenixx
Re
RonaldV (met +/- 5 modellen)
rustig
Shark.Bait
Subhuman
Vliegvrager
Xilantof

Modellen: (vol)
Assiej (onder voorbehoud)
Auticia
Graaf
littledrummergirl
Marjo
miarae
mizix (+ twee modellen)
mother-mother+vriendin (onder voorbehoud)
Purplerose
Rhanna
Shreever
Skaai
Toeps
Together_Alone
Weopj
+een stuk of wat van RonaldV
+ één of twee maten van Shark.Bait

model & fotograaf:
Elefes
Het-Gele-Teken

nieuwe aanmeldingen:
We zitten nu op 21 fotografen en een kleine 30 modellen. Om de groep niet veel te groot te laten worden zet ik een stop op de aanmeldingen. Next step: de carpoollijst! En ik ga deze week nog even langs de Lek om en route beschrijving in elkaar te kleien.

de OP kun je hier vinden trouwens

[ Bericht 6% gewijzigd door RonaldV op 27-07-2005 22:08:24 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:54:35 #2
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171116
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:47 schreef RonaldV het volgende:
Vandaag even op verkenning geweest. Vanwege het weer was het vrij stil, dus ik kan niet veel zeggen over drukte op de dag zelf (waarbij het natuurlijk wel mee moet zitten qua weer). Ik heb twee lokaties bekeken: de eerst bij Vianen (zuidoever), direct naast de brug over de Lek (aan de A-2), de andere bij Hagestein (noordoever), vlakbij de stuw. Een derde lokatie, een recreatieplas net ten noorden van IJsselstein heb ik afgeschreven wegens lastig te bereiken.

Er liggen verschillende strandjes langs zowel de rivier als het grindgat. Deze is aan de rivier, en bestaat uit klei/zand, die aan het grindgat bestaan uit zand, of grind of grove kiezels.

De weinige passerende boten veroorzaken wel wat golfjes, maar over het algemeen is het water vlak. De waterstand is laag, en er is maar weinig scheepvaart op dit moment.

Op de verschillende strandjes vind je een behoorlijke hoeveelheid bakstenen. Geen idee waar ze vandaan komen, alhoewel een steenfabriek een logische verklaring zou kunnen zijn.

De zomerdijk tusen de Lek (rechts) en het grindgat (links). Deze is behoorlijk breed, en begroeid met onder andere appelbomen en wilgen.

Het grootste nadeel van deze lokatie: de Lekbrug. De A-2 is aan de oostzijde nogal dominant aanwezig.

Deze lokatie is het makkelijkst te bereiken. Vanaf de A-2 neem je de afslag Nieuwegein Zuid. Als je vanuit het zuiden komt ga je direct onder de snelweg door en neem je de eerste afslag linksaf, terug de brug over. Vanuit het noorden ga je onderaan de afslag rechts, en na nog geen 50m gelijk links en dan de brug over. Aan de overkant onderaan de brug rechts is de parkeerplaats.
Voordelen lokatie: goed en makkelijk te bereiken vanaf de A-2.
Nadelen lokatie: De A-2 en de Lekbrug zijn nogal dominant aanwezig. Ander nadeel is dat Vianen op maar een paar honderd meter ligt, en het dus op zondag behoorlijk druk kan zijn, ook met honden (die hier vrijelijk mogen lopen)

-=0=-

Een paar kilometer stroomopwaarts aan de A-27 ligt lokatie #2. Deze is ietsje lastiger te bereiken. Vanaf de A-27 neem je de afslag Nieuwegein. Houd bovenaan de snelweg Nieuwegein aan. Als je van de snelweg af rijdt kom je na 150-200 meter een kruispunt met stoplichten tegen, ga hier linksaf (als je over een kanaal rijdt ben je te ver gereden). Je komt dan op het Defensiedok. Blijf de borden Doorgaand Verkeer volgen, langs de Prinses Beatrix-sluizen. De weg maakt vanzelf een bocht naar links. Als je onder de A-27 door bent is het nog 1-1,5 kilometer naar de lokatie. Rechtsonder de dijk ligt een parkeerplaats (staat ook duidelijk aangegeven) met speelweide. Dit is de lokatie.

Strandjes (zand) zien er schoner uit dan bij Vianen

Er zijn wat meer fotogenieke plekjes

Ook hier is een snelweg vrij dominant aanwezig, maar niet zo erg als bij Vianen. Wel loopt er jong vee op het terrein rond, en is er een vrij grote kolonie ganzen en andere watervogels.

Dit object is de "stuw" bij Hagestein. Het ding is zo lelijk dat hij mooi is om te fotograferen. Het is in ieder geval een makkelijk herkenningspunt om de lokatie te vinden.

Belangrijk argument voor deze lokatie: De groene keet (toiletten) en de snack wagen.

Nadeel van deze lokatie: hij is wat lastiger te vinden. Daarbij komt dat de A27 op dit moment op de schop genomen wordt, en ik weet niet of dat 21 aug nog steeds zo is. Dat betekent dat de bereikbaarheid wat minder is.
Voordelen: de lokatie ligt wat verder van de brug over de Lek, en bezit een snackwagen en een toiletgebouw (handig voor de dames). Ook ligt het wat verder van de bebouwde kom, Nieuwegein ligt op een kilometer of 3-4 afstand. Honden zijn op dit terrein niet overal toegestaan, en zeker niet loslopend.

Ik neig heel erg naar lokatie #2, ondanks de wat mindere bereikbaarheid. Het ziet er beter verzorgd uit, en heeft faciliteiten. Maar natuurlijk hoor ik graag van jullie wat jullie denken.
Herhaling uit het vorige topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door RonaldV op 27-07-2005 15:02:01 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:59:24 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171258
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:46 schreef Xilantof het volgende:

[..]

het was niet heel mini...
maar de sexy modellen en stoere zonnebrillen meet bedoelde ik
Midi-meet dus
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:11:58 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29171555
optie 2 dus (wat mij betreft).
@#*&$^)#*$%)#$%_#$^ laadtijd met @_#($^_@#^$_@#^$+@#&$+*#&$ foto's
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:16:27 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171688
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:11 schreef Shark.Bait het volgende:
optie 2 dus (wat mij betreft).
@#*&$^)#*$%)#$%_#$^ laadtijd met @_#($^_@#^$_@#^$+@#&$+*#&$ foto's
Server moet weer es een schopje denk ik. Regel ik vanaaf.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:20:00 #6
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29171777
Vorige deeltjes (voor hen met teruglees neigingen:

@ RonaldV:

Modellen: (moet je er wel bijzetten dat er een principe stop is op de modellen)
Auticia
Graaf
littledrummergirl
Marjo
miarae
mizix (+ twee modellen)
Purplerose
Rhanna
Shreever
Skaai
Toeps
Together_Alone
Weopj
+een stuk of 5 van RonaldV
+ 1 of 2 maten van Shark.Bait

Wel de goeie lijst overnemen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:22:04 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171826
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:20 schreef Shark.Bait het volgende:
Vorige deeltjes (voor hen met teruglees neigingen:

@ RonaldV:

Modellen: (moet je er wel bijzetten dat er een principe stop is op de modellen)
Auticia
Graaf
littledrummergirl
Marjo
miarae
mizix (+ twee modellen)
Purplerose
Rhanna
Shreever
Skaai
Toeps
Together_Alone
Weopj
+een stuk of 5 van RonaldV
+ 1 of 2 maten van Shark.Bait

Wel de goeie lijst overnemen
Het goeie txt bestandje had ik thuis nog op mijn desktop. Mijn nederige excuus heer haaienvoer.

Overigens: de laadtijd van de foto's ligt aan jou. Twee dames hebben het net voor me getest, en het werkt "snel genoeg"
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:28:15 #8
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29171990
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:22 schreef RonaldV het volgende:
Het goeie txt bestandje had ik thuis nog op mijn desktop. Mijn nederige excuus heer haaienvoer.
okee
quote:
Overigens: de laadtijd van de foto's ligt aan jou. Twee dames hebben het net voor me getest, en het werkt "snel genoeg"
Ik beweer nergens dat het aan jou ligt

S-e-c-u-u-r l-e-z-e-n
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:37:13 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29172195
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:28 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat het aan jou ligt
Dat zei ik toch ook niet?
quote:
S-e-c-u-u-r l-e-z-e-n
WHS
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:39:22 #10
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29172264
Optie twee is oké .. Ijs Snacks frisdrank ??? Ik mis iets ...
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:41:18 #11
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_29172333
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:39 schreef Lord Dreamer het volgende:
Optie twee is oké .. Ijs Snacks frisdrank ??? Ik mis iets ...
Ik ook, maar ik moet nog een eind terug rijden..
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:43:26 #12
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29172407
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:41 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik ook
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
pi_29172698
Teeeeeeereugvindposst
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:00:38 #14
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_29172878
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:41 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

1tje kan toch wel?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:19:37 #15
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29173388
Hoe kom je er nou bij dat die recreatieplas in IJsslestein moeilijk te bereiken is? IS juist heel makkelijk

Ik woon zelf in IJsselstein en ken de omgeving dan ook goed. Hou er rekening mee dat de strandjes langs de lek in het weekend bij mooi weer helemaal vol liggen met mensen. Echt waar je kan dan met zo'n grote groep echt niet uit de voeten hoor.

De plas in IJsselstein is dan veel beter omdat daar niet gezwomen mag worden ivm de kwaliteit van het water. Ook is dit terein veel groter en heb je geen last van snelwegen e.d.

Maar goed jullie moeten het zelf wetem, Als ik tijd heb kom ik wel even kijken tegen die tijd
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:30:53 #16
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29173691
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:19 schreef fr.oosje het volgende:
Maar goed jullie moeten het zelf wetem
Dat klinkt wel erg negatief zoals je het schrijft... Geef RonaldV ff tijd om te replyen
quote:
, Als ik tijd heb kom ik wel even kijken tegen die tijd
Pottekijkers hebben we niet nodig natuurlijk. Dat beinvloedt de modellen ws nadelig

Niets persoonlijks...
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:31:57 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29173724
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:19 schreef fr.oosje het volgende:
Hoe kom je er nou bij dat die recreatieplas in IJsslestein moeilijk te bereiken is? IS juist heel makkelijk

Ik woon zelf in IJsselstein en ken de omgeving dan ook goed. Hou er rekening mee dat de strandjes langs de lek in het weekend bij mooi weer helemaal vol liggen met mensen. Echt waar je kan dan met zo'n grote groep echt niet uit de voeten hoor.

De plas in IJsselstein is dan veel beter omdat daar niet gezwomen mag worden ivm de kwaliteit van het water. Ook is dit terein veel groter en heb je geen last van snelwegen e.d.

Maar goed jullie moeten het zelf wetem, Als ik tijd heb kom ik wel even kijken tegen die tijd
Jij woont er, en weet de weg. Dan zal het ongetwijfeld makkelijk zijn. Maar ik kwam afgelopen weekeinde van elders, en reed gelijk al fout. De andere twee lokaties zijn niet te missen.

Voor de rest maak ik me niet te veel zorgen. Ik heb ter plaatse met mensen gesproken die vertellen dat er weliswaar ook andere mensen komen, maar het nog steeds goed mogelijk is om te fotograferen. We hoeven het terrein niet voor onszelf, er gaat niemand naaktlopen of zo. Dus over andere mensen hoeven we ons niet zo druk te maken
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:36:40 #18
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29173903
Prima maar het is maar een tip, doe er mee wat je wilt, ben benieuwd naar de resultaten.
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:39:05 #19
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29173987
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:30 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat klinkt wel erg negatief zoals je het schrijft... Geef RonaldV ff tijd om te replyen
[..]

Pottekijkers hebben we niet nodig natuurlijk. Dat beinvloedt de modellen ws nadelig

Niets persoonlijks...
Was niet negatief bedoeld hoor, maar ik had het in het allereerste topic ook al een keer aangegeven.

En Pottekijkers hebben we niet nodig? Nou ja zeg, we leven in een vrij land hoor. Als je denk dat pottekijkers je modellen negatief beinvloeden dan zou ik zeker niet naar de lek gaan, daar zal ik namelijk niet de enige pottekijker zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:44:19 #20
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_29174172
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:00 schreef pea4fun het volgende:

[..]

1tje kan toch wel?
Ja wel hoor... Maar dan wel een lekkere.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:52:08 #21
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29174416
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:39 schreef fr.oosje het volgende:
Was niet negatief bedoeld hoor, maar ik had het in het allereerste topic ook al een keer aangegeven.
ow.. okeee
quote:
En Pottekijkers hebben we niet nodig? Nou ja zeg, we leven in een vrij land hoor. Als je denk dat pottekijkers je modellen negatief beinvloeden dan zou ik zeker niet naar de lek gaan, daar zal ik namelijk niet de enige pottekijker zijn.
Mensen die al aanwezig zijn is toch heel iets anders dan mensen die speciaal komen kijken, vind ik
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:58:42 #22
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29174633
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:52 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ow.. okeee
[..]

Mensen die al aanwezig zijn is toch heel iets anders dan mensen die speciaal komen kijken, vind ik
Wat jij wilt
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:26:10 #23
48233 Auticia
warriorette
pi_29178826
tvp .
I bet you are flying inside.
pi_29180705
tjemig ik hoop maar dat t nog een beetje lekker weer word
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:22:15 #25
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29180779
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:20 schreef mother-mother het volgende:
tjemig ik hoop maar dat t nog een beetje lekker weer word
het is over drie weken, dan is het weer mooi weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')