FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Kever 1200 1963 meerjarenproject
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:35
Dit wordt de project pagina voor m'n opknap project van een Kever uit 1963 (als jullie dat leuk vinden )

29 December 2004 kocht ik een VW Golf II 1988 Memphis over van m'n oom. Afgelopen half jaar voor weinig opgeknapt;
Koppelingsplaten vervangen
Interieur uit een 16v
Hoedenplank en audio ingebouwd
Grote beurt gegeven (bougies, olie, filters etc.)
Lak gepoetst
en nog wat kleine (uiterlijke) dingen.

Die auto gebruik ik voor dagelijks gebruik, en om daar veel geld uit te geven heb ik geen zin in, en is uiteindelijk toch weggegooit geld. Kortom, ik wilde een Kever

Op www.volksforum.com had ik een topic geopend waar ik op moest letten bij het kopen van een Kever. Toen kreeg ik van een lid een tip dat er in Waalwijk bij Vos autoschades een VW Kever uit 1963 stond. Diezelfde dag gaan kijken met een vriend van mij, had tenslotte toch vakantie . Zover ik kon zien was de bodem zo goed als hard en zou er weinig laswerk aan zitten. De volgende dag (23juli) met m'n pa gaan kijken, en die vond het ook niet tegen vallen. Wel veel werk, maar de basis was/is goed

Toen maar besloten om hem te kopen. Hij zou dinsdag 26 juli gebracht worden, en dat is gisteren dus gebeurt .

Gisterenavond is de pa van die vriend komen kijken. Weet veel van auto's, gewoon intresse en vroeger (nu nog) hobby. Beter gekeken naar de roest, en er zijn paar plekjes die bewerkt moeten worden. Dat is tussen de voordeur en de wielkasten aan bijde zijden.

Verder gaat de motor eruit, want die zit vast, banden worden vervangen, remmen reviseren etc.
Als laatste gaat ie naar de spuiter, maar misschien dat ik zo een jaartje rond ga rijden in een Rat-look auto

Wat ik ook heel tof vind van deze auto is de geschiedenis.
De auto komt uit Zeeland, en ik ben de 2e eigenaar
De auto is in 1975 in een boerenschuur gezet, dus droog. Hij is laatst eruit gehaald en naar het schadebedrijf in Waalwijk gegaan. Wat ook wel leuk is, is dat er nog originele sleutels bij zitten, origineel gereedschapsetje, krik e.d. Supercompleet dus

Wat gegevens van de auto:
1200Cc
4 cilinder boxer
4 versnellingen + 1 achteruit
Bouwjaar 11/09/1963
Schuifdak

En om het verhaal compleet te maken natuurlijk foto's
Foto's wil niet super goed lukken, daarom hier een link naar m'n foto album. Foto's zijn nog niet groot te bekijken, waarom? Geen idee, wordt aan gewerkt
Binnenkort open ik ook een topic op Volksforum, en dan is daar ook alles te volgen

/edit
Toch foto's






Voor meer foto's verwijs ik je naar m'n site

Dit topic zal zo nu en dan geupdate worden

[ Bericht 12% gewijzigd door Go0s op 29-07-2005 10:23:44 (Fotos) ]
B_BOYwoensdag 27 juli 2005 @ 12:38
er is geen foto te zien. dat vind ik dan wel weer jammer.
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:41
Shit, m'n host is moeilijk aan het doen, wordt nu aan gewerkt. Als je http://www.sjig.nl/kever/Kever_net_binnen/ hier op klikt kun je ze wel zien
Youpwoensdag 27 juli 2005 @ 12:48
weuw.. die is geroest

leuk projectje iig houd ons op de hoogte

heb zelf ook nog zo'n project staan maar momenteel zit dat een beetje aan de grond
B_BOYwoensdag 27 juli 2005 @ 12:49
ik wens je er veel succes mee.
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 12:51
ziet er naar verhouding nog goed uit joh, vooral de binnenkant
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:51
Buitenop is het alleen overvlakte roest Kwestie van schuren en laten spuiten. Is helemaal hard, alleen de spatbordranden aan de buitenkant zijn een beetje door..
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 12:52
dat zat ik ook al te denken van die roest, in dat geval ben ik helemaal benieuwd, hou je ons regelmatig op de hoogte ?
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:53
Jup, zal regelmatig updaten
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 12:54
enne originele kentekenplaten behouden
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:56
Die kan ik houden ja, heb alleen Kentekenbewijs 3. Maar het schadebedrijf waar ik hem heb gekocht had contact gehad met de RDW, en dat dit kenteken kon blijven
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 12:57
mooi, je moet er niet aan denken een modern kenteken op deze schoonheid
skiczukiewoensdag 27 juli 2005 @ 12:57
Foto doet het niet TS.
Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 12:58
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:57 schreef skiczukie het volgende:
Foto doet het niet TS.
no shit Sherlock
Go0swoensdag 27 juli 2005 @ 12:59
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:57 schreef Klonk het volgende:
mooi, je moet er niet aan denken een modern kenteken op deze schoonheid
Idd, dat is geen gezicht
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:57 schreef skiczukie het volgende:
Foto doet het niet TS.
Spuit 11
Youpwoensdag 27 juli 2005 @ 13:01
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:51 schreef Go0s het volgende:
Buitenop is het alleen overvlakte roest Kwestie van schuren en laten spuiten. Is helemaal hard, alleen de spatbordranden aan de buitenkant zijn een beetje door..
jep weet ik.. maar toch is hij ernstig geroest
skiczukiewoensdag 27 juli 2005 @ 13:02
Ow. Sorrie. Koel man. Over een paar jaar zal ik ook in een Kever rondrijden. Succes.
Mr._T-Rexwoensdag 27 juli 2005 @ 16:51
Je foto's zijn stuk
errorkenwoensdag 27 juli 2005 @ 21:43
Dat schuifdakje

Wat voor motor ga je erin leggen ? V8, V10 ?
Go0sdonderdag 28 juli 2005 @ 00:04
I know dat de foto's stuk zijn. Wordt aan gewerkt, heb morgen een andere host

Schuifdak vind ik ook ganz geill jah
Motor blijft gewoon 1200cc. Motor zit nu vast, maar hij gaat uit elkaar, dus dat komt goed

Zal morgen eens kijken of ik tijd heb om foto's te maken van de rotte plekken e.d. Denk dat het pas zondag wordt dat het sleutelen kan beginnen, dan heeft een vriend van mij past tijd en ik vind sleutelen met z'n 2en toch een stuk leuker
Go0sdonderdag 28 juli 2005 @ 10:30
Als je op deze link klikt, ga je naar de foto's.

[ Bericht 6% gewijzigd door Go0s op 29-07-2005 10:24:15 ]
MouseOverdonderdag 28 juli 2005 @ 10:49
Ratlook
Mr._T-Rexdonderdag 28 juli 2005 @ 12:29
Aangezien ik een kever n00b ben: Wat is Ratlook? Zonder bumpers of wat wordt er bedoeld?
MouseOverdonderdag 28 juli 2005 @ 12:34
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 12:29 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Aangezien ik een kever n00b ben: Wat is Ratlook? Zonder bumpers of wat wordt er bedoeld?
Niet perse voor kevers, maar die zijn er wel erg geschikt voor. Matzwart met chrome, hoeft allemaal niet zo netjes gespoten te zijn, mag wat roest op zitten e.d.

In films en cartoons zie je wel eens van die rattenbendes die op de meest gare en aso uitziende dingen rondscheuren, daar komt het afaik vandaan.
_Drake_donderdag 28 juli 2005 @ 18:15
zoiets ongeveer:
Alexxxxxdonderdag 28 juli 2005 @ 18:34
succes in ieder gheval
Go0svrijdag 29 juli 2005 @ 10:25
Fotos werken nu (nog ) wel. Gisterenavond begonnen met Zeeuws klei onder de auto vandaan te bikken. Dat is goede shit zeg Daardoor zit er weinig roest aan Verder ben ik ook begonnen met het demoneteren van verlichting, chromen strips e.d. Vandaag verder met het interieur etc.
Don_Tomzondag 31 juli 2005 @ 04:22
Gaaf project! Succes!
verkapte tvp
RRRobertzondag 31 juli 2005 @ 17:49
Persoonlijk zou ik, als je toch niet voor een 100% orginele restauratie gaat, eerder inzetten op een Kever in Cal-look i.p.v. Ratlook. Maar da's persoonlijk natuurlijk Veel succes met de restauratie iig.
Go0szondag 31 juli 2005 @ 21:44
Cal-look? daar heb ik nog nooit van gehoord...

Vandaag btw nog redelijk wat gedaan. Wielen eraf gehaald, en wat Zeeuwse klei eronderuit gebikt. Alle spatborden zijn eraf, achterruit en zijruiten zijn eruit en nog wat kleine dingen
MouseOverzondag 31 juli 2005 @ 21:57
Als in "California"?
dan hou ik het toch nog steeds op ratlook
Go0szondag 31 juli 2005 @ 22:15
En hoe moet dat er ongeveer uit zien dan? Soort surf-kever oid ?
Foo_nikszondag 31 juli 2005 @ 22:32
Zou de hele body eraf lichten als je al zover ben.
Die paar dop 13bouten maakt ook niet meer uit.
Bodemplaatje lekker laten stralen en poederen en er een type 2 bus IRS bak inhangen .
Subaru of mazda wankel erin en als je echt gek wil zet je hem midscheeps.
Go0szondag 31 juli 2005 @ 23:10
Body gaat er waarschijnlijk helemaal af ja.
Wil gaan proberen om alles zelf te stralen, heb een compressor. Alleen een cabine bouwen, maar die is al een heel eind ontworpen in m'n hoofd
Waarom een t2 bak erin fietsen? Motor blijft origineel iig
Foo_niksmaandag 1 augustus 2005 @ 23:25
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:10 schreef Go0s het volgende:
Body gaat er waarschijnlijk helemaal af ja.
Wil gaan proberen om alles zelf te stralen, heb een compressor. Alleen een cabine bouwen, maar die is al een heel eind ontworpen in m'n hoofd
Waarom een t2 bak erin fietsen? Motor blijft origineel iig
Geen cabine bouwen gewoon buiten en een helm met luchttoevoer (als je de ruimte er voor hebt.
daglicht en afzuiging krijg je nooit zo mooi binnen als buiten
Probleem met stralen is dat je wel een 5 kuuper nodig hebt wil je een beetje opschieten.
Zou hem persoonlijk wel eerst afbijten/carrosserie voor je hem gaat stralen.
Warmteontwikkeling is zodanig dat je bij het afstralen van lak snel vervorming krijgt..
....en zo vlak mogelijk op je werk niet haaks ,het alumiimkorunt moet het werk doen niet de luchtdruk.
Bodemplaatje heeft genoeg profielen om er vol op te gaan.
Bij een originele motor is het inderdaad overkill om een T2 bak erin te hangen.
Maar met een IRS achteras en een NSU of McPhersonvoorbrug krijg je wel de utimate raceauto onder een dakje

Foo_niks denkt nog met weemoed terug aan zijn VW-Lotus TC met Hewland spacerplate
Tjabbomaandag 1 augustus 2005 @ 23:31
leuk project!
ondeugendmaandag 1 augustus 2005 @ 23:40
Tvp

Kevers
Go0smaandag 1 augustus 2005 @ 23:41
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:25 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Geen cabine bouwen gewoon buiten en een helm met luchttoevoer (als je de ruimte er voor hebt.
daglicht en afzuiging krijg je nooit zo mooi binnen als buiten
Probleem met stralen is dat je wel een 5 kuuper nodig hebt wil je een beetje opschieten.
Zou hem persoonlijk wel eerst afbijten/carrosserie voor je hem gaat stralen.
Warmteontwikkeling is zodanig dat je bij het afstralen van lak snel vervorming krijgt..
....en zo vlak mogelijk op je werk niet haaks ,het alumiimkorunt moet het werk doen niet de luchtdruk.
Bodemplaatje heeft genoeg profielen om er vol op te gaan.
Bij een originele motor is het inderdaad overkill om een T2 bak erin te hangen.
Maar met een IRS achteras en een NSU of McPhersonvoorbrug krijg je wel de utimate raceauto onder een dakje

Foo_niks denkt nog met weemoed terug aan zijn VW-Lotus TC met Hewland spacerplate
Uhm, ja...
Buiten is geen optie, wanneer wordt het in NL ooit weer eens 30/35 graden
WTF is een 5 kuuper??
Dus niet haaks stralen, en wat is alumiimkorunt? Die meuk waar je mee straalt?
Van de motor zal wel, verander ik toch niks aan
Verder snap ik je verhaal wel denk ik

Thnx
skiczukiemaandag 1 augustus 2005 @ 23:47


Dit is 'mijn' kever.
Foo_nikswoensdag 3 augustus 2005 @ 13:02
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:47 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]

Dit is 'mijn' kever.
1302, I presume ?
skiczukiewoensdag 3 augustus 2005 @ 13:26
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:02 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

1302, I presume ?
Weet ik niet.
Wokkel1982woensdag 3 augustus 2005 @ 15:31
Ik kom ook uit Zeeland net als de auto

Mijn vader had het laatst ook over een kever die in de schuur werd gezet toen ze uit productie werden genomen.

Deed de eerste eigenaar misschien iets met brood? Een bakkerij oid?

Go0swoensdag 3 augustus 2005 @ 20:48
Geen idee, mij is verteld dat het een boer was, en dat ie uit een boeren schuur is getrokken. Auto is in 1975 daarin beland (volgens schadebedrijf).. bij mijn weten zijn kevers tot 1988 ongeveer gemaakt
Go0svrijdag 12 augustus 2005 @ 20:44
Heb al aardig wat gedaan, spatborden zijn eraf, interieur eruit, ramen eruit, motorkap en kofferklep eraf, benzinetank eruit.
Als het goed is gaat zondag de motor eruit incl aandrijving, en versnellingsbak. Binnenkort een foto updateje dus Foto's op http://kever.sjig.nl
Alexxxxxvrijdag 12 augustus 2005 @ 21:02
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 23:47 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]

Dit is 'mijn' kever.
Staat daar niet een Blauw Seat Busje vlak bij altijd, met een rood dak?
skiczukievrijdag 12 augustus 2005 @ 21:03
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Staat daar niet een Blauw Seat Busje vlak bij altijd, met een rood dak?
Nee, nooit gezien in elk geval. Staat in Zwolle die Kever.
Ultimorazaterdag 13 augustus 2005 @ 18:51
deze schitterende Cal-look ben ik in San francisco tegen gekomen. geen ik geloof dat ongeveer net zo oud is als die van de TS.




verkapte TVP
Go0swoensdag 7 september 2005 @ 11:44
Kever die op die foto's staat is iets ouder. Acherlichten zijn nog kleine, zelfde als Bril-Kever en Ovaaltje

Zal binnenkort even foto's posten, want de motor zijn we nu weer aan het opbouwen, en ben bezig met de bodem kaal te maken met een staalborstel op een slijptol.

ASAP een updateje dus
Foo_nikswoensdag 7 september 2005 @ 15:32
quote:
Op woensdag 7 september 2005 11:44 schreef Go0s het volgende:
Kever die op die foto's staat is iets ouder. Acherlichten zijn nog kleine, zelfde als Bril-Kever en Ovaaltje

Zal binnenkort even foto's posten, want de motor zijn we nu weer aan het opbouwen, en ben bezig met de bodem kaal te maken met een staalborstel op een slijptol.

ASAP een updateje dus
[Bezorgde moedermode]

Doe je wel oordopjes in of een soundbarrier op

(Zit hier zelf levenslang met 24 uur per dag herrie in mijn hoofd door het niet gebruiken van die dingen toen het nodig was ,maar ja binkie he )
TazDevlwoensdag 7 september 2005 @ 15:51
Kwam gister deze site tegen: http://www.kennedyeng.com/vw_por.htm

Subaru adapterplaten! Kortom een 2,2 liter turbo blok van de subaru achterin de kever. DAMN!
Go0swoensdag 7 september 2005 @ 21:18
Wees maar niet bang, ik draag oor- en oogkleppen Het is al geen pretje als je zo'n staaldraad van je staalborstel in je arm krijgt, laat staan je oog... Oorbescherming heb ik dus ook, waarom in de herrie staan als dit veel fijner werkt?
Automatic_Rockdonderdag 8 september 2005 @ 07:43
Ik ben geen fan van VW, maar dit ziet er leuk uit hoor
Klonkdonderdag 8 september 2005 @ 08:49
het interieur ziet er op de foto's nog best goed uit (of vergis ik me daarin ?)
Go0sdonderdag 8 september 2005 @ 19:05
Jup, het interieur is goed vies, en moet dus nog de nodige aandacht aan gegeven worden.
Morgen heb ik waarschijnlijk een las-apparaat, en ga ik vast oefenen met wat metaal aan elkaar te bakken Kijken of me dat lukt =D
Lennoxdonderdag 8 september 2005 @ 19:15
Zat jij vroeger ook niet op st en sf? Nu ook met auto's bezig. Als ik niet een mini had genomen om op te knappen, had een Kever me ook super vet geleken. Succes iig
Foo_niksdonderdag 8 september 2005 @ 19:42
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:05 schreef Go0s het volgende:
Jup, het interieur is goed vies, en moet dus nog de nodige aandacht aan gegeven worden.
Morgen heb ik waarschijnlijk een las-apparaat, en ga ik vast oefenen met wat metaal aan elkaar te bakken Kijken of me dat lukt =D
electrisch ,CO2 of autogeen ?
Go0sdonderdag 17 november 2005 @ 13:17
Whoei,

Topic is een beetje vernaait en volgens mij zijn er ook reacties verdwenen, maargoed

Binnenkort ga ik weer opbouwen, bodem, vooras etc is naar de straler geweest, en is tevens behandeld met epoxy en zwarte lak.

ga naar http://kever.sjig.nl voor foto's
Foo_niksdonderdag 17 november 2005 @ 19:46
Hoeveel tandjes ga je je torsie achter verdraaien ,en hoe laat je je vooras zakken ?
T42maandag 21 november 2005 @ 16:32
nog een kever liefhebber mooi nu het virus verspreiden he
Go0smaandag 21 november 2005 @ 23:24
Kever ga ik niet verlagen..

Voor het verspreiden wordt gezorgd, vriend van mij heeft een paar maanden geleden ook al een Kever gekocht 73'er 1300
spectrumanalysermaandag 21 november 2005 @ 23:39
juist, de subaru 2,2 liter achterin de kever. klaar.
ik heb een filmpje gezien van een dragrace op zandvoort toen er een keer zo'n kever meedeed...... h o n l y f**** wat gaat dat hard.
k'vraag me alleen af hoe lang dat goed gaat, zou zo'n kever dan niet helemaal krom gaan trekken
Go0smaandag 21 november 2005 @ 23:53
Denk dat krom trekken wel mee zal vallen. Je wilt niet weten hoe dik het metaal is bij een Kever (met name de oudere!!)
T42dinsdag 22 november 2005 @ 08:56
als ik die kever had deed ik em alleen technisch opknappe ben voor ratlook
erik-de-perikdonderdag 24 november 2005 @ 22:04
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:15 schreef Lennox het volgende:
Zat jij vroeger ook niet op st en sf? Nu ook met auto's bezig. Als ik niet een mini had genomen om op te knappen, had een Kever me ook super vet geleken. Succes iig
?
COOL, ben je een mini aan het opknappen? heb je daar geen foto's van ofzo??
Go0svrijdag 1 december 2006 @ 12:39
Beetje advies gevraagt.

Wil 2x 16" kever velgen bijkopen voor achter. Deze wil ik laten verbreden naar 5 of 6J breed. Standaard zijn deze 3J (komen van een brilkever)

Bij mijn kever zit origineel 15" 4J breed op.
Ik weet alleen nog niet hoe breed ik de 16" velgen wil laten maken....? Het moet subtiel breed worden want voor blijft origineel
Rory78maandag 4 december 2006 @ 11:33
Heb je het al op http://www.keversite.nl gevraagd?
Mijn Kevertje: 1200 uit 1970.
Go0smaandag 4 december 2006 @ 13:12
Jup
Rory78maandag 4 december 2006 @ 15:22
Okay, en al verder geholpen?
Ik begin pas met deze passie, dus ik kon je jammergenoeg niet meer helpen dan je door te sturen...
Mooi project trouwens!
Go0smaandag 4 december 2006 @ 18:11
Ja, ben wel het een en ander wijzer geworden. Waarschijnlijk laat ik ze naar 6J verbreden. Moet nog even de ET waarde etc uitmeten; hoeveel inch aan de buitenkant, en hoeveel aan de binnenkant.
Kan dat morgenavond pas meten, want dan zijn m'n wielen terug van de straler
Rory78dinsdag 5 december 2006 @ 13:29
Succes ermee!
Foo_niksdinsdag 5 december 2006 @ 17:44
quote:
Op maandag 4 december 2006 18:11 schreef Go0s het volgende:
Ja, ben wel het een en ander wijzer geworden. Waarschijnlijk laat ik ze naar 6J verbreden. Moet nog even de ET waarde etc uitmeten; hoeveel inch aan de buitenkant, en hoeveel aan de binnenkant.
Kan dat morgenavond pas meten, want dan zijn m'n wielen terug van de straler
Laat je ze poedercoaten?
Go0swoensdag 3 januari 2007 @ 11:08
De 16inchers zijn niks geworden. Deze waren, bleek na het stralen, te slecht op te verbreden. Heb ze dus ingeruild voor 15inchers.

Wil nu zelf een straalkast kopen, omdat ik nog best veel moet stralen. Wil deze daarna laten verbreden en dan de originele zwarte kleur laten spuiten, of misschien poedercoaten.

Weet iemand wat dat kost en waar ik dat kan laten doen in de omgeving van Den Bosch?

Trouwens, ik hoop dat ik nu vaker kan gaan updaten want ik heb nu in principe 3 dagen vrij om aan de kever te werken (in praktijk zal dat maar 1 dag worden...)
Patrick2289donderdag 16 augustus 2007 @ 16:46
Kevers

Ik hoop er ooit nog een zelf te bezitten!!!!
Go0szondag 26 augustus 2007 @ 20:21
Een update (jazeker);

- Spindels laten reviseren
- Andere koppeling (geen nieuwe, deze kon ik voor weinig overnemen én komt uit een 356 )
- Nieuwe oliekoeler
- Nieuwe schokbrekers rondom
- Nieuwe stootrubbers en stabilisator rubbers op de vooras
Tsja, vast nog wel meer... foto's zeggen meer

Het grootste gedeelte gestraald (bedankt pa )


Alles goud/geel laten verzinken;


Begonnen met opbouwen;










Het zal nu zeker weer een maand stil blijven ivm vakantie.. Daarna staan de cilinderkoppen en remmen bovenaan de lijst

http://kever.sjig.nl
menmulmaandag 27 augustus 2007 @ 19:02
wat kost het verzinken van die troep eigenlijk??
Greysmaandag 27 augustus 2007 @ 19:03
Errug netjes hoor!

gaaf gezicht he, een mooie zwarte bodem met van die mooie, net nieuwe boutjes en moertjes erop

www.marijtje-de-kever.nl
dekilodinsdag 28 augustus 2007 @ 08:55
super en ik zou er ook een tijdje als ratlook mee gaan rond rijden.
Post anders je project ook op volksforum.com
Go0sdinsdag 28 augustus 2007 @ 12:06
Staat al een tijdje op volksforum hoor. 2 jaar om precies te zijn
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=12397

Verzinken van een bak bouten koste ongeveer 50 a 60 euro.
dekilodinsdag 28 augustus 2007 @ 15:00
aha het is jij!
Go0sdinsdag 28 augustus 2007 @ 15:52
yes please, it is I
-VnCnT-dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:22
Chassis ziet er nice uit... Heb je het draaiend gedeelte van het blok nog uit elkaar gehad? Alle lagers vervangen e.d.? Zou zonde zijn dat je blok straks in de soep loopt nu je zo lekker bezig bent...

Enneuh wat voor een schokbrekers zijn het? Beetje fatsoenlijke?
Go0swoensdag 29 augustus 2007 @ 09:53
Jazeker, blok is gesplitst geweest en alle lagers en zuigerveren zijn vervangen.
Schokbrekers zijn volgens mij wel goede, geen high-performance spul maar dat is ook niet nodig
Go0smaandag 15 oktober 2007 @ 10:37
Voorremmen zijn momenteel ook gemonteerd Nu nog even wachten op nieuwe achterremcilinders!
PeuRacmaandag 15 oktober 2007 @ 14:53
Gaat snel he zoiets Onze Kever zou voor de zomer al klaar zijn. Maar de komende 2 weken word er fulltime aan gewerkt om af te maken. De motor heeft vorige week voor t eerst sinds 9 jaar weer gedraaid

Wij hoeven alleen nog maar de binnenbekleding (hemeltje en achterste gedeelte zit er al in), deur bekleding + raam (L+R) en stoelen/bank te monteren. Alle electra is aangesloten, alle carroserie delen afgesteld, de motor is afgesteld, alles in t dashboard werkt, de verwarming werkt (wat een takke werk, controleer goed of er geen vuil in die kabelbuizen zit).

Dit jaar gaat die nog op kenteken (zwitserse import) 50 jaar na het 1e kenteken (gebouwd in mei '57)